Гра-подорож «Стежинками здоров'я»
Мета: скласти правила раціонального харчування; навчати розподіляти корисну та шкідливу їжу; розвивати в учнів уміння встановлювати взаємозв'язок продуктів харчування і здоров'я травної системи; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я.
ХЗОШ I-IIIступенів № 102
Підготувала
вчитель початкових класів
Королевська Т.Ю.
Харків
2023
Гра-подорож «Стежинками здоров’я»
Мета: скласти правила раціонального харчування; навчати розподіляти корисну та шкідливу їжу; розвивати в учнів уміння встановлювати взаємозв'язок продуктів харчування і здоров'я травної системи; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
—Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальне опитування
— Що називається травленням?
— Розкажіть казку про пригоди бутербродика в організмі людини.
— Як вплине на організм хвороба якогось із органів травлення?
— Поясніть, для чого потрібно піклуватися про свої зуби.
— Роздивіться фотографію на с. 151 і доведіть, що ця дівчинка піклується про своє здоров’я.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила здорового харчування.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Мозковий штурм
— Пригадайте! Для чого організму потрібні поживні речовини, що їх отримують із їжі?
— Які харчові продукти вам відомі?
— Назвіть спочатку продукти рослинного походження, а потім — тваринного.
— Запам'ятайте! Харчові продукти мають рослинне і тваринне походження.
— Які харчові продукти рослинного походження люди вживають в їжу?
— Які харчові продукти тваринного походження люди вживають в їжу?
— Яким є повноцінне харчування?
— З їжею людина отримує необхідні організму поживні речовини. Які це речовини?
2.Повідомлення учнів
Білки — речовини, які вважають основним «будівельним матеріалом» для тіла людини. Особливо потрібні білки дітям, бо їхній організм росте і розвивається. Білки містяться в багатьох продуктах харчування: у сирі, яйцях, м’ясі, рибі, горосі, квасолі.
Жири забезпечують організм енергією, їх також уважають «будівельним матеріалом» тіла. Джерелом жирів є масло, олія, сметана, сало.
Вуглеводи — головне джерело енергії для нашого організму. Це цукор і крохмаль. Вуглеводів багато у хлібі, крупах, картоплі, макаронах, кондитерських виробах, фруктах.
Вітаміни необхідні для збереження і зміцнення здоров’я. їх багато в овочах і фруктах.
— Як правильно харчуватися?
— Їжа повинна бути різноманітною, щоб організм отримував усі потрібні для життя речовини.
Їсти потрібно в один і той самий час, повільно, не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу.
Уранці, перед уроками в школі обов’язково снідай. У голодної дитини на уроці може боліти голова, буде поганою увага, низькою — працездатність.
Вечеряй за дві години до сну. Не переїдай.
Дуже важливо дотримувати гігієни харчування. Перед їжею слід обов’язково ретельно мити руки, щоб не занести в організм хвороботворні бактерії та яйця глистів.
Без здорових зубів не може бути нормального травлення. Тому за зубами треба ретельно доглядати. Після їжі полоскати рот теплою водою. Двічі на день, уранці і ввечері, перед сном, треба чистити зуби зубною пастою.
— Запам’ятайте! Їжа, що вживається без апетиту, перетравлюється й засвоюється гірше.
3.Гра "Візит до супермаркету"
На столі перед учнями картки із зображенням корисних і шкідливих
продуктів, а також мініатюрна копія кошику для покупок і відерця для
сміття. Команді пропонується здійснити похід до супермаркету і
навантажити кошик покупками. Діти повинні покласти в кошик тільки
корисні товари, а шкідливі - в смітничок.
4.Гра "Антиреклама"
Серед запропонованих зображень відібрати малюнки товарів, які
рекламують по телевізору шкідливі продукти. Обираючи малюнки, діти
повинні самі називати чим ці продукти шкодять людині.
5.Гра "Мішечок важливих речей"
У мішечку знаходяться речі, які допомагають людині дбати про особисту гігієну. Учасники по черзі дістають із мішечка предмет і пояснюють як, як часто,коли і для чого слід використовувати цей предмет. У мішку: гребінець, мило, шампунь, пилочка для нігтів, зубна щітка, носова хустинка, щітка для одягу, ножиці, марлева пов'язка, гумові рукавички та ін.
"Країна Фізкультурія" (музична фізкультхвилинка)
6. Гра "Аптека природи"
Із аптечки, що стоїть на столі по черзі дістають картки із зображеннями натуральних ліків і корисних рослин. Команди відповідають, для чого і коли люди використовують ці рослинні ліки.
(В аптечці: калина, ромашка, мед, липа, березовий сік, часник, малина, гірчиця, цибуля та ін.)
Висновки
✵ 3 продуктами харчування людина отримує поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни.
✵ Щоб бути здоровим, важливо правильно харчуватися, дотримувати гігієни харчування.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Раціон здорового харчування
Розгляньте трикутник здорового харчування на дошці Складіть для школяра меню обіду з корисних страв. При цьому враховуйте, що страви мають містити різні поживні речовини (білки, жири, вуглеводи, вітаміни) рослинного і тваринного походження.
2. Вікторина
✵ Речовина, без якої людина помирає через 2-3 дні. (Вода)
✵ Поживна речовина, необхідна для росту організму, міститься в м’ясі, рибі, сирі. (Білки)
✵ Продукт тваринного походження, необхідний у великій кількості грудним дітям. (Молоко)
✵ Орган травлення у вигляді трубки, який сполучає рот і шлунок. (Стравохід)
✵ Інструмент, що допомагає людям піклуватися про зуби. (Зубна щітка)
✵ Сусідка шлунку, але живе праворуч від нього. (Печінка)
✵ Сильна нестача їжі, що відчувається людиною. (Голод)
✵ Бажання їсти. (Апетит)
✵ Орган, у якому їжа починає перетравлюватися. (Шлунок)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які поживні речовини людина отримує з їжею?
— Яких правил харчування слід дотримувати, щоб бути здоровим?
— Оберіть улюблений овоч чи фрукт (з конверта) та прикрепіть до дерева здоров’я (на дошці).
—Кому сподобалось наше казкове дерево, покажіть плюс, кому ні – мінус.