Гра для молодших школярів "Казковий марафон"

Про матеріал

Напевно не знайдеться на світі людини, яка хоча б раз на віку не мандрувала чарівною країною казки?!. Ми рушали до неї, дивовижної, таємничої й нелукавої, доброї, мудрої й справедливої, ще крихітним малям, міцно взявши за руку свою бабусю чи дідуся, тата чи маму.

Один лише маленький крочок ступити і ось вони: пан Коцький, Котигорошко, Колобок…

Сьогодні я пропоную зазирнути у чарівний світ казок.

Перегляд файлу

1

 

Казковий марафон

(інтелектуально-пізнавальна гра)

Мета.

Виховувати любов до казки, читацький інтерес, бажання розширити світогляд.

Розвивати почуття колективізму, солідарності, вміння слухати; показати,

Розвивати вміння прислухатися до думки інших, розвивати моральні якості, самооцінку.

Розвивати емоційно-етичну сферу.

Коригувати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.

Формувати вміння працювати у команді.

Внести елемент незвичайного, нестандартного, захоплюючого, розвивати нестандартність мислення, творчу активність, швидку реакцію, виховувати почуття взаємопідтримки, взаємоповаги.

Обладнання. Медіапрезентація ігрової програми, роздатковий матеріал,
тематична виставка літератури.

Словник.  Казка, авторська казка, літературна казка, казкові герої, марафон, логіка.

Форма проведення.  Гра.
                                                                                        

                                                                            Казки дружать з дітворою,

                                                                            полюби їх у житті –

                                                                            і улюблені герої

                                                                            будуть завжди друзями в путі

                                                                                                              А. Костецький

 

 

Хід заняття

І. Організація.

         Доброго дня усім присутнім!

 

ІІ. Мотивація діяльності.

 

Загадковий і чарівний світ казки! В ньому переплелись мрії і фантазії, правда і вигадка. Тут все можливо! Можна з одного виміру миттєво перебратись в інший або знаходитись одночасно в декількох! А можна зустрітись з ким завгодно, і все добре закінчиться. І мабуть, найкраще з усього, що відбувається у казці, — це хороше закінчення всіх пригод. Можливо, тим вона так і притягує дітей і дорослих, що можна помріяти і всюди побувати, все на світі побачити і порозмовляти з усіма однією мовою, зрозумілою всім. А як же хочеться про все знати, однак це не під силу нікому у світі, тому і придумується казка, і йде вона до дітей, а діти все уявляють: як плаче метелик, як підперла кулачками маленьке личко легка сніжинка, як співають квіти, як гомонять у небі білі хмарки. Вони це все добре розуміють і готові сміятись і плакати зі своїми казковими героями, готові захищати і підказувати, як треба поступити, щоб все обійшлось добре. І до сліз сперечаються, що в животі кита можна жити спокійнісінько хоча б три дні, поки тебе не визволять. Світ казки дивовижний і надзвичайний. Казка дає простір для мрії і фантазії, а мріяти так хочеться, тим більше, що мрія сама приходить до дитини навіть тоді, коли зовсім про це не думаєш, але ж це правда! А коли приходить мрія, то дитяча душа летить далеко-далеко, аж до зірок, і очі світяться, немов справжні зірочки. Це так прекрасно!

 

У казці все справжнісіньке буває,
Усе живе, все мислить, розмовляє.
В ній мудрість є, вона навчає жить,
То як же людям казку не любить?

 

«Дитина кожна завжди залюбки йде у дитинство в диво – казки» - сказав   Василь Василашко, український поет, журналіст, Заслужений журналіст України.


 


Здрастуйте, діти!
 


Сідайте, будь ласка!
Сьогодні у гості
Прийшла до нас казка...
Дитина кожна
Завжди залюбки
Йде у дитинстві
У диво-казки,
Де триголове зло
Іванко б'є,
Де кривда кожна
Зазнає поразки,
Де вовк і лев

Добрішають від ласки,
Де сили Муромцю
Земля дає.
Дивується дитя,
Сміється, плаче,
Жар-птицю жде,
Мандрує по зірках,
Пливе русалкою,
Біжить, як зайчик,
У білочці себе,
В царстві бачить,—
Упізнає себе
В усіх казках.

 


 

ІІІ. Повідомлення теми.

 

ІНапевно не знайдеться на світі людини, яка хоча б раз на віку не мандрував чарівною країною казки?!. Ми рушали до неї, дивовижної, таємничої й нелукавої, доброї, мудрої й справедливої. Ще крихітним малям, міцно взявши за руку свою бабусю чи дідуся, тата чи маму.

Один лише маленький крочок ступити і ось вони: пан Коцький, Котигорошко, Колобок…

І сьогодні я пропоную зазирнути у чарівний світ казок.

 

 

Проведемо наше заняття у формі ігрової програми, яка носить назву «Казковий марафон». А що таке «марафон»?

 

1. Марафон — назва місцевості і міста в Греції, яка походить від імені героя давньогрецької міфології, у якій 12 вересня 490 р. до н. е. відбулася Марафонська битва, звістку про перемогу греків у якій до Афін приніс воїн-герой, жодного разу під час бігу не зупинившись на перепочинок, що й стало, за легендою, початком бігової дисципліни марафон.

Географічні об'єкти

Інше

2. Марафо́нський біг або марафо́н спортивні змагання з бігу на дистанцію, що становить 42 км 195 м.

Назва Марафонський біг пов'язана з легендою про давньогрецького воїна Фідіппіда, який пробіг із поселення Марафон до Афін, щоб принести звістку про перемогу греків над персами у Марафонській битві. Це сталося у 490 р. до н. е. Таким чином воїн увічнив пам'ять про перемогу грецьких військ Мільтіада, а в легкій атлетиці з'явився такий вид змагань, як біг по шосе на найдовшій дистанції (42 км 195 м), тобто марафон (або марафонський біг).

Для того,  щоб розпочати наш казковий марафон потрібно обрати учасників змагань.

Я буду загадувати загадки, а ті хто знає правильну відповідь піднімають руку.  За правильну відповідь ви отримуєте жетон жовтого або зеленого кольору.

 

Загадки

Об’єднуємося в групи за кольорами. У нас утворилося дві команди. Пропоную обрати назву команди та її капітана, однак щоб назва була зв’язана з казковою тематикою.

Прошу презентувати команду та  представити капітана.

 

Дякую.

 

            Отож, як ви вже здогадалися, ми будемо працювати в групах.

 Для спільної продуктивної роботи пропоную такі правила, підготовлені мною заздалегідь:

 

Правила роботи в групах

1. Бути активним

2. Правило піднятої руки

3. Не перебивати, уміти слухати

4. Проявляти   доброзичливість

5. Сперечатися  без крику й образливих слів

6. Поважати  думку співрозмовника

7. Бути справедливим

8. Обходити стороною «гострі кути» (не конфліктувати)

 

  Чи погоджуєтеся ви з цими правилами? Якщо в ході заняття у вас виникнуть будь-які побажання відносно правил, то ви можете вносити свої зміни.

Оскільки, ви працюватимете у групах, то необхідно згадати правила роботи  у групі.

Правила роботи в групах

         Говорити по черзі, а не всім водночас.

         Не перебивати того, хто говорить.

         Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.

         Дотримуватись “правила піднятої руки”.

         Пропонувати власні варіанти.

         Поважати всі висловлені думки.

         Не змінювати запропоновану тему.

         Намагатися заохочувати всіх членів команди для участі в роботі.

Бачу вправні ви малята.
Дружні, віддані, завзяті.
Час настав нам вирушати у країну казок.

 

 

Нехай Вам символ мудрості

Розумниця – сова

Для відповіді вірні

Підказує слова.

 

Обом командам успіхів

Ми з вами побажаємо

Казковий марафон

Ми враз розпочинаємо.

      А що ж таке казка, друзі?                 (відповіді дітей)

 

Кожна думка має право на існування.  Однак тлумачний словник так трактує це поняття.

 

Розповідний народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, вигаданих осіб, іноді за участю фантастичних сил.

                                                                           Тлумачний словник

 

ІV. Основна частина

 

   Завдання 1. Впізнати українську казку за малюнком. Обидві команди розпочинають одночасно. Відповіді записуємо на аркуші паперу. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Час на виконання завдання   2 хвилини.

 

Кобиляча голова

Коза-дереза

Яйце-райце

Летючий корабель

Кирило Кожум’яка

 

 

Завдання 2. «Казканія» 

 

Назвати казку за поясненням. Правильна відповідь оцінюється двома балами.

 

1. Цей дім ніхто не будував, жити в ньому мали право лише п’ять братів, але в крутну хвилину вмістилося майже все лісове царство. (Рукавичка).

 

2. Мандрував дорогами все своє життя. Співав пісні, вважав себе невловимим, та нарешті пісня його обірвалась на півслові (Колобок).

 

3. Коли годинник б’є дванадцять разів, багатство перетворюється на бідність і можна загубити те, що потім принесе щастя. Хто і що загубив? (Попелюшка – Черевичок).

 

4. Красень-чоловік у повному розквіті сил. Високо літає, але низько ніколи не падає. Полюбляє варення, одночасно він – нянька, друг, привид та джентльмен. (Карлсон).

 

5. Не бик, а реагує на червоні чоботи. Не вірменське радіо, але любить обдурити. Не жінка, але примусила всіх, щоб повтікали з хати. Улюблене дерево – клен. Боялася знаку на тілі. (Коза-дереза).

 

6. Неперевершений шибеник, представник сімейства овочів. Скоїв правопорушення і сидів за гратами. (Чиполіно, Цибуліно).

7. Зріст приблизно 2 см 54 мм , ліжко – горіхова шкарлупа, покривало –трояндова пелюстка. Хто це?(Дюймовочка).

Шкаралупка грецького горіха була їй колискою, голубі фіалки — пе­риною, а пелюстки троянд — ков­дрою?

 

8.  Ви вірите в дитяче кохання? А воно може подолати багато перешкод. Власне, перешкоди долала вона, а він ніяк не міг скласти одне слово із льоду. Назвіть це слово і казку, де дівчинка і хлопчик були головними героями.(Снігова королева).

 

9. Цій героїні російської народної казки сонце було абсолютно заборонено (Снігурочка).

 

10. Сидів у бочці і тремтів за своє життя. А потім, дякуючи тому, що було в цій бочці, став повелителем, бо відрізнявся від усіх, хто він і з якої казки? (Лис, „Фарбований лис”).

 

 

Завдання 3. Вікторина “Казки Європи”.

 

Правильна відповідь оцінюється трьома балами.

 

1. Ягідка, яка стала графинею у казці італійського дитячого письменника Джанні Родарі. (Вишенька).

 

2. Як звали героїню казки, яка подорожувала країною Чудес? (Аліса).

 

3. Згадайте синій аксесуар казкового вбивці? (Борода).

 

4. В якій казці братів Грімм було дзеркало, яке говорило? (“Білосніжка”).

 

5.У яких казкових героїв садочок був трохи більший за квітковий горщик? (У Кая і Герди).

 

6. Як звали найстарішого казкового царя? (Цар Горох).

 

7. Що сталося з Піннокіо після того, як він почав брехати? (Виріс довгий ніс).

 

8. Як звали героїню казки Андерсена, яка зшила своїм братам сорочки з кропиви? (Еліза).

 

9.Назвіть героїв казкового світу, для яких метелики виконують функцію коней? (Для ельфів).

10. Як звали ватажка вовчої зграї в книзі Кіплінга “Мауглі”? (Акела).

 

Фізкультхвилинка

 

У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупили ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору,  руки вниз,
Всі присіли,  піднялись.
Головою похитали,

Працювати знову стали.

 

 Завдання 4. А тепер за назвою казки відгадайте країну, звідки вона прийшла до нас. Правильна відповідь оцінюється чотирма балами.

 

1. Сіра Сова, “Саджо та її брати” .(Канада).

2. Джоель Чендлер Херріс, “Казки дядечки Римуса” .(США).

3. “Снігуронька” .(Росія).

4. “Таро – силач” .(Японія).

5. “Рамаяна” .(Індія).

6. “Чому кенгуру стрибає?”. (Австралія.)

 

Завдання 5. Назвати імена відомих казкарів. Правильна відповідь оцінюється також 4 балами. Відповіді записуються на аркуші паперу.

 

 

Шарль Перо

«Попелюшка»

«Кіт у чоботях»

«Червона Шапочка»

«Хлопчик-мізинчик»

«Синя борода»

«Спляча красуня»

«Ріке-чубчик»

 

Брати Грім

Пані Метелиця

Мізинчик

Кіт у чоботях

Бременські музиканти

Червона Шапочка

Білосніжка

Попелюшка

Хлопчик-мізинчик

Золотий птах

 

Ганс Крістіан Андерсен

Кресало

Нове вбрання короля

Принцеса на горошині

Соловей

Непохитний олов'яний

солдатик

Дикі лебеді

Свинопас

Дюймовочка

Гидке каченя

Снігова королева

Русалочка

 

Олександр Сергійович Пушкін

Казка про рибалку й рибку

Про золотого півника

Про попа і про

робітника його Балду

Казка про мертву царівну

Казка про царя Султана

 

Леся Українка

Казка про Оха чародія

Лелія

Біда навчить

Давня казка

Лісова пісня

Про велета

 

Завдання 6. Казкова логіка

 

1. Що дісталося синам у спадщину від батька у казці Шарля Перро “Кіт у чоботях”?

(Старшому – млин, середньому – осел, молодшому – кіт).

 

2.  Потрібно аргументовано відповісти, яке слово і чому є зайвим у цьому ряді слів: “Колобок”, “Кресало”, “Ріпка”, “Котигорошко”?

 (“Кресало” – автор Г. Х.Андерсена. Всі інші – народні казки).

 

3. Спробуйте закінчити логічний ряд: перший тюфяк, другий тюфяк,… дванадцятий тюфяк, перша пухова перина, друга пухова перина,…, дванадцята пухова перина,…. Що далі?

(Горошина. Казка Г. Х. Андерсена “Принцеса на горошині”).

 

4. У книзі Джонатана Свіфта “Гуллівер у країні ліліпутів” було дві держави. Жителів однієї з них називали тупими, а другої – гострими. Чому?

(Тому що одні були впевнені, що яйця треба розбивати з гострого кінця, а інші – з тупого).

 

V. Підведення підсумків

 

  1.  Підіб'ємо підсумки гри.
  2. Нагородження.

 

 

Дорогі діти! Ось і завер­шилася наша ігрова програма.  Ба­жаю вам приємної зустрічі з мудри­ми книжками.

 

 

«Інтерв'ю»

 

Чи цікавою для вас була ігрова програма?


Що дізналися нового?
 

 Що сподобалося?
 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Романова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1871
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку