Година спілкування "Вибір професії"

Про матеріал

Година спілкування з елементами тренінгу «Вибір професії»

Мета: надати учням відомості, необхідні для подальшого вибору професії; формувати сприятливий психологічний клімату в колективі; розвиток комунікативних умінь;формування уміння працювати в команді; виховання доброзичливого ставлення до однокласників; формування комунікативної і психологічної культури.

Створення сприятливого психологічного простору:

- учасники розташовуються у відповідних групах ;

- обираються капітани команд.

Виголошення правил :

- приходити вчасно;

- бути позитивним до себе і до інших ( висловлювати позитивні ідеї);

- не критикувати ні себе, ні інших;

- говорити по черзі, не перебиваючи;

- говорити коротко і нечасто;

- головне – чути і бути почутим;

- говорити тільки від свого імені;

- дотримуватися атмосфери доброзичливості, відкритості і відвертості.

Перегляд файлу

Година спілкування з елементами тренінгу «Вибір професії»

 

Мета: надати учням відомості, необхідні для подальшого вибору професії; формувати сприятливий психологічний клімату в колективі; розвиток комунікативних умінь;формування уміння працювати в команді; виховання доброзичливого ставлення до однокласників; формування комунікативної і психологічної культури.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1. Створення сприятливого психологічного простору:

- учасники розташовуються у відповідних групах ;

- обираються капітани команд.

2. Виголошення правил :

      -  приходити вчасно;

      -   бути позитивним до себе і до інших ( висловлювати позитивні ідеї);

      -   не критикувати ні себе, ні інших;

      -   говорити по черзі, не перебиваючи;

      -   говорити коротко і нечасто;

      -   головне – чути і бути почутим;

      -   говорити тільки від свого імені;

      -  дотримуватися атмосфери доброзичливості, відкритості і відвертості.

ІІ. Повідомлення теми, мети заняття.

ІІІ. Робота над темою.

Криголам «Знайомство»                                                       

    Усі учасники стають в одне спільне коло. По черзі кожному учасникові потрібно назвати себе й сказати щось позитивне про себе. Фразу можна запропонувати розпочати словами: «Мене звати... Моя краща подруга (друг) про мене сказала (в) б (би), що я...». 

    Метод «Мікрофон»

Вправа «Чого ми очікуємо від нашої зустрічі?»  

- «Я очікую…»;

- «Мені цікаво…»;

- «Я би хотів/хотіла…».

   Слово класного керівника.

Словосполучення "вибір професії" ніби вказує на ухвалене одного разу рішення, подію, що насправді не зовсім точно. Вибір професії - це, перш за все, процес, ланцюжок взаємопов'язаних кроків, що здійснюються з урахуванням різних обставин, які можна поділити на чотири групи:

1. Плани: особисті плани людини щодо її кар'єри і майбутнього. А часто, як свідчить практика, доводиться враховувати і плани її близьких, наприклад батьків.

2. Схильності: інтереси до певних видів діяльності, побажання.

3. Здібності - як уже відомі їй, так і приховані, такі, що не встигли виявитися.

4. Актуальна соціальна потреба у тому чи іншому виді професії, а також прогноз динаміки попиту на професіоналів у майбутньому.

Життя - річ складна, і далеко не завжди вищезгадані умови збігаються. Більш того, часто які-небудь з цих обставин просто не беруться в розрахунок. Вибір професії виявляється, по суті, випадковим і непродуманим, і коли це стає відчутним, людина знову постає перед проблемою вибору - продовжувати "муки", поповнити ряди безробітних, чи?..

   Кожна людина, коли починає будь-яку справу, сподівається на успіх, але досягає його не кожний, а тільки той, у кого є хист до цієї справи, відповідні здібності, талант. Кожному, хто обирає рід занять, професію, важливо визначитись щодо своїх особистих можливостей.

Бесіда «Я обираю чи мене обирають?»

- «романтична» чи «інтелігентна» професія?

- «модна» професія чи професія, що обіцяє «великі гроші»?

- чи збігаються ваші професійні наміри з вашими здібностями?

- чи маєте ви уявлення про свої сильні та слабкі сторони?

- що відомо вам про ваші приховані можливості?


Робота в групах

1 група. Обговорення: «Пошук роботи».

-  За допомогою мережі Інтернет;

 -  газетних оголошень;

 -  приватних оголошень;

 -  порад друзів і знайомих.

2 група: «Складання резюме» (за поданим матеріалом складається і зачитується резюме)

       Для участі в конкурсі на заміщення вакантної посади укладають резюме – документ, де у стислій формі (не більше 1 сторінки) претендент викладає основні відомості:

1. Назва документа.

2. Ім’я, ім’я по батькові та прізвище.

3. Дата й місце народження (відповідно до записів у паспорті).

