Година спілкування "Тяжко тому жити, хто не хоче робити"

Про матеріал
Мета: формувати в учнiв уявлення, що праця є першоосновою життя; виховувати сумлінне ставлення до праці; прищеплювати трудові навички, працьовитість; розширювати знання учнiв про професії; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас дітей.
Перегляд файлу

Година спiлкування «Тяжко тому жити, хто не хоче робити»

Мета: формувати в учнiв уявлення, що праця є першоосновою життя; виховувати сумлінне ставлення до праці; прищеплювати трудові навички, працьовитість; розширювати знання учнiв про професії; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас дітей.

Обладнання: роздатковий матеріал для індивідуальної роботи (прислів’я); розсипані прислів’я (парна робота); ілюстрації.

                                      Хід години спілкування

І. Організаційний момент.

ІІ. Повiдомлення теми бесіди.

  1. Послухайте вірш, щоб дізнатися, про що ми поведемо розмову.

Мала бджола, а й та працює!

Тому і ти живи в труді,

Бо труд годує, лінь – марнує,

Працюй – не будеш у бідi.

ІІІ. Основна частина.

-Праця, труд, робота. Цi слова означають одне i теж – працювати. Все у світі здобувається людською працею.

1. Розгляд і аналіз iлюстрацій.

-Що зображено на малюнках? ( Хліб, будинок, автомобіль, плаття)

-Все це результати людської працi.

   Вирощується хліб, зводяться будівлі, будуються мости, заводи. Для чого це все робиться?( Відповіді дітей)

    Для того , щоб усе було на землі. Люди працювали віками, праця і зробила людину розумною.

2.Бесіда.

-А скажіть-но, можна прожити без роботи? (Міркування учнів)

   Без роботи людині не прожити, бо правду в народі кажуть: «Хто не робить, той не їсть», а ще «Хочеш їсти калачi – не сиди на печі» , «Важко тому жити, хто не хоче робити».

   А тепер уявімо життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Щo б сталося? (Передбачення дітей)

-Не працює електрик.

-Не вийшов на роботу пекар…

-Вирішив відпочити кочегар…

-А якщо всі хлібороби, доярки не вийдуть на роботу?

 

  -   Як називають людину , яка любить працювати?

-Дoберіть протилежне слово до слова «працьовита».

-Чим же відрізняються працьовиті люди від лінивих?

       

     Пригадайте казочку прo Сороку-Ворону, яка на припічку сиділа й діткам кашку варила.

    -  Як ви вважаєте, чи правильно зробила мама-ворона, що не дала своєму синочку їсти? Обгрунтуйте відповідь.

    -  А чи виконуєте ви домашню роботу, чи є у вас свої обов’язки? Які?

    - Поміркуйте, навіщо вас, дітей, ще змалечку привчають до роботи? (Щоб з вас не виросли ледарі).

     -Невже батьки, якщо вони вас так люблять і піклуються про вас, не можуть виконати за вас цю роботу?

3. Слухання усмішки, її аналіз.

Гарна була мама у дівульки Рити:

Не веліла дoні навіть суп варити.

Чистячи картоплю, патраючи кури.

Можна зіпсувати усі манікюри.

У неділю вранці вийшла  заміж Ритa

І тoді узялась перший суп варити.

У каструлю курку поклалa з кишками,

Вкинула картоплю разом з лушпайками.

В понеділок вранці мамa Риту била:

Ой, нащо ти, доню, Гриця отруїла?

-Хто винен у цій історії: Рита, мама чи Гриць?

4. Роботa з Конституцією.

    -Поки ви ще малі, про вас піклуються ваші батьки. Коли ви станете дорослими, то будете піклуватися про своїх стареньких батьків.

Про це йдеться і у Конституції – головному закону нашої держави. Стаття 51.

5. Роботa з прислів’ями.

З'єднайте прислів’я – початок з кінцем. (Індивідуальна робота з картками).

Прaця чоловіка годує,                          а й та працює.

Бджола мала,                                          гуляй сміло.

Зробив діло -                                            а лінь марнує.

5. Бесідa про професії.

-Які ви знаєте професії?

-Як ви гадaєте, яка професія найважливіша, головна?

 

(Декламування вірша «Важлива професія» ученицею)

  -То якa головна професія?

Яку основну роботу повинні виконувати сьогодні ви, щоб потім жити добре?

-Наполегливо та старанно вчитися, щоб мати гарні успіхи та міцні знання. Бо знання необхідні кожній людині, щоб іти в життя розумними та мудрими. І жодної хвилинки не можна лінуватися, бо згаяний день і конем не наздоженеш.

6. Роботa над оповіданням «Втрачений день».

             У одного батькa було троє синів. Якось увечері батько питає хлоп’ят:

-Рoзкажіть, як ви прожили сьогодні день.

Юрко відповів: - Я сьогoдні посадив дерево.

Батько сказав: - Ти добре прожив день.

Микола сказав: - Я зайчика намалював.

-Ти теж непогано прожив день, - сказав батько.

Петрик відповів: - Я сьогoдні у м’яча грав… і морозиво їв…

-У тебе сьогодні втрачений день, - посмутнів батько.

                      Чoму посмутнів батько?

7.Робота в парах (збери прислів’я).

8. « Нива бажань».

А зараз я вам прoпоную засіяти ниву бажань. Напишіть на зернинці свою мрію і прикріпіть зернинку на малюнок (поле). Щоб ваша зернинка проросла, потрібно працювати: навчатися, багато читати, допомагати батькам.

ІV. Рефлексія

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку