Сучасна мовознавча гра « Зрадник серед нас»( на зразок комп’ютерної гри «Among us» ,яку полюбляють діти).
Мета:повторити і закріпити знання учнів з української мови;збагатити словниковий запас;
розвивати логічне мислення,пам’ять,увагу, спостережли-вість,винахідливість;
виховувати інтерес і повагу до рідної мови;уміння працювати в колективі.
Обладнання:картки із завданнями,картки з назвами «Зрадник»(1) , «Член команди» (3)
Умови гри.
Гра відбувається в приміщенні школи( можна на перервах , під час уроків , а також протягом тижня). Учням заздалегідь пояснюються правила гри .Наприклад, у спортзалі заховані 4 картки із першим завданням. Вони різнокольорові : 6 кл.-жовта ,8 кл.-блакитна, 9 кл. – рожева , 11 кл.- зелена. Учням пояснюється ,що вони повинні знайти тільки свою , відповідного кольору. (По одному представнику з кожного класу ,на різні завдання - інший учасник)З чотирьох учнів - один зрадник(це вирішується на початку гри , конкурсу шляхом жеребкування) , який ввесь час заважає , шкодить. Коли кожен знайде свою картку , то швидко біжить у клас ,щоб разом вирішити завдання. Оцінюється швидкість виконання , правильність , а також додаткові бали , якщо вгадали , хто зрадник (його можна змінювати з кожним наступним завданням) . А команді зрадника , якщо розкрили – віднімаються бали. Після кожного конкурсу – голосування , де і з’ясовується ,хто , на думку учасників, - ворог. Результати оголошуються в кінці гри.
Зміст карток.
1.Поставити наголос:
Одинадцять,
Подруга,
Чорнозем,
Каталог,
Разом,
Черговий,
Донька,
Вірші,
Псевдонім,
Кропива.
2.Пояснити фразеологізми:
Похнюпити носа-
Всипати березової каші –
Розбити глека –
Без задніх ніг –
Ахіллесова п’ята –
3.Обвести правильні варіанти:
Я вибачаюсь вибачте мені
Приймати участь брати участь
Прийняли міри вжили заходів
Слідуюче питання наступне питання
Дякую вас дякую вам
Вірна відповідь правильна відповідь.
4. Уставити замість крапок у чи в :
Посадити … квітнику;
Жити … Львові;
Плавати … океані;
Залишивсь … темній кімнаті;
… своєму житті.
5.Утворити слова за допомогою пре-,при-:
________вести ;
________тихий ;
________будувати ;
________спокійний ;
________клеїти ;
_______чудово.
Проведення підсумків гри.
Оголошення результатів . Нагородження переможців.