Година спілкування Життя прожити не поле перейти
Мета: Уточнити уявлення та поняття учнів про цінність та сенс людського життя ;розвивати прагнення свідомо та відповідально ставитися до власного життя та життя оточуючих виховувати прямо потребу жити гідно, дотримуючись принципів моралі, віддаючи шану загально - людським цінностям - доброті, милосердю, чисті.
Обладнання дитячі малюнки на тему «Людське життя прекраснее». Картонне коло .Збірка віршів В Симоненка аудіоапаратура.
Ось ми знову зібралися , щоб поспілкуватися пройшли уроки. Попереду ще чимало частина дня, і вам потрібно встигнути зробити заплановані справи, відпочити, поділитися з друзями захопленнями. Сьогодні - тільки один день, а завтра буде інший, потім ще один і ще……… Здається, попереду в нас безліч днів , місяців ,років. Але це тільки на перший погляд.
Один філософ сказав: « Бережіть час: це тканина, з якої зіткане життя»
А людське життя - це найвища цінність, дарована Богом і батьками. А ще кажуть : «Життя прожитии - не поле перейти»
Саме ці слова стануть темою нашої бесіди.
Діти роздивляються виставку своїх малюнків «Життя прекраснее». Усім бажаючим пропоную коротко представити свої малюнки, прокоментувати їх зміст, емоційний настрій.
Дискусія. Обмін обмін думками
Що вам відомо про ставлення віри до самогубства?
Заради кого, чого людині варто жертвувати своїм життям ?Наведіть приклади, коли такі жертви свідчили про патріотизм загиблих. Які якості ,на вашу думку, притаманні людям ,що віддали своє життя за Батьківщину ?Як ви ставитесь до їхнього подвигу та чому
Адже, скільки молодих людей загинуло на Майдані захищаючи свободу та незалежність України. А скільки людей на сході воює проти російського агрессора.
Чи згодні ви з тим ,що одна людина живе гідно, а іншим а інша може змарнувати життя ?Доведіть свою думку точку зору на приладах .
Чи потрібна в житті мета? Що на вашу думку робить життя щасливим?
Людське життя - неповторне і незвичайне, радісне і смутне, сповнена шкіри хвилювань; воно солодкий як мед, і гірке як полин ,водночас. Згадаймо пісню Д. Павличка « Червоне- то любов, а чорне-то журба»
Життя дається тільки раз і не можна його прожити двічі. Ми приходимо в цей світ, щоб стати людиною, щоб світ зробити кращий, добрішим, світлішим, прекрасніше.
Щастя людини полягає в можливості робити щасливими інших людей. Людина не має права позбавляти себе життя. Це великий гріх ,прояв слабкості, легкодухкості, розчарування .Кожна людина має право на життя. Відповідно до статті 27 Конституції України, ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави - захищати життя та здоров'я кожного.
Д/Г «Будьмо щасливими».
На фрагментах кола написи (життєві принципи, цінності істинні та хибні). Пропоную вибрати ці написи, які відповідають ціннісному ставленню до життя,відчуттю щастя в житті.
Орієнтовані написи ,що ввійдуть до кола:
Діти слухати поетичний твір В .Симоненка « Ти знаєш , що ти людина?»
Чи знаєш ,що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя- єдина ,
Очі твої - одні.
Більше тебе не буде
Завтра на цій Землі
Інш і ходитимуть люди,
Інші кохати люди –
Добрі ласкаві і злі.
Сьогодні усе для тебе –
Озера , гаї, степи.
І життя спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж, не проспи!
Бо ти на землі - людина
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя - єдина
Мука твоя – єдина
Очі твої - одні.
В. Симоненко
Людське життя може мінятися роками, десятиліттями, але може бути коротким, але таким яскравим, як спалах як Іскра - і вічним. Важливо не те ,
скільки прожила людина ,а те, як вона прожила, який слід на землі ,яку пам'ятку про себе залишила в серцях інших . «Найпрекрасніші і найщасливіші люди ті , хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших» -писав В.О. Сухомлинський
А Г. Сковороді належать такі слова: « Ні про що не дбати, ні за ким не турбуватись - значить не жити .а бути мертвим».
Нехай ці мудрі вислови стануть дорого указом у вашому житті , діти.