Година спілкування "Вчимося творити добро"

Про матеріал
Година спілкування "Вчимося творити добро" для виховання в дітях початкової школи бажання творити добро.
Перегляд файлу

  Чернігівська обл.

  Городнянський ліцей # 2

  Вихователь ГПД 1 категорії

  Ткач Тетяна Григорівна         

 

          Година спілкування "Вчимося творити добро"

 

 Мета: Формувати у дітей поняття "доброта і добрі вчинки", вчити розрізняти "добре і погане", викликати бажання дарувати добро; розвивати в дитині духовно-моральні якості, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування. Сприяти зміцненню колективу, вчити дружити та пробачати.

 Обладнання: картинки із зображенням добрих та поганих вчинків; конструктор “Лего”; контур серця на ватмані; каміння; торбина ; долоньки з паперу; відеозаписи притчі про яблука, про голодного хлопчика та запис пісні про добро.

 

(Дошка з ноачністю та темою виховного заходу закрита для того, щоб учні не знали, про що йтиметься мова)

 

Вихователь

Діти, без чого людина не зможе жити? (без води, їжі, кисню) Так, звичайно, без всіх цих речей людина просто помре. А що ще треба нам з вами для повноцінного щасливого життя? Що ви щодня отримуєте від батьків, друзів, близьких а іноді і зовсім незнайомих нам людей? Від чого нам так гарно і радісно, і навпаки стає сумно і боляче, коли ми позбавлені цього? Зараз я хочу запропонувати вам переглянути невеличкий відеоролик, який допоможе  дати відповідь на це запитання.

(Перегляд відеоролика про голодного хлопчика та відповіді дітей)

 

Вихователь

Так, дійсно,всі ми потребуємо любові, піклування, уваги, турботи, доброти. І саме в добрих справах якнайкраще розкриваються любов і турбота про інших людей. Отож тема нашої години спілкування (відкриває дошку і дає дітям можливість прочитати тему виховного заходу) “Вчимося творити добро”

Саме так, ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро» та чи кожна людина може бути доброю. А також спробуємо згуртувати нашу класну родину, подаруємо тепло один одному, створимо “серце доброти” нашого класу. Крім того, ми будемо вчитися не тримати образи в серці.

 

До вашої уваги на дошці знаходяться малюнки, на яких зображено різні вчинки. Ваше завдання зараз буде розділити ці вчинки на хороші та погані.

(Діти обговорюють малюнки)

 

Вихователь

       Молодці, гарно попрацювали, ну а зараз увага на екран.

 

                                                  - 1 -

 

 

                               Притча про відро з яблуками

 

http://kgpa.km.ua/sites/default/files/01-_5.jpg

        Жили два сусіди. Перший був добрим, чуйним. І все у нього в житті ладилося - і в сім'ї, і на роботі, будинок був красивий і великий, і в саду завжди росло багато квітів, фруктів і овочів.

        Другий сусід був злісним і заздрісним, і від того у нього самого все йшло шкереберть: і будиночок весь нахилився, і в городі крім бур'яну нічого не проростало. Злився сусід, заздрив удачливому товаришеві і постійно намагався йому якусь гидоту зробити: то сміття накидає, то ще що-небудь недобре придумає.

Прокинувся одного разу чоловік у доброму настрої, вийшов на ґанок, а там – відро з помиями. Узяв він його, помиї вилив, відро вишкріб аж до блиску, назбирав у нього найбільших, стиглих і смачних яблук та й пішов до сусіда. Той, зачувши стукіт у двері, зловтішно подумав: „Нарешті я йому допік!”. Відчиняє двері, сподіваючись на скандал, а чоловік протягує йому відро з яблуками і каже:

«Хто чим багатий, той тим і ділиться!»

 

Вихователь (робить паузу там, де чоловік виявив у себе на ганку відро з помиями)

Як ви гадаєте, діти, що зробить цей чоловік? Як він віддячить сусідові за такий вчинок?

(Відповіді дітей)

 

А як би ви вчинили на  його місці?

(Відповіді дітей)

- 2 -

Ну а тепер побачимо, чим же все закінчилося (включає продовження).

А чи легко пробачати і що краще – пробачити, чи тримати в собі образу? Зараз ми спробуємо це вияснити. Для цього мені знадобиться допомога одного з вас. Микито, будь ласка, іди сюди. Ось тобі торбинка на плечі. На жаль, не всі ми вміємо пробачати образи, як той чоловік із притчі про відро яблук і тримаємо їх в своєму серці. Кожна образа символізує собою камінь, менша образа – камінчик не великий, а чим більша образа – тим і камінь більший. От ми зараз проведемо з вами соціальний експеримент (в наш час це модно стало робити). Припустимо, що Микита ніколи не пробачає своїх кривдників і всі свої образи-каміння збирає в торбину.

(У кожного з дітей в руках камінь-образа і цей камінь вони кладуть в торбинку, яка з часом стає дуже важкою)

 

Ну як, Микито, чи легко тобі стало носити торбину?

(Відповідь Микити)

 

А що треба зробити, щоб полегшити життя Микитові, діти?

(Відповіді дітей)

 

Правильно, треба викинути каміння, тобто пробачити всім своїм кривдникам і ніколи більше не збирати в серці образи. Адже торбина, в даному випадку, символізує людське серце і всі образи, які ми не пробачаємо, лягають на нього важким камінням. І від цього наше життя стає нестерпним – страждаємо і ми, і люди, які нас оточують.

 

Руханка під музику

 

Вихователь

На дошці ми бачимо зображення двох людей (сильний чоловік і худорлявий слабак). На вашу думку, хто з них сильніший?

(Відповіді дітей)

 

Так, правильно, оцей чоловік (силач) сильніший, це видно неозброєним оком, але ми можемо побачити лише його фізичну силу. А тепер уявимо, що цей, на вигляд слабкий фізично чоловік, ніколи ні на кого не ображається, а у силача, на жаль, не завжди це виходить. Ну то хто ж з них у даному випадку сильніший?

(Відповіді дітей)

Так, саме вміння пробачати робить людину сильною, така людина має внутрішню силу!

 

Вихователь

         Зараз ми побачимо, чи вмієте ви розрізняти добрі й погані справи. Я називатиму вчинок, а ви повинні підняти синє лего, якщо це хороший вчинок, або червоне, якщо цей вчинок поганий.

                                                       - 3 -

 -    Нагодувати бідного.

 -    Одинокій чужій бабусі принести хліб з магазину.

  -    Допізна дивитись телевізор.

  -    Допомагати мамі по господарству.

  -    Вигнати з дому хворого собаку.

  -    Допомогти товаришеві розв’язати задачу.

  -    Після обіду залишити брудний посуд на столі.

  -    Залишити в лісі запалене вогнище.

  -    Викинути в смітник хліб, який не доїли.

  -    Відвідати хворого однокласника.

  -    Взимку підгодовувати пташок.

  -    Довго тримати образу на сусіда.

  -    Віднести дідусеві валізку з хлібом.

  -    Не привітатися зі знайомими.

  -    Поділитися з товаришем цукерками.

  -    Вирішувати будь-який конфлікт силою.

  -    Привітати зі святом знайомих і рідних.

  -    Не забувати просити пробачення.

  -    Позаздрити товаришеві, якому купили іграшку.

  -    Взимку вибігати на вулицю роздягненим.

  -    Не розкривати таємницю, якою з тобою поділився товариш.

  -    Відмовлятися від лікування.

  -    Не перечити вчителям, батькам.

  -    Довго гратися в комп’ютерні ігри.

  -    Мирити друзів, коли вони сваряться.

 

 

Вихователь

      У кожного з вас є долонька, яку ви обвели та вирізали власноруч. Вона має особливу енергетику. Ці долоньки символізують  доброту ваших сердець. Цікаво, що зігнута в кулак долонька показує нам, якого розміру серце даної людини. На дошці ви бачите контур серця,намальований на ватмані. Зараз ми всі по черзі прикріпимо туди наші долоньки. Таким чином ми наповнимо це серце добротою наших сердець. Пропоную назвати його “Cерцем доброти нашого класу”. Я повішу його на стіну і тоді нам справді буде затишно та приємно жити у нашому спільному будинку, у класі нашого ліцею.

  (Під мелодію пісні Н. Май “Твори добро” діти виходять по черзі до дошки і і прикріплюють свої долоньки на серце).

 

     На цьому наш захід добігає кінця, я сподіваюсь, що відтепер ви намагатиметесь творити лише добро, а зла будете уникати. Адже, що таке зло? Зло – це відсутність добра. Тож творімо добро! І тоді злу не залишиться місця в наших серцях!

 

 

                                                      - 4 -

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
1 березня 2021
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку