УКРАЇНСЬКА МОВА
5 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Всього годин – 122
І семестр – 4 год (64 год)
ІІ семестр – 3 год (58 год)
Форми контролю
|
К-сть |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
4 |
4 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
- |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Усний переказ |
Інд. |
|
Діалог |
Інд. |
|
Усний твір |
|
Інд. |
Читання вголос |
|
Інд. |
№ з/п
|
Тема уроку
|
К-сть год |
Дата
|
Примітка
|
|
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України |
1 |
|
|
|
2 |
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично) |
1 |
|
|
|
3 |
Урок мовленнєвого розвитку № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул) |
1 |
|
|
|
4 |
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
|
|
|
|
5 |
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення |
1 |
|
|
|
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту |
1 |
|
|
|
7 |
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом |
1 |
|
|
|
|
Лексикологія
|
|
|
|
|
8 |
Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова |
1 |
|
|
|
9 |
Уживання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Тлумачний словник |
1 |
|
|
|
10 |
Лексична помилка та її умовне позначення (практично) |
1 |
|
|
|
11 |
Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів |
1 |
|
|
|
12 |
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів
|
1 |
|
|
|
13 |
Урок мовленнєвого розвитку № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
1 |
|
|
|
14 |
Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів |
1 |
|
|
|
15 |
Урок мовленнєвого розвитку № 6. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) |
1 |
|
|
|
16 |
Урок мовленнєвого розвитку № 7. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
|
17 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів
|
1 |
|
|
|
18 |
Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія |
1
|
|
КР №1 |
|
|
Будова слова. Орфографія
|
|
|
|
|
19 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова |
1 |
|
|
|
20-21 |
Корінь. Спільнокореневі слова й форми слова |
2 |
|
|
|
22 |
Суфікс |
1 |
|
|
|
23 |
Префікс |
1 |
|
|
|
24 |
Незмінні й змінні слова |
1 |
|
|
|
25 |
Урок мовленнєвого розвитку №8. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
1 |
|
|
|
26 |
Урок мовленнєвого розвитку №9. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини) |
1 |
|
|
|
27 |
Правопис значущих частин слова (повторення) |
1 |
|
|
|
28-29 |
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
2 |
|
|
|
30 |
Контрольна робота №2. Будова слова. Орфографія |
1 |
|
КР №2 |
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. ОрфографіяЗвуки мови й звуки мовлення |
|
|
|
|
31 |
Голосні й приголосні звуки |
1 |
|
|
|
32 |
Приголосні тверді й м'які |
1 |
|
|
|
33 |
Приголосні дзвінкі й глухі |
1 |
|
|
|
34 |
Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г |
1 |
|
|
|
35 |
Урок мовленнєвого розвитку № 10. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму |
1 |
|
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі |
|
|
|
|
36 |
Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв |
1 |
|
|
|
37-38 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ |
2 |
|
|
|
39 |
Урок мовленнєвого розвитку №11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
|
|
|
|
Склад. Наголос |
|
|
|
|
40 |
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично) |
1 |
|
|
|
41-42 |
Урок мовленнєвого розвитку №12-13. Контрольний переказ |
2 |
|
Контрольний переказ |
|
43 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів |
1 |
|
|
|
44 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
1 |
|
|
|
45-46 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів |
2 |
|
|
|
47 |
Урок мовленнєвого розвитку № 14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову») |
1 |
|
|
|
48 |
Урок мовленнєвого розвитку № 15. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
|
49 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення |
1 |
|
|
|
50 |
Контрольна робота №3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
1 |
|
КР №3 |
|
|
Вимова приголосних звуків |
|
|
|
|
51 |
Уподібнення приголосних звуків |
1 |
|
|
|
52 |
Контрольний текстовий диктант |
1 |
|
Диктант |
|
53 |
Вимова і правопис префіксів роз-, без- |
1 |
|
|
|
54 |
Урок мовленнєвого розвитку №16. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови |
1 |
|
|
|
55-56 |
Спрощення в групах приголосних |
2 |
|
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків |
|
|
|
|
57 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и] |
1 |
|
|
|
58 |
Чергування [о],[е] з [і] |
1 |
|
|
|
59 |
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів |
1 |
|
|
|
60 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′] |
1 |
|
|
|
61 |
Контрольна робота №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
1 |
|
КР №4
|
|
62-63 |
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності) |
2 |
|
|
|
64 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-) |
1 |
|
Усний переказ Діалог |
|
65 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я |
1 |
|
|
|
66 |
Основні правила переносу |
1 |
|
|
|
67-68 |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення) |
2 |
|
|
|
69-70 |
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом |
2 |
|
|
|
71-72 |
Правила вживання апострофа |
2 |
|
|
|
73 |
Контрольна робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
1 |
|
КР №5 |
|
|
Відомості з синтаксису й пунктуації Словосполучення. Речення, його граматична основа |
|
|
|
|
74 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення |
1 |
|
|
|
75-76 |
Головне й залежне слово в словосполученні |
2 |
|
|
|
77-78 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок) |
2 |
|
|
|
79 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
1 |
|
|
|
80-81 |
Урок мовленнєвого розвитку №17-18. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу») |
2 |
|
Контрольний твір, якщо в метод. реком. друкарська помилка |
|
82 |
Урок мовленнєвого розвитку №19. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
|
83 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення) |
1 |
|
|
|
84 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично) |
1 |
|
|
|
|
Другорядні члени речення |
|
|
|
|
85 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини |
1 |
|
|
|
86 |
Другорядні члени речення. Означення |
1 |
|
|
|
87 |
Другорядні члени речення. Додаток |
1 |
|
|
|
88 |
Другорядні члени речення. Обставина |
1 |
|
|
|
89-90 |
Другорядні члени речення |
2 |
|
|
|
91 |
Контрольна робота № 6. Відомості з синтаксису й пунктуації |
1 |
|
КР №6 |
|
|
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складні речення |
|
|
|
|
92-93 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами |
2 |
|
|
|
94 |
Урок мовленнєвого розвитку №20. Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення |
1 |
|
|
|
95-96 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами |
2 |
|
|
|
97-98 |
Урок мовленнєвого розвитку №21-22. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
2 |
|
Контрольний переказ |
|
99-100 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення) |
2 |
|
|
|
101 |
Урок мовленнєвого розвитку №23. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці) |
1 |
|
|
|
102-103 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами |
2 |
|
|
|
104 |
Урок мовленнєвого розвитку №24. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів |
1 |
|
|
|
105-106 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
2 |
|
|
|
107 |
Контрольна робота № 7. Відомості з синтаксису й пунктуації |
1 |
|
КР №7 |
|
|
Пряма мова. Діалог |
|
|
|
|
108-109 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою |
2 |
|
|
|
110 |
Відмінність між прямою та непрямою мовою |
1 |
|
|
|
111-112 |
Діалог. Тире при діалозі . Розділові знаки в реченнях при діалозі |
2 |
|
|
|
113 |
Речення із прямою мовою (діалогом) |
1 |
|
|
|
114 |
Контрольний текстовий диктант |
1 |
|
Диктант |
|
|
Повторення й узагальнення вивченого в кінці року |
1 |
|
|
|
115 |
Лексикологія |
1 |
|
|
|
116 |
Будова слова й орфографія |
1 |
|
|
|
117 |
Фонетика й графіка |
1 |
|
|
|
118 |
Орфоепія й орфографія |
1 |
|
|
|
119-120 |
Синтаксис і пунктуація |
2 |
|
|
|
121 |
Контрольна робота №8. Пряма мова. Діалог. Повторення й узагальнення в кінці року |
1 |
|
КР №8 |
|
122 |
Аналіз контрольної роботи |
1 |
|
Усний твір Читання вголос |
|