Година спілкування з елементами тренінгу
Тема: «Де ховається щастя»
Мета: розвивати уміння спілкуватись, розкривати глибину розуміння поняття «щастя», довести учням, що щастя людини залежить від неї самої, визначити сутнісні зв’язки щастя і людської індивідуальності, сприяти формуванню правильної самооцінки в учнів.
Завдання:
Обладнання: плакат «Дерево щастя», стікери (лист дерева, яблуко), ноутбук, відеоролик, ватмани для вправ, стікери, маркери.
Перед початком заняття, коли учні заходять в клас їм пропонують витягнути кольорові смужки (червоного, жовтого, зеленого кольору), з їх допомогою формуються три групи. На партах стоять смайлики з такими ж кольорами
Слово психолога
Готуючись до сьогоднішньої нашої зустрічі я довго думала над тим про, що б нам з вами поговорити, адже є багато цікавих, важливих тем, які заслуговують уваги. Але для нашої години спілкування хотілося підібрати щось вагоме і я згадала, що існує питання яке турбує кожну людину, воно не має правильної і неправильної відповіді, бо вона буде у кожного своя. В його основу покладено одне маленьке слово, слово що не має конкретного визначення і це слово… «щастя». Тож тема нашої зустрічі звучить так: «Що таке щастя і де воно ховається». Саме з цим сьогодні ми спробуємо розібратися.
Багато людей бажають бути щасливими й живуть у пошуках щастя. Отже, що таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті задавав собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя – це щось своє, щось таке, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього переживаєш особливо різко і боляче.
Нашу годину спілкування я хотіла б почати віршем «Щастя»
Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна,
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров,
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім.
Насамперед тому, що, немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Для кожного віку це поняття є особливо індивідуальним, адже з роками наші думки і розуміння світу змінюються.
Коли тобі шість років, ти мрієш про щастя так: виросту, заведу собі собаку (котеня, рибок), цукерки буду без міри їсти, в школу ходити не буду.
Коли тобі десять, думаєш: виросту, буде у мене велосипед (Барбі), як в Санька (Таньки).
Коли тобі п'ятнадцять, переконуєш себе: виросту (вже дуже скоро), вступлю в престижний вуз, щоб потім потрапити на хорошу роботу, і буде у мене самий наворочений комп, найстильніший одяг.
Коли тобі двадцять два, ти працюєш за наймізернішу плату «фахівця початківця» і думаєш: швидше б знайти що-небудь більш гідне тебе. Якщо ти дівчина, то мрієш вийти заміж за такого, хто забезпечить світле майбутнє тобі, твоїм дітям і твоїм батькам. А сама доки робитимеш кар'єру. Якщо ти парубок, то хочеш заробити на дороге кафе в кінці тижня, щоб не лише на каву було, але і на спортзал, і на круту машину.
Коли-небудь тобі і твоїм друзям буде 35. І можливо, у когось з вас буде курорт двічі в рік, машина, особняк, престижна школа для розбалованих дітей і манікюрний салон для доглянутої дружини, робота до 10 вечора і вечірній футбол по телевізору на всю стіну. А у когось буде ставка вчителя (інженера, санітара) і жодних лівих грошей, старенькі меблі і продукти з ринку, уживані підручники і дешева косметика.
- Як ви думаєте, в якому випадку людина буде щасливіша? (Відповіді дітей)
- Кожен з вас має право на своє уявлення про щастя. А що це таке? Які його складові? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це ми і поговоримо на сьогоднішньому занятті.
Учасники по черзі називають своє ім’я та говорять на першу літеру свого імені якість, рису характеру що притаманна їм.
Інструкція: Ведучий готує основний перелік питань (далі учасники можуть пропонувати питання самі). На будь-яке питання ведучого, незалежно від «правильності» відповіді, кожен учасник повинен відповісти «Так». Ця вправа з одного боку, здатне викликати загальний сміх, а з іншого - подивитися на себе і свої звички іншими очима, задуматися над стереотипами ставлення до самого себе.
приклад:
Кожен учасник повинен подумати і продовжити вислів «Щастя це…». (всі відповіді записуються на ватмані), «Що для вас означає бути щасливам».
Обговорення
- Від чого залежить щастя?
- Якою має бути щаслива людина?
- На запитання, що таке щастя, пробували відповідати історики, письменники і філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок.
Пропоную вашій увазі думки ваших однолітків з усієї України (перегляд відео)
Психолог дає завдання кожній команді подумати та написати:
Обговорення.
- Як часто нам хочеться, щоб життя нагадувало відеокліп, кінофільм, улюблену книгу, де на долю героїв випадає удача, кохання й багатство. Нажаль дива трапляються не з усіма і тому, щоб досягти бажаного нам треба докласти немало зусиль. Але, що ж треба робити щоб завжди відчувати себе на крилах щастя? Пропоную вам подумати над рецептом та формулою щастя.
Учасникам необхідно подумати і написати рецепт щастя, і вивести його формулу. Група робить представлення своєї роботи.
- Що ж ми з вами вже з’ясували, що таке щастя, визначили його рецепт, але нам досі не відомо як виглядає цілковито щаслива людина? Тому зараз ми спробуємо створити портрет щасливця.
Діти повинні визначити і прописати основні характеристики людини яка є щасливою та задоволеною всіма сферами свого життя.
Наше заняття завершується. Сьогодні ми шукали відповіді на запитання про щастя, шукали способи володіння ним. Я сподіваюсь, що ви дійшли переконання, що щастя не існує незалежно від нас, а передумови задоволення і щастя лежать у вас самих, у ваших зусиллях. Зрозумівши, що без власних зусиль ви не зможете досягти ні успіхів, ні задоволення, ні щастя, ви зробите перший крок до здійснення ваших прагнень. Той, хто не зрозумів цього, все життя чекатиме хвилини, коли доля подарує йому щастя, замість того, щоб зосередити всі зусилля на досягненні якоїсь мети і досягти її.
- На останок я хочу, щоб ви прикрасили «дерево» листом (стікер), на якому написана якість, що допоможе вам стати щасливим; яблуком (стікер), на якому написано, що ви вважаєте найголовнішим для щастя людини.
- Я дякую вам за роботу. Нашу зустріч мені б хотілося завершити словами славетного поета, легендарного витязя української літератури Василя Симоненка:
«Як мені даровано багато,
Скільки в мене щастя, чорт візьми! -
На землі сміятись і страждати,
Жити і любить поміж людьми!»
Та подарувати вашому класу рецепт справжнього щастя (роздрукований на аркуші рецепт)
Рецепт щастя на кожен день
Беремо день і добре очищаємо його від заздрості, ненависті, розпачу, жадібності, впертості, егоїзму, байдужості. Додаємо три повні (з верхом) ложки оптимізму, велику жменю віри, ложечку терпіння, кілька зерен терпимості, і, нарешті, трішки ввічливості і порядності по відношенню до всіх! Всю отриману суміш заливаємо зверху любов'ю! Тепер, коли страва готова, прикрашаємо її пелюстками квітів доброти і уваги.
Подавати щодня з гарніром з теплих слів і сердечних посмішок, що зігрівають серце і душу.
Смачного! Вдалого дня!!!
Добра побольше соберите,
Его в прощеньи растворите
Еще сердечной теплоты
И не забудьте про мечты.
Возьмите дольку креатива
Добавьте больше позитива.
Любви, как моно больше лейте!
И чувств конечно не жалейте.
В коктейль не надо злобы, мести…
В конце – смешать все это вместе,
Оформить радугой после ненастья, -
Вот вам рецепт простого счастья!
Добра побільше зберіть,
Через відпущення розчиніть
Ще серцевої теплоти
І не забудьте про мрії.
Візьміть часточку креативу
Додайте більше позитиву.
Любові, як моно більше лийте!
І почуттів звичайно не шкодуйте.
У коктейль не треба злоби, помсти ...
В кінці - змішати все це разом,
Оформити веселкою після негоди, -
Ось вам рецепт простого щастя!