Тема: Знай свої права, дитино!
Мета: Ознайомити дітей з основними правами та обов'язками. Виховати почуття гідності, відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: Наочність, конвенція про права дитини, кросворд, власні фотографії дітей з відпочинку, квітка з пелюстками.
І
Хід виховної години
\
Вам я діти побажаю,
Хай щастить вам до кінця,
Хай дитинство ваше квітне,
Наче квіточка ось ця.
Пелюстки ми відриваємо,
Свято починаєм нині!
Я маю право на журнал,
Газету, комік і книжки.
Я маю право жить в добрі.
Я маю право, я - дитина.
Я маю право на житло,
Батьків, освіту, і на друзів.
Мають діти наші право На освіту і навчання.
Учися, дитино, Бог буде з тобою,
З Любов'ю тебе шануватиме світ,
Учися, щоб сіять добро поміж моди, - І житимеш вічно, не згине твій слід!"
Пам'ятайте любі друзі,
Діти жити мають право!
Життя кожної дитини є найцінніщим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвиток дітей своїх маленьких громадян. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. (Вірш "Мамо")
Мамо, ти чуєш, мамо!
Я вже живу віднині:
Мамо вже б'ється серце В мене, у новій людині.
Чуєш, як кров пульсує В мені із твоєю, мамо.
Разом із твоїм серцем Моє стукотить так само.
Мамо, я хочу жити,
Рвуся до сонця, світла,
Чую, як сходить жито,
Чую - земля розквітла.
Мамо ти чуєш, мамо,
Я хочу на тебе дивитись, я так поспішаю, мамо,
Для тебе на світі з'явитись.
Я хочу дивитись в очі,
Я хочу тебе любити, .
Невже я багато хочу,
Мамо я хочу жити!
Я хочу в життя прийти...
І раптом... та, що це, мамо?!
Мамо!... невже це ти?!
За що ти вбиваєш, мамо?!
Мамо! Та зачекай...
В мене ж ще сил нема.
Мамо, пусти у рай.
Мамо, мамусю, мА...
Здригнеться земля уся І камінь застогне з муки Будь проклятий той,
В кого у крові дитячій руки.
І земля в небесну даль І сонцю не дасть світити Оте стоголосе "мамо!"
Якому на дали жити!
Мають хлопці і дівчата Право на здоров'я.
Діти мають право на медичну допомогу за вищими стандартами, які реально може забезпечити держава і жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.
І на колір, ще й жовтенька Право це всі мають знати Дітям треба відпочивати!
Діти мають право на відпочинок, довкілля та участь у культурному та творчому житті.
Закінчилось наше свято,
Бачу усмішок багато.
Пам'ятайте ж любі діти В злагоді потрібно жити А обов'язки й права - Це усьому голова.
ДІЙОВІ ОСОБИ: ВЕДУЧА, ЗНАЙКО, НЕЗНАЙКО, БУРАТІНО
Під час підготовки до гри виготовляється макет книги, ігрове поле , дві фішки, великий картонний кубик з цифрами від 1 до 6 на гранях, «Золотий» ключице для Буратіно, добірка літератури для настільної гри.
ВЕДУЧА: Добрий день діти! Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну мандрівку, але спочатку познайомимось з однією серйозною книгою: вона розповідає про права, які надаються кожній дитині з моменту її появи на світ.
На столі лежить книга, ведуча намагається відкрити її. В цей час з-за театральної ширми чути розмову Знайка та Незнайка.
ЗНАЙКО: Ха-ха! Вона хоче відкрити цю книгу. Ха-ха! Вона її відкриє, ось побачиш! НЕЗНАЙКО: Відкриє!
ЗНАЙКО: Давай посперечаємось, що ні!
НЕЗНАЙКО: Давай!
ЗНАЙКО: На що сперечаємось?
НЕЗНАЙКО: Хто виграє, той проведе з дітьми гру.
ЗНАЙКО: Давай!
Ведуча не може відкрити книгу. Знайко і Незнайко виходять із-за щирми.
ЗНАЙКО: Почекайте, почекайте, Вам потрібен ключик від цієї книги.
ВЕДУЧА: А де ж його взяти? Може у Буратіно?
З’являється Буратіно.
БУРАТІНО: Добрий день! Я, як вивчив абетку, так і розгубився серед книжок, Все читаю, читаю... А хто мене кликав?
ВЕДУЧА: Буратіно! Дай мені будь ласка, твій ключик. Допоможи відкрити серйозну книгу.
БУРАТІНО (читає по складах): "Кон-вен-ція про пра-ва ди-ти-ни". Діти, а ви знаєте, що це таке?
Діти відповідають.
БУРАТІНО (намагається сам відкрити книгу): Ні, мій ключик не підійде.
ВЕДУЧА: Згадала! Вчора цю книгу читали Знайко та Незнайко. Нехай вони нам допоможуть — розкажуть про що в ній написано, а ми з вами постараємось все зрозуміти та запам’ятати. Знайко! Незнайко! Допомагайте!
ЗНАЙКО: Ну що ж! Треба вам допомогти! Ця книга відкривається для тих, хто доведе, що знає свої права. То як, спробуємо? Скажіть, діти, ви знаєте, що таке національність, чи можете назвати свою?
Діти відповідають. ^
Ви повинні знати, що всі діти незалежно від кольору шкіри, мови, на якій говорять, згідно з Конвенцією - рівні.
НЕЗНАЙКО: Ви всі маєте право вчитися, займатися спортом, розвивати свої здібності до музики, малювання, технічної творчості.
ЗНАЙКО: В Конвенції записано, що з моменту народження кожен має право на ім’я, прізвище, стає громадянином своєї держави. А як називається документ, який підтверджує це? Ваші мами з цим документом влаштовували вас в дитячий садок, школу, купували дитячий білет на поїзд.
І
Діти відповідають. (Свідоцтво про народження ).
НЕЗНАЙКО: У кожного з вас є право на повноцінне харчування, житло, медичне обслуговування. Ви, мабуть, знаєте: не завжди і не всі діти здорові, є діти-інваліди. Про них, за Конвенцією, повинна піклуватися держава.
ЗНАЙКО: Кожна дитина потребує любові та розуміння. Вона живе з батьками, які піклуються про неї.
НЕЗНАЙКО: Діти повинні бути захищеними від жорстокості та експлуатації, їх не можна купити або продати. А ви чули про те, що дітей змушують займатися непосильною працею?
Діти відповідають.
ЗНАЙКО: Дитина має право вільно висловлювати свою думку, вільно одержувати або передавати інформацію в усній, письмовій та друкованій формі.
НЕЗНАЙКО: Дитина має право на освіту.
ЗНАЙКО: Кожен з нас має право на першочерговий захист та допомогу від держави. Так записано в Конвенції.
НЕЗНАЙКО: Діти! Ви всі повинні розуміти та поважати один одного, бути терпеливими,
милосердними.
БУРАТІНО: Ой! А я знаю хороші вірші. Думаю, і серед дітей знайдуться ті, хто пригадає відомі поетичні рядки:
Про що мріють діти?
У них мрія одна:
Хай буде мир на світі добрим, як весна!
НЕЗНАЙКО: Зробіть так, щоб дітям усім Радість і спокій прийшли у їх дім!
ВЕДУЧА: Які ви молодці! Самі вивчили, самі прочитали вірші. Мені дуже приємно, що у мене такі гарні помічники.
НЕЗНАЙКО: Дивіться! Дивіться! Книга сама відкрилася!
ЗНАЙКО: Значить, ми все правильно дітям розповіли!
НЕЗНАЙКО: А зараз можна і погратися!
ЗЕІАЙКО: А заодно і перевіримо наскільки уважними ви були сьогодні.
НЕЗНАЙКА: Наша гра називається «Подорож по удаву». Я познайомлю вас з її правилами.
Незнайко розповідає про правила та проводить гру. (Див. додаток).
ВЕДУЧА: Ось і закінчується наша мандрівка. За цей час ви познайомились з основними правами дітей, які закріплені в Конвенції про права дитини, навчились бачити ситуації, в яких вони порушуються. Знаннями, які ви отримали нині, зможете поділитися зі всім друзями, а ми вам допоможемо знайти книги, які розповідають прр захист прав дітей.