Науково-педагогічний проєкт «Інтелект України»
Спецкурс з української мови
«ЗНО — легко!»
Заняття 23 (18.12.2021)
Зміни приголосних під час творення слів
Презентація |
Коментар |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Зверніть увагу!
Суфікс завжди починається на літеру, яка
|
Зміна приголосних звуків відбувається перед суфіксами -ськ-, -ств- під час творення прикметників від основ іменників, які закінчуються на [к], [ч], [ц], [ц´], [г], [ж], [з], [з´], [х], [ш], [с], [с´], за допомогою суфікса -ськ- та іменників за допомогою суфікса -ств-.
Під час додавання суфікса -ськ- або -ств- до основи слова, яка закінчується на г, ж, з, відбувається чергування приголосних
Під час додавання суфікса -ськ- або -ств- до основи слова, яка закінчується на к, ч, ц, відбувається чергування приголосних і суфікс змінюється на -цьк- або -цтв-.
Під час додавання суфікса -ськ- або -ств- до основи слова, яка закінчується на х, ш, с, зміни не відбуваються.
Зверніть увагу!
Суфікс завжди починається на літеру, яка
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
У деяких прикметниках зазначені приголосні перед суфіксом -ськ- не чергуються баски — баскський, герцог — герцогський, Ірак — іракський, казах — казахський, Кембридж — кембриджський, Ла-Манш — ла-маншський, Малакка — малаккський, Мекка — меккський, Нью-Йорк — нью-йоркський, падишах — падишахський, тюрк — тюркський, Цюрих — цюрихський.
Інші приголосні перед суфіксами -ськ-(-ий), |
Для збереження звукового складу твірних основ (переважно іншомовних) у деяких прикметниках зазначені приголосні перед суфіксом -ськ- не чергуються та передаються відповідно на письмі: баски — баскський, герцог — герцогський, Ірак — іракський, казах — казахський, Кембридж — кембриджський, Ла-Манш — ла-маншський, Малакка — малаккський, Мекка — меккський, Нью-Йорк — нью-йоркський, падишах — падишахський, тюрк — тюркський, Цюрих — цюрихський.
Інші приголосні перед суфіксами -ськ-(-ий), |
|||||||||||||||||||||||||||||||
-цьк- + -ин- — -чч-: козацький — козаччина, вінницький — Вінниччина Виняток: галицький — Галичина.
-ськ- + -ин- — -щ-: одеський — Одещина
-зьк- + -ин- — -жч-: воронезький — Воронежчина
|
Зміни приголосних відбуваються й у разі додавання суфікса -ин-.
Якщо до слова із суфіксом -цьк- додати суфікс -ин-, то на письмі -цьк- зміниться на -чч- [ч:]. Наприклад: козацький — козаччина, вінницький — Вінниччина. Виняток: галицький — Галичина. Якщо до слова із суфіксом -ськ- додати суфікс -ин-, то на письмі -ськ- зміниться на -щ- [шч]. Наприклад: -ськ- + -ин- — -щ-: одеський — Одещина. Якщо до слова із суфіксом -зьк- додати суфікс -ин-, то на письмі -зьк- зміниться на -жч-. Наприклад: воронезький — Воронежчина. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
У словах з основою на -сок-, -ск-, -шк- під час словозміни та утворення спільнокореневих слів з’являється -щ- [шч]: пісок — піщина, віск — вощина, дошка — дощаний, зморшка — зморщений. |
Під час словозміни й утворення спільнокореневих слів також відбувається чергування в словах, основа котрих закінчується на -сок-, -ск-, -шк-, які чергуються із -щ- [шч]: пісок — піщина, віск — вощина, дошка — дощаний, зморшка — зморщений. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Найчастіше чергування відбувається між [к] // [ч] // [ц´] — рука, ручка, у руці; [г] // [ж] // [з´] — нога, ніжка, на нозі; [х] // [ш] // [с´] — вухо, вушко, у вусі.