4. Домашня адреса та номер телефону.

5. Родинний стан.

6. Навчання (вищі, середні спеціальні, професійно-технічні заклади освіти, курсова підготовка, спеціалізована СЗШ чи ліцей, наприклад із поглибленим вивченням певної дисципліни тощо).

7. Науковий ступінь

8. Досвід роботи (за спеціальністю, на яку претендує кандидат, зазначається окремо).

9. Трудова діяльність (якщо немає досвіду роботи за спеціальністю, на яку претендує кандидат).

10. Додаткові відомості (дані, які не ввійшли до попередніх

11. пунктів, але які доцільно висвітлити: індивідуальні позитивні якості, працездатність, знання, навички роботи, володіння суміжними спеціальностями тощо).

12. Дата.

13.  Оскільки резюме належить до документів із низьким рівнем стандартності, у ньому можуть міститися й інші відомості.

Підпис.

     3 група:«Написання листа до роботодавця» (за поданим матеріалом складається лист)

Структура службового листа:

Реквізити:

1. Назва міністерства (для державних структур).

2. Назва адресата й адресанта (ліворуч або посередині).

3. Номер і дата листа.

4. Назва й адреса установи (закладу) адресата, його посада, прізвище та ініціали (праворуч).

5. Заголовок листа («про…»).

6. Текст (зміст).

7. Перелік додатків (якщо надсилаються) із зазначенням кількості сторінок.

8. Посада, звання, ранг, статус адресанта (ліворуч).

9. Підпис, ініціали та прізвище адресанта (праворуч).

10. Печатка (якщо необхідно).

11. Віза виконавця, підпис на копію (якщо необхідно).

 

Слово класного керівника

Поради, які допоможуть вам досягти мети:

- Будьте лаконічні. Намагайтеся викладати інформацію чітко й по суті, не зловживаючи чужим часом і увагою.

- Попишіть коротко і просто. Але лаконічність не повинна бути самоціллю і стати на заваді вишуканості та емоційності мови.

- Слідкуйте за логічністю та послідовністю викладу. Основну увагу – найсуттєвішу, а  розбивши текст на смислові абзаци, ви полегшите його сприймання адресатом.

- Уникайте багатозначності та не переобтяжуйте лист іншомовними словами. Суть справи слід викладати чітко, зрозуміло, без двозначностей, які можуть викликати сумніви чи запитання.

- Будьте увічливі. Стежте за стилем вашої кореспонденції. Уникайте категоричності. Не забувайте про вступний і завершальний компліменти.

   Завершальні речення можуть виражати: повторну подяку, висловлення сподівання чи надії, запевнення у співробітництві чи надійності, прохання дати відповідь, зателефонувати тощо, вибачення за турботу.

 

4 група: «Спілкування по телефону під час пошуку роботи» (продемонструвати ділову розмову по телефону стосовно пошуку роботи).

Службова телефонна розмова складається з таких компонентів:

- момент установлення зв’язку;

- виклад суті справи;

- завершальні слова, фрази – знак про закінчення розмови.

5 група: «Правила поведінки під час співбесіди з роботодавцем». (Розіграти діалог із роботодавцем за даними рекомендаціями).

  • Пунктуальність (прийти слід за 3-5 хвилин до початку службової бесіди, назвати секретареві своє прізвище, мету приходу);
  • мати охайний, діловий вигляд (одяг, взуття, зачіска тощо);
  • дотримуючись субординації, уважно слухати співрозмовника (без зайвих жестів, міміки, емоцій);
  • не уникати погляду роботодавця (щоб у нього не склалося враження про нещирість ваших намірів);
  • чітко й лаконічно формулювати відповіді чи запитання;
  • після завершення шефом службової бесіди не продовжувати її.

ІУ. Підсумки.

Обговорення та оцінювання роботи у групах.

Метод  «Мікрофон».

  • Сьогодні я дізнався…
  • Мені найбільше сподобалося…
  • Корисним для мене стало…

У. Висновок.

Слово класного керівника. Якщо ви ставите собі питання про вибір професії, значить, це питання для вас актуальне і вибирати треба зараз. Будь-яке серйозне рішення мусить продумано будуватися на об'єктивній інформації. Дібрати і проаналізувати її щонайкраще вам допоможуть консультанти з профорієнтації. Хотілося б побажати вам успіху. Можливо, ви розумієте успіх як вдалий збіг обставин. Але пам’ятайте, що більшість обставин цілком прогнозовані, а значить, можуть бути підвладні вам. Враховуючи поради фахівців, ви рухатиметеся в просторі професій не навпомацки і не навмання, а саме в тому напрямку, у якому побажаєте. А вибір залишається за вами. Хай вам щастить!

 

docx
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку