Українська мова
Тема: закріплення знань про головні та другорядні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях.
Мета: закріплювати знання учнів про члени речення; формувати вміння визначати в реченнях головні й другорядні члени речення, встановлювати зв'язок слів у реченні за допомогою питань; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Обладнання: картина осені, картки – завдання для роботи в групах,сигнальні картки.
Тип уроку: узагальнюючий.
Хід уроку І. Організація класу.
Сіли, діти, всі рівненько, Усміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли, Працювати почали. Я бажаю вам успіху!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Прочитайте прислів’я. ( Прислів’я лежить у дітей на партах ).
Дерево сильне корінням, а людина - знаннями.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Загадка.
Невидимка ходить в гаї, Всі дерева роздягає. (Осінь)
а) написати каліграфічно рядочок слова осінь; б) скласти речення з даним словом: - 1 група – розповідне; - 2 група - питальне; - 3 група - спонукальне; - 4 група – із звертанням. На столах у дітей картини осені.
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над темою « Речення». Будемо закріплювати поняття про головні і другорядні члени речення. Встановлювати зв'язок слів у реченні. (З класом працює асистент вчителя).
Користуючись поданими схемами, доповніть речення другорядними членами речення. Поставте до розповідного речення питальне і запишіть. Підкресліть головні члени речення.
1 група - (який?) вітер жене (що?). - (яке?) листя падає (звідки?). 2 група - Пливе (по чому?) (яка?) хмара. - (яке?) горобенятко випало (звідки?). 3 група - (хто?) збирають (де?) жолуді. - Червоніють (де?) кетяги (чого?). 4 група - Біля (чого?) ростуть (які?) верби. - Соловейко зустрічає (що?) (де?).
VІ. Фізкультхвилинка. З класом працює вчитель.
Вправа 99.Скласти двоє речень, на вибір, за даними схемами.
Спиши текст, ставлячи потрібні розділові знаки. Встанови зв'язок слів у одному з речень.
1 група У Карпати прийшла золота осінь гори одягаються в різнобарвні шати вони кличуть до себе мандрівників. Осінь (що зробила?) ------; прийшла (куди?) ----- ; ……… (яка?) -----. 2 група Тихо осінь ходить гаєм ліс довкола аж горить ясен листя осипає дуб нахмурений стоїть. Надія Приходько Дуб (що робить?) -------; стоїть (який?) -------. 3 група Настала золота осінь навкруги чисте й прозоре повітря по небу біжать легенькі хмарки осінній гай дуже красивий. Хмарки (що роблять?) -------- ; біжать (по чому?) -- ------; хмарки (які?) -------. 4 група Білочка готується до зими цілий день вона носить горіхи, жолуді сушить і складає їх у своєму дуплі. Білочка ( що робить?) -------; готується (до чого?) -- -----.
Картка 1 Прочитай текст. Визнач межі речень. Добери заголовок. Спиши, ставлячи в кінці кожного речення потрібний розділовий знак.
Як гарно восени в лісі дерева і кущі одяглися в різнокольорове вбрання приємно повіває легенький вітерець а скільки пташок на деревах чого це вони в купи збираються прийшла пора птахам у вирій летіти.
Картка 2 Прочитай. Перебудуй розповідні речення на окличні та питальні. Запиши. Зверни увагу на інтонацію.
Осінь. А як красиво в лісі. Опадає жовте листя. Тихо шумить вітер. Позолотою вкрита земля.
Картка 3 Спиши. Постав розділові знаки. прочитай виразно.
Настала золота осінь Діти пішли в ліс Вони вийшли на галявину Що це Їжачок ховався в осіннє листя
VІ. Підсумок роботи.
VІІ. Домашнє завдання.
С. 49, вправа 104. Діти з ООП – картка.
|
Картка
З поданих слів скласти речення. Записати.
Позолотила, білокору, осінь, берізку.
Картка Користуючись поданими схемами, доповніть речення другорядними членами речення. Запишіть.
- (який?) вітер жене (що?). - (яке?) листя падає (звідки?).
Слова для довідки: сильний, хмари, жовтень, з дерев. На столі малюнок. Сигнальна картка Подумай!
Картка Співвіднесіть речення з поданими схемами у підручнику. Вправа 99.
Птахи відлітають у вирій. Весело співає соловейко.
Сигнальна картка Прочитай!
Картка Спиши текст, ставлячи потрібні розділові знаки. У першому реченні підкресли головні члени.
У Карпати прийшла золота осінь Гори одягаються в різнобарвні шати Вони кличуть до себе мандрівників.
Малюнок. Сигнальні картки Прочитай! Подумай! Підкресли!
|
1