Ігри для подолання гендерних стереотипів

Про матеріал
Додаткові матеріали до ігор для подолання гендерних стереотипів, які ми розглянули під час тематичного вебінару.
Перегляд файлу

Гра «Історія дівчинки»

 

Запитання до історій, вигаданих дітьми:

 

  1. Чи ця історія відбувається в Україні? Чому?
  2. Яку роль відіграють в успіху Марії чоловіки?
  3. Яким чином дівчата/жінки можуть досягти успіху в Україні?
  4. Що і хто допомагає і що та хто заважає Марії досягати успіху?
  5. Це реальність, майбутнє чи минуле?
  6. Наскільки багато використано «надприродніх» чинників?
  7. Чи реально в Україні жінці досягти успіху?
  8. Що для цього потрібно?

 

Гра «Веселка»

 

Запитання до дітей після виконання вправи:

 

  1. Яка вийшла картинка? Як вона виглядає?
  2. Що вона нагадує?Група пропонує свої асоціації: веселка, квітучий сад, мозаїка, дитячий калейдоскоп тощо.
  3. Які корисні (цікаві, потрібні, важливі тощо) речі, результати можна отримати від використання всіх кольорів, від їх змішування? Де їх можна використати?
  4. Чи були конкретні кольори та відтінки, що подобаються дітям тієї чи іншої національності, лише дівчатам чи лише хлопцям?

 

 

Гра «Чого від нас очікують»

 

Запитання до дітей:

 

  1. Як впливають перераховані фактори на характер, поведінку, вчинки дівчат чи хлопців, чоловіків та жінок?
  2. Зверніть увагу групи, що на формування ідентичності, зокрема гендерної ідентичності, впливає багато соціальних факторів.
  3. Запропонуйте дітям ще раз згадати, як були показані вчитель – учителька, учень – учениця тощо
  4. Які ознаки були характерні для їхньої поведінки?
  5. Які характеристики типові для «портретів» жінок?
  6. Для «портретів» чоловіків?
  7. Проаналізуйте відповіді з позиції біологічних (статевих) і соціальних (гендерних) відмінностей. Для цього обговоріть:
  8. Які з перелічених рис належать завжди і тільки – дівчатам та жінкам, а які – хлопцям та чоловікам?

 

 

Гра «Побачити стереотип»

 

Запитання до дітей:

 

  1. Які враження від роботи?
  2. На кого впливає гендерний стереотип стосовно чоловіків і хлопців? Лише на чоловіків і хлопців? Чи впливає він на жінок і дівчат? Якщо так, то як саме?
  3. На кого впливає гендерний стереотип стосовно жінок та дівчат? Лише на жінок і дівчат? Чи впливає він на чоловіків і хлопчиків? Якщо так, то як саме?
  4. Як впливає стереотип на особистість, її індивідуальність?
  5. Чи існують необразливі стереотипи?
  6. Якщо у групі будуть відповіді, що такі стереотипи існують, попросіть назвати їх.

 

Запишіть на великому аркуші один із них і повторіть з ним процес визначення можливих ризиків для обох сторін. Запитайте:

 

  1. Чому навіть «позитивні» на перший погляд стереотипи мають ризик для чоловіків і жінок?
  2. Чи мають в собі стереотипи вигоди і позитивні наслідки для жінок і чоловіків?
  3. Якщо так, то для кого, в яких ситуаціях?
  4. Наскільки стала ця вигода?
  5. Як подолати стереотипи?
  6. Від кого це може залежати?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
15 липня 2020
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку