Виготовлення квітів – один з видів клаптикової пластики декоративно-прикладного мистецтва доступний для сприйняття. Це цікаве і захоплююче заняття, що вимагає прояву творчості й фантазії. Межі досконалості в цьому виді рукоділля немає.
1
Маріупольська спеціальна загальноосвітня
школа – інтернат № 37 Донецької обласної ради
Творчий проект
«Квітка-брошка»
Виконавець:
Кравченко С. В.
Зміст
І. Вступна частина 3
ІІ. Основна частина 4
ІІІ. Висновки 14
І. Вступна частина
Розвиток гармонійно - творчої особистості дуже складно уявити без участі мистецтва. При цьому роль народного декоративно-прикладного творчості переоцінити неможливо. Воно має не тільки благотворний вплив на особистість, але так само розкриває творчий потенціал, розвиває інтелект, розповідає про історію народу і його традиціях. Атласні стрічки – один із найвідоміших та найбільш демократичних матеріалів для декору, відрізняється благородством фактури, різноманіттям кольору, ніжністю і красою. Вони використовувалися в усі віки і цінувалися навіть при королівських дворах, а квіти з них прикрашали вбрання самих високопоставлених осіб. Виготовлення квітів – один з видів клаптикової пластики декоративно-прикладного мистецтва доступний для сприйняття. Це цікаве і захоплююче заняття, що вимагає прояву творчості й фантазії. Межі досконалості в цьому виді рукоділля немає.
Мета проекту – розглянути історичну значимість квітки в різних аспектах життя, а також створити декоративно-прикладне виріб на основі сучасних технологій її обробки. Навчити дітей створювати квітку-брошку.
Завдання:
- ознайомити з історію виготовлення штучних квітів і розглянути сучасні аспекти їх застосування;
- удосконалювати можливості в області створення декоративно-прикладних виробів, використовуючи творчий підхід до роботи;
- розвинути у дітей любов до мистецтва;
- створити своїми руками оригінальну брошку з найменшими грошовими витратами.
План роботи з виконання проекту
ІІ. Основна частина
З давніх часів існує тяга людини до прекрасного, прагнення прикрасити свій побут квітами. Своїм зачаруванням вони несли і несуть радість, пробуджують неймовірні почуття, піднімають настрій, покращують працездатність, супроводжують нас у важливі хвилини життя, будять фантазію. Коли не вистачає слів або вони недоречні, саме квіти приходять до нас на допомогу. Квіти - це символ неминущого буття, символ справжнього, нагадує, що людина завжди була і залишається гармонійною частиною природи, невід'ємною її складовою.
Робити штучні квіти люди навчилися давно. У Стародавній Греції і Стародавньому Китаї вміли виготовляти прекрасні квіти з порцеляни і золота. Квіти робилися з глини, пір'я, пергаменту, емалі на металі та інших матеріалів, дорогих і дешевих.
У Європі штучні квіти отримали широке поширення з XVI століття. Ними прикрашалися інтер'єри палаців, сукні та костюми, капелюхи і зачіски. Так, в Італії знатні дами носили в волоссі квіти із золотої фольги або закручених стрічок. Такі квіти просочувалися пахощами і коштували не дешевше хороших коштовностей, проте вони були мало схожі на живі рослини.
На відміну від придворних кравців, які робили квіти зі стрічок, ченці в Італії створювали справжні шедеври, що нагадували справжні квіти. Чудовими букетами прикрашали статуї Мадонни. На жаль, судити про мистецтво італійських ченців можна тільки за письмовими свідченнями сучасників, так як не один з тих чудових букетів до наших днів не зберігся.
В кінці XVI століття французький король Генріх IV ввів посаду придворного плюмазьєра - майстра з виготовлення квітів з пір'я птахів. Плюмазьєри робили букети для вівтарів, квіткові гірлянди для прикраси парадних залів і королівських спалень. При дворі французького короля використовувалися і квіти з шовкового газу і плісированого шовку, привезені з Італії, а так само китайські квіти з найтонших стрічок.
У XVIII столітті в моду ввійшли розкішні штучні квіти, посипані золотою або срібною пудрою і вставками з дорогоцінних каменів: перлів, діамантів, сапфірів, смарагдів. У цей час законодавицею моди на прикраси з квітів стала Франція. У 1738 році в Парижі почав працювати талановитий майстер з виготовлення квітів, глибоко вивчав хімію, ботаніку та інші науки. Саме він винайшов інструменти, до цих пір застосовуються в квітковому ремеслі. Він же придумав нову технологію фарбування. У кінці XVIII століття майстерні з виготовлення квітів працювали не тільки в Італії та Франції, але і в Швейцарії, Саксонії, Богемії.
По всьому світу славилися прекрасні твори майстрів Китаю. У цій країні ремесло з виготовлення штучних квітів розвивалося з XIII століття. Квітами з щілинка, пташиних пір'я, папери прикрашалися зачіски і житла.
У першій чверті XIX століття інтерес суспільства до природничих наук сприяв створенню майже не відрізняються від натуральних кольорів: маргариток, незабудок, волошок, братків. Такі "живі" квіти прикрашали капелюхи, корсажі, накидки, спідниці і навіть парасольки.
У кінці XIX століття мода на штучні квіти зійшла нанівець. Дами почали прикрашати себе живими рослинами: магноліями, камеліями, орхідеями. Вміщені в маленькі непомітні ємності з водою, квіти не в'яли на багатогодинних балах. У ті роки штучні квіти прикрашали лише народний костюм або використовувалися на святах.
У 1960-х роках штучні квіти втратили колишню популярність. У моду ввійшли вони вже в наш час, коли композиції та букети з квітів стали застосовуватися для оформлення інтер'єру житла і офісів. Зараз оздоблювальні квіти використовують для прикраси суконь, костюмів, капелюхів та зачісок; декоративними квітами прикрашають вітрини магазинів, сцени, карнавальні ходи і свята.
Штучні квіти знову улюблені нами, однак дорогий оксамит, натуральний шовк, пір'я птахів залишилися в минулому. Тепер квіти роблять в основному з недорогих матеріалів, найчастіше синтетичних.
Аналіз моделей – аналогів
Модель 1. Штучна хризантема-брошка бірюзового кольору з синтетичного матеріалу.
Модель 2. Штучна троянда-брошка жовто-помаранчевого кольору з синтетичного шовку.
Модель 3. Штучна троянда-брошка зі шкіри білого кольору.
Модель 4. Штучна квітка-брошка з синтетичного матеріалу .
Характеристика моделей- аналогів
№ |
Вимоги до виробу |
Модель1 |
Модель2 |
Модель3 |
Модель4 |
1. |
Відповідає призначенню |
+ |
+ |
+ |
+ |
2. |
Зручний у використанні |
+ |
+ |
+ |
+ |
3. |
Простота конструкції |
+ |
- |
+ |
+ |
4. |
Естетичний вигляд |
+ |
+ |
+ |
+ |
5. |
Практичність у використанні |
- |
- |
- |
+ |
6. |
Нескладний у виготовленні |
- |
- |
+ |
+ |
Висновок: отже, можна сказати, що Модель 4 відповідає всім вимогам .
У цієї моделі естетичний і оригінальний вигляд. Для її виготовлення не потрібно багато часу та спеціальної підготовки . Також не потрібні додаткові інструменти. Для прикрашання цієї моделі можна використати бісер.
Ескізний малюнок виробу
Добір матеріалів, інструментів, пристроїв.
Для квітки використовуюмо тканину з хімічних волокон тому , що вона має
гарний зовнішній вигляд, високу міцність, низьку зминальність, під час
обпалювання краї будуть плавитись тим самим, створюючи неповторно красивий хвилястий край.
Для виготовлення квітки-брошки потрібні такі обладнання, інструменти та пристосування:
Технологічна послідовність виготовлення виробу
Виготовлення штучної квітки - брошки
№ |
Операції |
Фото |
Інструменти та приладдя |
1. |
Нарізати стрічку полосами |
|
Ножиці, стрічка |
2. |
Обпалити стрічку |
|
Свічка |
3. |
Зшити дві стрічки |
|
Голка, нитки |
4. |
З’єднати два кінця |
|
|
5. |
З’єднуємо частини квітки та приклеюємо застібку |
|
Гарячий клей |
6. |
Презентація виробу |
|
|
Розрахунок матеріальних витрат на виготовлення квітки-брошки
Назва матеріалу |
Вартість одиниці виміру, грн. |
Витрати матеріалів |
Вартість витрат. грн. |
Стрічки (2 види) |
2.50 (1 м) |
60 см; 60 см |
2.10 |
Нитки швейні |
3.00 (50 м) |
5 м |
0.3 |
Застібка |
1.00 (1 шт) |
1 шт |
1.00 |
Свічка |
2.00 |
0,5 шт |
1.00 |
Стрази для серединки |
0.75 (1 шт) |
1 шт |
0.75 |
Усього орієнтовно: 5.15 |
ІІІ. Висновки
Виготовлена брошка має оригінальний вигляд, вона зручна у використанні. Така вишукана квітка може прикрасити сукню, капелюшок, сумку, зачіску або буде слугувати декором інтер`єру.
Оцінювання якості виробу проводять за такими показниками: функціональними, естетичними, ергономічними, технологічними, економічними. Аналіз якості зробленої нами квітки-брошки показав, що виріб відповідає всім вищезазначеним вимогам. Ми отримали велику насолоду, працюючи над створенням виробу.