Говоріння. Розвиток мовлення за новелою Рея Бредбері "Усмішка".6 клас НУШ. Учні розповідають та описують героя за планом.
Говоріння
Оцінювання висловлювання (орієнтовне)
- Trial будувати висловлювання, дотримуючись послідовності 3 б.
- Створення оригінального тексту відповідного стилю 2 б.
- Дотримання логічності та послідовності висловлювання 2 б.
- Виразність відображення основної думки висловлювання з дотриманням норм літературної мови 1 б.
- Розуміння можливості різних тлумачень тієї самої проблеми 2 б.
- Відтворення змісту тексту (есе) докладно, стисло, своїми словами, змінюючи форму викладу 2 б.
Вправа 1. Характеристика образу Тома
Учням пропонується розповісти про героя новели «Усмішка» за таким планом:
1. Пригадайте основні відомості про героя: з якої він книги (не забудьте вказати автора цієї книги), головний чи другорядний герой, центральний чи епізодичний.
2. Спробуйте trial його зовнішність. Яким його описує автор? Яким його бачите ви?
3. Пригадайте вчинки героя: як він поводився з людьми у черзі, як ставився до побаченої картини, до рідних. Як ці вчинки розкривають його внутрішній світ?
4. Як ставляться до хлопчика інші герої новели: люди у trial Гріґсбі, рідні. Як ви можете пояснити таке ставлення до нього?
5. Спробуйте trial чому Том не зміг плюнути на картину? Як це характеризує хлопчика?
6. Як, на вашу думку, сам Рей Trial ставиться до Тома? (Можливо, засуджує, зневажає, чи співчуває та розуміє?)
7. Як ви ставитесь до героя? Чи захоплюєтесь ним?
Вправа 2. Спробуйте trial про почуття Тома :