розвивати пізнавальний інтерес до предмета, до історії розвитку математики, до питань, що вивчаються в ній, до історії життя й наукової діяльності вчених-математиків; прищеплювати навички ділового спілкування; розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, упевненість у своїх силах; сприяти розвитку толерантних відношень під час гри: основне правило «Поважай думку іншого».
Позакласний захід з математики для учнів 6 - 10 класів.
Гра "Поле чудес" з математики у 6 -10 класах.
Мета:
Обладнання: барабан зі стрілкою, портрети математиків, ручки, листочки.
Хід заходу.
Вчитель: Шановні глядачі, вболівальники, учасники зустрічі! Я рада вітати вас на великий математичній грі «Поле чудес», яка присвячена цариці всіх наук - математиці.
- Є наука, що розум приводить
У порядок ясний і чіткий.
Нам вона теореми доводить,
Що поєднують формул рядки.
Математику всі ви впізнали,
Від людей всіх їй честь і хвала,
Також всім, хто її підкоряли,
Промовляєм подяки слова.
Скільки ще теорем невідкритих
І задач нерозв’язаних є!
Хай живе математика в світі
І для розуму думки дає!
Ведучий 1: Девіз нашої зустрічі - «Математика без кордонів».
Ведучий 2: Сьогодні з нами ті, хто хоче вчитися із захопленням.
Ведучий 1: Всі, хто любить таємниці, загадки, пригоди.
Ведучий 2: Всі, хто допитливий, працьовитий, наполегливий!
Вчитель: Дорогі учасники гри, захопіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, кажуть, міста бере, і тоді перемога буде завжди за вами. Успіхів вам! Розпочинаємо гру!
Ведучий 1: Умови гри такі ж, як на телегрі «Поле чудес». Гра проходить в 3 тури. Переможці з кожного туру виходять у фінал. Переможець гри буде 1 людина. Відгадане слово, сховане на табло по буквах. На барабані сектор «І» означає гра, «П» - приз, «+» - можна відкрити будь-яку букву, «Про» перехід ходу.
Ведучий 2: Для участі у 1 турі гри нам потрібні 3 людини. Будемо вибирати серед вас. (Відбір гравців 1 туру).
Вчитель: Запитання для відбору першої трійки гравців:
А) центнер;
Б) грам;
В) тонна;
Г) кілограм.
Відповідь: бгав
Відповідь: 32
Відповідь: 1 раз, бо наступне число буде 90.
Ведучий 1: І так перша трійка складається з учнів _________________________ ________________________________________________________________
слухайте запитання.
Будь – якому числу піфагорійці відводили свою роль. А значно пізніше одному з чисел у самому центрі Будапешта (Угорщина) було встановлено пам’ятник. Що це за число?
НУЛЬ.
Гравці по черзі крутять барабан, називають букви.
Ведучий 2: Переможцем І туру стає____________________________________
Вчитель: Запитання для відбору другої трійки гравців:
А) тисяча;
Б) мільйон;
В) трильйон;
Г) мільярд.
Відповідь: вгба
Відповідь: 10
Відповідь: 6.
Ведучий 1: До другої трійка увійшли такі учні _______________________________ _____________________________________________________________- слухайте запитання.
Яку назву має прилад для вимірювання кутів на місцевості?
АСТРОЛЯБІЯ
Гравці по черзі крутять барабан, називають букви.
Ведучий 2: Переможцем ІІ туру стає____________________________________
Вчитель: А ми з вами продовжуємо і зараз прослухайте запитання для відбору останньої третьої трійки гравців:
А) Архімед;
Б) Вієт;
В) Лобачевський;
Г) Хайям.
2. Скільки трикутників у фігурі?
Відповідь: 18.
3. Як записати число 100 шістьма однаковими цифрами?
Відповідь: 99 + 99 : 99.
Ведучий 1: Третя трійка гравців обрана і це учні _____________________________ _____________________________________________________________- слухайте запитання.
Яка міра довжини найменша?
ДЮЙМ.
Гравці по черзі крутять барабан, називають букви.
Ведучий 2: Переможцем ІІІ туру стає____________________________________
Ведучий 1: А зараз невелика пауза. Сценка «Середнє арифметичне»
Сценка «Середнє арифметичне».
Ілля: Як добре, що у світі є середнє арифметичне!
Анжела: Чому це?
Ілля: Ти, що сьогодні отримала?
Анжела: 12, а ти?
Ілля: А я 2. А в середньому кожен з нас отримав по 7 балів. І батьки не лаятимуть!
Анжела: А який твій номер взуття?
Ілля: 27-й, а навіщо тобі?
Анжела: Ти здається, збирався сьогодні купувати нові черевики. Навіщо тобі турбуватися, сиди, відпочивай, а я збігаю куплю.
Ілля: Тримай!. (Дає гроші. Анжела йде. Він продовжує розмірковувати). Ось Анжела прийшла сьогодні на 20 хвилин раніше до школи, а я на 20 хвилин спізнився. У середньому кожен з нас прийшов вчасно.
Заходить Анжела, витягує з пакета один великий черевик, а другий – маленький.
Ілля (здивовано): Що це?
Анжела: Це 42 – й номер, а це 12 – й, у середньому якраз твій номер.
Ілля хапається за голову і втікає.
Анжела: Хай живе середнє арифметичне!
Вчитель: А зараз фінальна гра до якої запрошуються переможці перших трьох турів________________________________________________________________
Фінальне запитання: Як називається поділ відрізка на дві частини, більша з яких є середнє пропорціональне між усім відрізком і його меншою частиною?
ЗОЛОТИЙ ПЕРЕРІЗ
Гравці по черзі крутять барабан і відгадують букви.
Вчитель: Переможцем математичної розважально - інтелектуальної гри «Поле чудес» стає_______________________________________.
Нагородження переможця.