Виховний захід у 9 класі "Вибір професії"

Про матеріал

Виховний захід «Вибір майбутньої професії» ознайомить учнів із особливостями деяких професій; пояснить, які чинники впливають на вибір майбутньої професії; учні зможуть діагностувати свої особисті здібності та схильності. Стане у нагоді класним керівникам, які прагнуть підготувати школярів до вибору майбутньої професії.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховний захід

 

 

 

 

 

підготувала

класний керівник 9 класу

Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9

Добропільської міської ради

Донецької області

Зінкевич Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід у 9 класі

Тема: Вибір майбутньої професії.
Мета: Ознайомити учнів із особливостями деяких професій; підготувати школярів до вибору майбутньої професії; пояснити, які чинники впливають на вибір майбутньої професії; формувати свідомість, відповідальність за вибір майбутньої професії; актуалізувати проблеми успішного вибору професії; діагностувати особисті здібності та схильності кожного учня; збагачувати інтелект; продовжити роботу по покращенню етичного клімату в класі ; виховувати любов до праці, почуття колективізму, взаємодопомоги.
Обладнання: схеми, таблиці, відеопрезентація «Вибір професії».

                                               "Якщо Ви не знаєте, в яку гавань тримати дорогу,
                                                    то жоден вітер не буде для Вас попутним".

                                                                                                              Сенека                                                                                                                      

                                              Хід заняття
1. Вступне слово вчителя.
Доброго дня! Дорогі учні, сьогодні у нас гості, привітайтесь із ними.
Учні, в 9 класі суспільство вимагає від Вас професійного самовизначення, хоч і первинного. Нашу зустріч я хотіла б почати Притчею про ціль життя

Одного сонячного дня мудрець  вийшов прогулятися по берегу річки в супроводі трьох своїх учнів. Зупинившись на березі, сказав: — Подивіться на річку, вона саме життя, то повільно, то бурхливо протікає. Ріка міняється з кожною миттю, ніколи не повторюючись двічі.  Учні довго дивились на ріку, поки мудрець не спитав їх:

— А як ви би йшли до своєї мети?  

Перший сказав: — Я би завжди боровся з течією, плив проти неї вперед, до мети, — відважно сказав один.

— Це добре, — сказав вчитель, — та ти ризикуєш одного разу втопитись, так і не подолавши річку. Моя тобі порада: до того, як плисти проти течії, взнай, чи твоя мета знаходиться в тому ж напрямку.

 Другий учень сказав : — А я буду плисти за течією, як цей пелюсток, що ковзає хвилею, і набрався би досвіду по дорозі.

 — Це добре лише тоді, якщо течія несе тебе до мети, інакше ти станеш подібним на пелюсток, якому байдуже, куди плисти, так як не важливо, де згнити.  

Третій учень відповів: — А я би плив до мети, постійно міняючи тактику, то пливучи за течією, то би боров її.

 — Твоя відповідь добра, та недостатньо розумна, -зауважив вчитель, — розвернувся і пішов додому.

Тоді учні запитали його: — А твій шлях по ріці життя , вчителю, який?

Він посміхнувся і сказав: — Я би не пускався в плавання.

 — Та хіба твоя мета досягнута?- здивувались учні.

Ні, — сказав мудрець,- бо не до всякої мети можна добратися вплав.

Суть цієї притчі: обери САМ собі СВОЮ ПРОФЕСІЮ, а з нею — СВОЄ МАЙБУТНЄ.

І дійсно, пройде зовсім небагато часу і перед Вами встане нелегкий вибір, від якого  залежатиме Ваше життя. Як же ухвалити правильне рішення, про яке не довелося б потім пошкодувати?
Правильний вибір професії – це впевненість, душевна рівновага і матеріальне забезпечення. Бо як каже Конфуцій "Оберіть собі роботу до душі, і Вам не доведеться працювати жодного дня у своєму житті”.

2. РОЗМИНКА

Давайте з’ясуємо, наскільки Ви проінформовані про світ професій, чи багато професій Ви знаєте. Зараз вам будуть запропоновані деякі незвичайні характеристики професій, а ви повинні будете назвати ті професії, які. На вашу думку, найбільше належать даній характеристиці. Наприклад, характеристика – найгрошова професія. Які професії є най грошовими? Відповідь: банкір.

Отже, слухайте наступні характеристики:

  1.  найзеленіша професія (садівник, лісник)
  2. найсолодша (бджоляр, кондитер, дегустатор, повар)
  3.                   найволосатіша (парикмахер)
  4.                   найдитячиша (вихователь, помічник вихователя)
  5.                   найвідповідальніша (суддя, прокурор, хірург)
  6. найсмішніша (клоун) )
  7.                   найрозумніша (вчений, професор)
  8.                   найбіліша (лікар)
  9.                   найзубастіша (стоматолог)
  10.               найначитаніша ібліотекар)
  11.               найшвидша (гонщик)
  12.               найспілкувальніша (журналіст, екскурсовод, тренер, учитель,  
  13.               найсерйозніша (сапер, хірург, розвідник, міліціонер, політик)

3. Інформаційний блок «найкращий вибір»

- Отже, професій в світі десятки тисяч, але це не означає, що потрібно перебрати всі, щоб знайти одну-єдину. Професійне самовизначення - від слова «межа» - кордон. Значить, треба якось обмежити коло професій, з яких доведеться вибирати. Ці межі окреслені формулою «хочу-можу-треба». (показ малюнка)

http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl04/38%2822%29.jpg

Як правильно вибрати професію? Ось що радить психолог.

По-перше, майбутня робота повинна бути в радість, а не в тягар («хочу»).

По-друге, ви повинні володіти набором професійно важливих для цієї роботи якостей: інтелектуальних, фізичних, психологічних («можу»).

По-третє, ця професія повинна користуватися попитом на ринку праці («треба»).

Уявімо собі наші «хочу», «можу» і «треба» у вигляді трьох кіл (показує на малюнок № 1).

У коло «хочу» потрапили наші цілі, життєві плани - реальні, конкретні, позитивні.

У коло «можу» ми впишемо наші таланти, здібності, можливості.

А окружність «треба» потрапили професії, які потрібні на ринку праці саме зараз. Подивіться на малюнки. Кожен з цих малюнків означає варіант вибору.

На першому малюнку кола не перетинаються. На другому у них є невелика область перетину. На третьому - вони практично накладаються один на одного - дуже багато точок дотику.

4. Проблемна ситуація

Класний керівник. Зараз я буду читати опис професійного вибору, а ви спробуйте визначити, до якого малюнку належить опис {читає):

- Таня поки не знає, чого вона хоче, здібностей і талантів у неї особливих немає, та й на пошуки їх не вистачає часу. Але від багатства і слави не відмовилася б. Загалом, хочеться їй «робити те, чого не може робити в ситуації, коли це нікому не треба. До речі, таких диваків чимало - більше половини всіх випускників. Тільки вони про це поки не знають». (№ 1.)

- Олена хоче бути «як всі». Щоб була своя сім'я, будинок, діти. Зірок з неба вона не вистачає і талантами не блищить. Але їй подобається возитися з дітьми, а у них в місті постійно не вистачає вихователів у дитячих садках. Вона і вирішила стати вихователем. І потрапила в точку. (№2.)

- Сашко хоче бути програмістом. Комп'ютер він знає як свої 5 пальців, читає книги з програмування, зробив свій сайт. А інформаційні технології зараз затребувані скрізь, так що вибір Сашка виявився найвдалішим. (№3.)

(Діти визначають, який малюнок відповідає варіантами вибору.)

Класний керівник. Як же у Сашка вийшов такий вдалий вибір? Окружність «треба» у всіх однакова, значить, вся справа в наших «хочу» і «можу»?

Зразкові відповіді дітей:

- У Тані в сфері «хочу» і «можу» порожнеча, а значить, вона не зможе обрати професію «по душі».

- У Олени вибір виявився вдалим, але це не дуже міцний вибір. Якщо вона переїде в інше місто, де вихователів буде достатньо, вона не зможе знайти роботу.

Класний керівник. Що б ви порадили Тані і Олені?

Зразкові відповіді дітей:

- Тані потрібно все-таки розібратися в своїх цілях, пріоритетах, потрібно вивчити себе, дізнатися свої сильні і слабкі сторони.

- Олені потрібно подумати про запасний варіант, може бути, отримати додаткову освіту.

