16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Гра "Правовий квест"

Про матеріал
Гра для дев'ятикласників, щоб перевірити їхні знання з основ правознавства.
Перегляд файлу

КВЕСТ-ГРА «ПРАВОВИК»

Мета: формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті пам'ять; виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.

Обладнання: мультимедійний комплекс, бланки тестів,  призи, м’яч, конверти, кросворди, матеріали завдань, таблички з позначенням етапів.

Форма заходу: квест-гра.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

Вчителі-інструктори займають свої місця на пунктах. Команди збираються у вестибюлі школи, де перед ними виступає вчитель правознавства.

Вчитель. Добрий день! Дорогі учасники квесту, ця гра допоможе вам  краще засвоїти  знання з правознавства, ми проведемо правовий квест. Хто знає, що таке квест?

Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків.

Шукати ви будете нагороду, але головне – виконавши всі завдання вірно, ви здобудете цінні для вас знання.

Оскільки гра командна, вона передбачає певні правила для членів команд:

• Швидко розподіліть ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення), секретар (записує відповіді на завдання), дослідники (ретельно вивчають текст Конвенції про права дитини і допомагають іншим запам’ятати якомога більше прав, визначених нею).

• Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного і інструктора.

• Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.

• Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.

• Намагайтеся дійти спільної думки.

Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи, переможе.

ІІ. Ознайомлення із правилами гри

1. Кожна команда складається з 4-х учасників

2. На старті кожна команда отримує:

• Маршрутний лист. Він протягом всього квесту знаходиться у капітана.

  Інструктори будуть  знаходитися на своїх робочих місцях

-         Команда отримує маршрутний лист і починає проходження маршруту, після виконання всіх завдань, коли маршрутний лист буде повністю заповнений, команди повертаються до мене і здають маршрутний лист, де журі підраховує бали і визначають переможця.

Журі: Заступник директора з навчально методичної роботи Матвієнко А.О.

Заступник директора з ВР Кокарєва Л.Г.

Вчитель правознавства Чернуська В.М.

2. Робота на етапах квесту:

• Прибувши на етап, інструктор вручає вам конверт із завданнями, відповіді ви повинні записати на окремих листках.

 • Всі члени команди, обговорюють його розв’язання, дотримуючись правил роботи в групі, секретар записує відповіді, якщо в цьому є необхідність.

• Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди та дисципліну під час проходження етапу, заносять відомості до маршрутного листа.

• Команда відправляється до наступного етапу.

ІІІ. Проходження етапів .

Етап І. «Історичний»

На аркуші паперу дайте відповіді на питання.

  1. Як, де і коли була прийнята Декларація прав людини і Конвенція про права дитини (5 балів). Вручаю конверт. «ст.6 Конвенції прав дитини говорить: Держави-сторони визнають, що кожна дитина має невід’ємне право на життя» (вчитель біології).
  2. Завдання. На аркуші паперу напишіть якнайбільше своїх прав. Кожна правильна відповідь 1 бал. Вручає конверт. «ст. 49 Конституції України. Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.» (вчитель ОЗ Тирса О.К.).

Етап ІІІ. Завдання. До написаних словосполучень, ви маєте вказати слово «право» чи «обов’язок»

  • Берегти шкільне майно (обов’язок)
  • Брати участь у конкурсах, змаганнях (право)
  • Дотримуватись правил дорожнього руху (обов’язок)
  • Об’єднуватися з іншими дітьми у групи, компанії (право)
  • Старанно вчитись (обов’язок)
  • Користуватися шкільною бібліотекою (право)
  • Охороняти природу, пам’ятки культури (обов’язок)
  • Вибирати собі друзів (право)
  • Дотримуватися моральних норм поведінки (обов’язок)
  • Поважати дорослих (право)

Конверт ст. 48 Конституції України «Кожен має право на достатній життєвий рівень, що включає повноцінне харчування» (Мирна Н.)

Завдання. На аркуші паперу написати максимум своїх обов’язків.

Конверт. Ст. 54 Конституції України. «Громадянам гарантується свобода літературної, художньої творчості.» (бібліотекар)

Завдання. . Які дитячі права порушено в казці «Дванадцять місяців» (право на турботу).

2. Яке право дитини порушено в казці «Попелюшка». Мачуха та сестри не дозволили Попелюшці поїхати на бал та змусили її переробити багато домашніх справ.

(Дитина має право на відпочинок, право гратися та веселитися).

3. Діти мають право жити із своїми батьками і нікому не дозволено їх розлучати. В якій відомій казці Г.Х. Андерсена порушено це право (Снігова королева).

4. В якій казці Г.Х. Андерсена порушено право дитини «бути як не всі» («Гидке каченя»)

5. В якій казці одна дама, скориставшись добрим вчинком свого чоловіка, використовує його збагачення та для просування по службовій драбині, але все втрачає із-за своєї жадності (О.С. Пушкін «Казка про рибака та рибку).

Конверт. Ст 53 Конституції України «Кожен має право на освіту» (Матвієнко А.О.)

Завдання. Дайте відповідь на питання.

1. Коли було оголошено незалежність України .( 24 серпня 1991 року)

2.Назвіть найвищі державні посади в нашій країні. (Голова Верховної ради, Президент, Прем'єр-міністр)

3.Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим? (Верховна рада України )

4.Який державний орган влади в Україні є найвищим виконавчим та розпорядним? (Уряд, Кабінет Міністрів України)

5.Коли було прийнято Конституцію України за якою живе держава? (28 червня 1996 року )

6.Хто був першим Президентом в історії України (Михайло Грушевський)

7.З якого року людина може обирати громадянство? (З 18 років)

8.До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років)

9.  Який буде договір , якщо Ви купуєте в магазині морозиво. (Договір купівлі-продажу)

10. Можливість діяти без заборон, за вибором. (Свобода)

11.Які основні документи закріплюють права дитини? Декларація прав дитини)

12. Вам бабуся залишила у спадок будинок це- (договір спадок)

Конверт. Ст. 45 Конституція України «Кожен має право на відпочинок» (педагог-організатор)

Завдання. Заспівати пісню

Команди здають свої листи з виконаними завданнями. Журі підводить підсумки. Нагородження.

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
8 липня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку