Ток-шоу "Незручна тема"

Про матеріал
Мета: ознайомити з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з`ясувати,як вона вирішується на державному рівні, які заходи передбачає уряд України з метою розв`язання цих питань.
Перегляд файлу

Урок гендерної грамотності.

Тема: Ми різні – ми рівні.

Мета: ознайомити з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з`ясувати,як вона вирішується на державному рівні, які заходи передбачає уряд України з метою розв`язання цих питань.

Обладнання: мультимедійна дошка, вислови про рівноправність жінок і чоловіків, комп`ютер, диск з презентацією.

Хід заходу

Зал прикрашений блакитними та рожевими кульками, висловами про рівноправність чоловіків і жінок.

(Відеозаставка)

1. Привітання ( 4 хв)

  • Доброго дня всім присутнім!  Сьогодні  я радо всіх вас вітаю на ток- шоу    « Незручна тема». І з вами я – ведуча, практичний психолог Першотравенської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

-Щоб дізнатися на яку тему ми будемо говорити, мені потрібно взяти у вас інтерв`ю:

 

  1. Чи знайомі вам терміни «рівноправність жінок і чоловіків»,  «фемінізм».
  2. Скільки у вашому класі хлопчиків і дівчаток?
  3. Хто у ваших сім`ях відіграє головну роль – тато чи мама?
  4. Чи поділяють у ваших сім`ях роботу на суто жіночу та суто чоловічу?
  5. Чи зустрічалися ви з терміном «гендер»?
  • Отже , я  отримали дуже різні відповіді на ці запитання. Як ви думаєте чому були саме ці запитання а не інші? Якої проблеми я торкнулася?

2. Етап цілеспрямування ( 1 хв)

Тема нашого ток-шоу «Ми різні – ми рівні»

  • А у нас сьогодні присутні експерти з даного питання.

Це : 1) методист психологічної служби Барановського району – В.М. Герасимчук.

        2) знавець українського права, вчитель правознавства – А.І. Присяжнюк.

        3.) голова координаційної ради з питань охорони дитинства – Л.М.Дерев`янко.

  • Сьогодні ми ознайомимося з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з`ясуємо, як вона вирішується на державному рівні, які заходи передбачає уряд України з метою розв`язання цих питань. Отож, увага на екран.

3. Відеозаставка  ( 4 хв)

(Поняття гендерної  рівності ).

    Гендер – відмінності в поведінці жінок і чоловіків, взаємовідносини між ними як громадянами  та членами суспільства.

   Гендерна рівність – рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обом статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

   Гендерна рівноправність- різне ставлення й оцінювання суспільством подібностей та відмінностей між жінкою та чоловіком і розрізнення ролей, які вони відіграють.

4. Інформаційне повідомлення з практичним завданням про стереотипи.            

(5хв)

  Знаєте, інколи ми сприймаємо людей, які нас оточують, по різному, уявляючи собі, як саме та чи інша людина буде обов`язково діяти у певній ситуації. Наприклад, багато хто в інших країнах вважає, що всі українці люблять сало, а всі італійці – спагеті, що німці – пунктуальні, а естонці – повільні.  Такі уявлення називають стереотипами, тобто узагальненими і спрощеними характеристиками, які зазвичай не відповідають реальності і заважають у  спілкуванні.

  Щоб перевірити, чи є у вас стереотипи продовжте незакінчені речення:

    Жінки найкраще вміють…

Чоловіки найкраще вміють…

Усі літні люди…

Люди, які не знають своєї рідної мови…

  • Чи були схожими між  собою відповіді?  Чи завжди ці вислови відповідають реальності? Чи можна це назвати стереотипами?

5. Вступне слово психолога. (2)

  • Спрацювання  таких стереотипів приходять в дію від самого народження дитини. У хлопчиків і дівчаток усвідомлення своєї статі починається з 6–8 місяців, коли малюки вчаться розрізняти чоловіків і жінок; у півторарічному віці у них уже є первісна статева ідентифікація, тобто знання своєї статевої належності. У 6–7 років дитина розуміє, що ростиме хлопчиком чи дівчинкою назавжди. Але діти усвідомлюють не тільки свою біологічну стать. Спілкуючись одне з одним, спочатку через ігри та іграшки, пізніше у виборі занять, у розподілі домашніх обов’язків, вони починають набувати свого власного соціального досвіду. І виявляється, що у дівчаток і у хлопчиків він різний: дівчатка частіше починають гратися з ляльками, а хлопчики – з машинками, в загальних іграх дівчата частіше бувають медсестрами, вчительками, мамами, а хлопчики – командирами, капітанами,льотчиками.
  • Чому це відбувається?

(Орієнтовна відповідь) Тому що від самого народження дівчаткам і

хлопчикам пропонують певні (але різні) правила поведінки, форми ви-

яву відчуттів. І оточення суворо стежить за тим, щоб вони беззаперечно

виконувалися. Наприклад, коли від образи або болю плаче дівчинка, до

неї ставляться із співчуттям і розумінням. Але коли рюмсає хлопчик,

то йому говорять: «Будь чоловіком! Терпи! Чоловіки не плачуть!» Якщо

хлопчик поводиться грубо, на це доволі часто не зважають, навпаки, мо-

жуть і похвалити: «Справжній чоловік!» Але якщо так поводиться дів-

чинка, їй тут же зауважать: «Адже ти ж дівчинка!»   Переконайтесь в цьому самі.

 

5. Відеоролик (4 хв)

                       ( Стереотипи від народження) .

-Переглянувши відео ролик, чи погоджуєтесь ви з тим, що це не є придуманою історією чи міфом, а є реальністю, яку можна спостерігати у повсякденному житті?

- Як ви особисто ставитесь до такого традиційного виховання?

6.Вступне слово психолога. (2хв)

   Активні зміни, що нині відбуваються у суспільстві, суттєво змінюють усталенні способи життєдіяльності, формують і розвивають нові наукові напрямки.

Одним із таких напрямків і стала теорія ґендеру.

З’явившись у вітчизняних соціальних і гуманітарних студіях

на початку 1990-х, термін “ґендер” та пов’язана з ним проблема-

тика набули вибухоподібного поширення і розвитку. Але впровадження гендерної освіти та важливість тендерного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах є не досконалим.

-Більше про це знає експерт з даного питання, методист психологічної служби Баранівського району – В.М.Герасимчук.

 

6. Виступ експерта – методиста психологічної служби з питання: «Проблеми впровадження гендерної освіти та важливість гендерного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах».  (5 хв).

   

7. Відеоролик (5 хв)

 Саме з цього приводу я прошу вас переглянути  відеоролик. Увага на екран.

( Стереотипи під час уроків трудового навчання).

8. Інтерв`ю  ( 3 хв).

У мене одразу виникає запитання до хлопчиків : 

-Чи хотіли б ви навчатися на уроках трудового навчання разом з дівчатками?

- Чи вмієте ви особисто шити,  готувати?

    Дівчатка:   - А ви зможете замінити лампу у люстрі,  або колесо у велосипеді?

  Знаєте, насправді у класі може викликати здивування хлопчик, який любить шити або готувати, або дівчинка,яка піднімає штангу або займається армреслінгом. А просунуті хлопці-комп’ютерники впевнені: «Дівчисько-хакерів не буває!» Все це говорить про те, що у суспільстві сформувалася різна оцінка занять дівчаток і хлопчиків, їх доброї й поганої поведінки. Ці соціальні настанови, культурні гендерні стереотипи  призводять до проблем, які починаються вже в студентському житті.

9.Відеоролик ( 3 хв)

( хлопчик – студент).

10. Інформаційне повідомлення «Гендерні стереотипи в професії» ( 2 хв)

Досить часто головними критеріями професійного добору є не фахові якості жінки або чоловіка, а ґендерні стереотипи. Історично склалося так, що чоловіків завжди розглядали як більш «досконалу» робочу силу.

За даними Організації Об’єднаних Націй, жінки виконують 75 %

всієї роботи у сучасному світі, але їхні доходи становлять лише десяту частину світових заробітків; жінкам належить лише 1 відсоток світової власності, вони становлять 75 % серед неписьменних у світі. Незважаючи на доволі високу професійну й освітню підготовку жінок, їхня заробітна плата складає 65–70 % від заробітної плати чоловіків.

Важливо, щоби на сучасному ринку праці люди обох статей, жінки і чоловіки, які мають знання, навички і досвід прийняття рішень, Мали однакові можливості гідної праці.

  Прикладом і доказом цього є просто звичайні «оголошення –запрошення на роботу» в  яких чітко проглядається дискримінація чоловіків та жінок. Ось прямо зараз ми і проаналізуємо такі оголошення.

11. Вправа «Роботодавці» (3 хв )

  Для цього ми  об`єднуємо  учнів у 3 групи. При вході до нашої аудиторії кожен із вас отримав сердечко. У кого воно червоне прошу зайняти місце ліворуч, у кого блакитне – праворуч, а жовте - посередині. Для кожної групи дається перелік оголошень, де запрошують чоловіків та жінок на роботу .

   І. Група має визначити, яке з оголошень є дискримінаційним щодо працевлаштування жінок.

   ІІ. Група має визначити, яке з оголошень є дискримінаційним щодо працевлаштування чоловіків.

   ІІІ. Група має визначити гендерно врівноважені пропозиції.

(Перелік оголошень)

  1. Запрошуємо на роботу двірниками чоловіків віком до 60 років.
  2. На роботу з неповним робочим тижнем запрошуються жінки з вищою освітою.
  3. Молодому керівникові у свій бізнес потрібні помічниці/ки.
  4. Запрошуються на роботу секретаря жінки 22–28 років з досвідом роботи від 1 року, знанням ПК, офісної техніки, дисципліновані.

 

  1. Запрошуємо на роботу  «аналітика відділу збуту» чоловіків  24–35 років, вища освіта (маркетинг, соціологія, математика), ПК, 1С: (обов’язково).

 

  1. Велика видавнича компанія на конкурсній основі проводить відбір на вакансію: помічник директора для роботи з клієнтами.

 Вимоги: жінки без вікових обмежень, вища або середня спеціальна освіта, бажаний досвід роботи з людьми.

 

  1. Запрошується в школу  на посаду «практичного психолога»  людина з відповідною вищою освітою.

 

  1. Пропонується робота няні для дітей віком 3-5 років.  Умови: стать жіноча, освіта вища, вік від 25-40 років, рекомендаційні листи.

 

Отож, ви самі переконалися, що такі оголошення не є надуманими, їх дійсно можна зустріти  на дошках оголошень, в періодичній пресі.

Тому випускники багатьох вузів при влаштуванні на роботу можуть зустрічатися з поняттям «Дискримінація чоловіків або жінок».

12. Відеозаставка  (4 хв)

 

       Я  пропоную вашій увазі переглянути як це відбувається.

 

(Гендерні стереотипи під час працевлаштування)

 

13. Випереджальне завдання для учнів « Історія боротьби жінок за свої права»( 5 хв)

 

Матеріал , який підготували учні 9-Б класу допоможе вам сформувати уявлення про те, які були у ті часи стосунки у суспільному житті між жінками та чоловіками, про їхні шлюбно-сімейні стосунки, з’ясувати передумови створення правових документів з рівних прав та можливостей, розуміти необхідність їхнього прийняття, знати різницю між прямою дискримінацією та позитивними діями, орієнтуватися у міжнародному законодавстві з рівних прав та можливостей.

 

( Проект «Історія боротьби жінок за свої права»)

 

14. Виступ фахівця з українського права: «Законодавче закріплення ґендерної рівності в Україні. Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». (5 хв)

Щоб не переривати системності і наступності матеріалу в нашому ток-шоу, я запрошую до слова фахівця укр.права, вчителя правознавства, який допоможе зрозуміти важливість закріплення у законах рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, орієнтуватися у законодавстві України щодо рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та знати, як його можна застосовувати .  

  • Ми дякуємо нашій Аллі Іванівні.

 

15.Вправа «Вихідний день» (5 хв)

    - Дайте відповіді на такі запитання:

1. В якому році відбулося скасування кріпацтва в Російській імперії? (1861)

    Дійсно, в 1861 році було скасовано кріпацтво в Російській імперії. І це стало ніби  першим кроком  (формальним) до рівності у суспільстві.

                                    Прошу на сцену.

 

2. В якому році була прийнята Декларація прав людини? ( 10 грудня 1948 року)

   Декларація прав людини гласить про рівність прав всіх людей.

                                   Прошу на сцену.

 

3. В якому році була ратифікована в Україні Конвенція про права дитини?

( 27 вересня 1991 року)

                                    Прошу на сцену.

 

(за допомогою цих запитань визначаю трьох учасників, які будуть демонструвати вихідний день в сім`ї - суботу, тобто виконувати роль мами, тата та п`ятирічного сина. Членам сім`ї дається перелік доручень та сімейних справ.

Перелік справ сучасної сім`ї:

1.Приготувати сніданок, обід, вечерю.

    - почистити картоплю  та інші овочі ; зварити борщ; спекти пиріг.

2. Прибрати будинок ( витерти пил; попилососити; скласти іграшки, одяг, речі; помити підлогу; підлити квіти; вибити килими).

3. Замести подвір`я.

4.Нагодувати сім`ю.

5. Помити посуд;

6.Сходити в магазин.

7.Полагодити шафу.

8.Переглянути свіжу пресу.

9.Випрати одяг та розвісити його.

10. Погуляти на свіжому повітрі.

11. Сходити в баню.

12. Попрасувати випраний одяг.

13.Помити та переодягнути сина.

14. Подивитися новини.

 

  Хто яку роль буде із вас виконувати ви вирішите між собою самі. Після того як ви продемонструєте нам вихідний день, глядачі залу мають здогадатися хто виконував роль мами, тата, та п`ятирічного сина. Учасникам на підготовку дається 2 хв.

-А у нас музична пауза.

 

 ( поки учасники готуються звучить пісня – « Папа может»)

(2 хв)

(учасники демонструють вихідний день в сім`ї)

Одразу запитання до залу:

- Хто з учасників виконував роль мами, тата, сина?

 

Я дякую нашим учасникам і прошу їх зайняти своє місце.

 А ми приступаємо до обговорення.

  • Як ви гадаєте,  у наших учасників під час інсценізації спрацювали стереотипи чи знання гендерної рівності, які вони отримали протягом сьогоднішньої зустрічі.

Я прошу вас переглянути, як це буває насправді.

16. Відеозаставка  «Поділ домашньої праці» ( 2 хв)

 

17. Виступ експерта: «Заходи, що передбачає уряд України з метою розв`язання гендерних питань» ( 3 хв)

    А зараз до слова я запрошую голову координаційної ради, яка більше знає про заходи, що передбачає уряд України з метою розв`язання гендерних питань.

Давайте подякуємо Людмилі Миколаївні за гарну змістовну доповідь.

18. Пісня: «Шануй жінку» (з хв.)

 

18. Відкритий мікрофон ( 3 хв)

Отож, наше ток-шоу підходить до завершення.

  • Що ви дізналися про гендерну рівність?
  • Чи потрібна в суспільстві гендерна освіта?
  • Чи можете ви навести приклади  дискримінації жінок або чоловіків з власного досвіду?
  • Які б ви запропонували заходи для поширення знань про гендер.

 

Сьогодні ви дізналися про гендерну рівність, про дискримінацію жінок та чоловіків у світі. Пам`ятайте, наявність гендерної рівноправності в країнах забезпечує наявність ознак правової держави, справжньої демократії.

 З вами була я, практичний психолог Першотравенської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

 На все добре. Дякую за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 липня 2020
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку