Конспект уроку з української мови на тему "Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами) ".

Про матеріал
Конспект уроку містить в собі інтерактивні методи навчання(робота в групах, робота в парах, "Мікрофон", "Карусель" та ін.). Тип уроку: засвоєння нових знань
Перегляд файлу

Урок з української мови у 3 класі

Тема. Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами.

Мета: ознайомити учнів із правописом і вимовою префіксів роз-, без-, правилами переносу; розвивати вміння розрізняти префікси та прийменники, правильно їх писати і переносити; виховувати любов до природи , до прекрасного.

Обладнання : куб, мікрофон, малюнок сніговика, кольорові трикутники,​    підручник «Українська мова» 3 клас М. Д. Захарійчук.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи: «Карусель», «Асоціативний кущ», «Кубування», технологія​  «Мікрофон», робота в парах, робота в групах.

Хід уроку І. Організаційний момент.

Продзвенів і стих дзвінок Починається урок. Всі за парти тихо всілись І на мене подивились.

Попрацюємо старанно

Щоб урок пройшов не марно!

Девіз уроку: Якщо хочеш багато знати,​  треба добре працювати».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Карусель».

Вчитель. Учні, погляньте, будь ласка,  на парти. Що ви побачили?(Трикутники). Зелений  трикутник означатиме команда «Поляна», синій трикутник – команда «Ставок».

Запитання до команди «Ставок» 

1.     Що таке корінь?

2.     Як він позначається?

3.     Як визначити корінь слова?

4.     Назвіть корінь у слові поляна​     .

5.     Які слова називаються спільнокореневими?

6.     Після чого стоїть суфікс?

7.     Які ви знаєте прий менники?

8.     Як пишуться прийменники із словами?

9.     Для чого вони служать?

Запитання до команди «Поляна»

1.     Що таке закінчення ?

2.     Як позначається закінчення?

3.     Як визначити закінчення?

4.     Для чого служать закінчення?

5.     Перед чим стоїть префікс?

6.     Що входить в основу слова?

7.     Назвади закінчення у слові ставок.​  

8.     Які ви знаєте прий менники?

9.     Для чого вони служать?

В яку пору року «ставок і поляна» уподібнюються,вони стають ззовні схожими між собою, неначе брат із сестрою? (Взимку) Технологія «Асоціативний кущ».

А що ви уявляєте, коли чуєте слово зима?

Діти називають слова, а вчитель заповнює павутинку.

 

 

                                

 

( Лід, мороз, вітер, бурулька, сніговик, сніг, сніжинки, бурулька) Можна ще придумувати безліч слів.

Завдання. Із новоскладеними словами утворити з взаємопов’язаних речення, записати їх в зошиті і зачитати своєму товаришеві по парті.

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. 

Кубування. На кожній грані куба написана форма роботи на уроці.​   Перша грань куба: Каліграфіночка.

Зошити свої ми відкриваєм

І під нахилом тримаєм Сидимо рівно, не нахиляємось, А я погляну як ви стараєтесь.

б    бе без    безсніжний……..(день) р    ро    роз     розталий……….(сніг).

Друга грань куба: Розрізнялочка.

Розкрити дужки і визначити прийменники і префікси.

Малята (з) їхали (з)гори. Хоч (без)крилий, а літає. Діти його уважно (роз)глядали. Я (без)тебе не буду. Він (без) міри сміється. Стовбура (роз)пиляли на колоди.

Третя грань куба. Повторялочка.

1.     Яка частина слова називається префіксом?

2.     Як пишуться префікси?

3.     Як пишуться прийменники зі словами?

4.     Де у слові стоїть префікс?

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Четверта грань куба. Зустрічалочка.

(Вчитель вивішує намальованого сніговика)

Сьогодні у нас гість. Хто це? (Сніговик)

Насправді це сніговик , але він ще не завершений.

 

роздивився безокий розсердивсябезносий рознюхавбезротий розщедривсябезрукий розходивсябезногий

 

-         Що у нього ще немає?(носа, рота, очей, ніг)

-         Якщо у нього немає очей, то який він?(безокий)

-         Якщо немає носа, то який він?(безносий)

-         Якщо немає рота, то..(безротий), якщо немає рук, то..(безрукий), якщо немає ніг, то…(безногий).

Вчитель записує утворені слова біля малюнка. А діти виходять до дошки і домальовують сніговика.

-         Яка частина слова повторюєтьсяу правому стовпчику слів? (без).

-         Як ви думаєте, що це за частинка і як вона називається? (префікс).

(Діти добирають спільнокореневі слова)

-         Отож, ми на сьогоднішньому уроці маємо вивчити , як правильно писати і переносити слова із префіксами роз- і без-.

-         Зачитайте лівий стовпчик слів біля сніговика. Що ви помітили?

-         Яка частинка повторюється в кожному слові?(роз).

-         Отже, у словах з префіксами роз- і без- завжди пишеться буква «з».

-         А тепер перевіримо це правило в підручнику на ст. 80.

Виконаємо вправу 186( ст. 80).

П’ята грань куба. Відпочивалочка.

Що ж, мабуть, прийшла пора Всім нам відпочити. Хочу на фізкультхвилинку Усіх запросити.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться

Покружляли, потяглися

Й до роботи знову взялися.

-    На сторінці 80 підручника зачитаємо, як правильно переносити слова із префіксами роз-, без-. І після цього виконуємо вправу 187 самостійно. Шоста грань куба. Завершалочка.

Робота в групах. На дошці записані слова: безкрайній, беззвучний, роздати, росфарбувати, росв’язати, безшумний, безкрайній, розкреслити.

І група 

1)    Знайдіть слова , в яких допущено помилку. Спишіть, виправляючи помилки.

2)    Розберіть два слова за будовою.

ІІ група 

1)    Складіть речення зі словами, які написані правильно.

2)    Придумайте і запишіть інші слова з префіксами роз- і без-.

Гра «Моє слово».

Вчитель промовляє слово, а учні утворюють слова  із префіксами роз-, без-.

Роз- :мити, бити, їхати, писати, чесати, співати.

Без-: хмара, шум, вітер, ніс, око, межа.

V. Підсумок уроку. Технологія «Мікрофон». « Я сьогодні на уроці…» Домашнє завдання. Вправа 188 ст.80. Вивчити правила на ст.80.

pdf
Додано
14 жовтня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку