Поради для батьків "БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ – ВАЖЛИВЕ ЗАВДАННЯ ШКОЛИ ТА СІМ`Ї"

Про матеріал
Поради для батьків БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ – ВАЖЛИВЕ ЗАВДАННЯ ШКОЛИ ТА СІМ`Ї За даними UNESCO, пандемія дуже вплинула на освіту. Із переведенням навчання в дистанційний формат значно зросла кількість часу, який діти проводять онлайн. Це, відповідно, піддає дітей більшій кількості ризиків у цифровому середовищі. Вчителі опрацьовують ПОРАДИ, «ЯК НАВЧИТИ УЧНІВ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ІНТЕРНЕТІ» та доносять їх до учнів, тобто Ваших дітей. Та основна відповідальність за виховання, зараз, на жаль, і за навчання, лягла на плечі батьків.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ – ВАЖЛИВЕ ЗАВДАННЯ ШКОЛИ ТА СІМ`Ї Підготівала директор Широківського НВК Марія Роман Поради для батьків

Номер слайду 2

Найцінніше, що має людина – це ЖИТТЯ та ЗДОРОВ`Я (його не можна купити, скільки б грошей у тебе не було «ЗДОРОВ ` Я - це стан повного фізичного, психологічного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад»

Номер слайду 3

8 Завдання: Дати відповідь на запитання «Здорова дитина – яка вона?» «Що загрожує здоров’ю дітей у сучасному світі?» «Як зберегти здоров’я дитини?» (у всіх значеннях цього слова)«Заповіді здорового способу життя».

Номер слайду 4

МОДЕЛЬ ЗДОРОВОЇ ДИТИНИЕмоційне благополуччя(вміння розрізняти свій емоційний стан, вчитися корегувати його)Інтелектуальне благополуччя (здатність набувати і застосовувати знання, вміння вирішувати проблемні ситуації)Фізичне благополуччя(харчування, гігієна, фізичні вправи, відпочинок)Духовне благополуччя(потреба дитини у вищих цінностях, ідеалах)Соціальне благополуччя(спілкування і комфортність у взаємодії з іншими дітьми та дорослими)Здоров’я – це стан повного фізичного, психологічного, духовного і соціального благополуччя

Номер слайду 5

«Усе мені дозволене, але не все корисне; Все мені можна, та я не дам нічому заволодіти надо мною»Бібліяпослання до Коринфян style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 6

Не бійтеся встановлювати межі. Діти потребують меж, щоб рости щасливими та здоровими!! Складіть розклад для часу прийому їжі, сну, технологій. Подумайте, що КОРИСНО для них – а не про те, чого вони ХОЧУТЬ / НЕ ХОЧУТЬ. (Пізніше вони подякують вам за це) Перетворюйте речі, які вони не люблять робити чи пробувати, у веселу, емоційно стимулюючу гру. Примусьте їх чекати!!! Поступово збільшуйте час між «я хочу» та «я отримую». Уникайте використання технологій в машині, під час обіду та натомість навчіть їх чекати, розмовляючи чи граючись. Обмежте постійні перекуси. Навчайте їх черговості, вмінню ділитися, програвати / перемагати, йти на компроміс, говорити люб’язності іншим, використовувати слова «будь-ласка» та «дякую».

Номер слайду 7

Підлітковий вік немов сутінкова зона, адже ваш син чи донька вже не дитина, але ще й не дорослий (не доросла). Більшість підлітків розгублені, небезпечні й несвідомі у ставленні до самих себе. Але саме батьки можуть допомогти їм знайти, розвинути та зміцнити впевненість у собі. Пам'ятайте: риси дитини, формуванню яких ви посприяєте сьогодні, вплинуть на хід усього її подальшого життя Підлітковий вік немов сутінкова зона, адже ваш син чи донька вже не дитина, але ще й не дорослий (не доросла). Більшість підлітків розгублені, небезпечні й несвідомі у ставленні до самих себе. Але саме батьки можуть допомогти їм знайти, розвинути та зміцнити впевненість у собі. Пам'ятайте: риси дитини, формуванню яких ви посприяєте сьогодні, вплинуть на хід усього її подальшого життя

Номер слайду 8

Підлітковий вік немов сутінкова зона, адже ваш син чи донька вже не дитина, але ще й не дорослий (не доросла). Більшість підлітків розгублені, небезпечні й несвідомі у ставленні до самих себе. Але саме батьки можуть допомогти їм знайти, розвинути та зміцнити впевненість у собі. Пам'ятайте: риси дитини, формуванню яких ви посприяєте сьогодні, вплинуть на хід усього її подальшого життя Варто додати, що підлітки забіякуваті, проявляють елементи жорстокості й агресивності, можуть потрапити під чужий вплив, потрапити у вуличні злочинні угруповання, тобто піддані сугестивності й несвідомості

Номер слайду 9

Користь соціальних мереж

Номер слайду 10

За даними UNESCO, пандемія дуже вплинула на освіту. Із переведенням навчання в дистанційний формат значно зросла кількість часу, який діти проводять онлайн. Це, відповідно, піддає дітей більшій кількості ризиків у цифровому середовищі. Вчителі опрацьовують поради, «як навчити учнів безпечної поведінки в інтернеті» та доносять їх до учнів, тобто Ваших дітей. Та основна відповідальність за виховання, зараз, на жаль, і за навчання, лягла на плечі батьків. Тому адміністрація Широківського НВК просить Вас взяти до уваги рекомендації щодо безпечної поведінки вашої дитини в інтернеті, донести це до дитини і пильно слідкувати за її роботою та діями

Номер слайду 11

НА ЯКІ РИЗИКИ НАРАЖАЮТЬСЯ ДІТИ В МЕРЕЖІЗа класифікацією дослідницької мережі ЄС “Діти в цифровому середовищі”, є такі ризики для дітей:перегляд незаконного або шкідливого контенту;кібербулінг;неправомірне використання персональних даних дітей, шерентінг;розсіювання уваги, брак критичного мислення. Також не варто забувати про такий ризик, як сексуальні зловживання, формами якого є, наприклад, грумінг та секстинг. Грумінг – це умисна пропозиція про зустріч дитині до 18 років через інтернет задля вчинення сексуальних зловживань або виробництва матеріалів, що містять сцени сексуальних зловживань щодо дітей. Секстинг – це пересилання за допомогою мобільних телефонів повідомлень або знімків сексуального характеру. Перераховані ризики є реальною загрозою для безпеки дитини не лише в онлайн-середовищі, а й у реальному житті. Що ж робити, аби мінімізувати ризики для дітей у мережі та зробити онлайн-простір безпечнішим?

Номер слайду 12

Що роблять підлітки в он-лайні В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

Номер слайду 13

Найпопулярніші сайти України Google.com.ua. Найпопулярніший сайт в Україні. Це найпопулярніша в Україні пошукова система. Facebook. Найбільш популярна соціальна мережа займає третє місце у загальному заліку. Youtube.com. Це наш улюблений Ютуб – синонім слова «відео»

Номер слайду 14

Руфери Людей, які підкорюють хмарочоси, називають руферами. Для руферів не існує страху висоти – що вище, то екстремальніше, красивіше й неосяжніше. Найчастіше їхньою метою є отримання адреналіну, при виконанні акробатичних трюків, а також небезпечних селфі та відео з висоти пташиного польоту

Номер слайду 15

У соцмережах з’явилися групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Відомо, що фанати таких спільнот називають себе китами, момо, тому що тварини асоціюються у них зі свободою

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Любі батьки! всі ми надзвичайно стурбовані трагічними подіями, що сталися з підлітками через небезпечні ігри в соціальних мережах. Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах як гру та не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків. Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах як гру та не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків. Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у Всесвітній мережі, соціально-емоційна грамотність є важливими завданнями 

Номер слайду 18

Рекомендації для батьків щодо безпеки використання платформи для дистанційного навчання Допомагати своїм дітям при реєстрації в Інтернет-сервісах. Контролювати поведінку своїх дітей у соціальних мере­жах. Дотримуватися правил інформаційної безпеки, зокрема кібербезпеки. Діти в ІнтернетіПроблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.  ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ:«ДІТИ. ІНТЕРНЕТ. МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК»

Номер слайду 19

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет. Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати Вашої дитини;поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються; цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;наполягайте на тому, щоб Ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

Номер слайду 20

переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль. Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

Номер слайду 21

На сайті МОН можна знайти розділ «БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ» для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів. Зокрема, розміщені поради для батьків щодо організації взаємодії «дитина-інтернет-мобільний зв'язок» від Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі. Чат-бот «КІБЕРПЕС» у Telegram і Viber допоможе дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу та анонімно отримати допомогу. Також можна знайти матеріали для проведення уроків та квестів для різних вікових груп щодо безпечної поведінки в інтернеті. Окрім того, у розділі розміщені рекомендовані Міністерством посібники для використання батьками та педагогами щодо навчання дітей безпечному користуванню інтернетом.

Номер слайду 22

Хочемо повідомити, що діють телефони «гарячих ліній», за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, в тому числі випадки, пов’язані із соціальними мережами. І Міністерство постійно звертає увагу у своїх зверненнях до департаментів освіти і науки ОДА, щоб насамперед діти знали, куди вони можуть анонімно звернутися за допомогою. Національна дитяча гаряча лінія: 0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних)116111 (безкоштовно з мобільних) Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47 Безкоштовна Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства – 116-123 

Номер слайду 23

На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній  Серіал для батьків  https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey «Безпека дітей в інтернеті» про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства. На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник  https://thedigital.gov.ua/news/zakhist-ditey-onlayn-pid-chas-karantinu-mintsifra-prezentuvala-instruktsiyu-z-poradami-dlya-batkiv Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів». У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину. Ситуація в інтернеті є дуже небезпечною і швидко змінюється, тому маємо постійно відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі. Варто зазначити, що на події, які відбулися з дітьми, варто дивитись значно глибше і працювати з причинами, що призвели до таких вчинків. Найчастіше такі вчинки є наслідком психічного стану дитини. Причинами депресій у дітей, зміни поведінки та настрою можуть бути напружені стосунки з батьками, вчителями, однокласниками, нерозділене кохання тощо. Варто бути уважними до психічного стану дитини і за необхідності одразу звертатись по допомогу до фахівців.

Номер слайду 24

Для батьків про те, що порадити дитині, якщо в неї труднощіПрийшла дочка до батька і каже:– Батько, я втомилася, у мене таке важке життя, я не бачу в ньому ніякого сенсу! У мене постійно труднощі і проблеми … Я весь час пливу проти течії .. У мене просто немає більше сил !!! … Що мені робити ???Батько замість відповіді поставив на вогонь три однакові каструлі з водою, в одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав каву. Через деякий час він вийняв з води моркву і яйце, і налив в чашку кави з третьої каструлі.– Що змінилося? – запитав він дівчину.– Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинилися у воді. – відповіла вона. – Ні, дочка моя, це лише поверхневий погляд на речі.– Подивися: тверда морква, побувавши в окропі, стала м’якою. Крихке і рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, вони лише змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обставин – окропу. Теж саме відбувається і з людьми – сильні зовні можуть розклеїтися і стати слабкими, тоді як крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють. – А кава? – запитала дочка.– О! Це найцікавіше! Кава повністю розчинилась в новому ворожому середовищі і змінила її – перетворивши окріп в чудовий ароматний напій.Є особливі люди, які не змінюються під тиском обставин – вони самі змінюють обставини і перетворюють їх на щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання з будь-якої, навіть найбільш несприятливої ситуації. Я хочу, щоб ти припинила вести себе як “морквина”, згадала про те, що ти людина, щастя якої – в її власних руках!Будь як кава. Будь сильнішою за каву! Міняй обставини, а не лише сама змінюйся!

Номер слайду 25

Автор презентації -Роман Марія Юріївна,директор НВК, учитель української мови та літератури Широківського НВК, Виноградівської міської ради

Номер слайду 26

Бажаю успіхів Вам та вашим дітям12

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
1 березня 2021
Переглядів
1618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку