Організація інтерактивного навчання передбачає створення ситуацій пошуку, ризику, сумніву, успіху, суперечливості, переконання, співпереживання, задоволення чи смутку, аналізу та самооцінювання своїх дій. Одним із засобів створення таких ситуацій є введення дидактичних ігор, що збуджують думку і стимулюють ініціативу.
Крім дидактичної цілі ігрова модель навчання має на меті:
- надання учням можливості самовизначитися;
- розвиток творчої уяви школярів;
- формування у них навичок співпраці;
- використання можливості вільно висловлювати власну думку, зайняти певну позицію.
Характерною ознакою гри є створення умов, не властивих традиційному навчанню. Надаючи учням свободу інтелектуальної діяльності, учитель підводить їх до створення проблемних ситуацій, пошуку шляхів розв'язання через умілу організовану пошукову – дослідницьку роботу.
Важливою умовою результативності навчальних ігор є правильне визначення їх місця у структурі уроку: під час актуалізації знань учнів, формування відповідних умінь та навичок, повторення чи вивчення нового матеріалу. Бажано, щоб навчальна гра базувалася на досвіді учня, набуто на попередніх уроках чи в суспільному житті.