Гра-подорож "Дорогою ввічливості та доброти"

Про матеріал
Під час гри діти подорожували зупинками "Усмішка", "Добро", "Любов і повага", "Чемність", "Вихованість", "Мудрість", на яких виконували різні завдання; розширили знання про ввічливі слова, розвивали такі важливі моральні якості як доброзичливість, взаємодопомога, вірність; виховували почуття дружби та товариськості.
Перегляд файлу

Тема заходу: “Дорогою ввічливості та доброти”

Мета: розширити знання дітей про ввічливі слова, формувати почуття дружелюбності у стосунках між ровесниками, однокласниками; розвивати в дітей такі важливі моральні якості як доброзичливість, взаємодопомога, вірність; виховувати почуття дружби та товариськості.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація, цеглинки LEGO, вислови про ввічливість і доброту, лист зупинок подорожі.

 

Хід заняття

Вступне слово

Учитель: Шановні гості! Раді вітати вас на нашому заході.

               - Діти, розкажіть про свій настрій за допомогою цеглинок LEGO (цеглинки темного кольору - сумний, яскравого - веселий).

                - Діти, сьогодні  ми будемо подорожувати дорогою ввічливості та доброти.

                - Але, щоб вирушити в подорож, нам необхідно знати добрі й ввічливі слова.

                 - А ви їх знаєте?

                (Діти називають добрі й ввічливі слова).

Учитель: Ну що ж, тепер можемо вирушати в вами в подорож.

ПЕРША зупинка “УСМІШКА”

На вас чекає таке завдання:

Гра “Закінчи речення”

  1. Розтане навіть льодяна глиба

Від слова теплого... (спасибі)

  1. Зазеленіє навіть пень.

Коли почує... (добрий день)

  1. За смачний обід і ситий

Скажем мамі ми... (спасибі)

 

Учитель: З цим завданням ви впоралися, діти. Продовжуємо нашу подорож.

 

ДРУГА  зупинка “ДОБРО”

     Діти, вам потрібно виконати інше завдання.

 

Гра “Закінчи народні висловлювання про добро”

  1. Не одяг прикрашає людину, а... (добрі справи)
  2. Добро довго... (пам’ятається)
  3. Не плюй в криницю, доведеться...(води напитися)
  4. Світ не без добрих ... (людей)
  5. Перший крок до добра - не роби ...(зла)

Учитель: Добре впоралися з цим завданням, тому подорожуємо далі.

 

ТРЕТЯ зупинка “Любов і повага”

          Діти,  уважно слухаємо завдання.

          Я прочитаю вам оповідання Валентини Асєєвої “Бабуся”. А в кінці оповідання вам необхідно буде відповісти на декілька питань.

 

БАБУСЯ

 

Прийшов до Бориса товариш. Товариш сказав:

 - Здрастуйте, бабусю!

Борис весело підштовхнув його ліктем.

 - Ходімо, ходімо! Можеш із нею не вітатися. Вона стара старушенція.

Бабуся обсмикнула кофту, поправила хустину і тихо поворушила губами:

 - Образити, що вдарити, приголубити - треба слово шукати.

А в сусідній кімнаті товариш казав Борці:

 А з нашою бабусею завжди вітаються і свої й чужі. Вона у нас головна.

  - Як це -  головна? - зацікавився Борис.

  - Ну, старенька..., всіх зростила. Ії не можна кривдити. А чого ж ти зі своєю так? Гляди, батько прочухана дасть за це.

 - Не дасть! - насупився Борис. - Він сам з нею не вітається.

 - Та ми свою бабусю не кривдимо, - зашарився Борис. - Вона у нас ... сита і здорова.

Прощаючись із товаришем, Борис затримав його біля дверей.

 - Бабо, - нетерпляче гукнув він, - іди-но сюди!

 -  Іду, іду! - зашкутильгала з кухні старенька.

 - Ось, - сказав товаришеві Борис, - попрощайся з моєю бабусею.

Після цієї розмови Борис часто ні з того, ні з сього запитував у бабусі:

 - Кривдимо ми тебе?

А батькам сказав:

 - Наша бабуся -  краща за всіх, а живе гірше від усіх - ніхто про неї не піклується!

 - Хто  це тебе навчив батьків осуджувати? Гляди мені, малий ще!

І, розхвилювавшись, накинулися на бабусю:

 - Це, мабуть, Ви, матусю, дитину підбурюєте? Якщо невдоволені нами, могли б й самі сказати.

Бабця м’яко всміхаючись, хитала головою:

 - Не вчу, життя вчить. А вам би, дурненькі, радіти треба, для вас син зростає. Я своє віджила на світі, а ваша старість ще попереду. Що уб’єте, те не повернете.

Бесіда за прочитаним текстом.

  1. Як ставився Борис до своєї бабусі?
  2. Яке ставлення до бабусі у Борисового товариша?
  3. Чи змінилося ставлення у Бориса до бабусі після зауваження товариша?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЧЕТВЕРТА зупинка “ЧЕМНІСТЬ”

Сценка

З’являються “злючки-колючки” (два хлопчика)

Злючки-колючки: Ми - злючки-колючки

   Брехуни і “битючки”.

   Не кажемо “спасибі” ми нікому,

   Ні “добрий день”, ні “вибачте” другому

   А тільки все радіємо, де б’ються,

   Штовхають один одного, плюються.

   І тіло в нас тоді вкривається колючками,

   Недаром ми звемося злючками-колючками!

Учитель: Діти, нам потрібно негайно вилікувати цих злючок-колючок. Покличемо нам на допомогу лікаря.

Заходить лікар (у руці тримає аптечку) й рекламує цукерки “Добринка”.

Заходить дівчинка (у руці тримає лист паперу, на якому написано “РЕКЛАМА”).

Лікар: Багато на світі є різних цукерок,

 Їх люблять дорослі і діти.

 Цукерка “Добринка” - не просто цукерка,

 Вона перевертень для інших.

 Для всіх драчунів, брехунів, забіячок,

 Вона найсмачніша на світі.

 Скуштуйте “Добринку” - найкращу за всі,

 Усі цукерки на світі!

Лікар: Злючки-колючки, ви полюбляєте цукерки?

Злючки-колючки: Так!

Лікар: Тоді, скуштуйте цукерку “Добринка” (дістає з аптечки по цукерці й дає злючкам-колючкам).

Злючки-колючки (з’івши цукерки): Ой, а що то з нами було?

- Вибач мене, Максиме!

- І ти мене вибач, Кирило!

Учитель: Діти, злючки-колючки стали добрими, так може візьмемо їх з нами в подорож?

Діти (усі разом): Так! (злючки-колючки сідають за парти).

Учитель: Дякуємо тобі, лікарю за допомогу.

                Діти, злючки-колючки переплутали усі правила й зіпсували  життя жителям цього містечка. Давайте разом з вами виправимо помилки, які наробили ці хулігани.

  1. За столом  слід розмовляти з повним ротом.
  2. У транспорті ніколи не поступатися місцем.
  3. Коли зайдеш у бібліотеку, не обов’язково вітатися.
  4. Завжди обгортки з цукерок кидати під ноги.
  5. Смикати дівчаток за волосся.
  6. Ніколи не вітатися.
  7. Топтати квіти на клумбі.
  8. Уранці не вмиватися, не чистити зуби.

Учитель: Наша подорож продовжується.

П’ЯТА зупинка “ВИХОВАНІСТЬ”

Учитель: Діти, послухайте казку (дівчинка розповідає казку).

... Жила-була дівчинка Настя. Пішла вона одного разу до лісу, заблудилася і зголодніла. Раптом бачить: стоїть будиночок, а звідти смачно пахне. Дівчинка постукала в двері, питаючи: “Хто тут живе? Чи можна увійти?”

- Заходь,- відповіла бабця. - Я тут живу зі своїми внуками.

Дівчинка зайшла в будинок, і не встигла зробити кілька кроків, як упала, послизнувшись на макаронах, що лежали на підлозі. А коли встала, побачила хлопчиків, що сиділи за столом: один з них дув на гарячий суп так сильно, що бризки летіли на всі сторони, другий голосно стукав виделкою, щоб зачепити нею котлету, яку потім став обкушувати, вимазавши при цьому свої ніс і щоки, які витер рукавом.

- Фу, як гидко! - подумала Настя.- Краще я сяду біля дівчинки, що п’є компот.

І тут же скрикнула, тому що дівчинка стала випльовувати вишневі кісточки так далеко, що попала їй прямо в лоб...

- Як вам не соромно так негарно їсти! - із сльозами на очах крикнула Настя. Усі разом стали говорити до неї, але вона нічого не розуміла, тому що їх роти були набиті їжею.

- Вибачте,- зітхнула Настя, - але за столом з вами сидіти дуже неприємно. Краще я буду голодною.

Учитель: Діти, скажіть, що треба було зробити дітям, щоб Насті було приємно з ними сидіти за столом?

(відповіді дітей)

Учитель: Наша подорож, діти, з вами закінчується. Наступна зупинка буде останньою.

ШОСТА зупинка “МУДРІСТЬ”

Учитель: Діти, у цьому містечку живуть мудрі люди. Вони захотіли зустрітися з нами й сказати декілька мудрих слів.

(Виходять два учня).

Перший учень: Людина починається з добра,

                  Із ласки і великої любові,

                           Із батьківської хати і двора,

                           З поваги, що звучить у кожнім слові.

                           Людина починається з добра,

                           З уміння співчувати, захистити.

                           Це зрозуміти всім давно пора.

                           Бо ми прийшли у світ добро творити.

 

Другий учень:   Ти добро твори лише повсюди.

 Хай тепло твоє повнить груди.

 Ти посій і вирости пшеницю,

 Ти викопай і почисть криницю.

 Волю дай, нагодуй пташину,

 Приласкай і навчи дитину!

 Бо людина у цьому світі

 Лиш добро повинна творити!

 

Учитель: Сподіваюся, діти, ви пам’ятатимете ці мудрі слова, не

забуватимете чарівних слів, завжди будете ввічливими, чуйними і добрими. Зустрінете знайомих - привітаєтеся. Припустившись помилки, виявивши грубість, попросите вибачення. Завжди допомагатимете друзям. Ніколи не перебиватимете співрозмовника, навіть тоді, коли ви з ним не погоджуєтеся, вислухаєте його до кінця і тільки тоді висловите свою думку.

Діти, дружіть із “ввічливими словами”. Будьте завжди чемними, тоді вас любитимуть і поважатимуть.

Учитель: Діти, розкажіть про свій настрій за допомогою цеглинок LEGO.

Учитель (разом із дітьми): Ось і закінчилась вже гра.

                  Ми побажаєм один одному добра.

                                              Гостям ми скажем: “До побачення!”

                                              Нехай щастить й удачі вам!

doc
Додав(-ла)
Гайдай Людмила
Додано
12 квітня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку