Гра «Історія дівчинки»
Запитання до історій, вигаданих дітьми:
-
Чи ця історія відбувається в Україні? Чому?
-
Яку роль відіграють в успіху Марії чоловіки?
-
Яким чином дівчата/жінки можуть досягти успіху в Україні?
-
Що і хто допомагає і що та хто заважає Марії досягати успіху?
-
Це реальність, майбутнє чи минуле?
-
Наскільки багато використано «надприродніх» чинників?
-
Чи реально в Україні жінці досягти успіху?
-
Що для цього потрібно?
Гра «Веселка»
Запитання до дітей після виконання вправи:
-
Яка вийшла картинка? Як вона виглядає?
-
Що вона нагадує?Група пропонує свої асоціації: веселка, квітучий сад, мозаїка, дитячий калейдоскоп тощо.
-
Які корисні (цікаві, потрібні, важливі тощо) речі, результати можна отримати від використання всіх кольорів, від їх змішування? Де їх можна використати?
-
Чи були конкретні кольори та відтінки, що подобаються дітям тієї чи іншої національності, лише дівчатам чи лише хлопцям?
Гра «Чого від нас очікують»
Запитання до дітей:
-
Як впливають перераховані фактори на характер, поведінку, вчинки дівчат чи хлопців, чоловіків та жінок?
-
Зверніть увагу групи, що на формування ідентичності, зокрема гендерної ідентичності, впливає багато соціальних факторів.
-
Запропонуйте дітям ще раз згадати, як були показані вчитель – учителька, учень – учениця тощо
-
Які ознаки були характерні для їхньої поведінки?
-
Які характеристики типові для «портретів» жінок?
-
Для «портретів» чоловіків?
-
Проаналізуйте відповіді з позиції біологічних (статевих) і соціальних (гендерних) відмінностей. Для цього обговоріть:
-
Які з перелічених рис належать завжди і тільки – дівчатам та жінкам, а які – хлопцям та чоловікам?
Гра «Побачити стереотип»
Запитання до дітей:
-
Які враження від роботи?
-
На кого впливає гендерний стереотип стосовно чоловіків і хлопців? Лише на чоловіків і хлопців? Чи впливає він на жінок і дівчат? Якщо так, то як саме?
-
На кого впливає гендерний стереотип стосовно жінок та дівчат? Лише на жінок і дівчат? Чи впливає він на чоловіків і хлопчиків? Якщо так, то як саме?
-
Як впливає стереотип на особистість, її індивідуальність?
-
Чи існують необразливі стереотипи?
-
Якщо у групі будуть відповіді, що такі стереотипи існують, попросіть назвати їх.
Запишіть на великому аркуші один із них і повторіть з ним процес визначення можливих ризиків для обох сторін. Запитайте:
-
Чому навіть «позитивні» на перший погляд стереотипи мають ризик для чоловіків і жінок?
-
Чи мають в собі стереотипи вигоди і позитивні наслідки для жінок і чоловіків?
-
Якщо так, то для кого, в яких ситуаціях?
-
Наскільки стала ця вигода?
-
Як подолати стереотипи?
-
Від кого це може залежати?