Година спілкування «Вибір професії – крок у майбутнє»

Про матеріал

"Ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло, отримувати задоволення і знати, що ти зробив якийсь внесок у розбудову нашої держави..."

Перегляд файлу

 

КЗО «Навчально-реабілітаційний центр «Мрія»

Дніпропетровської обласної ради»

 

 

 

Година спілкування

 

Вчитель

Гапощенко О.І.

 

 

 

м.Кам’янське

2017 р.

Година спілкування

Тема:              «Вибір професії – крок у майбутнє»

Мета:              ознайомити учнів із переліком професій взагалі та з тими, що  

                         мають сталий попит на ринку праці;

                         розкрити суть правильного вибору професії;

                         зорієнтувати учнів на свідомий вибір майбутньої професії;

                         виховувати у дітей любов до праці, повагу до людей будь-якої 

                         професії.

Обладнання: ілюстрації на тему «Професії», словникові слова,                          

                          прислів’я, загадки.

 

Хід заходу.

І. Підготовча частина.

Привітання

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі і мені!

  Нервово-психічна підготовка.

Хто зображений на ілюстраціях? (зображення людей різних професій)

Що вони означають?

ІІ. Загальнокорекційна частина.

Вчитель:

Погляньте один на одного.

Хто ви є? (школярі, діти, українці)

А яка ваша професія? (школяр)

Які ваші обов’язки? (вчитися, не пропускати уроків)

 

Мине зовсім небагато часу, і постане гостре та зовсім непросте питання вибору майбутньої професії. А як зробити правильний вибір?

Як обрати ту єдину, яка принесе тобі самому задоволення та користь суспільству, державі?

Про це й буде йти мова на сьогоднішній годині спілкування.

Тема її – «Вибір професії – крок у майбутнє».

Вчитель:

Колись давно все було простіше – діти навчались певному ремеслу у батьків, продовжували їхню справу. Щоб оволодіти ремеслом, необхідно було довго вчитися і отримати документ.

У наш час стало складніше й цікавіше – ви можете самі обрати собі будь-яку професію.

  • Як ви гадаєте, скільки професій існує?
  • А які професії ви знаєте?
  • А які професії є у нашому центрі?

Отже, неважливих професій не буває, всі професії якоюсь мірою важливі.

Вчитель:

Існує 5 типів професій:

Людина-природа садівник, лісник, зоотехнік, агроном, ветеринар,  

                                    дресирувальник.

Людина-техніка водій, токар, будівельник, металург, електрик, швачка.

Людина-людина учитель, лікар, тренер, стюардеса.

Людина- знакова система бухгалтер, бібліотекар, перекладач, друкарка, 

                                                      кресляр.

Людина-художній образ артист, клоун, перукар, кондитер, модельєр,   

                                                   фотограф, маляр.

А ким працюють ваші батьки?

До яких типів можна віднести їхні професії?

Вчитель:

Чи знаєте ви, як правильно обрати професію?

Корисно знати, що існує загальноприйнята формула вибору професії?

 

 

 

                          Хочу

                 Можу      Треба

 

Хочу – бажання, інтереси, нахили особистості.

Можу – знання, здібності, стан здоров’я.

Треба – попит на обрану професію.

Щоб вдало обрати професію, треба поєднати своє хочу, можу, треба.

Саме ці  фактори обумовлюють і обґрунтовують правильний вибір професії.

Вчитель:

А хто впливає на вибір професії?

Хто або що допомагає у виборі професії?

 

Асоціативний кущ.

проінформованість                    друзі                   вчителі

батьки                                     вибір професії                  центри зайнятості

                здібності                 схильності         суспільне визнання.

 

Фізхвилинка

Печу, печу хлібчик діткам на обідчик:

Меншенькому – меньший,

Старшенькому – більший.

Шусть у піч! Шусть у піч!

Саджай! Виймай! Саджай! Виймай!

Ріжу ріжу ріжу ріжу

В ротик – ам – смачно!

 

Вчитель:

А зараз послухайте казку, яку написав видатний вчитель В.О. Сухомлинський «Ремісник і різець».

Подумайте, чому вчить ця казка?

 

Василь Сухомлинський
«РЕМІСНИК І РІЗЕЦЬ»
Майстер працював Різцем по дереву — вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд — незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,
— Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
— Я просто шматочок криці. Я стаю Різцем, коли мене

 бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник — я

не Різець, а просто ножик.

 

Висновок: Кожна людина є майстром своєї праці і тому має працювати за своєю професією.

Вчитель:

На уроках трудового навчання ви знайомитесь з певними професіями, користуєтесь необхідними інструментами.

 

Гра «Кому що потрібно для роботи»

Допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.

 

                              швачка                 слюсар                  маляр                 

 

 

Гра «Впізнай, яка професія»

Я буду зачитувати вам  загадки, а ви уважно слухайте і відгадуйте їх.

  1. Він з комп’ютером на ти,

розумніших не знайти,

віртуальний творить міст

диво-майстер … (Програміст)

 

  1. Зникло світло, що робити?

По кімнаті як ходити?

Мама каже : «Без істерик,

допоможе нам …» (Електрик)

  1. Як рубанком дошку чистить,

     летить стружка золотиста.

     З-під рук майстра той же колір.

    Як цей майстер зветься? (Столяр)

  1. Х о одежу шиє всім:

і дорослим, і малим,

дружить з голкою й тканиною,

строчить швейною машиною? (Швачка)

  1. Як приходимо у клас,

там чекає він на нас.

Вчить писати і читати

і невтомно працювати. (Вчитель)

  1. Хто як квочка з курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

няньчить, пестить, розважає? (Вихователька)

  1. У нас цю професію знають усі:

сидить за кермом вантажівки й таксі,

вантаж і людей він по місту розводить

у літню спекоту й зимові морози. (Шофер)

  1. Розрахунок зарплати знати пора –

проводять у строк … (Бухгалтера)

  1. Залюбки він куховарить –

нам смачненькі страви варить. (Кухар)

  1.  Рівну цеглу викладає,

Дах старанно покриває…

Каменяр і покрівельник

носять назву … (Будівельник)

Гра «Продовж прислів’я»

  1. Бджола мала, а й та… (працює)
  2. Діло майстра … (величає)
  3. Без труда нема … (плода)
  4. Зробив діло - … (гуляй сміло)
  5. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
  6. Людина прекрасна в … (праці)
  7. Сонце прикрашає Землю, а людину … (праця)

 

ІІІ. Заключна частина.

  • Про що йшла мова на годині спілкування?
  • Вправа «Продовж речення…»
  • Для того, щоб обрати потрібну професію…

Висновок:

     Ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло, отримувати задоволення і знати, що ти зробив якийсь внесок у розбудову нашої держави.

(Мультфільм)

 

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку