Година спілкування "Вода - це важливо".

Про матеріал
Допомогти усвідомити дітям який шлях пройшла вода, перш ніж потрапити в крани жителів степової зони,формувати уявлення дітей про значення прісної води для живих організмів, дослідити де знаходиться прісна вода у природі, виховувати бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

ВОДА – ЦЕ ВАЖЛИВО !

Година спілкування у 3 класі

Мета. Розказати дітям який шлях пройшла  вода, перш ніж потрапити в  кран жителів  степової зони,формувати уявлення дітей про значення прісної води для живих організмів, дослідити де знаходиться прісна вода у природі, виховувати бережливе ставлення до прісної води. 

Обладнання:мультимедійні пристрої, презентація,ватман.

 

 На першому занятті з теми «Вода»,  на уроці «Я досліджую світ», діти планують і отримують проектні завдання по групах:

  1. Група. Де в природі зустрічається вода.
  2. Група. Як бережливо використовувати воду (в побуті, господарстві,  мої пропозиції).
  3. Група. Добірка літературних творів про воду (вірші, оповідання, казки, також власні твори).
  4. Група. Водойми рідного краю (ілюстрації, посилання на відео, особисті світлини).
  5. Група. Вода в усній народній творчості (загадки, прислів'я, приказки,пісні).

 

   Під час вивчення теми учні підготують матеріал в паперовому вигляді для плакату  «Вода – це важливо!»,який створять на годині спілкування, що буде підсумком розглянутої теми та виховним заходом. Групи можуть мати назви (дослідники,екологи, літератори, пошуковці, журналісти, інше) та емблеми. На розсуд  вчителя. Така робота є своєрідною підготовкою  до самостійного вивчення матеріалу створенням проектів.

 

Хід заняття.

 

  Вчитель. В наш час все більше проблем виникає з питною водою. Що є результатом недбайливого ставлення людини до навколишнього середовища. Особливо це відчувається у нас, на півдні України, в таврійських степах. Де господарюють посухи (дуже незначні опади та тривалі вітри).

   Протягом тривалого часу  докладаючи неймовірні зусилля, кошти - наші земляки домоглися забезпечення водою населення нашого краю. Колодязі, свердловини, водопровід, велике зрошення (вода прийшла по каналу з Дніпра) – це шлях яким прийшла вода в таврійські степи.

   Як перші поселенці добували воду в наших краях у своєму  творі влучно описав Олесь Гончар.

   Послухайте аудіо запис уривку.

Аудіо запис уривку з твору О. Гончара

          «Тяжкою була дорога на південь. З кожним днем танули на возах запаси харчів та води. Падала непоєна худоба, чорні, як земля, пленталися люди, знесилені, розбиті незнаною спекою, виглядаючи на обрії рятівних озер… Дорожили кожною краплиною води, шукали вдосвіта роси на травах, але й роси в цих краях не було… Більшість дітей перемерла в дорозі, гаснучи на руках змучених спрагою матерів. Весь тужний шлях з Полтавщини до Присивашшя був позначений могилками турбаївських дітей…

           Колодязів     тут у той час зовсім не було. Переселенцям було заборонено копати колодязі. То було карою з кар. Люди мусили діжками за 40 верстов – возити воду з Дніпра, мусили лід заготовляти взимку по льохах…

           З думкою про воду лягали і вставали, і так усе життя. Потім уже ночами стали потай копати в повітках колодязі. Свіжу землю виносили мішками за село, жменями розсівали в степу, щоб не було видно слідів приставленим для нагляду урядовцям…

          У степових колодязях помітно меншало води, важкі дубові цебри уже черпали мул і підіймались на поверхню напівпорожні. Численна худоба годинами тирлувалася біля колодязів, билась над коритами, аж стогнучи, накидалась на колодязні вицідки.

          Репалась розпечена земля. Лежала в таких тріщинах, що коні виламували ноги на скаку. Трава пригоряючи, скручувалась, злягалась над степом, мов повсть. З цілинних земель гарячі вітри вже розносили по всій Таврії насіння най живучішої з ковилів – тирси. Здавалось, що з усієї степової рослинності лише вона, тирса, яка здавна взяла собі в спільники суховії, зможе перенести цю люту спеку, вижити і продовжити себе в потомстві. Все живе чавуніло від нещадної тріскучої спеки. »

Перегляньте слайди.

 

                       Трава   пригоряючи скручувалась, ...

D:\Новая папка\Photos\DSC_0000015.jpgD:\Новая папка\Photos\DSC_0000014.jpg

 

 

                              Репалась розпечена земля …

D:\Новая папка\Photos\DSC_0000016.jpg

 

            Лежала в таких тріщинах, що коні виламували  ноги на скаку.

D:\Новая папка\Photos\DSC_0000021.jpg

 

  Вчитель. Ось який безцінний скарб – вода. Ви, діти, мабуть, ніколи над цим не задумувались?  Вистояла природа, вистояли і люди потомками яких є наші славні земляки і ми з вами.

Протягом тижня ви працювали в групах, добираючи різний матеріал про воду. Ви зараз будете його презентувати . Всі разом оформимо плакат та дамо на ознайомлення з його змістом  іншим класам. Прикладемо максимум зусиль для того, щоб він був охайний та зрозумілий не тільки для нас, а й інших.

(Учні презентують підготовлений матеріал та прикріплюють на ватмані. За оформленням слідкує група дизайнерів).

   Оформлення плакату (в техніці «колаж»)  «Вода – це важливо!»

 

    Вчитель.Гадаю, що коли ви виростете, то подбаєте про те , щоб наш край буяв зеленню садів, квітників та врожайних полів. А зараз будете бережливо ставитись  до води  як джерела життя.

 

Використана література.

  1. Гончар О.Т. «Таврія. Перекоп.» Романи. К., «Дніпро»,1972,с.155 – 156,250.

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку