Вчити будувати й читати кругові й стовпчасті діаграми.
- Розвивати логічне мисленя, обчислювальні навички, навички роботи на комп`ютері.
- Виховувати активність, працелюбність.
Урок математики у 6 класі з використанням інформаційних технологій.
Тема. Побудова стовпчикових і кругових діаграм.
Мета:
- Вчити будувати й читати кругові й стовпчасті діаграми.
- Розвивати логічне мисленя, обчислювальні навички, навички роботи на комп`ютері.
- Виховувати активність, працелюбність.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, тестова оболонка TestW, майстер презентацій MS Power Point, табличний процесор MS Excel, доступ до мережі Інтернет.
Хід уроку.
І. Орнанізаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Розв’яжіть задачі:
ІV. Пояснення нового матеріалу.
Для наочного зображення числових значень величин використовують діаграми. Діаграма — це символічний рисунок, який наочно відображає співвідношення між значеннями величин. Найчастіше використовують стовпчасті та кругові діаграми.
Комп’ютерна презентація.
1) „Види діаграм”.
2) „Як будувати діаграми з допомогою табличного процесора MS Excel”.
Закріпленя зань і вмінь.
Різнорівневі картки.
Завдання №1. Лікарі рекомендують денну норму їжі розподілити на чотири прийоми: ранковий сніданок – 25%, другий сніданок – 15%, обід – 45% і вечеря – 15%. Побудуйте кругову діаграму розподілу денної норми їжі з допомогою програми MS Excel.
Учні демонструють свої роботи.
Завдання №2. Побудуйте стовбчату діаграму розподілу площі світового океану використовуючі дані отримані з Інтернет в робочих зошитах.
Світовий океан складається із чотирьох океанів.
Учні демонструють свої роботи.
Завдання №3. Третина учнів класу відвідують математичний гурток, чверть учнів –літературний, восьма частина – шаховий, а решта сім учнів – футбольний. Знайдіть дані, яких не вистачає, і побудуйте за цими даними кругову діаграму використовуючи програму Калькулятор і прграму MS Excel.
Учні демонструють свої роботи.
Підсумок уроку.
Прочитайте діаграмми «Страны Европы»
Страны Европы |
||||||
Страна |
Площадь территории, |
в % |
Численность |
в % |
Плотность |
в % |
Ирландия |
70,3 |
8,02% |
3550 |
3,58% |
50,5 |
44,60% |
Испания |
504,9 |
57,61% |
38600 |
38,90% |
76,45 |
67,53% |
Италия |
301,2 |
34,37% |
57074 |
57,52% |
189,49 |
167,37% |
Всего |
876,4 |
100,00% |
99224 |
100,00% |
113,22 |
100,00% |
1.Яка країна має найбільшу площу?
2. У якій країні проживає найбільше людей?
3. Де найменша плотність?
У якості домашнього завдання пропоную учням будувати діаграми і в зошиті математичними засобами, і з наступною перевіркою з допомогою електронних таблиць.
ЗАВДАННЯ 1
ЗАВДАННЯ 2
ЗАВДАННЯ 3
Що означають дані, які ви бачите на цій діаграмі?
Поставте запитання, по даним, що наведені на діаграмі.