Гра для учнів 5-6 класів "Я - поет"

Про матеріал
Матеріал в ігровій формі допоможе повторити та закріпити знання учнями відомостей про особливості віршованої мови, вивчені поетичні твори та їх авторів; розвивати навички виразного читання віршованих творів, уміння добирати рими, оцінювати відповідь товариша; виховувати любов до поетичного слова.
Зміст архіву
Перегляд файлу

ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ «Я – ПОЕТ» Слайд № 1

Мета: повторити та закріпити знання учнями  відомостей про особливості віршованої мови, вивчені поетичні твори та їх авторів; розвивати навички виразного читання віршованих творів, уміння добирати рими, оцінювати відповідь товариша; виховувати любов до поетичного слова.

Формуються 2 команди: 5 класу – «Барвінок», 6 класу – «Соняшник».

У склад журі входять по 2 учні від 5 і 6 класу. (Члени журі мають картки з правильними відповідями)

Болільники мають право  індивідуально брати участь у конкурсах № 2, 3, 4, 5, 7, подавати відповіді до журі, за кожне правильно виконане болільником  завдання команді додається 1 бал.

1 Конкурс «Розминка». Слайди № 2-10 (По 1 балу за кожну правильну відповідь).  Виразно прочитайте строфи з віршів. Скажіть, хто їх автор і як вони називаються.

5 клас

  1. Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тілько дівчата

Та соловейко не затих. (Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»)

 

  1. Там же небо — блакитні простори...

Там степи, там могили, як гори.

А веснянії ночі в гаях!..(П. Тичина «Не бував ти у наших краях»)

 

 

  1. А туман, неначе ворог,

Закриває море

І хмароньку рожевую,

І тьму за собою

Розстилає туман сивий,

І тьмою німою

Оповиє тобі душу,

Й не знаєш, де дітись,

І ждеш його, того світу,

Мов матері діти. (Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе»)

 

 

 

  1. Ліс обливає кольорами дивними,

Ніжно сміється до вітру,

Грає цілунками з ним переливними.

Фарби рожеві, злотисті, червоні,

Срібно-блакитне повітря...

Ніжні осінні пісні тиходзвонні! (М. Рильський «Осінь – маляр з палітрою пишною»)

 

  1. Гей, дзвін гуде —

іздалеку.

Думки пряде —

над нивами.

Над нивами-приливами,

купаючи мене,

мов ластівку. (П. Тичина «Гаї шумлять»)

 

  1. Благодатний, довгожданий,

Дивним сяйвом осіянний,

Золотий вечірній гість

Впав бадьоро, свіжо, дзвінко

На закурені будинки

Зголоднілих передмість. (М. Рильський «Дощ»)

6 клас

  1. Оце і все. А сніг звичайним став.

Легкий і рівний, пада, пада, пада...

Роти закрили всі сімсот роззяв.

І розійшлись... І полягали спати. (І. Жиленко «Підкова»)

  1. А журавлі летять собі

Додому ключами.

Плаче козак — шляхи биті

Заросли тернами. (Т. Шевченко «Думка»)

  1. У дитячi любi роки, 

Коли так душа бажала

 Надзвичайного, дивного,

 Я любила вiк лицарства. (Леся Українка «Мрії»)

 

  1. Він знав ще дідуся хлоп’ям,

а маму — малим дівчатком,

гукав пустунам: "Ай-яй!",

Слухняним давав шоколадки. (І. Жиленко «Гном у буфеті»)

 

  1. Матері розказувать не треба,

Як душа світліє перед днем

В хаті, що прив’язана до неба

Світанковим маминим вогнем.(С. Чернілевський «Теплота родинного інтиму»)

 

  1. «Що, болить?» — мене питали

Але я не признавалась —

Я була малою горда,—

Щоб не плакать, я сміялась. (Леся Українка «Як дитиною, бувало»)

 

Журі підводить підсумки конкурсу.

 

2. Конкурс «Редактор».Слайди № 11-12 (5 балів за правильно виконане завдання + 1 бал команді, яка першою виконає завдання).  Відновіть порушений ритм та порядок слів, упорядкуйте римування у строфі.

Біля стежки, біля яру

Одягла верба сережки,

Хилитала головою,

Потихесеньку питала:

- Де ота хатка біленька,

Що гарнесенькі дівчатка?

Хай би вибігли до стежки,

Їм сережки подарую.

Журі підводить підсумки конкурсу

3. Конкурс «Загадковий запис». Слайди №13-14. (5 балів за правильно виконане завдання + 1 бал команді, яка першою виконає завдання). Розшифрувати строфу із вірша П. Тичини, виразно прочитати.

Моя Україно тобі добридень поля квітують маюють хвилюють свічечка   мов метелик  квітці на стрічечка як гаю серед струмок сказав світу я добридень трав кротості причастилася душа намріяла сонця моя душа обвіяла душу мою блакить

Журі підводить підсумки конкурсу

4. Конкурс «Влови риму». Слайди №15-16. (По 1 балу за кожну правильну відповідь).  Доберіть рими з ІІ колонки до слів з І колонки.

І

 Травичка

 Співає

 Малята

 Медок

 Квасолька

 Шлях

Світання

 Пише

 

ІІ

Люди

Всюди

 Чекання

 Парасолька

 Водичка

 Колише

 Кошенята

 Вітає

 Птах

Холодок


 


Журі підводить підсумки конкурсу

5. Конкурс «Упізнай вірші за ілюстрацією. Один з них прочитай напам’ять». Слайди № 17-20.  (5 балів за правильно виконане завдання ).

5 клас – П. Тичина «»Гаї шумлять», Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»

6 клас – І. Жиленко «Жар-птиця», С. Чернілевський «Забула внучка в баби черевички»

Журі підводить підсумки конкурсу.

6. Конкурс капітанів. Слайди № 21-22 (По 1 балу за кожну правильну відповідь).  Прослухайте пари слів. Якщо вони римуються, необхідно повторити останнє слово.

5 клас. Весна – красна, світить – іде, рясно – ясно, літ – світ, гілка – квітка, рястом – часто.

6 клас. Дорога – вулиця, кіт – воріт, гра – діти, струмочки – рядочки, край – солов’ї, сонце – віконце.

Журі підводить підсумки конкурсу.

7. Конкурс «Фінал». Слайди № 23-24 (5 балів за правильно виконане завдання + 1 бал команді, яка першою виконає завдання). Скласти поетичні рядки за такими римами:

…хати

…спати

… зіроньки

… Віроньки

… біла

… покрила

… дуба

… у шубу

… співала

… збирала

… день

… пісень

Слайд № 25. Підведення підсумків. Вручення грамот. Відзначення кращих болільників.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ «Я – ПОЕТ»

Номер слайду 2

РОЗМИНКА Виразно прочитайте строфи з віршів. Визначте автора та назву.

Номер слайду 3

Розминка. 5 клас1. Поклала мати коло хати. Маленьких діточок своїх;Сама заснула коло їх. Затихло все, тілько дівчата. Та соловейко не затих. 2. Там же небо — блакитні простори... Там степи, там могили, як гори. А веснянії ночі в гаях!..

Номер слайду 4

Розминка. 5 клас3. А туман, неначе ворог,Закриває мореІ хмароньку рожевую,І тьму за собою. Розстилає туман сивий,І тьмою німою. Оповиє тобі душу,Й не знаєш, де дітись,І ждеш його, того світу,Мов матері діти.4. Ліс обливає кольорами дивними,Ніжно сміється до вітру,Грає цілунками з ним переливними. Фарби рожеві, злотисті, червоні,Срібно-блакитне повітря... Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

Номер слайду 5

Розминка. 5 клас5. Гей, дзвін гуде —іздалеку. Думки пряде —над нивами. Над нивами-приливами,купаючи мене,мов ластівку. 6. Благодатний, довгожданий,Дивним сяйвом осіянний,Золотий вечірній гість. Впав бадьоро, свіжо, дзвінко. На закурені будинки. Зголоднілих передмість.

Номер слайду 6

Розминка. 5 клас1. Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»2. П. Тичина «Не бував ти у наших краях»3. Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе»4. М. Рильський «Осінь – маляр з палітрою пишною» 5. П. Тичина «Гаї шумлять» 6. М. Рильський «Дощ»

Номер слайду 7

Розминка. 6 клас1. Оце і все. А сніг звичайним став. Легкий і рівний, пада, пада, пада... Роти закрили всі сімсот роззяв.І розійшлись... І полягали спати. 2. А журавлі летять собіДодому ключами. Плаче козак — шляхи битіЗаросли тернами

Номер слайду 8

Розминка. 6 клас3. У дитячi любi роки, Коли так душа бажала Надзвичайного, дивного, Я любила вiк лицарства4. Він знав ще дідуся хлоп’ям,а маму — малим дівчатком,гукав пустунам: "Ай-яй!",Слухняним давав шоколадки

Номер слайду 9

Розминка. 6 клас5. Матері розказувать не треба,Як душа світліє перед днем. В хаті, що прив’язана до неба. Світанковим маминим вогнем.6. «Що, болить?» — мене питали. Але я не признавалась —Я була малою горда,—Щоб не плакать, я сміялась.

Номер слайду 10

Розминка. 6 клас1. І. Жиленко «Підкова» 2. Т. Шевченко «Думка» 3. Леся Українка «Мрії»4. І. Жиленко «Гном у буфеті»5. С. Чернілевський «Теплота родинного інтиму» 6. Леся Українка «Як дитиною, бувало»

Номер слайду 11

РЕДАКТОР Відновіть порушений ритм та порядок слів, упорядкуйте римування у строфіБіля стежки, біля яру. Одягла верба сережки. Хилитала головою,Потихесеньку питала:— Де ота хатка біленька,Що гарнесенькі дівчатка?Хай би вибігли до стежки.Їм сережки подарую.

Номер слайду 12

Біля яру, біля стежки. Одягла верба сережки. Головою хилитала,Потихесеньку питала:— Де ота біленька хатка,Що гарнесенькі дівчатка?Хай би вибігли до стежки. Подарую їм сережки. Ліна Костенко. Вербові сережки

Номер слайду 13

ЗАГАДКОВИЙ ЗАПИСПрочитайте вірш П. Тичини, розшифрувавши його. Моя Україно тобі добридень поля квітують маюють хвилюють свічечка мов метелик квітці на стрічечка як гаю серед струмок сказав світу я добридень трав кротості причастилася душа намріяла сонця моя душа обвіяла душу мою блакить

Номер слайду 14

ЗАГАДКОВИЙ ЗАПИСБлакить мою душу обвіяла,Душа моя сонця намріяла,Душа причастилася кротості трав. Добридень я світу сказав!Струмок серед гаю, як стрічечка. На квітці метелик, мов свічечка. Хвилюють, маюють, квітують поля. Добридень тобі, Україно моя! П. Тичина

Номер слайду 15

ВЛОВИ РИМУ!Дібрати рими з ІІ колонки до слів з І колонки ІТравичка. СпіваєМалята. Медок. Квасолька. Шлях. Світання. Пише. Люди ІІВсюди. Чекання. Парасолька. Водичка Колише Кошенята Вітає Птах. Холодок

Номер слайду 16

Травичка - водичка. Співає - вітаєМалята - кошенята. Медок - холодок. Квасолька - парасолька. Шлях - птах. Світання - чекання. Пише - колише. Люди - всюди. ВЛОВИ РИМУ!

Номер слайду 17

Упізнай вірші за ілюстрацією, один з них прочитай напам’ять5 клас

Номер слайду 18

Упізнай вірші за ілюстрацією, один з них прочитай напам’ять5 клас. П. Тичина «Гаї шумлять»Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»

Номер слайду 19

Упізнай вірші за ілюстрацією, один з них прочитай напам’ять6 клас

Номер слайду 20

Упізнай вірші за ілюстрацією, один з них прочитай напам’ять6 класІ. Жиленко «Жар-птиця»С. Чернілевський «Забула внучка в баби черевички»

Номер слайду 21

Конкурс капітанів. Прослухайте пари слів. Якщо вони римуються, повторіть останнє слово5 клас. Весна – красна, світить – іде, рясно – ясно, літ – світ, гілка – квітка, рястом – часто.

Номер слайду 22

Конкурс капітанів6 клас. Прослухайте пари слів. Якщо вони римуються, повторіть останнє слово. Дорога – вулиця, кіт – воріт, гра – діти, струмочки – рядочки, край – солов’ї, сонце – віконце

Номер слайду 23

ФІНАЛСкласти поетичні рядки з такими римами:…хати…спати… зіроньки… Віроньки… біла… покрила… дуба… у шубу… співала… збирала… день… пісень

Номер слайду 24

ФІНАЛВаріант виконання. Біля моєї хати. Вітер тихий влігся спати. Засіяли зіроньки. Для малої Віроньки. Метелиця біла. Всю землю покрила. Високого дуба. Одягла у шубу. Уночі співала, Сніжинки збирала. Скоро буде день. Для нових пісень.

Номер слайду 25

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!

zip
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку