Мета уроку . Вивчати права дитини та їх дотримуватися
з'ясувати рівень знань учнів щодо законодавства України з прав дитини, Конвенції ООН про трава дитини; розвивати в них уміння самостійно робити висновки та аналізувати їх; формувати в учнів навички застосовувати набуті знання за різноманітних миттєвих обставин
|
Права людини починаються з прав дитини
|
|||
|
|
|||
|
9-10 класи |
|||
|
|
|||
|
Учитель правознавства Дудчанського загальноосвітнього об’єднання «дитячий садок-школа І-ІІІ ступенів-позашкільний заклад» Нововоронцовського району Херсонської області Ільницька Іванна Іванівна |
|||
|
|
|||
|
|
|||
Тема: Права людини починаються з прав дитини.
Мета: з'ясувати рівень знань учнів щодо законодавства України з прав дитини, Конвенції ООН про трава дитини; розвивати в них уміння самостійно робити висновки та аналізувати їх; формувати в учнів навички застосовувати набуті знання за різноманітних миттєвих обставин.
Форма заходу: |
Правовий турнір |
«Що неможливо виходячи з міркувань права , то обов’язково повинно бути зроблено з міркувань розуму».
В. Швебель.
Перебіг турніру
Слово вчителя
Права людини є загальними в тому відношенні, що вносять у суспільне життя єдиний вимір, який охоплює значну кількість, а в ідеалі — всіх людей як суб'єктів права. Відомий німецький філософ К. Ясперс виокремлював у цьому плані три можливих типи соціальності і, відповідно, три способи організації суспільства: по-перше, на засадах приватного інтересу ізольованого індивіда; по-друге, органічну цілісність людей, об'єднаних на національних чи духовних засадах; по-третє, формально-правову організацію, де кожен розглядається лише в тому вимірі, в якому він рівний будь-якому іншому.
Права людини повинні бути рівними для кожного, тобто без урахування належності до рас, статі, національності, релігії, політичних переконань і т.ін. При цьому правова рівність трактується в міжнародних документах про права людини у двох аспектах: як рівність від народження в гідності і в правах і як рівність перед законом та судом незалежно від різних умов.
Захист прав та інтересів дитини є одним із найважливіших завдань Української держави, адже ставлення до дітей, їхніх прав і свобод, повага до їхньої людської гідності якнайточніше відображають рівень гуманності й цивілізованості суспільства. Саме захисту прав та інтересів дитини присвячується турнір «Права людини починаються з прав дитини».
Запрошуємо до участі команди «Юні правознавці» та «Юні адвокати».
Представлення команд.
Команда «Юні правознавці»
«Як світло денне, нам потрібне право, бо без законів не живе держава!»
Команда «Юні адвокати»
«На ниві правових знань ми кращі знавці обов’язків і прав!»
Звучить музика, команди займають свої місця.
Ваші знання оцінюватиме компетентне журі...(представлення журі)
1 - Конкурс «Бліц»
Учитель:
Перший конкурс буде проходити за принципом: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то право ввідповісти передається команді суперників.
1. Якими правами дитини користуєтеся ви у даний момент ? (Правом на життя та освіту).
2. Добре вчитися – це право чи обов”язок ? (Обов’язок)
3. Хто надає дитині найперше право у житті ? (Мама)
4. Продовжіть вислів Вольтера: “Свобода полягає в тому, щоб залежати лише від...” (Закону).
5. Завершіть фразу Віктора Гюго “Право – це все те, що є істинне та ...” (Справедливе).
6. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій – мати Прометея, Богиня передбачення – передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? (Феміда).
7. Як називається міжнародний документ щодо захисту дітей? (Конвенція)
8. Коли була підписана Конвенція ООН про права дитини? (У 1989 році)
9. В якому році в Україні було прийнято Закон щодо охорони дитинства?
(у 1991 році)
10. Назвіть основні міжнародні документи про права людини.(10.12.1948 р. прийнята Загальна декларація прав людини)
11. Які органи в Україні покликані забезпечувати захист прав людини в наші державі?(прокуратура , суд)
12. Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні? (Так).
13. Певні правила соціальної поведінки людини. (Мораль).
14. Основний Закон України. (Конституція).
15. Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин).
16. Правило поведінки, що склалося людством протягом тривалого часу. (Звичай).
17. Людина, що виступає носієм різних суспільних відносин у державі. (Особа).
18. Перше і важливе право кожного громадянина. (Особиста свобода).
19. Здатність особи мати права і обов’язки. (Правоздатність).
20. Протиправна дія. (Правопорушення).
21. Протиправна поведінка. (Проступок).
22. Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України, які досягли... (18-річного віку).
23. Засновником молодіжних та дитячих організацій можуть бути громадяни ... (з 15-річного віку).
24. Максимальна тривалість робочого часу в Україні... (40 годин на тиждень).
25. Повна дієздатність громадян настає... (з 18-річного віку).
26. Суспільно-небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин)
27. Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (з 14 років).
28. Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (з 16 років).
29. Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).
30. Письмові договори про повну матеріальну відповідальність можуть бути укладені підприємством лише з працівником, який досягнув... (18 років).
2- Конкурс капітанів « Ми вам – ви нам»
1. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування (опіка).
2. Місто, де були прийняті міжнародні правила здійснення правосуддя щодо неповнолітніх (Пекін).
3. З якого віку людина може вибирати своє громадянство (з 18 років)?
4. Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини? (Конвенція про права дитини 1989 р., Декларація про права дитини 1959 р.).
5. Назвіть обов’язки учнів?
6. Місто, в якому 10.12.1948 р. було проголошено Загальну декларацію прав дитини? (Париж).
7. До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років).
8. Які права має учень?
Слово журі після 2 -конкурсів
3 - Конкурс висловів на правознавчу тематику.
Завдання:
Назвіть якнайбільше висловів відомих людей про право (підготовлених заздалегідь). Команда-суперник повинна пояснити зміст висловів.
Приклади висловів:
4-Конкурс з глядачами
Завдання:
Глядачі повинні розв’язати ситуації, пов’язані із знанням законів України, прав та обов’язків громадян.
5 - Конкурс плакатів на правознавчу тематику .
Кожна команда презентує плакат на правознавчу тематику.
6 - Конкурс прислів’їв на правову тематику.
Члени команд називають по черзі прислів’я про права дитини. Перемагає та команда, яка більше назвала прислів’їв.
Наприклад:
Журі підводить підсумок .
Нагородження переможців.
Використана література
1. Інтернет ресурси.
2. Науково- методичний журнал «Історія і суспільствознавство», Основа,2012 р .,с.20-25.
3. Воронянський О.В., «Навчальний посібник . Правознавство.»,Ранок,2010 р.,с. 15-18.
4.
Додатки
1