Зверніть увагу! Чергування, які відбуваються в іменниках у давальному та місцевому відмінках: [к] // [ц´]: рік — у році; [г] // [з´]: книга — книзі, на книзі; [х] // [с´]: муха — мусі, на мусі. |
В українській мові під час словозміни та творення нових слів може відбуватися чергування приголосних звуків.
Найчастіше чергування відбувається між [к] // [ч] // [ц´] — рука, ручка, у руці; [г] // [ж] // [з´] — нога, ніжка, на нозі; [х] // [ш] // [с´] — вухо, вушко, у вусі.
Зверніть увагу! Чергування, які відбуваються в іменниках у давальному та місцевому відмінках: [к] // [ц´]: рік — у році; [г] // [з´]: книга — книзі, на книзі; [х] // [с´]: муха — мусі, на мусі. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ще є чергування, які відбуваються під час творення дієслів II дієвідміни.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Чергування приголосних під час творення прикметників із буквосполученням -чн- (-шн-) Під час творення прикметників із суфіксом -н- приголосні [к], [ц], [ц´] змінюються на [ч]: знак — значний; залізниця — залізничний. Винятки: рушник, рушниця, мірошник, соняшник, дворушник, торішній, сердешний (нещасний), всеношна. |
Під час творення прикметників із суфіксом -н- приголосні [к], [ц], [ц'] змінюються на [ч]: знак — значний; залізниця — залізничний.
Винятки: рушник, рушниця, мірошник, соняшник, дворушник, торішній, сердешний (нещасний), всеношна. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Виконайте тестові завдання.
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
1. Зміну приголосного не позначають на письмі в прикметнику, утвореному за допомогою суфікса -ськ- від слова
А солдат
Б словак
В парубок
Г товариш
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
2. Суфікс -ств- треба писати в іменниках, утворених від обох слів у рядку
А козак, молодець
Б дитина, пірат
В студент, жінка
Г будівник, брат
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
3. Суфікс -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
А брат..о, боягу..о
Б гончар..о, коза..о
В агент..во, убо..о
Г пта..о, товари..о
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
4. Суфікс -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
А пан...о, люд...о
Б молоде...о, дитин...о
В жіно...о, студент...о
Г юна..о, брат..о
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
5. Чергування приголосних не відбувається в прикметнику, утвореному за допомогою суфікса -ськ- від слова
А чех
Б волох
В депутат
Г гірник
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
6. Прикметники із суфіксом -зьк- утворюються від усіх іменників у рядку
А Сиваш, Чернівці, Лейпциг
Б Запоріжжя, Тернопіль, латиш
В Черкаси, Полтава, Несвіж
Г Прага, Устилуг, Воронеж
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
7. Прикметники із суфіксом -цьк- утворюються від усіх іменників у рядку
А Мекка, Коломак, Оржиця
Б Острог, Хортиця, Тростянець
В Збруч, Донецьк, Кременчук
Г Карабах, Черемош, герцог
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
8. Прикметники із суфіксом -ськ- утворюються від усіх іменників у рядку
А Карпати, матрос, чех
Б адвокат, Калуш, гагауз
В узбек, Бахмач, латиш
Г казах, черкес, Прага
Д студент, інгуш, Париж
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
9. Правильно написано всі похідні слова в рядку
А узбек — узбецький, Закарпаття — закарпацький, Прилуки — прилуцький
Б Нью-Йорк — нью-йоркський, Ужгород — ужгороцький, Острог — острозький
В Збараж — збаражзький, Бахмач — бахмацький, Черкаси — черкаський
Г Сиваш — сиваський, Нова Водолага — нововодолазький, парубок — парубоцький
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
10. Помилку допущено в рядку
А Вінниччина, ближчий, черкаський
Б Галиччина, кращий, абхазький
В Харківщина, дужчий, закавказький
Г Сумщина, важчий, якутський
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
11. Позначте рядок з правильним написанням усіх слів
А турецький, французький, празький, герцогський
Б одеський, криворізький, баський, полтавський
В черкаський, віденський, галицький, казаський
Г збаражський, нью-йоркський, мюнхенський, сиваський
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
12. Позначте рядок з правильним написанням усіх слів
А Черкашчина, Донеччина, Сумщина, Львівщина
Б Хмельниччина, Галиччина, Гадяччина, Одещина
В Німеччина, Туреччина, Полтавщина, Харківщина
Г Херсонщина, Вінничина, Миколаївщина, Рівненщина
Числівник (кількісні та порядкові числівники; числівник та інші частини мови; групи кількісних числівників; будова числівників)
Презентація |
Коментар |
||||||||||||||||
|
Числівники за значенням і граматичними ознаками поділяють на кількісні та порядкові. Кількісні числівники означають число або кількість предметів і відповідають на питання скільки? Порядкові числівники означають порядок предметів під час лічби та відповідають на питання котри́й? Наприклад: третій, десятий, одинадцятий, чотирнадцятий, двадцять третій, триста сорок п’ятий. |
||||||||||||||||
|
Кількісні числівники поділяють на власне кількісні (цілі числа), дробові, збірні, неозначено-кількісні. Наприклад: п’ять, чотири сьомих, семеро, чимало. |
||||||||||||||||
Треба відрізняти числівники від інших частин мови.
|
Деякі слова мають значення числа, але вони не належать до числівників. Правильно визначити частину мови допомагає поставлене питання:
|
||||||||||||||||
Порівняйте!
|
Якщо слова багато, небагато, мало, немало, чимало виступають у словосполученні з іменниками — назвами осіб і предметів, які можна полічити, тоді вони є числівниками. Якщо поєднуються з дієсловами, тоді вони є прислівниками. Порівняйте! Зробив багато (скільки? багато — прислівник). Книжок багато (скільки? багато — числівник). |
||||||||||||||||
|
За будовою числівники поділяють Прості числівники мають один корінь, складні — два й більше. Складені числівники утворені з двох і більшої кількості слів. |
||||||||||||||||
Простими називають числівники, що мають один корінь. До них належать:
Складними називають числівники, що мають два й більше корені. До складних числівників належать:
Складеними називають числівники, утворені з двох і більше простих та складних числівників: сто двадцять три, три цілих і сім десятих, вісімдесят чотири. |
|||||||||||||||||
|
Числівники можуть виконувати всі синтаксичні функції, а саме: підмета, присудка, додатка, означення, обставини.
|
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ПОЯСНЕННЯМ
1. Числівником є слово у словосполученні А сотня козаків Б подвійний підсумок В кількадесят учнів Г заслужена п’ятірка Д збільшиться удвічі
ПОЯСНЕННЯ Зверніть увагу! Варіант А: до слова сотня ставимо питання що?, тому це іменник. Варіант Б: до слова подвійний ставимо питання який?, тому це прикметник. Варіант Г: до слова п’ятірка ставимо питання що?, тому це іменник. Варіант Д: до слова удвічі ставимо питання як?, тому це прислівник. Варіант В: до слова кількадесят ставимо питання скільки?, тому це числівник. Отже, правильна відповідь — варіант В. |
2. Укажіть рядок, у якому всі слова — кількісні числівники. А нуль, вісім, двоє, третя Б одна восьма, двадцята, сорока трьох, другого В сто, тридцять шість, три сьомих, семеро Г восьмому, одна четверта, тридцятого, чотирма
ПОЯСНЕННЯ Зверніть увагу! Варіант А: до слів нуль, вісім, двоє ставимо питання скільки?, тому це кількісні числівники; до слова третя — котра?, тому це порядковий числівник. Варіант Б: до числівника одна восьма ставимо питання скільки?, до того ж він дробовий, а тому є кількісним; до слова двадцята ставимо питання котра?, тому це порядковий числівник; до числівника сорока трьох ставимо питання скількох?, тому він кількісний; до слова другого ставимо питання котрого?, тому це порядковий числівник. Варіант Г: до слова восьмому ставимо питання котрому?, тому це порядковий числівник; до числівника одна четверта — скільки?, до того ж він дробовий, а тому є кількісним; до слова тридцятого — питання котрого?, тому це порядковий числівник; до слова чотирма — скількома?, тому це кількісний числівник. Варіант В: до числівників сто та тридцять шість ставимо питання скільки?, тому вони кількісні; до числівника три сьомих — скільки?, він дробовий числівник, а тому є кількісним; до слова семеро — скільки?, це збірний числівник, тому він кількісний. Отже, правильна відповідь — варіант В. |
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
3. Усі наведені слова є числівниками в рядку
А п’ятсот, потрійний, дванадцятий
Б п’ятеро, мільйон, подвоїти
В трьохтисячний, по-перше, десяток
Г п’ять шостих, кільканадцять, обидва
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
4. Усі слова є числівниками в рядку
А четверо, четвертий, четвертак
Б дві третіх, третій, трійко
В одна сота, сотня, сотник
Г п’ятий, п’ятірка, п’ятірня
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
5. Усі слова є числівниками в рядку
А трьохсотий, двадцятий, сімнадцятий, десятка
Б одиниця, четвертий, сорок третього, вісімнадцятого
В сімка, половина, чотириста, п’ятого
Г тридцятеро, дві десятих, п’ятий, дванадцять
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
6. Усі числівники кількісні в рядку
А п’ять цілих і сім десятих, одна тисячна, багато, троє
Б один, три, четверо, восьмий
В восьмеро, десятеро, декілька, двадцять третій
Г шістнадцятеро, п’ятеро, дев’ятеро, дев’ята
Д вісімнадцятеро, сорок сім, двохсотий, тридцятеро
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
7. Кількісними є всі числівники в рядку
А декілька, обидва, сто двадцять сім
Б сто два, перший, шість восьмих
В сорок, сотий, три четвертих
Г двадцять три, вісімнадцять, третій
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
8. У якому рядку всі числівники порядкові?
А двоє, троє, четверо, п’ятеро
Б одна десята, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять
В другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий
Г двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
9. Складеними є всі числівники в рядку
А сто двадцять, триста одинадцять
Б дев’яносто, кільканадцять
В півтораста, триста сорок
Г кількасот, дві п’ятих
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
10. Усі числівники є складними в рядку
А сорок, вісімнадцятий, шістсот, один
Б чотирнадцять, шістдесят, двісті, тридцять
В дванадцять, тридцять вісім, п’ятдесят, одна друга
Г десять, перший, обидва, сотий
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
11. Однакову будову мають усі числівники в рядку
А двадцять, дванадцять, двадцять чотири
Б тридцять сім, двісті сорок вісім, вісімдесят сьомий
В одинадцять, тридцять, дев’ять
Г двісті три, чотириста, сімсот двадцятий
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
12. Яку синтаксичну роль виконує числівник у реченні «Мій брат навчається
в одинадцятому класі»?
А означення
Б додаток
В підмет
Г обставина
Домашня робота
Тестові завдання з тем
«Зміни приголосних під час творення слів»,
«Числівник (кількісні та порядкові числівники;
числівник та інші частини мови; групи кількісних числівників;
будова числівників»
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
1. Треба вставити букву з у кожному слові всіх рядків, ОКРІМ
А варя..ький (варяг), гамбур..ький (Гамбург)
Б абха..ький (Абхазія), пари..ький (Париж)
В запорі..ький (Запоріжжя), кембрид..ький (Кембридж)
Г францу..ький (Франція), пра..ький (Прага)
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
2. Позначте рядок, у якому слова записані відповідно до орфографічних правил.
А викладацький, брацький, легший, дощаний, пшеничний
Б кавказький, дужчати, Галиччина, птаство, французький
В галицький, тюрський, Донеччина, козацький, молодецтво
Г дорожчий, молочний, козаччина, казахський, боягузтво
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
3. Укажіть рядок, у якому слова записані відповідно до орфографічних правил.
А вужчати, місячний, вощаний, ладогський, золотоніський
Б арештантський, вощина, дорожчий, Канівщина, криворізький
В глядацький, прип’яцький, дошчаний, легший, пшеничний
Г баський, багацтво, іракський, Донеччина, молодецтво
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
4. Визначте рядок, у якому допущено помилку.
А донецький, паризький, прилуцький, цюрихський
Б сиракузький, кременчуцький, вінницький, лепетиський
В турецький, товариський, чукотський, солдацький
Г калуський, поліський, запорізький, тюркський
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
5. Укажіть рядок, у якому правильно записані іменники, утворені за допомогою суфікса -ин-(-а).
А Рівненщина, гайдамаччина, Львівщина, Одещина, Чернівеччина
Б гетьманщина, восчина, кріпаччина, Вінниччина, Тернопільщина
В піщина, воячина, Полтавщина, козаччина, Туреччина
Г ліщина, Донеччина, Галиччина, Київщина, Прилуччина
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
6. Правильно написано всі похідні слова в рядку
А Запоріжжя — запорізький, вузький — вущати
Б вереск — верещати, Лейпциг — лейпцигський
В Бахмач — бахмацький, дошка — дощаний
Г німецький — Німеччина, пісок — пісчаний
7. Числівником є слово
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
А п’ятак
Б п’ятеро
В п’ятірка
Г п’ятниця
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
8. Числівниками є всі слова рядка
А два, двійко, двоє, обидва
Б десять, десяток, десятеро, десята
В три, третій, третина, троє
Г семеро, сімка, сьомий, сім
Д четверо, чотири, чверть, четве́рті
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
9. Укажіть рядок, у якому всі слова є числівниками.
А трьохсотий, двадцятий, сімнадцятий, десятка
Б одиниця, четвертий, сорок третього, вісімнадцятого
В тридцятеро, дві десятих, п’ятий, дванадцять
Г сотня, половина, чотириста, п’ятого
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
10. З’ясуйте, у якому з рядків усі слова є числівниками.
А десять, десяток, десятеро, десятий
Б п’ять, п’ятдесят, п’ятірка, п’ятий
В чотири, четвірка, четверо, четвертий
Г вісім, восьмий, вісімдесят, вісімдесятиліття
Д три, тридцять, троє, третій
11. Які з поданих слів є числівниками?
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
(1) два, (2) двійка, (3) сім, (4) шестеро, (5) обидві, (6) десятка, (7) удвоє, (8) тринадцятеро, (9) шість, (10) тринадцять, (11) четвірка, (12) нуль.
А 1, 3, 6, 9, 10, 11
Б 1, 2, 5, 8, 9, 10, 11
В 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 12
Г 1, 2, 5, 7, 9, 10, 12
Д 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 12
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
12. Числівник ужито в реченні
А Сотник знав, що Микола Джеря ще раз підніме на нього серпа, й боявся цього.
Б Козацька сотня розтанула в пітьмі.
В «Артек» був багатоголосим, цього року він розмовляв ста мовами світу.
Г З-поміж альпіністів лише одиниці змогли подолати цей маршрут.
Д Серед ансамблів найбільшою художньою досконалістю відзначається тріо сестер Байко.
13. За значенням числівники поділяють на
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
А цілі числа, дробові
Б збірні та дробові
В кількісні, цілі числа, порядкові
Г кількісні та порядкові
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
14. Укажіть рядок, у якому всі слова є кількісними числівниками.
А нуль, вісім, двоє, третя
Б одна восьма, двадцята, сорока трьох, другого
В сто, тридцять шість, три сьомих, семеро
Г восьмому, одна четверта, тридцятого, чотирма
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
15. Лише кількісні числівники наведено в рядку
А п’ятсот, тринадцятеро, сьомий
Б обидва, другий, дві п’ятих
В десятеро, багато, двадцять другий
Г п’ятеро, півтора, кільканадцять
Д сотий, півтораста, дві десятих
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
16. Усі числівники кількісні в рядку
А тринадцять, сто другий, десять сотих, чотирнадцятеро
Б п’ятий, одна третя, півтора, третє
В двадцять вісім, півтораста, сорок четвертого, чотири
Г п’ятсот, дві цілих десять сотих, чотири восьмих, півтори
Д сто двадцять дев’ятий, п’ятнадцятеро, одна двадцята, сім сотих
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
17. У якому рядку всі слова є порядковими числівниками?
А семисотий, четвертий, п’ятнадцятий, перший
Б двісті сорок другий, сороковий, сотенний, дворічний
В тридцятий, первинний, другий, триповерховий
Г п’ятитисячний, п’ятиярусний, тридцять восьмий, мільйонний
Д восьмитонний, половинний, сорок сьомий, третій
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
18. У якому рядку всі числівники порядкові?
А сто, тисячний, мільйонний, п’ятий
Б двісті сорок перший, четвертого, сьомого, вісімнадцятий
В сотий, чотирнадцятому, три, двадцятитисячний
Г шестеро, двадцять перший, двоє, кільканадцять
Д триста двадцять перший, п’ятнадцята, друга, одна сьома
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
19. За будовою числівники бувають
А прості, складні
Б кількісні, порядкові
В прості, складні, складені
Г цілі числа, дробові, збірні
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
20. Укажіть рядок, у якому всі числівники складні.
А 855, 1/5, 600, 14
Б 17, 800, 200, 30
В 50, 376, 22, 700
Г 400, 1/8, 86, 52
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
21. Усі числівники складні в рядку
А одинадцять, триста, п’ятдесят, шістсот
Б триста сорок вісім, п’ятсот, дванадцять, сімдесят два
В дев’яносто, п’ятдесят шість, чотириста, тридцять п’ять
Г тридцять, дев’яносто шість, сорок вісім, сімсот
Д один, двісті чотири, вісімдесят, п’ятий
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
22. Усі числівники складені в рядку
А шістнадцять, сім восьмих, шістдесят один, двадцять п’ять
Б одна друга, вісімнадцятий, п’ятисотий, дев’ятсот
В сто два, три тисячі, двадцять три, двісті сорок шість
Г вісімсот, три четвертих, сімнадцять, тридцять
Д п’ятсот шість, один, тисячний, п’ятсот сімдесят
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
23. З’ясуйте, яку синтаксичну роль виконує числівник у наведеному реченні.
Перші промені сонця огорнули землю.
А означення
Б присудок
В підмет
Г обставина
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
24. З’ясуйте, яку синтаксичну роль виконує числівник у наведеному реченні.
За канікули учень прочитав лише кілька книг.
А підмет
Б присудок
В означення
Г додаток
Відповіді до тестових завдань
з теми «Зміни приголосних під час творення слів»
№ завдання |
Відповідь |
1 |
А |
2 |
Б |
3 |
Г |
4 |
А |
5 |
В |
6 |
Г |
7 |
В |
8 |
А |
9 |
Г |
10 |
Б |
11 |
А |
12 |
В |
Відповіді до тестових завдань
з теми «Числівник (кількісні та порядкові числівники; числівник та інші частини мови; групи кількісних числівників; будова числівників)»
№ завдання |
Відповідь |
1 |
В |
2 |
В |
3 |
Г |
4 |
Б |
5 |
Г |
6 |
А |
7 |
А |
8 |
В |
9 |
А |
10 |
Б |
11 |
Б |
12 |
А |
Відповіді до тестових завдань з тем
«Зміни приголосних під час творення слів»,
«Числівник (кількісні та порядкові числівники;
числівник та інші частини мови; групи кількісних числівників;
будова числівників»
(домашня робота)
№ завдання |
Відповідь |
1 |
В |
2 |
Г |
3 |
Б |
4 |
В |
5 |
А |
6 |
В |
7 |
Б |
8 |
А |
9 |
В |
10 |
Д |
11 |
Д |
12 |
В |
13 |
Г |
14 |
В |
15 |
Г |
16 |
Г |
17 |
А |
18 |
Б |
19 |
В |
20 |
Б |
21 |
А |
22 |
В |
23 |
А |
24 |
Г |