Гра-квест "Відомий і невідомий Шевченко"

Про матеріал
Мета проведення заходу: поширювати знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка, сприяти вихованню національної самосвідомості, формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка, збагачувати словниковий запас, розвивати творчі здібності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями, виховувати почуття гордості за Україну. Гра проводиться серед учнів 5-7 класів. Квест органічно переплітає ігрові елементи та біографічні факти з життя та творчості Т.Г. Шевченка. Команди від класів збираються в бібліотеці. Із вступним словом виступає вчитель української мови і літератури, який наголошує, що кожен учень повинен знати, читати та збагачувати знання про генія, батька українського народу Тараса Шевченка. Вчитель ознайомлює команди із правилами проведення квесту та видає маршрутні листи із позначеними зупинками.
Перегляд файлу

 

 

 

Мета проведення заходу: поширювати знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка, сприяти вихованню національної самосвідомості, формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка, збагачувати словниковий запас, розвивати творчі здібності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями, виховувати почуття гордості за Україну. 

Гра проводиться серед учнів 5-7 класів. Квест органічно переплітає ігрові елементи та біографічні факти з життя та творчості  Т.Г. Шевченка.

Команди від класів збираються в бібліотеці. Із вступним словом виступає вчитель української мови і літератури, який наголошує, що кожен учень повинен знати, читати та збагачувати знання про генія, батька українського народу Тараса Шевченка. Вчитель ознайомлює команди  із правилами проведення квесту та видає маршрутні листи із позначеними зупинками.

                                         ХІД ГРИ

Зупинка № 1 «РЕБУСИ»

 Завданням даної зупинки буде розгадування ребусів.

 

ребуси

ребусиребусиребусиребусиребуси

 

                               Відповідь: «Кавказ».

Відповідь: «Гайдамаки».

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: «Наймичка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: «Заповіт»

 

 

Зупинка № 2  «Літературознавча» Розшифрувати рядки із поезії Т.Шевченка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка № 3  – «Секретна»

На цій зупинці будуть запропоновані секретні шифрограми, в яких зашифровані відомі українські прислів’я про

Т.Г. Шевченка.

СЕКРЕТНА АБЕТКА

О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

<

М

>

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

÷О≤О≥־    \О±;□־÷    ;∆)•÷־    ×□•≥⌂    ≥□־÷

Тарасів заповіт облетів увесь світ.

 

 

Зупинка № 4 – «Теоретична»

На даній зупинці учасників квесту очікують теоретичні запитання англійською мовою. Діти повинні не тільки зробити переклад та зрозуміти їх зміст, але й дати відповідь на запитання.

Who is Taras Shevchenko? (Хто такий Тарас Шевченко?)

When was he born? (Коли він народився?)

Where was he born? (Де він народився?)

How many children were there in their family? (Скільки дітей було в їх сім'ї?)

How old was Taras when his mother died? (Скільки років було Тарасу, коли померла його мати?)

Was his childhood happy? (Його дитинство було щасливим?)

When did Taras Shevchenko die? (Коли помер Тарас  Шевченко?)

 

Зупинка №5 "Літературний аукціон"

Команди повинні відгадати, як кожен із експонатів пов'язаний із долею Шевченка.  За правильну відповідь 1 бал.

1. Ілюстрація «Хата в Кирилівці»

2. Овечка

3. Примірник « Кобзаря»

4. Портрет Жуковського

5.1845 р.

6. Пензлі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка № 6  «Мистецька»

Назвати вірш Шевченка за поданими ілюстраціями.

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/scevchenko7.JPG

 

«…Мені тринадцятий минало»

 

 

«…Садок вишневий коло хати»

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/L75.jpeg

 

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/scevchenko10.JPG                           «Катерина»

 

 

 

«Тополя»        

 

 

 

 

 

Зупинка № 7 «Хронологічна»

 

Які події в житті Шевченка відбулися у  вказані роки? 

 

1814р.(народився поет)

1838р.(викуп з кріпацтва)

1840р.(вийшов «Кобзар»)

1843р.(перша поїздка на Україну)

1846р.(вступив до Кирило-Мефодіївського товариства)

1847р.(Шевченка заарештовують)

1861р.(помер поет)

Зупинка № 8 «Фольклорна»

1. Кличе добра до «Заповіт» світ Шевченків. (Шевченків “Заповіт” до добра кличе світ.)

2. від мудрість був, здобув народу з народом Шевченко. (Шевченко з народом був, від народу мудрість здобув.)

3. «Кобзар» мудрості буквар народної. (Кобзар” - народної мудрості буквар.)

4. край  Шевченка свій знає, кохає той хто. (Хто Шевченка знає, той свій край кохає.)

 

Зупинка 9 « Математична»

1. У якому році побачила світ збірка Т.Г. Шевченка «Кобзар». Знайдіть значення виразу і дізнайтеся рік.

( 25 х 6 – 47 ) х 20 - ( 115 + 985 ) х 8 :40

Відповідь: 1840.

2. Скільки творів містила перша збірка Т.Г. Шевченка «Кобзар»?

Знайдіть значення виразу і дізнайтеся рік.

( 76 х 83 – 257 ) : 3 - ( 158 х 13 + 1964 ) : 2

Відповідь: 8.

 

Зупинка № 10 – «Поетична»

 Тут діти зможуть спробувати свої читацькі вміння. Прочитати виразно вірш Т.Шевченка

 

 

 

Гра цікава та незвичайна тим, що діти перебувають в постійному пошуку, відповідають на запитання, відгадують загадки-ребуси, декламують вірші тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Крістіна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравчук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ітяксова Любов Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
4206
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку