Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу за підручником «Я досліджую світ. Автори: За підручником І. Грущинської, 3.Хитрої (2020)» для 3 класу за програмою НУШ
№№333 уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Наше перше дослідження «Людина» Тиждень № 1 Людина – частина природи |
|||
|
|
У чому неповторність людини? Ч.1 §1 С.5 Практична робота “Досліджую відбитки своїх пальців” |
|
|
|
Що об’єднує людей зі світом живої природи? Ч.1 §2 С.7 Проект “З якою швидкістю вміють літати та плавати ваші улюблені тварини. |
|
|
|
У чому полягають відмінності між людиною і тваринами? Ч.1 §3 С.9 Проект рейтинг «Десять тварин-розумників». |
|
Тиждень № 2 Потреби людини |
|||
|
|
Від чого залежить твоє здоров’я? Ч.1 §4 С.11 |
|
|
|
Що тобі необхідно для життя? Ч.1 §5С.12 Проект про життя Ніка Вуйчича |
|
|
|
Чому людина має працювати? Ч.1 §6С.14 |
|
Тиждень № 3 Прагнення людини |
|||
|
|
Для чого потрібне вміння вчитися? Ч.1 §7С.16 Практична робота Складаємо пам’ятку «Як зробити навчання успішним». |
|
|
|
Які риси характеру допомагають досягати успіху? Ч.1 §8С.17 |
|
|
|
Як розвивати свої творчі здібності? Ч.1 §9С.19 Проект “Про винахідника кіноапарата, укра- їнського вченого Йосипа Тимченка. |
|
Тиждень № 4 Правила співжиття |
|||
|
|
Навіщо потрібно вміти спілкуватися? Ч.1 §10С.21 Практична робота З’ясуй і продемонструй жестовою мовою слова ввічливості. |
|
|
|
Як можна вирішувати конфлікти? Ч.1 §11С.22 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 § 12 с.24 Діагностувальна робота 1 Творча робота “Правила вашої поведінки. Створення плакату з емблемою, гаслом і прави- лами вашого класу. |
|
Наше друге дослідження «Люди і нежива природа» Тиждень № 5 Природа — частина навколишнього світу. |
|||
|
|
Чому природа — це невіддільна частина навколишнього світу? Ч.1 § 13С.26 Творча робота “Малюємо дві ситуації, коли діяльність людини допомагає природі, і дві, де людина їй шкодить. |
|
|
|
Що називають тілами (об’єктами), а що — явищами природи? Ч.1 §14 С.28 |
|
|
|
Яке обладнання допомагає досліджувати природу? Ч.1 §15 С.29 |
|
Тиждень № 6 Сонце — джерело життя на Землі |
|||
|
|
Як Сонце здійснює вплив на Землю? Ч.1 §16 С.32 Практична робота Чому бувають день і ніч |
|
|
|
Які явища в неживій природі залежать від Сонця? Ч.1 §17 С.33 Творча робота Розповідь про Сонце. Як поети оспівують Сонце |
|
|
|
Як Сонце впливає на живу природу? Ч.1 §18 С.33 |
|
Дізнаємося більше про водну оболонку Землі Тиждень № 7 Планета «Вода» |
|||
|
|
Чому вода — найзагадковіша речовина на Землі? Ч.1 §19 С.35 Практична робота Властивості води |
|
|
|
Де на Землі міститься солона та прісна вода? Ч.1 §20 С.37 |
|
|
|
Чому відбувається колообіг води в природі? Ч.1 §21 С.38 Творча робота Складаємо разом казкову історію про мандри краплинки Капітошки та інсценізуємо її. |
|
Тиждень № 8 Значення води |
|||
|
|
Яке значення має вода для природи, для життя людей? Ч.1 §22, 23 С.40 Практична робота Складаємо хмаринку думок «Вода» |
|
|
|
Екскурсія в природу Творча робота Придумуємо цікаві історії, пов’язані з водою |
|
|
|
Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі? Ч.1 §24 С.41 |
|
Тиждень № 9 Охорона води |
|||
|
|
Як відбувається забруднення води? Ч.1 §25 С.43 Творча робота Придумуємо історію про життя когось із мешканців водойми до та після її забруднення. |
|
|
|
Як потрібно охороняти воду від забруднення? Ч.1 §26 С.44 Колективний проект 22 березня святкують Всесвітній день води. Добираємо гасло до цього дня і створюємо емблему. |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 §27 С.45 Діагностувальна робота 2 Проект Про різні музеї води, які існують у нашій країні та світ |
|
Дізнаємося більше про «одяг» землі — повітря Тиждень 10. Властивості та склад повітря |
|||
|
|
Які властивості має повітря? Ч.1 §28 С.46 Практична робота Властивості повітря |
|
|
|
Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі? Ч.1 §29 С.47 |
|
|
|
Як вітер впливає на природу Землі? Ч.1 §30 С.49 |
|
Тиждень № 11 Вітер і погода |
|||
|
|
Які зміни приносить вітер у довкілля? Ч.1 §31 С.51 |
|
|
|
Як люди «товаришують» із вітром? Ч.1 §32 С.52 Проект про використання енергії вітру в давнину. Які види діяльності людей пов’язані з вітром |
|
|
|
Які прилади допомагають досліджувати погоду? Ч.1 §33 С.53 |
|
Тиждень № 12 Охорона повітря |
|||
|
|
Як забруднення повітря впливає на здоров’я? Ч.1 §34 С.55 |
|
|
|
Як охороняти повітря від забруднення? Ч.1 §35 С.56 Творча робота розповідь про джерела забруднення повітря у твоєму довкіллі. Як ти можеш піклуватися про чисте повітря? |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 §36 С.58 Діагностувальна робота 3 Практична робота Розробляємо план корисних дій для сприяння збереженню чистоти повітря в місцевості, де ти живеш.
|
|
Дізнаємося більше про тверду оболонку землі Тиждень 13. Гірські породи та корисні копалини |
|||
|
|
Із чого складається тверда оболонка Землі?Ч.1 §37 С.59 Творча робота Складаємо і записуємо текст-розповідь про «домашні» гірські породи. |
|
|
|
Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? Ч.1 §38 С.60 Практична робота Досліджуємо властивості корисних копалин за переліченими ознаками (на свій вибір). |
|
|
|
Екскурсія у природу. Корисні копалини у житті |
|
Тиждень № 14 Застосування корисних копалин |
|||
|
|
Де в побуті застосовують корисні копалини? Ч.1 §40 С.63 |
|
|
|
Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин? Ч.1 §41 С.64 |
|
|
|
Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? Ч.1 §42 С.65 Практична робота Знаходимо на карті України, де розташовані родовища паливних, рудних і нерудних корисних копалин. |
|
Тиждень № 15 Ґрунт — особлива прикмета планети Земля |
|||
|
|
Чим ґрунт відрізняється від гірської породи?Ч.1 §43 С.67 |
|
|
|
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? Ч.1 §44, 45 С.69 Практична робота склад ґрунту |
|
|
|
Екскурсія у природу. Про життя організмів, яке пов’язане з ґрунтом.
|
|
Тиждень № 16 Родючий ґрунт — запорука врожаю |
|||
|
|
Яке значення має ґрунт для природи й життя людей? Ч.1 §46 С.70 |
|
|
|
Як підтримувати та поліпшувати родючість ґрунту Ч.1 §47 С.71 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 §48 С.72 Діагностувальна робота 4 Проект Музеї природи рідного краю |
|
Наше третє дослідження «людина й жива природа» Дізнаємося більше про рослини та середовища їхнього існування Тиждень 17. Зелене диво землі |
|||
|
|
Чим особливий різноманітний світ рослин? Ч.1 §49С.74 |
|
|
|
Чому квіткові — найпоширеніші рослини на Землі? Ч.1 § 50 С.76 Проект Рослини, які ростуть у твоєму рідному краї. |
|
|
|
Які рослини називають хвойними? Ч.1 §51С.77 Практична робота Знайди на карті «Україна — моя Батьківщина» листяні й хвойні дерева. |
|
Тиждень № 18 Культурні рослини |
|||
|
|
Які рослини належать до культурних? Ч.1 §52 С.79 Проект Де батьківщина огірка, томата, мандарина й картоплі. |
|
|
|
Які рослини належать до культурних? Ч.1 §53С.80 |
|
|
|
Як розмножуються рослини? Ч.1 § 54С. 81 |
|
Тиждень № 19 Рослинні угруповання |
|||
|
|
Як середовище існування впливає на рослини? Ч.1 §55С.83 |
|
|
|
Якими бувають ліси та луки? Ч.1 § 56С.84 |
|
|
|
Які рослини заселили водойми та їхні береги? Ч.1 §57С.85 Практична робота Знайти на карті «Україна — моя Батьківщина» дві водойми, найближчі до місця, де ти живеш. |
|
Тиждень № 20 Охорона рослин |
|||
|
|
Яке значення у житті людини мають рослини?Ч.1 §58С.87 |
|
|
|
Як підтримувати різноманітність рослин на Землі? Ч.1 §59С.88 Проект Рослини, які занесені до Червоної книги України |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 § 60 с.90 Діагностувальна робота 5 Творча робота Підготуй добірку загадок, прислів’їв та інших мудрих висловлювань про рослини . |
|
Дізнаємося більше про тварини та середовища їхнього існування Тиждень 21. Різноманіття тварин |
|||
|
|
У чому неповторність різноманітного світу тварин? Ч.1 § 61С.91 |
|
|
|
Як комахи заселили нашу планету? Ч.1 §62 С.93 Практична робота Назви комах, яких тобі доводилося бачити влітку. Встанови, які комахи належать до «друзів», «ворогів» і «сусідів» людини |
|
|
|
Як риби пристосувалися до життя у водоймах? Ч.1 § 63С.94 Практична робота Прісноводні і морські риби. |
|
Тиждень № 22 У воді й на суходолі |
|||
|
|
Чому земноводні мають таку назву? Ч.1 §64 С.96 Проект яку користь природі й людям приносять земноводні. |
|
|
|
Чи всі плазуни плазують? Ч.1 § 65 С.97 |
|
|
|
Як птахи опанували повітряний простір? Ч.1 §66 С.97 |
|
Тиждень № 23 Птахи та звірі на землі, у повітрі й у воді |
|||
|
|
Чому влітку птахи перестають співати? Ч.1 § 67 С.99 Творча робота Склади розповідь про те, як ти дізнаєшся, що птахи приступили до виведення пташенят. |
|
|
|
Де живуть звірі? Ч.1 §68 С.100 Практична робота Знайди на карті «Україна — моя Батьківщина» зображення птахів і звірів. Назви їх. |
|
|
|
Як звірі піклуються про своє потомство? Ч.1 §69 С.101 |
|
Тиждень № 24 Свійські тварини |
|||
|
|
Як дикі тварини стали свійськими? Ч.1 §70 С.103 Творча робота Склади розповідь про одну свійську тварину (на свій вибір). Порівняй з її диким предком. |
|
|
|
Чи може людина існувати без свійських тварин? Ч.1 §71 С.105 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 §72 С.106 Діагностувальна робота 6 Проект Підготуй добірку цікавих фактів, загадок, прислів’їв і мудрих висловів, мультфільмів і кінострічок про свою улюблену тварину |
|
Тиждень № 25 Угруповання тварин |
|||
|
|
Які тварини живуть у лісах? Ч.1 §73 С.107 Творча робота Створи допис у дитячий журнал про угруповання тварин лісу, яке тебе здивувало. |
|
|
|
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? Ч.1 §74 , 75С.108 Практична робота Знайди на карті «Україна — моя Батьківщина» зображення тварин, які живуть у степах і водоймах |
|
|
|
Екскурсія у природу. Світ тварин. |
|
Тиждень № 26 Охорона тварин |
|||
|
|
За що «відповідальні» тварини в природі? Ч.1 §76 С.110 |
|
|
|
Яке значення в житті природи мають тварини? Ч.1 §77 С.111 |
|
|
|
Які заходи охорони тварин дієві? Ч.1 §78 С.113 Проект Види тварин, які занесені до Червоної книги України |
|
Тиждень № 27 Гриби та бактерії |
|||
|
|
У чому загадковість світу грибів? Ч.1 §79 С.114 Практична робота Склади пам’ятку для грибників. |
|
|
|
Хто такі мікроби й бактерії? Ч.1 §80 С.116 |
|
|
|
Коли гриби й бактерії приносять користь, а коли — шкоду? Ч.1 §81 С.53 Творча робота Склади казку «Подорож у країну мікробів» намалюй комікс на цю тему |
|
Тиждень № 28 Вплив людини на природу |
|||
|
|
Що вивчає екологія? Ч.1 §82 С.118 Практична робота Склади правила, що визначають твоє ставлення до збереження природи. |
|
|
|
Які ланцюги живлення існують у лісі, на луці та у водоймі? Ч.1 § 83 С.120 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 §84 С.121 Діагностувальна робота 7 Проект День захисту природи. Підготуйте оголошення-застереження, які можна розвісити на вашій вулиці чи біля будинку, де ви живете. |
|
Дізнаємося більше про людину та її організм Тиждень 29. Взаємодія всіх органів. Опора та рух |
|||
|
|
Як працює наш організм? Ч.1 § 85 С.122 |
|
|
|
Яку роботу здійснює нервова система? Ч.1 § 86 С.124 |
|
|
|
Для чого потрібні скелет і м’язи? Ч.1 § 87 С.125 Практична робота Властивості своїх м’язів. |
|
Тиждень № 30 Травлення та дихання |
|||
|
|
Які органи допомагають людині перетравлювати їжу? Ч.1 § 88 С.127 Творча робота Придумайте казку про пригоди веселого бутербродика в організмі людини. |
|
|
|
Як правильно харчуватися? Ч.1 § 89 С.128 Практична робота Склади добове меню для своєї родини з корисних страв. |
|
|
|
Для чого потрібне дихання Ч.1 § 90 С.130 Практична робота Вимірювання частоти своїх дихальних рухів |
|
Тиждень № 31 Кров та кровообіг |
|||
|
|
Навіщо людині кровообіг? Ч.1 § 91 С.133 Практична робота Виміряй свій пульс — кількість скорочень серця за одну хвилину. |
|
|
|
Яке значення для життя людини має кров? Ч.1 § 92 С.135 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 § 93 С.137 Діагностувальна робота 8 Проект конкурс рекламних плакатів щодо ведення здорового способу життя.
|
|
Наше четверте дослідження «Людина в суспільстві» Тиждень № 32 Людина серед людей |
|||
|
|
У чому цінність сім’ї? Ч.1 § 94 С.139 Практична робота Склади календар свят, важливих для твоєї родини і для тебе особисто. |
|
|
|
Як запобігати небезпечним ситуаціям у побуті? Ч.1 § 95, 96 С.141 Практична робота Склади моделі своєї поведінки в разі небезпеки. |
|
|
|
Екскурсія. Евакуація (правила поведінки під час пожежі та в задимленому приміщенні). |
|
Тиждень № 33 Права та обов’язки людини |
|||
|
|
Якою має бути поведінка в закладах культури? Ч.1 § 97 С.144 Практична робота правила поведінки в бібліотеці, зоопарку та громадському транспорті. |
|
|
|
Що таке правопорушення? Ч.1 § 98 С.145 |
|
|
|
Чи можуть діти стати славетними українцями? Ч.1 § 99 С.147 Проект «Славетні діти-українці» |
|
Тиждень № 34 Культура народів світу |
|||
|
|
Де можна побачити рукотворні дива світу? Ч.1 § 100 С.149 Проект видатні пам’ятки, що належать до культурної спадщини українського народу. |
|
|
|
Чому дізнаватися про життя різних народів — цікаво? Ч.1 § 101 С.151 |
|
|
|
Що в моїй оселі вироблено в інших країнах? Ч.1 § 102 С.153 Проект які ще речі у твоїй оселі виготовлено в інших країнах.
|
|
Тиждень № 35 Мови народів світу |
|||
|
|
Які мови найпоширеніші у світі? Ч.1 § 102 С.155 |
|
|
|
Чому треба плекати державну мову? Ч.1 § 102 С.157 Творча робота конкурс читців віршів українською мовою. |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня Ч.1 § 102 С.158 Діагностувальна робота 9 Колективна творча робота Створення плакату на тему «Мова — душа народу». |
|
|
|
Зустрічаємо літо |
|
|
|
Зміни, які відбуваються у природі влітку. |
|
|
|
Проект “ Мої плани на літні канікули” |
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|