Гра для учнів 9-11 класів "Міцний вузлик"

Про матеріал

Сучасне життя гостро ставить перед людьми одвічну проблему духовності. Тільки тоді, коли пануватимуть загальнолюдські цінності: гуманізм, відданість Батьківщині, вірність ідеалам, люди будуть прагнути до оновлення світу, а отже, і до його поступального розвитку.

Органічне і творче засвоєння загальнолюдських цін­ностей може допомогти культурі нашого народу увійти у світову спільноту, подолати розірваність та обмеженість культурно-психологічних стереотипів, трагічну супереч­ність між реальним змістом культури України та її сучас­ним виявом. Світ так само виграє, відкриваючи для себе Україну — творчу, культурну, духовно багату, самобут­ню,— як і ми виграємо, відкриваючи розмаїття духовно­го світового багатства для себе. Культура не терпить ізо­льованості, вона є глобальним явищем у своїх етнічних своєрідностях. Замикання на собі — застій для культур­ного прогресу, а отже — не має перспективи.

Гра "Міцний вузлик" сприяє формуванню ключових компетентностей та патріотичному вихованню учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра

 

 

для учнів 9 -11 класів

 

 

 

                  Підготувала:

   вчитель історії та правознавства

                 Шандриголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

                 Лиманської міської ради

                                                         Донецької області

                                    Шарова Лариса Анатоліївна

 

 

 

 

 

Мета:

  • узагальнити і закріпити знання, набуті учнями на    уроках історії;
  • розвивати полікультурні та соціокультурні компетентності;
  • виховувати повагу до культурних надбань українського народу, любов до Батьківщини.

 

Обладнання: картки із завданням, комп’ютери, презентації,схема проекту, «чарівна торбинка».

 

 

 

Вступне слово вчителя

       Сьогоднішню  зустріч я хочу розпочати із однієї дуже старої притчі.

Жив собі один чоловік. І було у нього сім дорослих синів. Одного разу батько покликав їх і кожному у руки дав по гілочці дерези. «Зламайте її»,- запропонував батько. Сини легко впорались із завданням. Потім батько перев’язав оберемок дерези міцним вузлом, і знову запропонував синам зламати їх. Як сини не старались, але досягти успіху не змогли. «Сини мої, ви легко зламали по одній гілочці. Та коли ці гілочки з’єднав я до купи і закріпив міцним вузлом, то ніхто з вас не впорався із завданням. Живіть дружно, тримайтесь один одного, і ніхто вас не зламає, як ці гілочки, зв’язані разом.»

     Нашу гру я пропоную назвати «Міцний вузлик», адже тільки співробітництво та взаємотоваристкість, інтелект та надійне плече друга приведуть вас до перемоги.

     Правила гри:

  1. У грі  беруть участь дві збірні команди учнів 9 - 11 класів, по 6 чоловік у кожній команді.
  2. Гравці обирають капітана та дають назву команді.
  3. Гра має 6 етапів.
  4. Перемагає та команда, яка набере найбільшу кількість балів.
  5. За порушення правил гри з команди знімаються бали.

         Для чесного і справедливого оцінювання команд  пропоную обрати журі у    складі 3 чоловік(члени журі займають свої місця за столом)

Зараз ми визначимо, хто першим почне гру. Для цього вам треба розшифрувати слово, записане у вигляді цифр на дошці. Це ключове слово нашої гри:

46496662

Культура

     Культура українського народу розвивалась в руслі загальноєвропейських цінностей. Наші пращури свято берегли успадковані надбання, накопичували знання, практичні навички та взаємини у суспільстві. І сьогодні ми вкотре доведемо цю істину своїми знаннями.

1 етап «Хрестики-нулики»

За правилами гри, переможе та команда,яка першою закреслить  лінію.

(Одна правильна відповідь – 1 бал)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Питання до гри:

  1. Третьою за довжиною і площею басейну річкою Європи є (Дніпро)
  2. Яке місто збудував для свого сина  Данило Галицький? (Львів)
  3. Який твір Шевченка найбільше перекладався, і лише російською мовою мав35 інтерпретацій?(«Заповіт»)
  4. Храм, споруджений на честь перемоги над печенігами (Софіївський собор)
  5. Як називаються пластинки з кольорового непрозорого скла?(Смальта)
  6. Князівський центр Чернігова у ХІІ столітті…(Дитинець)
  7. Перша кам’яна споруда Київської Русі…(Десятинна церква)
  8. Найбільший у світі літак, створений у Київському конструкторському бюро імені Антонова називався…(АН-225)
  9. Де розташовані найвищі сходи у Європі?(Потьомкінські сходи в Одесі)

2 етап «Портретна галерея»

 Вчитель.    На моніторі комп’ютера видатні особистості, кожна команда повинна назвати їх та вказати, яке відношення вони мали до України

 (Одна правильна відповідь – 1 бал)

 

 

Правильні відповіді:

1.Йосип ІІ -  імператор Австрійської  імперії, запровадив реформи в західноукраїнських землях.

2.Катерина ІІ - королева Російської імперії, ліквідувала Гетьманщину та Запорозьку Січ.

3.Олівер Кромвель – лорд-протектор Англії, визнав Гетьманщину.

4.Володимир Великий – князь Київської Русі, хрестив у 988 році Київську Русь.

3 етап «Виправ помилку»

    Кожна команда отримує картку з історичним текстом. Треба виправити помилки в  тексті (кожна виправлена помилка -1 бал)

Картка 1.

Академію мистецтв, яка утворилась 5 грудня 1917 року очолив Кричевський    (М.Бойчук)

 Картка 2

Фашисти вивезли з України близько 3 тисяч мистецьких творів (330 тисяч)

Картка 3

Автора картини «Чорний квадрат» звати Іван Малевич (Казимир)

Картка 4

Художниця Катерина Білокур навчалась у Петербурзькій Академії мистецтв(не закінчувала жодної школи)

4 етап «Чарівна торбинка»

Вчитель.        Перед вами – «Чарівна торбинка», в якій знаходиться неповторний винахід українців, відомий у всьому світі і кожному з вас із дитячих років, бо пов'язаний із історичною спадщиною нашої держави. Ви маєте 1 хвилину, щоб відповісти, що сховано в торбинці? (Правильна відповідь – 3 бали)

(фігурка козака)

5 етап «Конкурс капітанів»

На моніторі комп’ютера презентація «Сім чудес України».Ви повинні назвати ці пам’ятки культури (додаток 1) (Одна правильна відповідь – 1 бал)

Відповіді:

  1. Києво-Печерська лавра.
  2. Перша бібліотека.
  3. Софія Київська.
  4. Пам’ятник Ярославу Мудрому.
  5. Образ Оранти.
  6. Грот Венери.
  7. Хотинська фортеця.

 

 

 

6 етап «Створення і захист проектів»

 

 

  Вчитель.   На дошці схема - останнє завдання сьогоднішньої інтелектуальної гри. Ви повинні скласти загальний проект «Українці – співтворці європейської культури», який складається з двох частин:

  1.  Чим славна наша Україна.
  2. Внесок України в європейську культуру.

Під час створення проектів, використовуйте знання з різних шкільних дисциплін.

Шляхом жеребкування команди отримують завдання, виконують та презентують власні проекти (останнє завдання оцінюється у 12 балів:

     3 бали - знання історичного матеріалу;

     3бали - власні судження;

     6 балів – робота всієї команди).

Журі визначає переможців гри та нагороджує грамотами.

Вчитель(пропонує закінчити вірш кожному гравцю власним словосполученням)

Закінчилась гра – переможці усі,

Хто з розумом разом іде у житті.

Бажання людини – щаслива рідня,

А значить – квітуча Вкраїна моя!

Всі разом здолаємо безліч проблем,

Бо ми – українці…

 

 

doc
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
2547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку