Урок- тренінг «Здібності людини та вибір професії»
Мета уроку: - дати учням поняття про здібності та інтереси як важливі процеси пізнавальної діяльності, основи формування та розвитку інтелекту;
Хід уроку.
1. Актуалізація опорних знань учнів.
2. Вивченя нового матеріалу
2.1 Вступне слово вчителя(3 хв)
2.2 Вправа « Зіркова година»
2.3 Вправа «Нестандартні ситуації» (10 хв)
2.4 Вправа «Удосконалення іграшки» (10хв)
2.5 Вправа «Дім – робота» (7хв)
2.6 Вправа « Я зараз, я в майбутньому» (10хв)
3. Підведення підсумків уроку (Рефлексія) ( 5 хв)
Професійна діяльність є важливою частиною життя людини, а професійне самовизначення — це важливий момент становлення особистості.
Зараз ми пригадаємо складові професійного самовизначення, які ви бачите на екрані.
Більш детально сьогодні ми зупинимось на здібностях.
Як ви вважаєте, що таке здібності?
Здібності людини - це такі індивідуально-психологічні особливості, які допомагають досягати успіху у якісь діяльності, але не зводяться до знань та навичок.
Отже здібності – це можливість досягнення високого рівня майстерності у тій чи іншій справі. Розрізняють загальні та спеціальні здібності. Загальні здібності необхідні для широкого кола занять. До них відносяться такі якості, як працездатність, уважність, цілеспрямованість, кмітливість тощо. Ці якості важливі у всіх видах діяльності.
Спеціальні здібності – це якості, що забезпечують успіх у вузькому колі видів діяльності. До таких належать, наприклад, зорова пам'ять, розуміння людей, музикальний слух.
Таким чином, щоб виявити свої здібності, треба діяти.
Що ми зараз і будемо робити.
Мета: уявлення робочого дня представників певної професії, аналіз особистісних рис, необхідних для успішного виконання посадових обов'язків. Інструкція : учасники розсаджуються в коло і спільно визначають, будь яку професію яку будуть обговорювати. Наприклад, всі зійшлися на професійному стереотипі типового «бармена».
Далі ведучий дасть учасникам наступне завдання: «зараз кожен з нас спробує уявити, які найприємніші, радісні хвилини в житті представника професії яку ми обрали, за яких обставин людина працюючи ….. може відчувати себе щасливою, завдяки чому виникає її зіркова година? Далі все ми по черзі коротко висловимо свої припущення, після чого обговоримо, чиї ж уявлення виявилися найбільш реалістичні.
Обговорення: Скажіть будь ласка, що допомогло виконати вправу?
Так, дійсно, нам потрібно розуміти,чим займається людина тієї чи іншої професії та чи зможемо ми бути щасливими, обравши таку професію.
За вікном весна і продовжуючи тему весни я пропоную нам створити своєрідний квітковий сад, для цього витягніть, будь ласка бедж з моєї чарівної корзини.
А тепер об' єднайтесь у групи, зайнявши місце за столом, на якому зображена квітка, така як на беджі.
Мета: розвивати творче мислення, здатність приймати рішення.
Уявіть собі, що одного разу ви потрапили в незвичайну ситуацію. В яку саме, зараз дізнаєтесь. Ось ваші ситуації, з якими вам потрібно ознайомитись, та знайти вихід. На виконання завдання у вас 1хвилина.
Кожна команда презентує вихід із ситуації.
Обговорення: запропоновані ситуації напряму не пов'язані із професійною діяльністю, але навички прийняття рішення, пошук розв'язання завдання вам знадобиться у будь – якій професійній діяльності, навіть у виконанні доручень керівника.
Мета: розвивати творче мислення, уяву, навички роботи в групі, навички самопрезентації
Інструкція: учасникам пропонується назвати різноманітні шляхи зміни запропонованої іграшки.
Кожна команда отримує малюнок іграшки, ваше завдання полягає в тому, щоб удосконалити її таким чином, щоб вона привернула увагу, мала попит, та була корисною на виконання завдання 2хвилини.
Презентація іграшок командами ( 2 хвилини)
Обговорення: Дуже дякую за ваші креативні ідеї, творче мислення стане вам у нагоді під час виконання посадових обов'язків. Винахідливість, вміння створювати щось нове, також розширює коло професій, які ви можете обрати.
Мета: Дати учасникам можливість визначити свій майбутній шлях.
Інструкція:
На аркуші А4 зробити 2 колонки, одна називається «Будинок», друга «Робота». Після чого в кожному стовпчику напишіть якомога більше стилів поведінки, як ви себе ведете в тому і в іншому місці.
Наприклад, варіант: «я завжди вдома спокійний, повільний», «я на роботі завжди пунктуальний, відповідальний, уважний». Списки складаються індивідуально кожним учасником, після чого відбувається загальне обговорення всією групою.
В процесі самого обговорення зачіпаються і аналізуються окремі моменти, такі як: однакові риси, протилежні риси, одні і ті ж якості, як можна оцінити відсутність однакових рис.
Який зі списків був складений швидше і легше?
Чи повинні ці списки збігатися? Чому?
Яку інформацію дають ці списки для учасника, чи прийнятне таке ставлення до роботи чи дому?
У висновку можна обговорити важливість поведінки на роботі і поведінки в будинку. Вільна дискусія учасників дозволить побачити різні боки і думки, що в подальшому допоможе учасникам при плануванні професійного становлення.
Мета: аналіз особистісних якостей, розуміння власних бажань, планування дій, розвивати творче мислення.
Мені потрібно по одному учаснику з кожної команди.
Інструкція : учням пропонується витягти з колоди по черзі дві карти перша символізує учня зараз, а друга - у майбутньому . Обговорення, яким бачить себе учень, з чим асоціюється малюнок на карті.
Підведення підсумків уроку
Сьогодні ми удосконалювали навички, розвивали здібності, вчились приймати рішення.
Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від нашого заняття.
І завершити наше заняття я хочу такими словами: «Кожна мрія тобі дається разом із силами, необхідними для її здійснення» (Річард Бах).
Тож мрійте, втілюйте свої мрії у життя у вас це обов'язково вийде!!!