Тут можна пригадати слова И.А.Крылова «Берись за то, к чему способен, коль хочешь, чтоб в делах успешный был конец»
Як ви розумієте цей вислів? Висловлюються 2-3 людини.
- У людини завжди краще виходить те, що йому цікаве, в чому він добре розбирається, тоді і він отримує задоволення від роботи, і робота виходить якісною.
- Цілком вірно. І погодьтесь, що це - щастя, коли здібності та інтереси, тобто «хочу» і «можу» співпадають. А як це можна назвати одним словом? (Покликання) . ціною.
- Отже, Ми з Вами вже обговорили, якими чинниками необхідно керуватися при виборі професії , а зараз подивимось відеоролик про те, які існують типи професій. (Відеоролік)
       Отже, з класифікацією ми дещо прояснили ситуацію.  

Але кожна професія вимагає набору певних якостей, якими повинен володіти представник певної професії. Зараз ми з’ясуємо якості,які властиві цим професіям. (показ таблички)

5. А тепер за вказаними якостями відгадайте професію:

Учитель перелічує професійні якості, а діти відгадують і називають професію.

Фізична підготовка

Фізична підготовка

Дисципліна

Сміливість

Рішучість

Знання психології

Винахідливість

Винахідливість

Самовдосконалення

Витримка

Зібраність

Самовдосконалення

Відповідальність

Зібраність

Відвага

Рішучість

Патріотизм

Уява

Знання техніки й зброї

Артистичність

ІЙСЬКОВІ               СПЕЦІАЛЬНОСТІ)

(КЛОУН)

Яка картина вимальовується перед нами? Здавалось би – такі різні професії, а якості повторюються.

Це означає, що крім вузької спеціалізації, людина повинна бути всебічно розвиненою.

          А ось  трохи розібратися в собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами.

 6. Тестування.

     Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх  не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с.
                                       (Діти малюють фігурки.)
Тепер підрахуйте кількість трикутників.
                                      (Діти виконують завдання.)
А тепер слухайте ключ до тесту.
Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, працюють з інформацією.
Другий тип: 5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумує свою діяльність.
Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.
Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.
П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне.
Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.
         Звичайно, цей тест не відображає всього різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про свої можливості  і здібності  і почати розвивати ці здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху.

         Я хотіла б звернути увагу на нові професії сьогодення. Як говорять філософи, нічого немає постійного. Це ж явище відбувається і з світом професій. Кожна професія має властивість старіти, зникати, отримувати новий зміст. Серед тих, що пішли в минуле такі професії, як кучер, пряха, швачка. Разом з тим виникають нові спеціальності. Деякі професії отримують новий доповнений зміст: серед них дизайнери, професії сфери управління. Поговоримо про нові, сучасні професії.
(відповіді дітей про нові, сучасні професії.)
         Мені хочеться нагадати всім вам - яку професію Ви б не обрали, який фах Ви б не освоїли, фахівці і професіонали у своїй справі завжди потрібні, незалежно від моди на професію чи затребуваність на ринку. Тому сміливо можете йти і до педагогічного, і до юридичного ВНЗ, головне, щоб Ви відповідально ставилися до обраного шляху, адже Ваш правильний вибір - запорука Вашого майбутнього добробуту і впевненості.
Наприкінці уроку я  віддам вам  буклетики про професії, сподіваюся, що вони будуть корисні.

     Один добрий і мудрий письменник сказав: "Щастя - це коли ранком хочеться йти на роботу, а ввечері хочеться йти додому" Можна розрізати навпіл буханку хліба й кожна половина залишиться такою ж смачною. Але якщо в когось вдома все добре, а на роботі так  собі або зовсім погано, половини щастя не вийде. Половина щастя - уже нещастя. При виборі професії, як і при рішенні будь-якої задачі, потрібно знати, які дії і в якій послідовності необхідно виконати, щоб знайти правильну відповідь. Вивчайте, читайте, думайте, питайте, і ви впораєтесь!

6. Підсумок уроку

Які почуття залишилися після класної години? Які відкриття ви для себе зробили?
Зразкові відповіді дітей:
    - Залишилися позитивні почуття. Професію будемо вибирати свідомо.
    - Відкрив, що, виявляється, у мене тип ученого, це дуже дивно.
    - Відкрив, що в світі 50 тис. професій. Поки не знаю, яку вибрати.
    - Ніяких почуттів не залишилося, тест цікавий, але на вибір професії він не вплине.

 

Додаток

7. „Конкурс  пантоміми”. Один учень витягує заздалегідь підготовану картку із завданням показати засобами пантоміми певну професію

(вантажника, хіміка, лікаря, тракториста)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Красних Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Levit Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вовк Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Sunrise Katеryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кириченко Світлана Аркадіївна
    Цікава розробка, дякую. Деякі ідеї візьму для себе.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
11997
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку