Сучасне життя гостро ставить перед людьми одвічну проблему духовності. Тільки тоді, коли пануватимуть загальнолюдські цінності: гуманізм, відданість Батьківщині, вірність ідеалам, люди будуть прагнути до оновлення світу, а отже, і до його поступального розвитку.
Органічне і творче засвоєння загальнолюдських цінностей може допомогти культурі нашого народу увійти у світову спільноту, подолати розірваність та обмеженість культурно-психологічних стереотипів, трагічну суперечність між реальним змістом культури України та її сучасним виявом. Світ так само виграє, відкриваючи для себе Україну — творчу, культурну, духовно багату, самобутню,— як і ми виграємо, відкриваючи розмаїття духовного світового багатства для себе. Культура не терпить ізольованості, вона є глобальним явищем у своїх етнічних своєрідностях. Замикання на собі — застій для культурного прогресу, а отже — не має перспективи.
Гра "Міцний вузлик" сприяє формуванню ключових компетентностей та патріотичному вихованню учнів.
Інтелектуальна гра
для учнів 9 -11 класів
Підготувала:
вчитель історії та правознавства
Шандриголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Лиманської міської ради
Донецької області
Шарова Лариса Анатоліївна
Мета:
Обладнання: картки із завданням, комп’ютери, презентації,схема проекту, «чарівна торбинка».
Вступне слово вчителя
Сьогоднішню зустріч я хочу розпочати із однієї дуже старої притчі.
Жив собі один чоловік. І було у нього сім дорослих синів. Одного разу батько покликав їх і кожному у руки дав по гілочці дерези. «Зламайте її»,- запропонував батько. Сини легко впорались із завданням. Потім батько перев’язав оберемок дерези міцним вузлом, і знову запропонував синам зламати їх. Як сини не старались, але досягти успіху не змогли. «Сини мої, ви легко зламали по одній гілочці. Та коли ці гілочки з’єднав я до купи і закріпив міцним вузлом, то ніхто з вас не впорався із завданням. Живіть дружно, тримайтесь один одного, і ніхто вас не зламає, як ці гілочки, зв’язані разом.»
Нашу гру я пропоную назвати «Міцний вузлик», адже тільки співробітництво та взаємотоваристкість, інтелект та надійне плече друга приведуть вас до перемоги.
Правила гри:
Для чесного і справедливого оцінювання команд пропоную обрати журі у складі 3 чоловік(члени журі займають свої місця за столом)
Зараз ми визначимо, хто першим почне гру. Для цього вам треба розшифрувати слово, записане у вигляді цифр на дошці. Це ключове слово нашої гри:
46496662
Культура
Культура українського народу розвивалась в руслі загальноєвропейських цінностей. Наші пращури свято берегли успадковані надбання, накопичували знання, практичні навички та взаємини у суспільстві. І сьогодні ми вкотре доведемо цю істину своїми знаннями.
1 етап «Хрестики-нулики»
За правилами гри, переможе та команда,яка першою закреслить лінію.
(Одна правильна відповідь – 1 бал)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Питання до гри:
2 етап «Портретна галерея»
Вчитель. На моніторі комп’ютера видатні особистості, кожна команда повинна назвати їх та вказати, яке відношення вони мали до України
(Одна правильна відповідь – 1 бал)
|
|
|
|
Правильні відповіді:
1.Йосип ІІ - імператор Австрійської імперії, запровадив реформи в західноукраїнських землях.
2.Катерина ІІ - королева Російської імперії, ліквідувала Гетьманщину та Запорозьку Січ.
3.Олівер Кромвель – лорд-протектор Англії, визнав Гетьманщину.
4.Володимир Великий – князь Київської Русі, хрестив у 988 році Київську Русь.
3 етап «Виправ помилку»
Кожна команда отримує картку з історичним текстом. Треба виправити помилки в тексті (кожна виправлена помилка -1 бал)
Картка 1.
Академію мистецтв, яка утворилась 5 грудня 1917 року очолив Кричевський (М.Бойчук)
Картка 2
Фашисти вивезли з України близько 3 тисяч мистецьких творів (330 тисяч)
Картка 3
Автора картини «Чорний квадрат» звати Іван Малевич (Казимир)
Картка 4
Художниця Катерина Білокур навчалась у Петербурзькій Академії мистецтв(не закінчувала жодної школи)
4 етап «Чарівна торбинка»
Вчитель. Перед вами – «Чарівна торбинка», в якій знаходиться неповторний винахід українців, відомий у всьому світі і кожному з вас із дитячих років, бо пов'язаний із історичною спадщиною нашої держави. Ви маєте 1 хвилину, щоб відповісти, що сховано в торбинці? (Правильна відповідь – 3 бали)
(фігурка козака)
5 етап «Конкурс капітанів»
На моніторі комп’ютера презентація «Сім чудес України».Ви повинні назвати ці пам’ятки культури (додаток 1) (Одна правильна відповідь – 1 бал)
Відповіді:
6 етап «Створення і захист проектів»
Вчитель. На дошці схема - останнє завдання сьогоднішньої інтелектуальної гри. Ви повинні скласти загальний проект «Українці – співтворці європейської культури», який складається з двох частин:
Під час створення проектів, використовуйте знання з різних шкільних дисциплін.
Шляхом жеребкування команди отримують завдання, виконують та презентують власні проекти (останнє завдання оцінюється у 12 балів:
3 бали - знання історичного матеріалу;
3бали - власні судження;
6 балів – робота всієї команди).
Журі визначає переможців гри та нагороджує грамотами.
Вчитель(пропонує закінчити вірш кожному гравцю власним словосполученням)
Закінчилась гра – переможці усі,
Хто з розумом разом іде у житті.
Бажання людини – щаслива рідня,
А значить – квітуча Вкраїна моя!
Всі разом здолаємо безліч проблем,
Бо ми – українці…