Гра-квест «Сім струн», присвячена 150-річчю від дня народження Лесі Українки

Про матеріал
Поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Лесі Українки; розвивати кмітливість, логічне мислення, пам’ять, вміння працювати в команді; виховувати любов до творчості поетеси.
Перегляд файлу

Гра-квест «Сім струн»,

присвячена 150-річчю від дня народження Лесі Українки

 

Мета: поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Лесі Українки; розвивати кмітливість, логічне мислення, пам’ять, вміння працювати в команді;  виховувати любов до творчості поетеси.

 

Опис гри

У квесті може брати участь від трьох до п’яти команд. Так як назва пов’язана з однойменною назвою циклу поезій Лесі Українки, то і назви станцій відповідають назвам поезій циклу:

Do (довідкова)

Re  (реконструкція)

Mi (мішанина)

Fa  (факт - фальш)

Sol (сольна партія)

La  (лямур)

Si   (сімейний альбом)

 

Станції розміщені в навчальних кабінетах, викладачі на кожній станції мають завдання, які повинні виконати учні. Після виконання завдань, викладач виставляє набрані учнями бали в картку оцінювання у клітинку своєї станції та відповідної команди.

 

Станція Do (довідкова)

На першій станції всі команди знайомляться з правилами гри, отримують маршрутні листи, листки оцінювання. Після проходження всіх станцій вони знову повертаються на першу для підбиття підсумків та нагородження команд.

(Назви станцій, маршрутні листи, картки оцінювання у презентації, дипломи у додатку)

 

Станція Re  (реконструкція)

На цій станції учнів чекають цікаві завдання (ребуси, анаграми, кросворди).

На власний розсуд можна вибрати кількість завдань. Щоб всі команди мали рівні можливості, викладач може встановити певний час для виконання того чи іншого завдання. 

 

 

 

 

Ребуси «Драматургія Лесі Українки»

 

«Лісова пісня»

 

«Одержима»

 

«Кассандра»

 

«У катакомбах»

 

«Бояриня»

 

 

 

 

                                                    

«Камінний господар»

 

Анаграми

 

 

 

 

 

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Станція Mi  (мішанина)

На цій станції учням пропонується скласти три зображення за допомогою пазлів. Пазли учні складають у презентації. Вчитель визначає кількість балів та час для виконання завдання. Примітка: пазли можна складати, якщо презентація не відкрита на весь екран

 

       

 

 

 

 

 

Станція Fa (факт - фальш)

На цій станції учням роздаються аркуші з висловлюваннями, пов’язаними з життям та творчістю Лесі Українки (для друку у презентації). Після кожного висловлювання учень підтверджує його правдивість, ставлячи в дужках слова «факт» або «фальш». Кількість висловлювань та час для виконання завдання визначає вчитель.

 

Правдиві чи ні наступні висловлювання?

 

  1. Перша поезія, написана Лесею Українкою, має назву «До мого фортеп’яно». (Фальш)
  2. Справжнє ім’я та прізвище Лесі Українки – Лариса Косач. (Факт)
  3. Головними героями драми «Бояриня» є Оксана, Степан, дядько Лев. (Фальш)
  4. Поезія «Надія» присвячена рідній тітці Лесі. (Факт)
  5. Поему «Одержима» Леся Українка присвятила своєму чоловікові Климентію Квітці. (Фальш)
  6. У 19 років Леся Українка написала підручник «Стародавня історія східних народів» для своїх сестер. (Факт)
  7. Знаменитий лист «Твої листи завжди пахнуть зів’ялими трояндами» присвячений Сергію Мержинському. (Факт)
  8. Матір’ю Лесі Українки була письменниця Ольга Косач, що ставила на своїх роботах псевдонім Олена Пчілка. (Факт)
  9.  Назва вірша «Contra spem spero», написаного 1890 року, означає «Надіюсь і сподіваюсь».  (Фальш)
  10. Леся Українка мала двох сестер (Ольгу і Ізидору) та двох братів (Михайла і Миколу). (Факт)
  11. Оксана, головна героїня драми «Бояриня», після довгої розлуки з Україною та хвороби повертається на Батьківщину. (Фальш)
  12. У драмі-феєрії «Лесі Українки» є казкові персонажі «Той, що в скалі сидить», «Той, що греблі рве», «Той, що воду каламутить». (Фальш)
  13. Батько Лесі Українки обіймав посаду юриста. (Факт)
  14. Першу свою поезію Леся написала у 9 років. (Факт)
  15. Леся Українка померла від невиліковної хвороби у Києві і похована на Байковому кладовищі. (Фальш)

 

 

 

Станція Sol (cольна партія)

 

На цій станції учням пропонується обрати одного учасника зі своєї команди, який буде виконувати «сольну партію», тобто самостійно виконувати завдання, а саме заповнювати пропуски у поезіях Лесі Українки (на вибір).

 У презентації  - дві поезії на вибір вчителя: «Мамо, іде вже зима» та «Contra spem spero». Роздрукувати вірші з пропусками можна з презентації. Можна вибрати й інші поезії Лесі Українки (ті, які учні вивчали напам’ять). Максимальна кількість балів за завдання визначається вчителем.

 

 

Станція La (лямур)

 

На цій станції учнів чекають завдання, пов’язані з коханням як  Лесі Українки, так і персонажів її драматичних творів. На окремих картках написані імена, імена і прізвища. Учасникам команди треба поєднати ті імена героїв чи людей, яких пов’язувало почуття кохання  (розділене або ні) і назвати назву твору. Взяті персонажі з драматичних творів Лесі Українки: «Одержима», «Руфін і Прісцілла», «Блакитна троянда», «Лісова пісня», «Бояриня». Картки для друку і розрізання в презентації. Максимальна кількість балів за завдання визначається вчителем.

 

 

Станція Si (сімейний альбом)

На цій станції учням пропонуються фотозапитання з трьома відповідями до них. Учні обирають одну відповідь. Час для виконання завдання та кількість балів визначає вчитель. (Фотозапитання у презентації).

 

Станція Do (довідкова)

Після проходження всіх станцій команди  знову повертаються на першу для підбиття підсумків та нагородження. Вчитель отримує від учнів картки оцінювання, підбиває бали та нагороджує команди.

(Дипломи у додатку, формат PDF)

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
28 лютого
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку