Конспект уроку. Презентація додається окремим матеріалом. Може бути цікавим не тільки вчителям хімії, а й основ здоров я, біології та іншим. Молоді вчителі можуть ознайомитися зі стрктурою уроку, використовувати як конструктор уроку. Досвічені вчителі можуть порівняти зі своїми надбаннями та порадіти за коллегу. Бажаю всім успіху у нашій нелегкій, але такій потрібній справі.
ТЕМА УРОКУ: Нітрати. Властивості нітратів. Проблема їх вмісту в продуктах харчування, запобіжні заходи попадання нітратів в їжу та організм людини.
МЕТА УРОКУ:-- закріпити знання про загальні властивості солей на прикладі нітратів; дати поняття про шляхи потрапляння та шкідливий вплив нітратів на організм людини, сформувати практичні навички захисту здоров`я від шкідливого впливу нітратів,
-- розвивати увагу, уміння сприймати інформацію, пам`ять, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, робити висновки; вдосконалювати хімічне мовлення,
-- виховувати культуру поведінки під час уроку, культуру спілкування, толерантність, дружелюбність, вміння працювати в команді.
УЧНІ ПОВИНІ ЗНАТИ: склад, загальну формулу нітратів, шляхи потрапляння нітратів в їжу та організм людини, способи запобігання попадання їх в їжу та організм людини.
УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ: складати формули нітратів, рівняння реакцій термічного розкладу нитратів, практично застосовувати знання про запобіжні заходи попадання нітратів в їжу та організм людини.
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок.
ФОРМА УРОКУ: урок – презентація.
МІСЦЕ УРОКУ В НАВЧАЛЬНІЙ ТЕМІ: поточний.
МЕТОДИ І ФОРМИ УРОКУ:
ПРИЙОМИ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ РОБОТИ:
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ`ЯЗКИ: внутрішньоциклові: біологія, міжциклові: математика, основи здоров`я, міжтемні: «Розчини», «Основні класи неорганічних речовин», «Хімічні реакції».
ФОРМИ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ:
ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ:
ОБЛАДНАННЯ: підручники, таблиці розчинності, періодична система хімічних елементів, електрохімічний ряд напруг металів, демонсраційний штатив з пробірками, зразки нітратів, комп`ютери або мультимедіапроектор.
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний етап. Привітання.
ІІ. Ознайомлення з темою, мотивація навчальної діяльності (1,2 слайди).
--Чому важливо вивчати тему?
Нітрати відіграють важливу роль в сільському господарстві, тому що містять поживний елемент Нітроген, їх використовують як мінеральні добрива. Але надмірний їх вміст в продуктах харчування може завдати серйозної шкоди здорв`ю. Отже потрібно знати властивості нітратів, щоб вміти захистити себе.
ІІІ.Актуалізація опорних знань (3 слайд).
1. Які сполуки називаються нітратами?
2. Загальна формула нітратів: Me(NO3)x , де х – валентність металу.
Задання. Склади формули натрій нітрату, алюміній нітрату, кальцій нітрату.
IV. Сприйняття нового матеріалу (4,5 слайди).
1. Загальні фізичні властивості:
-- тверді кристалічні речовини
--білого кольору
-- ВАЖЛИВО! Добре розчинні у воді
(демонстрація розчинності зразків нітратів, робота з таблицею розчинності).
2. Характерна хімічна властивість нітратів – здатність розкладатися під час нагрівання.
Продукти реакції залежать від хімічної активності металів.
( робота з підручником: схема розкладу нітратів).
V. Керована практика ( 6 слайд).
1. Складання рівнянь термічного розкладу натрій нітрату, цинк нітрату, меркурій (І) нітрату.
2. Виконання завдання з підручника (&16, ст. 64) ( робота в малих навчальних групах).
VI. Сприйняття нового матеріалу ( слайди 7,8 )
1. Шкідливість нітратів.
2. Як звільнити овочі та фрукти від нітратів.
( еврістична бесіда ).
VII. Підсумки уроку.
VIII. Домашнє завдання.
&16 вивчити, № 101, 103 (а) виконати
Фоторепортаж або презентація про захист своєї родини від надмірного вмісту нітратів у продуктах харчування.