14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Гра «Гендер - Стать»

Про матеріал
Матеріал до гри Гра «Гендер - Стать». Її мета - ознайомити учнів із поняттям «гендер» та пояснити, чим він відрізняється від статі.
Перегляд файлу

Стать

  1. Стать стосується біологічних відмінностей між жінками та чоловіками.
  2. Стать означає ті анатомо-біологічні особливості людей (первинні статеві ознаки), на основі яких вони визначаються як чоловіки або жінки.
  3. Статеві відмінності не залежать від класу, релігії, етнічного походження чи касти.
  4. Статеві відмінності не змінюються у часі.
  5. Основні статеві відмінності: жінки у період статевої зрілості (народжують, годують груддю, мають менструальний цикл, продукують яйцеклітини); чоловіки у період стаевої зрілості (продукують сперматозоїди).
  6. Статеві ролі мають універсальний характер.

 

Гендер

 

  1. Гендер стосується соціальних відмінностей між жінками та чоловіками.
  2. Гендерні відмінності проявляються у різних ролях, якостях та поведінці жінок і чоловіків у суспільстві.
  3. Гендерні відмінності залежать від раси, класу, релігії, етнічного походження, касти, віку.
  4. Гендерні ролі змінюються у часі не мають універсального характеру.
  5. Гендерні відмінності змінюються залежно від ситуації. Тобто, одна й та сама особа може по-різному поводити себе у різних контекстах (наприклад, в сім’ї та на роботі).
  6. Гендер – це соціально-рольовий статус, який визначає соціальні можливості в освіті, професійній діяльності, доступі до влади, розподілі сімейних ролей та репродуктивній поведінці.
  7. Гендерні відмінності проявляються поляризацією жіночих і чоловічих ролей, стереотипними уявленнями про протилежні якості людей різної статі, культурно конструйованою поведінкою жінок і чоловіків у суспільстві.
  8. Гендерні ролі можна змінити шляхом врахування потреб жінок та чоловіків.

 

 

 

 

ТВЕРДЖЕННЯ ПРО ЖІНОК ТА ЧОЛОВІКІВ

 

1.  Жінки виношують дітей, чоловіки – ні.

2.  Маленькі дівчата слабкі, а хлопці – сильні.

3.  У сільському господарстві та промисловості України жінки отримують 30% середньомісячної заробітної плати чоловіків.

4.  Жінки можуть годувати немовля груддю, а чоловіки – лише

з пляшечки.

5.  Більшість будівельників в Україні – чоловіки.

6.  У стародавньому Єгипті чоловіки лишалися вдома і ткали; жінки займалися родинним бізнесом; жінки успадковували майно, а чоловіки – ні.

7.  Дослідження 224 культур виявило, що в 5 культурах приготуванням їжі займалися лише чоловіки, а у 36 культурах жінки виконували усю хатню роботу.

8.  За статистичними даними ООН жінки заробляють лише 1% світового доходу.

9. Жінки частіше стають жертвами гендерно зумовленого насильства.

10. В Україні середня тривалість життя у чоловіків є коротшою,

ніж у жінок.

 

Обговоріть відповіді з усією групою. Порахуйте, скільки учасниць/ків вважає, що перше твердження стосується статі, а скільки – гендеру. Зосередьтесь на наступних ключових питаннях та ідеях:

  1. Чи викликали у Вас будь-які твердження здивування?
  2. Чи вказують твердження на те, що гендер є вродженим чи набутим поняттям?
  3. Гендерні ролі є дуже різними у різних суспільствах, культурах та

історичних періодах.

  1. Вік, раса та клас також є важливими факторами, що визначають

наші гендерні ролі.

  1. Жінки та чоловіки у різних країнах по-різному відчувають як владу,

так і утиск. Іноді відмінності у ґендерних ролях між одним класом

жінок чи чоловіків можуть бути більш відчутними, аніж відмінності

ґендерних ролей жінок та чоловіків.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
15 липня 2020
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку