Позакласний захід виховує любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Тема: «Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ!»
Мета:
Епіграф: Хто зберіг любов до краю і не зрікся роду,
тільки той віддав всю душу, все, що зміг, народу.
Хід уроку.
(Діти співають на їх фоні презентація Україна з сімейними фото)
Діти спускаються і з’являється перший слайд – грає музика
Ведуча: Доброго дня шановні учні та гості! Сьогодні у нас виховна година- гра на тему:”Я люблю Україну!” (МУЗИКА)
Ми живемо в Україні, в краю, невимовно багатому на чарівні кольори і краєвиди, на дивовижні пісні, на чудову милозвучну мову, якою можна передати все на світі, описати красу і велич рідного краю.
Рідною українською мовою можна висловити найпотаємніші почуття і думи, мрії кожної людини. Перш ніж розпочати нашу гру, я хочу представити Вам шановне журі.
___________________________________________________
___________________________________________________
____________________________________________________
___________________________________________________
Ведуча. Україна - рідний край, золота, чарівна сторона. Скільки ніжних, ласкавих слів придумали люди , щоб висловити свою гарячу любов до рідного краю, де народились і живуть. З давніх-давен линули по світу слова про Україну, про щирий і працьовитий народ, про її лани широкії, гаї зелені, про тихі ріки та озера.
Ведучий. Хай сьогоднішня гра відкриває перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу.
Розпочинаємо нашу гру з представлення команд.
Отже я хочу, щоб ви зустріли оплесками капітанів команд, чемпіонів ліцею, які користуються авторитетом серед учнів 5 –А класу та команда батьків.
А зараз капітани команд представлять свою команду (назва, девіз)
Я оголошую, що кожен із переможців отримає солодкий суперприз.
Ведуча Святою для кожної людини є земля, де вона зробила перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, пішла стежиною до школи.
Ведуча Батьківщина починається з батька і матері, з оселі, де ви вперше побачили світ, з мови, якою розмовляють ваші батьки, з подвір’я, по якому ви бігали, з села чи міста, з України, де ви народилися. А Україна - це наша Батьківщина.
1-й учень. (Лещенко)
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, і трави, і води.
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
2-й учень. (Вознюк)
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічну живу і нову,
І мову її солов’їну.
3-й учень. (Чеботарьов)
Між братніх народів, мов садом рясним,
Сіяє вона над віками
Любіть Україну всім серцем своїм
І всіми своїми ділами.
Отже починаємо гру і перший раунд. (Слайд 3)
Перший раунд.
Запитання на екрані. Слухаєте запитання і даєте відповідь спочатку запитання дітям, потім батькам. За правильну відповідь команда отримає 2 бали.
(Слайд 8)
А зараз розігруємо пісенних 2 бали, на швидкість. Вгадати пісню.
На даному етапі рахунок ____________ на користь команди ___________________
Другий раунд. (Слайд 9)
Вітаю всіх у зірковому шоу «Я люблю Україну».
1 учень: Спитай себе, дитино, хто ти є, (Жук)
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім’я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.
2 учень З родинного гнізда, немов пташа, (Шпак)
Ти полетиш, де світу далечизна,
Та в рідній мові буде вся душа
І вся твоя дорога, вся Вітчизна.
3 учень У просторах, яким немає меж, (Крищак)
Не згубишся, як на вітрах полова.
Моря перелетиш і не впадеш,
Допоки буде в серці рідна мова.
Другий раунд присвячений рідній мові та складається з трьох частин.
1 частина Транслітерація – оцінюється в 3 бали. Потрібно правильно скласти слово Я називаю слово, а учасники команди називають одну букву із слова по черзі.
Наприклад слово – дзюркотіти.
(Слайд 10) Дріжджовий (батьки)
Клекотання (діти)
А зараз розігруємо пісенних 2 бали(Слайд 11)
2 частина Переклад з російської мови на українську – оцінюється в 2 бал.
(Слайд 12) Потрібно правильно здійснити переклад з російської мови на українську.
Наприклад – Память отшибло – памороки забило
(Слайд 13) Волшебник изумрудного города – чарівник смарагдового міста
(Слайд 14) Оранжевый галстук – помаранчева краватка
(Слайд 15) Единодушное одобрение – одностайне схвалення
(Слайд 16) Кто бы не был – хто б не був
(Слайд 17) А зараз розігруємо пісенних 2 бали
(Слайд 18) 3 частина Пояснити значення діалектів – оцінюється 3 бали. Кожна команда отримує слово. Це слово загадують іншій команді при цьому дають три варіанти відповіді, один з них правильний, команда суперник повинна відгадати, що означає це слово.
Наприклад Пейоративний
а) платоспроможний
б) лайливий
в) пияка
Магдабурка |
Бігляс |
знаряддя для обробки землі |
Національна страва |
картопля |
праска |
чоловічий гаманець, |
назва стародавньої монети. |
(Слайд 19) А зараз розігруємо пісенних 2 бали
На даному етапі рахунок _______________ на користь команди ________
(Слайд 20-26) ГРА З ЗАЛОМ
Вгадати, що зображено на картинці
1. Музей "Писанка" збудовано в 2000 році в м.Коломия. Центральна частина музею має форму писанки висотою 14 метрів. Це єдиний у світі музей писанкового розпису...
Архітектурна споруда у формі найбільшого у світі писанкового яйця стала візиткою Коломиї.
Унікальний музей писанки приваблює відвідувачів з усіх країн.
Урочисте відкриття музею "Писанка" відбулося 23 вересня 2000 року, під час Х Міжнародного гуцульського фестивалю.
2. Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець»
Літопис приписує будівництво кам'яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили князівством у 60-90-х рр. XIV cт. Високий скелястий берег р. Смотрич, живописний краєвид, величезні вежі з таємничими латинськими надписами...
3. Києво-Печерська Лавра
Києво-Печерська лавра - православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестово поблизу Києва...
4. Хо́ртиця — найбільший острів на Дніпрі, розташований у районі містаЗапоріжжя, нижче Дніпрогесу. Унікальний природний та історичний комплекс. Хортиця є одним із Семи чудес України.
5. Державний історико-архітектурний заповідник "Хотинська фортеця" (м. Хотин Чернівецької обл.)
Фортеця, яка пережила століття і бачила під своїми мурами полчища воїнів Османської імперії, повстанців Мухи, народних месників Дитинки, вояків Дмитра Вишневецького, Петра Дорошенка...
6. Національний дендрологічний парк «Софіївка»
Уманський парк "Софіївка" є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII – початку XIX сторіч. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області...
(Бойко)
1 учень: Найсвітліша дорога в світі —
Це дорога до знань, до школи.
Пам’ятайте це, любі діти,
Не забудьте цього ніколи!
(Сікорська)
2 учень: І, хоч вчитись нелегко буває,
Та наука — завжди хороша.
Кожна в світі людина знає,
Що знання — це найлегша ноша!
Третій раунд. (слайд 27)
Я оголошую про початок третього раунду. Кожна команда отримала картки із незакінченими прислів’ями. Потрібно до нього знайти пару. Кожне правильно складене прислів’я – 1 бал
(слайд 28-29)
|
1. Без науки – як без рук;
2. Більше вчитимешся – більше знатимеш.
3. У голову, як у торбу, що знайдеш, те й сховаєш.
4. Мода на одяг мінлива, на розум – вічна.
5. Не соромно не знати, соромно не вчитись.
6. Не кажи “не вмію ”, а кажи “навчусь”.
7. Книга для людини, що вікна для хатини.
8. Світ освічується сонцем, а людина знаннями.
9. Мудрим ще ніхто не вродився, а мудрощів навчився.
10. Знання не тягар – за плечима не носити.
11. Глибина в морі, мудрість у науці.
12. Дужою. рукою одного побореш, знаннями – тисячу.
А зараз розігруємо пісенних 2 бали
На даному етапі рахунок _______________ на користь команди ________________
1 учень: Я живу на Україні,
Де річки, озера сині, -
Чиста в них вода, прозора,
В дно глибинне світять зорі.
Найгарніші наші села,
Люди мудрі і веселі,
Хати білі, чепурненькі,
Діти всі такі гарненькі…
2 учень: Маки в полі червоніють,
І волошки ген синіють,
Всі сади таки плодючі,
Огороди всі родючі.
Наша Україно мила,
Донька я твоя щаслива.
Четвертий раунд. (слайд 31)
Це раунд присвячений знанням про рідний край.
(слайд 32)
Перше завдання цього раунду Я буду запитувати кожного по черзі «чи віриш ти, що». Ви відповідаєте так чи ні . За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
в селі Королево, біля Міжгір’я. Її вік становить приблизно 14,5 – 15 тисяч років. Карта була вирізана на кістці мамонта. Поселення було мабуть з цього ж матеріалу.
А зараз розігруємо пісенних 2 бали
(слайд 34-35)
Друге завдання цього раунду – пояснити, що означають фразеологізми. Оцінюється кожний правильний вислів 2 бали. Команди дають відповідь по черзі
А зараз розігруємо пісенних 2 бали
На даному етапі рахунок _______________ на користь команди ___________________
П’ятий раунд.
Цей раунд присвячений статистиці. Команда, перед тим, як прозвучить запитання замовляє бали від 1 до 50. Звучить запитання, команда відповідає, потім відповідає інша команда, і хто з них був близький до відповіді той отримує замовлені бали.
Ведуча: Отже запрошую суддів підрахувати бали за гру
(діти танцюють)
(Іжик Влада)
Ми, українці, нація прадавня,
На цій Землі — багато тисяч літ.
Культурою й традиціями славна,
І багатющий в нас духовний світ.
(Нестерук Аліна)
В нас звичаї свої, неписані закони,
По них пізнає українця вся земля.
Своє світосприймання й заборони,
Як і свої ліси, річки й поля...
(Мельник Віктор)
Свої казки, легенди і повір’я,
Дотепні жарти і слова ясні,
Своя хатина біла і подвір’я,
І неповторні, трепетні пісні.
(Бойко Іра)
Народ цінує землю цю єдину,
В якій коріння наше з правіків.
Вітчизну любить і свою родину,
Бо тут народжений й життя прожив.
(Артеменко Іра)
Тому затям, що треба чесно жити,
Повинен досягнути висоти.
В житті своїм завжди добро творити
І промінь сонця до людей нести.
Оголошую рахунок за всі 5 раундів. Перемога дісталася команді__________. Будь-ласка отримайте такі солодкі призи. Дякую за гру.
1. Без науки – |
що знайдеш, те й сховаєш. |
2.Більше вчитемешся – |
на розум – вічна. |
3. У голову, як у торбу, |
соромно не вчитись. |
4. Мода на одяг мінлива, |
як без рук; |
5. Не соромно не знати, |
більше знатимеш. |
|
|
|
|
6. Книга для людини, |
знаннями – тисячу.
|
7. Світ освічується сонцем, |
за плечима не носити. |
8. Мудрим ще ніхто не вродився, |
що вікна для хатини. |
9. Знання не тягар – |
а мудрощів навчився. |
10.Дужою. рукою одного побореш, |
а людина знаннями. |
Магдабурка |
Бігляс |
знаряддя для обробки землі |
Національна страва |
картопля |
праска |
чоловічий гаманець, |
назва стародавньої монети. |
Україну любим теж,
Цій любові немає меж,
Конкурс виграти бажаєм,
Перемогу обіцяєм!
Волшебник изумрудного города –
Оранжевый галстук
Единодушное одобрение –
Кто бы не был –
Назва команди (1 бал) |
|
|
|
1 раунд ( 2 бали) |
|
|
|
Пісня (2 бали) |
|
|
|
Загальний рахунок |
|
|
|
2 раунд |
|
Транслітерація (3Бали) |
|
|
|
Пісня -2 бали |
|
|
|
Переклад – 2 бали |
|
|
|
Пісня – 2 бали |
|
|
|
Пояснити значення діалектів – 3 бали |
|
|
|
Пісня – 2 бали |
|
|
|
Загальний рахунок |
|
|
|
3 раунд (прислів’я) 1 бал |
|
|
|
Пісня – 2 бали |
|
|
|
Загальний рахунок |
|
|
|
4 раунд Чи віриш ти 1 бал |
|
|
|
Пісня - 2 бали |
|
|
|
Фразеологізми – 2 бали |
|
|
|
Пісня – 2 бали |
|
|
|
Загальний рахунок |
|
|
|
5 раунд |
|
|
|
Загальний рахунок |
|
|
|
1