Конспект уроку
«ЯК ВАРИТИ І ЇСТИ СУП ІЗ ДИКОЇ КАЧКИ», «СОМ» Остапа Вишні
«ЯК ВАРИТИ І ЇСТИ СУП ІЗ ДИКОЇ КАЧКИ», «СОМ» Остапа Вишні
Мета: поглибити набуті раніше знання учнів про Остапа Вишню—письменника, людину надзвичайної працьовитості та енциклопедичних знань, розпочати роботу над ідейним змістом його творів «Сом», «Як варити і їсти суп із дикої качки»; розкрити його основу; розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння виразно читати, логічно мислити, співставляти, робити висновки; активізувати словник школярів; формувати кругозір, світогляд
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: збірник «Мисливські усмішки», ілюстрації до нього, епіграф.
Епіграф до уроку: Мабуть, із часів Котляревського не сміялась Україна таким життєрадісним, таким іскрометним сонячним сміхом, яким вона засміялась знову в прекрасній творчості Остапа Вишні.
Олесь Гончар
Перебіг уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності школярів
ІV. Перевірка домашнього завдання
V.Тестові завдання (0,5 бал за кожну правильну відповідь)
VI. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1.1 Аналіз збірки «Мисливські усмішки»
Cлово вчителя. Герой «Мисливських усмішок», який є й оповідачем,— трохи хитрий, трохи дивакуватий у своєму священнодійстві збирання на полювання, в очікуванні зайця або лисиці, у поверненні додому — здебільшого без здобичі або й без рушниці чи шапки. Але завжди він іронічний до себе, доброзичливий і наївний, як дитина. І головне для нього — не трофей, а спілкування з природою.
Художні компоненти «Мисливських усмішок»: дотеп, анекдот, пейзаж, портрет, пісня, авторський ліричний відступ, порівняння, епітети, персоніфікація, гіпербола.
Усмішки «Відкриття охоти», «Заєць», «Лисиця», «Лось», «Ружжо», «Дикий кабан, або вепр», «Екіпіровка мисливця», «Як варити і їсти суп із дикої качки», «Сом» — ось далеко не повний перелік кращих творів цього циклу.
«Мисливські усмішки» — яскрава сторінка не тільки в багатогранній творчості Остапа Вишні, а й у всій українській сатирично-гумористичній літературі.
VII. 2.1 Робота в групах
Клас об’єднується у дві групи, які ставлять запитання одна одній. Перша група до усмішки «Сом», друга — до усмішки «Як варити і їсти суп із дикої качки».
2.2 «Мікрофон» Мені найбільше на уроці запам’яталось…сподобалось те….
VIII. Підсумок уроку
IX. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів
X. Домашнє завдання
Драматургія Миколи Куліша. Написати хронологічну таблицю. Прочитати І і ІІ розділ «Мина Мазайло».