Година спілкування "Світ професій"

Про матеріал
У житті кожної людини настає такий час, коли необхідно замислитися над питаннями: «Хто я? Чим відрізняюся від інших людей? Яку обрати професію?». Саме такі питання постають перед випусниками загальноосвітньої школи. Дана розробка допоме вчителеві, практичному психологу у проведенні консультаційно- просвітньої роботи із старшокласниками.
Перегляд файлу

Тема. Світ професій. Класифікація професій.

Мета: розширювати інформованість учнів про світ професій, формувати усвідомлений підхід до вибору професії.

Обладнання: добірка літератури, таблиці – кросворди.

Хід заняття.

                                                                                                 У меня ростут года –

                                                                                                 Будет и семнадцать

                                                                                                 Где работать мне тогда,

                                                                                                 чем  заниматься?

                                                                                                             В. Маяковський.

І. Вступна частина.

   Вправа «Інтерв’ю».

   Кожний з учасників групи повинен обрати собі малознайомого партнера. Учасники по черзі беруть один в одного інтерв’ю, з метою дізнатися про іншого щонайменше три факти ( яку професію вважає цікавою, корисною, небезпечною).  Потім кожний учасник пари по черзі представляє іншого учасника всій групі і розповідає, про що зміг дізнатися.

ІІ. Основна частина.

  1.Інформаційне повідомлення.

       У житті кожної людини настає такий час, коли необхідно замислитися над питаннями: «Хто я? Чим відрізняюся від інших людей? Яку обрати професію?».

Вибір професії – одне з найбільш відповідальних рішень, яке приймає людина у житті. Звичайно, можна перервати навчання, якщо на другому курсі інституту ти зрозумієш, що ця справа - не твоя, а ще можна залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено, та й розчарування неминуче. Вибір професії, як і будь – який вибір – це прийняття рішення при великій кількості альтернативних варіантів. На нашому занятті ми будемо знайомитися з різними професіями, другими словами будемо розглядати варіанти професій, розширимо діапазон ваших знань та уявлень про професійну діяльність з різних напрямків, розглянемо професіограми різних професій.

     Професія – ( латинською  professio – офіційно зазначене, заняття, фах) – рід трудової діяльності, занять, що вимагають відповідної підготовки, яка є основним джерелом існування людини» ( із тлумачного словника української мови).

    Як рід трудової діяльності професії почали формуватися починаючи з печерного часу розвитку людини. Коли перші люди почали полювати на тварин. Одні з них за родом діяльності виконували роль вибору тварин, яких необхідно вполювати, а інші цих тварин заганяли в пастки, в когось це краще виходило забити тварину. А потім обробляти м'ясо цієї тварини. Інші ж займалися збиранням рослинної їжі, хтось виготовляв одяг. І з того часу виник розподіл праці, а отже і зміст поняття професія.

    В сучасному світі налічується понад сорок тисяч професій, щорічно п’ятсот з них змінюються, в середньому вважається, що професія «живе» 8 – 10 років.

   Вісім – десять років – це багато чи мало?  Якщо порівнювати з вашими роками: то за цей період часу ви навчилися ходити, говорити, читати, писати, пізнали ази різних наук… Якщо говорити за технічні засоби – то за вісім  - десять років модель цього технічного засобу – розроблена конструктором, виготовлена на підприємстві, апробована, ввійшла в серійне виробництво, була використана людиною і перетво- рилася на брухт.   Отже вісім – десять років це і мало і багато.

                                                                                      

     Для того, щоб це питання легше можна було вирішити в сімнадцять, вісімнадцять років ми проводимо з вами бесіди, ігри, вправи на теми профорієнтації, а також ви можете самостійно ознайомитися з різними професіями за допомогою літератури.

                    / Огляд літератури проводить шкільний бібліотекар/.

   Існує чимало класифікацій професій. Наприклад, відповідно до типології,  розробле-

ної Є.О.Климовим, професії поділяються  на такі типи: «людина –людина», «людина –техніка», «людина – природа», «людина – знакова система», «людина – художній образ». В основу класифікації професій Є.О.Климов поклав такі критерії: умови праці, особливості основних предметів праці, рівень освіти.

     Для того, щоб ознайомитися з професіями, які відносяться до різних типів розгадаємо кросворди, де ключовими словами будуть п’ять основних типів професій.

  2.Практична частина.

  / Учні об’єднуються в 5робочих груп, розгадують назви професій, що були записані в кросворді/.

                        Людина – людина

  1. Людина, яка пише статті в журнали, газети, бере інтерв’ю – журналіст

  2. Професія, в основі якої правові (юридичні) питання – юрист

  3. Захисник людини в суді, захисник прав – адвокат

  4. Людина, яка навчає, виховує – вчитель

  5. Він допомагає спортсменам підготуватися до змагань – тренер

  6. В ресторані обслуговує людей – офіціант         

1

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

4

 

 

 

 

3

 

 

 

л

ю2

д

и

н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Людина –знакова система

  1.     Людина, яка присвятила себе вивченню фізичних явищ – фізик
  2.     Професія, що засвідчить вашу особу – нотаріус
  3.     візьме аналізи в людини – лаборант
  4.     Порахує, видасть  гроші – касир
  5.     Людина, що вивчає історичні явища – історик
  6.     Той, хто доставляє медикаменти в аптеку – провізор
  7.     Складає карти – картограф

 

 

 

 

5

6

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

7

з

н2

а

к4

о

в

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Людина – природа

  1.     «Наша ряба» зростала під наглядом цієї людини – птахівник
  2.     У полі доглядає рослини – агроном
  3.     Доглядає за лісом – лісник
  4.     Ловить рибу в морі – рибак
  5.     Шукає золото, нафту, газ – геолог
  6.     Доглядає за деревами – садівник
  7.     Доглядає за пасікою – пасічник

              

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

5

6

 

 

 

 

 

 

 

7

П1

р

и

Р4

о

д

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина – техніка

  1.     Людина, що працює за токарним станком – токар
  2.     Налагоджує лінії електро-, радіо- зв’язку – монтер
  3.     Складає, ремонтує деталі механізмів – технік
  4.     Складає різні механічні пристрої, техніку – механік
  5.     Керує транспортним засобом – водій
  6.     Спеціаліст по електриці – електрик
  7.     Керує кораблем у морі – капітан

 

 

 

 

 

 

7

 

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

6

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т1

е

х

н

і

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина – образ

  1.     Дружить з «словом», пише вірші –поет
  2.     Виконує керамічну кладку, робить мозаїку – облицювальник
  3.     Підфарбовує фотознімки – ретушер
  4.     Фарбує пензлем будинки –маляр
  5.     Вирізбляє з дерева – різбляр

 

 

 

 

 

 

 

5

1

2

 

4

 

о

б

р3

а

з

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Розгадуючи кросворд, ми дізналися - про основні типи професій і в кожному із кросвордів були загадані саме ті професії, які відносяться саме до даного типу професій. Давайте ще раз назвемо ці професії

                                  / учні  називають професії /.

Гра « Відтвори професію»

Ведучий пропонує учаснику відтворити професійні рухи – перукаря

/ назва професії відома лише ведучому та одному учаснику/, наступний учасник відтворює професійні рухи / музиканта, фігуриста, пекаря, артиста, лікаря, …/

Обговорення.

  •         Що ви відчували коли перебували в  професійній «ролі»?
  •         Чим ви керувалися, виконуючи ті чи інші рухи?

ІІІ Заключна частина.

Обговорення.

  •         Які емоції переважали під час заняття?
  •         Які типи професій запам’ятали?
  •         Назвати професії, які відносяться до типу ( людина, природа, техніка, образ, знак).

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку