ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ «Я – ПОЕТ» Слайд № 1
Мета: повторити та закріпити знання учнями відомостей про особливості віршованої мови, вивчені поетичні твори та їх авторів; розвивати навички виразного читання віршованих творів, уміння добирати рими, оцінювати відповідь товариша; виховувати любов до поетичного слова.
Формуються 2 команди: 5 класу – «Барвінок», 6 класу – «Соняшник».
У склад журі входять по 2 учні від 5 і 6 класу. (Члени журі мають картки з правильними відповідями)
Болільники мають право індивідуально брати участь у конкурсах № 2, 3, 4, 5, 7, подавати відповіді до журі, за кожне правильно виконане болільником завдання команді додається 1 бал.
1 Конкурс «Розминка». Слайди № 2-10 (По 1 балу за кожну правильну відповідь). Виразно прочитайте строфи з віршів. Скажіть, хто їх автор і як вони називаються.
5 клас
Маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тілько дівчата
Та соловейко не затих. (Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»)
Там степи, там могили, як гори.
А веснянії ночі в гаях!..(П. Тичина «Не бував ти у наших краях»)
Закриває море
І хмароньку рожевую,
І тьму за собою
Розстилає туман сивий,
І тьмою німою
Оповиє тобі душу,
Й не знаєш, де дітись,
І ждеш його, того світу,
Мов матері діти. (Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе»)
Ніжно сміється до вітру,
Грає цілунками з ним переливними.
Фарби рожеві, злотисті, червоні,
Срібно-блакитне повітря...
Ніжні осінні пісні тиходзвонні! (М. Рильський «Осінь – маляр з палітрою пишною»)
іздалеку.
Думки пряде —
над нивами.
Над нивами-приливами,
купаючи мене,
мов ластівку. (П. Тичина «Гаї шумлять»)
Дивним сяйвом осіянний,
Золотий вечірній гість
Впав бадьоро, свіжо, дзвінко
На закурені будинки
Зголоднілих передмість. (М. Рильський «Дощ»)
6 клас
Легкий і рівний, пада, пада, пада...
Роти закрили всі сімсот роззяв.
І розійшлись... І полягали спати. (І. Жиленко «Підкова»)
Додому ключами.
Плаче козак — шляхи биті
Заросли тернами. (Т. Шевченко «Думка»)
Коли так душа бажала
Надзвичайного, дивного,
Я любила вiк лицарства. (Леся Українка «Мрії»)
а маму — малим дівчатком,
гукав пустунам: "Ай-яй!",
Слухняним давав шоколадки. (І. Жиленко «Гном у буфеті»)
Як душа світліє перед днем
В хаті, що прив’язана до неба
Світанковим маминим вогнем.(С. Чернілевський «Теплота родинного інтиму»)
Але я не признавалась —
Я була малою горда,—
Щоб не плакать, я сміялась. (Леся Українка «Як дитиною, бувало»)
Журі підводить підсумки конкурсу.
2. Конкурс «Редактор».Слайди № 11-12 (5 балів за правильно виконане завдання + 1 бал команді, яка першою виконає завдання). Відновіть порушений ритм та порядок слів, упорядкуйте римування у строфі.
Біля стежки, біля яру
Одягла верба сережки,
Хилитала головою,
Потихесеньку питала:
- Де ота хатка біленька,
Що гарнесенькі дівчатка?
Хай би вибігли до стежки,
Їм сережки подарую.
Журі підводить підсумки конкурсу
3. Конкурс «Загадковий запис». Слайди №13-14. (5 балів за правильно виконане завдання + 1 бал команді, яка першою виконає завдання). Розшифрувати строфу із вірша П. Тичини, виразно прочитати.
Моя Україно тобі добридень поля квітують маюють хвилюють свічечка мов метелик квітці на стрічечка як гаю серед струмок сказав світу я добридень трав кротості причастилася душа намріяла сонця моя душа обвіяла душу мою блакить
Журі підводить підсумки конкурсу
4. Конкурс «Влови риму». Слайди №15-16. (По 1 балу за кожну правильну відповідь). Доберіть рими з ІІ колонки до слів з І колонки.
І
Травичка
Співає
Малята
Медок
Квасолька
Шлях
Світання
Пише
ІІ
Люди
Всюди
Чекання
Парасолька
Водичка
Колише
Кошенята
Вітає
Птах
Холодок
Журі підводить підсумки конкурсу
5. Конкурс «Упізнай вірші за ілюстрацією. Один з них прочитай напам’ять». Слайди № 17-20. (5 балів за правильно виконане завдання ).
5 клас – П. Тичина «»Гаї шумлять», Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»
6 клас – І. Жиленко «Жар-птиця», С. Чернілевський «Забула внучка в баби черевички»
Журі підводить підсумки конкурсу.
6. Конкурс капітанів. Слайди № 21-22 (По 1 балу за кожну правильну відповідь). Прослухайте пари слів. Якщо вони римуються, необхідно повторити останнє слово.
5 клас. Весна – красна, світить – іде, рясно – ясно, літ – світ, гілка – квітка, рястом – часто.
6 клас. Дорога – вулиця, кіт – воріт, гра – діти, струмочки – рядочки, край – солов’ї, сонце – віконце.
Журі підводить підсумки конкурсу.
7. Конкурс «Фінал». Слайди № 23-24 (5 балів за правильно виконане завдання + 1 бал команді, яка першою виконає завдання). Скласти поетичні рядки за такими римами:
…хати
…спати
… зіроньки
… Віроньки
… біла
… покрила
… дуба
… у шубу
… співала
… збирала
… день
… пісень
Слайд № 25. Підведення підсумків. Вручення грамот. Відзначення кращих болільників.