Тема: Гра-подорож «Мій світ – Україна!» для мовного табору
Мета: поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомлення з національними державними та народними символами; формувати національну свідомість;
розвивати пізнавальний iнтерес,мовлення учнів;
сприяти вихованню почуття любові до рідного краю, до української культури та історії
Форма проведення: година спілкування для учнів, гра-подорож.
Обладнання: проектор, ноутбук, екран,мультимедійна презентація, державна та національна символіка,на столах - роздатковий матеріал.
Категорія учнів: 4-6 класи
Виконала: вчитель української мови Лазарь Н.А.
Хід гри
I. Органiзацiя дітей.
Привiтання вчителя до дітей
Добрий ранок – добрий день!
Наші мандри розпочнем.
Нам пора вже поспішати –
Кличе в подорож дзвінок (вчитель дзвенить у дзвіночок).
Всі за руки ви візьміться (діти беруться за руки),
Один одному всміхніться (діти повертаються до сусідів і всміхаються їм).
Побажайте мандрів вдалих,
Нових друзів і пригод! (діти говорять разом: «Я бажаю мандрів вдалих, нових друзів і пригод!»)
II. Створення ситуації успiху.
Відгадайте загадку
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти. То скажіть же, діти,
Що це за країна? …( Наша Україна!)
Вчитель Тож ви здогадались, якою країною ми зараз будемо мандрувати? (Україною)
Послухайте легенду про Україну(перегляд відео)
https://www.youtube.com/watch?v=bXAyIaempVo
III. Повiдомлення теми i мети.
Сьогоднi ми уявно мандруємо Україною. Відвідаємо різні міста, згадаємо наші традиції, звичаї, символи, пісні. Але, щоб подорожувати, потрібно спочатку вибрати вид транспорту. Який вид транспорту можна обрати для подорожі Україною?(Відповіді дітей)
Але часу у нас небагато, отже, нам потрібен дуже швидкий транспортний засіб. Відгадайте загадку і оберіть для себе спосіб мандрівки:
В синім небі путь моя. Через море-океан
Швидше всіх літаю я. В сильний шторм чи ураган
Маю крила, хоч не птах. Впевнено вперед прямує,
Люди звуть мене … (літак) А на ньому люд мандрує… (Корабель)
Діти, оскільки наша подорож уявна, ми будемо подорожувати на іграшкових літаках, корабликах, які ви виготовите самостійно.(Виготовлення паперових літаків, корабликів). Тож, мотори завели! Полетіли! Попливли!
IV.Проведення гри
1.Перша зупинка «Цікава Україна»
Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=hDb9WxPs5TA
2.Друга зупинка «Творча майстерня»
Вчитель Діти, ми почали мандрівку, а от чи всі речі ви для неї зібрали? Складіть до валізи необхідні для вашої мандрівки предмети - всього 5 (картки із зображенням предметів роздаються учням:паспорт, гроші, одяг, путівник, карта, рятівний круг, палатка, холодильник, сірники, парасолька, мотузка, чайник, ніж, компас тощо)
Виготовлення «паспорта України»
Діти, пригадайте, що таке паспорт?
Як він виглядає?
Які важливі відомості там записані?
Зараз ми спробуємо з вами виготовити паспорт нашої держави. Як ви гадаєте, яку інформацію ми можемо туди помістити?
Отже, у паспорті нашої держави ми розмістимо такі дані:
1. Назва(ім’я) держави.
2. Зображення – фото держави (герб, прапор, обриси на карті)
3. День народження/день незалежності держави
4. Столиця України
5. Гімн.
2) Послідовність виконання роботи.
1. Беремо в руки аркуш і згинаємо його навпіл – це бланк нашого паспорта. 2. На титульній сторінці цієї «книжечки» наклейте слово «УКРАЇНА»
2. Відкрийте «книжечку» : спочатку, давайте наклеїмо зображення України(обриси на карті), напишемо день народження нашої держави, це свято називається День Незалежності. Хто знає, коли цей день? (Діти з дошки списують, якщо не знають - 24 серпня 1991 рік). Виділіть кольором столицю нашої держави – яку назву вона має? – так, Київ.
Які кольори має наш прапор? Які фігури ми використаємо? (жовтий і блакитний прямокутники). Давайте їх наклеїмо на наступній сторінці.
Як ви гадаєте, що ще нам потрібно зробити? Давайте пригадаємо як називається урочиста пісня України? Що ми маємо зараз наклеїти? (ромб з назвою «Ще не вмерла Україна»).
Яким є останній державний символ країни? Герб. Вклеюємо його у наш паспорт, розмальовуємо жовтим кольором.
3. Третя зупинка «Поетична»
Вчитель Україна – це чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі своєю багатовіковою історією, оспівана поетами і звеличена художниками. Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз ми спробуємо доповнити вірш, вставляючи певні слова.
Озера _____ (сині), ліси ____( великі),
(Високі)____ гори, (глибокі) ____ ріки -
Яка ж ______ (красива) у нас країна!
Найкраща в світі моя _____ (Україна)!
Лана Виноградова
4. Четверта зупинка «Народна скарбничка»
Вчитель Майже в усіх народiв, окрiм державних символів, є ще й народнi. Якi це символи, встановіть, знайшовши потрібні слова серед інших – гра «Знайди слова» (кожній команді роздаються аркуші з таблицями й списком слів, які необхідно знайти)
щ |
д |
к |
о |
з |
а |
к |
ь |
ї |
а |
и |
к |
а |
л |
ц |
щ |
к |
ь |
о |
м |
а |
к |
о |
з |
а |
ц |
т |
в |
о |
р |
к |
ц |
о |
б |
п |
ш |
е |
н |
и |
ц |
я |
д |
з |
б |
р |
щ |
п |
к |
г |
ц |
з |
д |
б |
м |
и |
м |
р |
к |
а |
л |
и |
н |
а |
б |
н |
і |
р |
е |
н |
е |
з |
а |
л |
е |
ж |
н |
і |
с |
т |
ь |
п |
ґ |
и |
р |
є |
т |
п |
и |
с |
а |
н |
к |
а |
е |
р |
ж |
е |
м |
и |
ж |
т |
р |
и |
т |
р |
е |
м |
б |
і |
т |
а |
б |
к |
о |
а |
а |
р |
ґ |
н |
р |
у |
а |
к |
р |
а |
ц |
о |
к |
т |
с |
и |
в |
и |
ш |
ь |
и |
ш |
щ |
б |
у |
л |
а |
в |
а |
о |
к |
л |
а |
з |
к |
х |
з |
н |
ї |
л |
и |
н |
д |
и |
г |
р |
в |
щ |
и |
у |
в |
и |
ш |
и |
в |
а |
н |
к |
а |
з |
з |
а |
а |
к |
к |
б |
е |
и |
л |
к |
о |
б |
з |
а |
р |
м |
р |
л |
з |
б |
а |
ь |
ї |
е |
т |
е |
р |
а |
є |
б |
р |
ц |
и |
ь |
р |
к |
т |
к |
а |
ц |
д |
в |
о |
б |
ґ |
м |
н |
а |
ж |
Калина Булава Держава
Пшениця Кобзар Незалежність
Тризуб Пектораль Рушник
Писанка Вишиванка Ткацтво
Трембіта Козацтво Козак
ДОВІДНИК: Пектораль - (лат. pectoralis, від pectus — «груди») — шийна прикраса, що закривала груди, часом і плечі. Походить від частини бойового обладунку, що захищав верхню частину грудей, плечі та горло. У широкому розумінні — прикраса на груди.
5. П’ята зупинка «Мої знання – моє багатство».
Дайте відповіді на запитання.
• Державна мова України. (Українська)
• Основний закон України. (Конституцiя)
• Що святкують українцi 24 серпня? (День Незалежності)
• Гори на територiї України? (Кримські, Карпати)
• Моря на територiї України? (Чорне, Азовське)
• Найбiльша річка України? (Дніпро)
• Найголовнiший майдан нашої країни. (Майдан Незалежності)
• Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка)
6. Шоста зупинка «Мiста нашої держави»
Гра «Мандрівник-ерудит», використавши гру «Дженга»: діти діляться на 2 команди і складають башту з брусків, називаюи при цьому місто України. У кого башта вийде вищою, та команда і перемогла або спочатку побудувати башту, а потім виймати по одному бруску, називаючи місто. У кого башта впаде першою, той і програв. При цьому слід рахувати кількість вийнятих брусків.)
Вчитель Відвідаємо ж найкрасивіші місця України (перегляд відео) https://www.youtube.com/watch?v=siGijqEl1rg
V. Узагальнення та систематизація
Вчитель Ось ми й повернулися із мандрівки у наш клас.Наша подорож скінчилась.
Що вам найбільше сподобалося?
Як називається наша Батьківщина?
Як називається головне місто нашої держави?
Які державні символи ви запам’ятали?
Я бажаю вам, щоб всі ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветься Україною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!
В.Сосюра
VI. Бесіда з техніки безпеки
Повертаючись додому, не забувайте правила дорожнього руху:
Джерела: