Гра «Успішна громада»
В грі беруть одночасно участь 6-12 учнів
Для гри потрібно підготувати:
-
лист-аркуш з зображенням ігрового шляху команди
-
фішки
-
набір термінів
-
перелік проблемних завдань, для розв’язання яких членам команд необхідно використовувати комунікативні компетентності, емпатію, стратегічне бачення та критичне мислення
-
бумага
-
ручка
-
словник
-
магнітна дошка
-
стенд для ігрових завдань
-
ігровий кубік
І рівень.
Учням пропонується пояснити терміни, які вони отримують. Якщо учень повністю розкриває термін – отримує 3 бали, робить незначну помилку – 2 бали, частково розуміє поняття – 1 бал. Пропонується відповісти іншим учням, якщо виявилося що учень не справився з завданням. Вчитель контролює відповіді і звертає увагу на важливість розуміння значення термін для виконання завдань ІІ рівня.
Пропонуємо терміни:
-
громада територіальна
-
самоврядування
-
петиція
-
депутат
-
вибори
-
референдум
-
законодавча влада
-
виконавча влада
-
закон
-
демократія
-
права
-
обов 'язки
Капітани команд за допомогою ігрового кубіку визначились з номерами пакетів завдань.
Команди отримали окремі завдання та почали їх обговорювати.
Постійна колективна взаємодія в командах під час гри.
Обговорення питання в командах та визначення загального рішення відбувається під керівництвом лідера команди.
На визначення термінів та понять відводиться ….хвилин.
Капітани команд репрезентують продукт «колективного разуму».
Судді голосують та визначають кількість балів які отримали команди.
ІІ рівень
Учням пропонується приклад проблеми життєдіяльності громади та за алгоритмом вирішити її.
Алгоритм дій:
-
Опишіть проблему.
-
Кого ця проблема стосується?
-
Чому вона виникла?
-
Що треба зробити для її вирішення
-
Які категорії населення зацікавлені вирішити проблему?
-
До кого треба звернутися за допомогою?
-
Спробуйте прописати механізм вирішення
-
Хто вас може підтримати в цій справі?
-
Як зацікавати інших цією проблемою
-
Який результат сподіваєтесь отримати.
Перелік проблем :
-
Озеленення території
-
Спортивний майданчик
-
Вивіз і сортування сміття
-
Безхатні тварини
-
Шкільний автобус
-
Транспорт
-
Організація молодіжного дозвілля
-
Несправність дорожного покриття
-
Пандуси
-
Екологія
-
Комунальні послуги
-
Юридична допомога
-
Соціальний захист населення
-
Санітарний стан водойми
-
Рівень злочинності
-
Тематика зазначених проблем може бути змінена або в разі необхідності учні можуть бути об’єднані по 2-3 для виконання завдання. Всього на ІІ рівні можна отримати
ІІІ рівень
Учні самостійно обирають проблему життєдіяльності своєї територіальної громади та розробляють механізм її вирішення. Для цього доречно їх об'єднати в групи по 3-5 учнів.
Зразок плану дій:
-
Опишіть проблему.
-
Визначте масштаби проблеми
-
Оцініть її значущість для громади
-
Чому вона виникла і існує
-
Чому вона не вирішується
-
Хто зацікавлений в її вирішенні
-
Як привернути увагу до необхідності вирішення питання
-
Що ви пропонуєте для вирішення
-
Чи існує досвід як подібне питання вирішувалось іншими громадами
-
Що можна зробити самотужки
-
До кого потрібно звернутися за допомогою?
-
Який результат очікуєте?
-
Спробуйте створити проект.
-
Як будете поширювати свою ідею?
ІV рівень
-
Придумайте назву проекту, використовучи не більше 10 слів
-
Визначте категорію проекту: міська економіка, безпека громади, екологія міста, розвиток міських громад, культура, історична спадщина, освіта, міська інфраструктура, туризм
-
Місце реалізації проекту
-
Мета та задачі проекту
-
Актуальність та суспільне значення проекту
-
Дослідження: вивчення думки громади, провести обговорення, опитування чи анкетування.
-
Проблеми, що вирішується проектом
-
Відповідність проекту існуючим програмам місцевого розвитку
-
Цільова аудиторія проект
-
Механізм реалізації проекту: опишіть яким чином планується реалізувати проект із зазначенням орієнтовних часових рамок
-
Очікувані результати: опишіть передбачувані результати та їх вплив на існуючий стан.
12. Створити презентацію.