Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання в 11 класі. Повторення вивченого з української літератури. Частина 3. Сподіваюся, що така форма повторення матеріалу сподобається педагогам і допоможе їхнім учням швидко та якісно підготуватися до ЗНО.
Завдання з літератури. Частина 3
Назвати твір.
1. Педанти здивувались і замовкли. Жовчні люди схопили цю книгу з наміром потішитись, вилаяти її, знищити зухвалого письменника, але з перших сторінок їхній гнів минув – вони почали сміятися.
_____________________________________________________________
2. З цієї народної першоп′єси кожне нове покоління черпає науку почуттів, моральні взірці кохання, людської краси, благородства.
_____________________________________________________________
3. У цьому творі згадуються події національно-визвольної війни 1648-1654 р.р. під проводом Богдана Хмельницького (бій під Жовтими Водами).
_____________________________________________________________
4. Твір передає почуття самотньої дівчини, яка страждає в розлуці з «милим, чорнобривим».
_____________________________________________________________
5. У творі висвітлено історію східних слов′ян і князівської влади, утвердження християнства на Русі, розповідь про виникнення слов′янської писемності.
_____________________________________________________________
6. Твір займає чільне місце у світовій літературі Середньовіччя. Як героїчний епос стоїть поряд із такими пам′ятками, як індійський та іранський епоси, французька «Пісня про Роланда», німецька «Пісня про Нібелунгів»...
_____________________________________________________________
7. Цю книгу вважають найдавнішою книгою дохристиянської доби.
_____________________________________________________________
8. Цю книгу вважають найдавнішою книгою християнської доби.
___________________________________________________________
9. Проблеми, порушені у творі, були злободенними в той час, а отже, і близькими простолюду, тому зажив великої популярності, ставши народною піснею.
_____________________________________________________________
Стиль Автор
Бороко _____________________________________________________
Орнаменталізм _______________________________________________
Класицизм ___________________________________________________
Монументалізм _______________________________________________
Жанр Назва твору
Балада _______________________________________________________
Малоросійська опера __________________________________________
Історична пісня _______________________________________________
Бурлескно-травестійна поема ___________________________________
Героїчна поема ________________________________________________
Назвати письменника.
Сто літ минуло, як те занедбане і закинуте під сільську стріху слово, мов Фенікс з попелу, воспряло знов ів устах батька нової літератури голосно залунало по широких світах.
_____________________________________________________________
Протягом усього життя послідовно уникав усього того, що могло уярмити його дух і волю до свободи...
_____________________________________________________________
Віршований розмір Схема
Амфібрахій __________________________________________________
Ямб _________________________________________________________
Дактиль _____________________________________________________
Хорей _______________________________________________________
Анапест ______________________________________________________
Пірихій ______________________________________________________