Гра "Хімічний марафон" для учнів 9 -го класу на тему "Органічні речовини"

Про матеріал
  • Організація інтерактивного навчання передбачає створення ситуацій пошуку, ризику, сумніву, успіху, суперечливості, переконання, співпереживання, задоволення чи смутку, аналізу та самооцінювання своїх дій. Одним із засобів створення таких ситуацій є введення дидактичних ігор, що збуджують думку і стимулюють ініціативу.
    Крім дидактичної цілі ігрова модель навчання має на меті:
    - надання учням можливості самовизначитися;
    - розвиток творчої уяви школярів;
    - формування у них навичок співпраці;
    - використання можливості вільно висловлювати власну думку, зайняти певну позицію.
    Характерною ознакою гри є створення умов, не властивих традиційному навчанню. Надаючи учням свободу інтелектуальної діяльності, учитель підводить їх до створення проблемних ситуацій, пошуку шляхів розв'язання через умілу організовану пошукову – дослідницьку роботу.
    Важливою умовою результативності навчальних ігор є правильне визначення їх місця у структурі уроку: під час актуалізації знань учнів, формування відповідних умінь та навичок, повторення чи вивчення нового матеріалу. Бажано, щоб навчальна гра базувалася на досвіді учня, набуто на попередніх уроках чи в суспільному житті.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“ Хімічний марафон ”

Номер слайду 2

Правила У кожному таймі є п'ять підказок. Після кожної підказки дається час (60 с), щоб команди обговорили відповідь. Якщо команда дала правильну відповідь уже після першої підказки, вона отримує 5 балів, після другої — 4 бали і т. д.

Номер слайду 3

ТАЙМ І

Номер слайду 4

1. У 1890 р. він став причиною загибелі екіпажу океанського парусника «Мальборо». Корабель не отримав ніяких пошкоджень, але, втративши керування, блукав в океані.

Номер слайду 5

2. Він став причиною масових самогубств китів (кити викидалися на берег).

Номер слайду 6

3. Він входить до складу вулканічних газів.

Номер слайду 7

4. Його вміст у навколишньому середовищі — своєрідний еталон для порівняння забруднення атмосфери різних міст, а також для встановлення ступеня отруйності вихлопних газів автомобілів.

Номер слайду 8

5. Мурашина кислота при нагріванні з концентрованою сульфатною кислотою розкладається на воду і невідому речовину. Що це за речовина?

Номер слайду 9

Карбон(ІІ) оксид (чадний газ)

Номер слайду 10

ТАЙМ II

Номер слайду 11

1. Батьківщина даної речовини — Індія, де він відомий 2300 років та їхньою мовою іменувався «сак-кара».

Номер слайду 12

2. Деякі жаби застосовують цю речовину у своєму організмі. У зимовий час інколи можна знайти жаб, вмерзлих в крижані брили, тільки після відтаювання земноводні оживають. Як же вони примудряються не змерзнути до смерті? Виявляється, із настанням холодів у крові жаби в 60 раз зростає кількість цієї речовини. Це перешкоджає утворюватись всередині організму кристаликів льоду.

Номер слайду 13

3. Вперше правильну емпіричну формулу речовини пропонував швецький учений хімік Йенс Якобс Берцелліус в 1837 р.

Номер слайду 14

4. Досліди на щурах показали, що вживання речовини викликає залежність, при цьому «зміни в мозку, що викликаються речовиною, дуже схожі на ті, що виникають під дією кокаїну, морфію чи нікотину.

Номер слайду 15

5. В організмі людини, тварини ця речовина є основним та найбільш універсальним джерелом енергії для забезпечення метаболічних процесів.

Номер слайду 16

Глюкоза

Номер слайду 17

ТАЙМ III

Номер слайду 18

1. Ще в XIX столітті на базарах траплялися торговці, які не відмовлялися штучно, шляхом додавання певних речовин, «підгустити» сметану, що продавалася. Для боротьби з такими шахраями по базару ходили контролери з флакончиком розчину жовтого кольору. Однієї краплі було досить, щоби викрити любителів «підгустити» смачний продукт. Яку речовину додавали до сметани?

Номер слайду 19

2. Коли спеціаліст з аналітичної хімії з Королівського інституту культурної спадщини в Брюсселі (Бельгія) Яна Саньова й її колеги починали дослідження картин Рембрандта, вони не розраховували виявити що-небудь принципово нове і невідоме. Однак науковців чекав сюрприз. Масс-спектрометрія вторинних іонів виявила в одному з шарів портрета Ніколаса ван Бамбека, який був написаний 1641 року невелику кількість свинцевого порошку, змішаного з олією і деякою речовиною. Що це за речовина?

Номер слайду 20

3. За медичними показниками, добова потреба організму у цій речовині становить 330-450 г.

Номер слайду 21

4.Джерела цієї речовини є рис, кукурудзяні пластівці, борошно пшеничне, макарони, пшоно, хліб білий, борошно кукурудзяне, гречка, кукурудза свіжа, овес, пшениця, ячмінь, хліб житній, горох, картопля.

Номер слайду 22

5. Ця речовина синтезується в процесі фотосинтезу в клітинах рослин і складається із залишків глюкози.

Номер слайду 23

Крохмаль

Номер слайду 24

ТАЙМ IV

Номер слайду 25

1. У 1862 р. шведський хімік Альфред Нобель розпочав його промислове виробництво на фабриці під Стокгольмом, після чого, у 1864 р., на ній стався вибух. У числі загиблих був молодший брат Нобеля Еміль.

Номер слайду 26

2. А. Нобель з'ясував, що його можна робити більш безпечним у поводженні, змішуючи з кізельгуром.

Номер слайду 27

3. Його суміш із кізельгуром А. Нобель запатентував під назвою «динаміт».

Номер слайду 28

4. Він міститься (30 %) у вибуховій речовині — кордиті, що використовується для начинки гранат і розривних куль.

Номер слайду 29

5. Його можна одержати взаємодією гліцерину та нітратної кислоти.

Номер слайду 30

Нітрогліцерин

Номер слайду 31

ТАЙМ V

Номер слайду 32

1. Він — стимулятор дихання й слабодіючий сечогінний засіб.

Номер слайду 33

2. При вживанні у великих кількостях викликає сонливіст і галюцинації.

Номер слайду 34

3. Його можна отримати з чайного листа екстракцією з хлороформом.

Номер слайду 35

4. Він є гетероциклічною сполукою і, крім чайних листків, міститься також у листках коли, зернах какао та кави.

Номер слайду 36

5. Перша частина слова означає назву напою, який, судячи з реклами, є «нового дня ковтком».

Номер слайду 37

Кофеїн

Номер слайду 38

ТАЙМ VI

Номер слайду 39

1. Ця речовина була відома людині ще в VI ст. до н. е., коли фінікійці навчились варити його з козячого жиру і деревного попелу.

Номер слайду 40

2. У середині 16 століття ця речовина цінувалася на вагу золота і була абсолютно недоступна для більшості людей. Так, королева Іспанії Ізабела Кастільська зізнавалася, що цією речовиною користувалася лише два рази в житті: при народженні і напередодні весілля.

Номер слайду 41

3. Про його цінність як очищувального засобу висловлювався Гален.

Номер слайду 42

4. Воно буває тверде і рідке, до його складу можуть входити різні речовини, що надають йому додаткових властивостей.

Номер слайду 43

5. Солі лужних елементів і карбонових кислот із кількістю атомів Карбону в аніоні від 10 до 20 називають…

Номер слайду 44

Мило

Номер слайду 45

ТАЙМ VII

Номер слайду 46

1. Для дезінфекції шкіри, рук, знезаражування інструментів, обтирань і компресів; для приготування настоїв, екстрактів, розчинів. Внутрішньовенно — у разі гангрени й абсцесу легенів, отруєння метанолом.

Номер слайду 47

2. Ця речовина вважається наркотиком.

Номер слайду 48

3. Під час бродіння глюкоза утворює вуглекислий газ і невідому речовину. Що це за речовина?

Номер слайду 49

4. Органічна сполука, молекула якої містить одну або декілька гідроксильних груп (ОН), сполучених з вуглеводневим радикалом.

Номер слайду 50

5. Вживання цієї речовини спричиняє алкоголізм. Ця хвороба вражає нервову та серцево-судинну системи, руйнує печінку; людина деградує як особистість.

Номер слайду 51

Спирт

Номер слайду 52

ТАЙМ VIII

Номер слайду 53

1. Він присутній у невеликих кількостях у крові та сечі людини. У хворих на діабет його концентрація вища, ніж у здорових людей. Діабетики виділяють його при диханні.

Номер слайду 54

2. Його використовують для одержання плексигласу (поліметилметакрилату).

Номер слайду 55

3. Він широко використовується як розчинник у лабораторній практиці й промислових умовах.

Номер слайду 56

4. Його можна отримати із вторинного спирту.

Номер слайду 57

5. Розчинник лаків.

Номер слайду 58

Ацетон (диметилкетон)

Номер слайду 59

ТАЙМ IХ

Номер слайду 60

Склади слова

Номер слайду 61

Так тримати! Вітаємо переможців!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Супрун Ольга Петрівна
    Дякую, дуже цікава гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Некрасова Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
10 березня 2018
Переглядів
1887
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку