Тренінг "Підлітки мають знати свої права"

Про матеріал

ТРЕНІНГ

ПІДЛІТКИ МАЮТЬ ЗНАТИ СВОЇ ПРАВА

Мета: Ознайомити учасників з основними положеннями Конвенції

ООН про права дитини,

формувати у них навички використання отриманих знань при

вирішенні реальних життєвих ситуацій.

Поняття для засвоєння:

декларація, людська гідність, права людини, правила, права

дитини, правовий статус особи, нормативно - правовий акт, мораль

  • Вправа «Очікування»

Учням роздають аркуші, на яких вони записують свої очікування від тренінгу – гри та прикріплюють до плакату

  • Інформаційне повідомлення «Конвенція ООН про права дитини»

Права людини починаються з прав дитини. Люди люблять і любили своїх дітей завжди. Однак захищати дітей на міжнародному рівні почали лише на початку ХХ століття. А чому, до речі, всі люди світу відзначають День захисту прав дитини 20 листопада? (Відповіді учнів)

Було прийнято цілий ряд важливих міжнародних актів, що дали початок міжнародному руху за права дитини. Та центральне місце займає «Конвенція ООН про права дитини», прийнята саме 20 листопада 1989 року.

Конвенція ООН про права дитини - це угода між країнами. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу.

Згідно з Конвенцією, права дитини діляться на 5 груп:

• Цивільні права (право на ім'я, національність, життя, принцип недискримінації, право на особисте життя);

• Політичні права (свобода слова, свобода самовираження);

• Економічні права (право на захист від експлуатації, працю, відпочинок);

• Соціальні права (право на освіту, охорону здоров'я, соціальне забезпечення);

• Культурні права (право на відпочинок та дозвілля).

Варто пам'ятати: якщо людина має права, то вона повинна мати і обов'язки. Якщо немає обов'язку – немає права. Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої. Кожна людина повинна поважати права іншої людини.

  • Гра – розминка «Ливарпамен»

Мета: прищеплювати підліткам розуміння необхідності правил і законів,

цінності їх у суспільстві, а також подати деякі основні ідеї щодо

справедливості ( тобто правила про правила)

Хід гри:

Вчитель об'єднує учасників у дві команди методом «День і ніч» з різною кількістю гравців і просить вишикуватися в дві колони. Потім він дає маркер першому гравцеві в кожній команді та пропонує почати гру. Певна річ, група буде розгубленою через відсутність вказівок. Через деякий час вчитель поступово пояснює окремі правила гри, говорячи ,що маркер треба спочатку передати в кінець колони, а потім повернути його назад. Виграє команда, яка закінчує передачу предмета першою. Команди починають, але вчитель їх зупиняє, сказавши, що вони не дотримуються правил гри. Маркер слід через ліве плече. Гравці починають обурюватися,що їм нічого не казали про це. Після чергового старту гра зупиняється і дається нове правило (повертатися до сусіда, що стоїть позаду, а потім віддавати маркер). Коли «переможці» оголошені, більшість учасників обурені перебігом гри.

Обговорення:

• Що ви відчували, коли виконували цю вправу?

• Що було справедливим?

• Що було не справедливим?

• Що може зробити гру справедливою?

• За яких умов гра була б справедливою?

• Де потрібні правила?

• Для чого потрібні правила?

• Що є спільного між правилами та законами?

• В чому відмінність правил та законів?

  • Конкурс «Чи знаєте ви зміст Конвенції ООН про права дитини?»

Команди одержують бланки із завданням – визначити справжні та жартівливі права. Кожному праву відповідає певна літера. Із цих літер треба скласти зашифровану ключову фразу («І я знаю Конвенцію ООН»). Написати цю фразу на аркуші.

Знайдіть права, які дійсно визначені у Конвенції:

1.Усі діти мають право на любов та турботу. (і)

2.Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та ход-доги. (в)

3.Дітей, які добре ставляться до своїх батьків, ті повинні особливо поважати. (х)

4.Усі діти рівні у своїх правах. (я)

5.Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства чи війни. (з)

6.Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона того захоче. (ь)

7.Особлива турбота – дітям-інвалідам. (н)

8.Усі діти мають право на повноцінне харчування. (а)

9.Усі діти мають право на відпочинок та дозвілля. (ю)

10.Жодна дитина не повинна мити посуд. (л)

11.Усі діти мають право на освіту. (к)

12.Кожна дитина має право користуватися посудом. (ш)

13.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату. (ч)

14.Особлива турбота – дітям, які перебувають у конфлікті з законом. (о)

15.Особлива турбота – дітям біженцям. (н)

16.Діти мають право вільно висловлювати свої погляди. (в)

17.Кожна дитина має право відмовитися від обіду. (с)

18.Усі діти мають право на медичну допомогу.(є)

19.Усі діти мають право на вільне спілкування. (н)

20.Діти, які мають брата чи сестру, повинні отримувати додатковий захист. (ж)

21.Особлива турбота – дітям без сімей. (ц)

22.Жодну дитину не можна примусово залучити до праці. (і)

23.Усі діти мають право на інформацію. (ю)

24.Жодну дитину не повинні принижувати чи ображати. (о)

25.Кожна дитина має право отримувати сніданок у ліжко. (т)

26.Кожна дитина має право на свободу думки, релігії, поглядів. (о)

27. Кожна дитина має право безкоштовно розважатися. (р)

28.Жодна дитина не повинна бути об'єктом будь-якого насилля. (н)

Принципи, які сьогодні лежать в основі права будь-якої демократичної країни, знаходили своє віддзеркалення навіть у старогрецькій міфології: богині закону Евномія і помсти - Немезіс вершили суд над тими, хто посмів робити замах на засади громадського порядку. Сьогодні - це прямий обов'язок юристів різних спеціальностей. Адвокати і юрисконсульти, прокурори і нотаріуси, судді і слідчі забезпечують виконання законів і підзаконних актів, а також гарантують невідворотність покарання в разі їх недотримання. Професія юриста - це, перш за все, величезний рівень відповідальності. Саме вони допомагають нам розібратися в тонкощах правових процедур.

  • Конкурс «Юридична консультація»

Уявіть собі, що ви стали юристами. До вас звертаються люди за юридичною допомогою. Надайте юридичні консультацію з таких ситуацій (команди вибирають аркуші із 2 ситуаціями – по 5 балів за повну відповідь).

Ситуація 1.

Хлопець, бажаючи похизуватися своєю силою, підняв дівчину на руки і за її згодою утримував її за огорожею балкону. Хлопець не втримав дівчину, і вона впала з 5 поверху, у наслідок чого отримала складні переломи. Було порушено Кримінальну справу. Чому? (Скоєно злочин через необережність).

Ситуація 2.

Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він виявився неякісним. Що робити покупцеві? (Звернутися до магазину, якщо є чек про придбання фотоапарату, вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний; у разі відмови – звертатися до суду).

Ситуація 3.

Після смерті громадянина Б залишилось його майно. Про своє бажання отримати це майно заявили 12-річна донька померлого, 83-літня мати, та 40-літній брат померлого. Хто із претендуючи осіб не отримає спадщину? (Брат не отримає спадщину, тому що є спадкоємці першої черги – неповнолітня донька і стара мати).

Ситуація 4.

До виборчої комісії звернувся громадянин України П (23 роки, проживає в Україні з 20-ти років, раніше не осуджений), із проханням зареєструвати його кандидатом у депутати Верховної Ради України. Чи буде задоволене його прохання? Обґрунтуйте відповідь.(Не буде, оскільки кандидат у народні депутати може бути громадянин України ,який прожив в Україні не менш, як 5 років).

Конкурс «Юридичний рахунок» (конкурс капітанів)

Юристи – професіонали повинні мати всебічні знання, у тому числі вміти швидко рахувати. Складіть математичний вираз та обчисліть його. (Правильна відповідь – 5 балів).

Вираз 1. 18 + 16 – 18 – 15 + 0 = ? (1)

Вираз 2. 35 – 21 – 10 + 4 + 10 = ? (18)

  • Вправа «Реалізовані очікування»

Учасників просять пригадати свої очікування від тренінгу та сказати чи реалізувалися вони чи ні.

«Побажання»

Шановна молодь, я бажаю вам бути більш самостійними, проявляти ініціативу, відповідальність, набувати нових друзів серед ровесників і дорослих. Вчитися знаходити відповіді на складні завдання, експериментувати, робити помилки, аналізувати їх і вміти робити висновки.

Перегляд файлу

 

КЗО «Преображенський НВК»

 

 

 

ТРЕНІНГ

 

ПІДЛІТКИ  МАЮТЬ  ЗНАТИ  СВОЇ  ПРАВА

 

8-9 КЛАС

 

Картинки по запросу право україни

 

                          Підготувала:

                                                              вчитель історії та правознавства

                                  Прудникова А.В.

 

 

 

 

2018р.

 

 

ТРЕНІНГ

 

ПІДЛІТКИ  МАЮТЬ  ЗНАТИ  СВОЇ  ПРАВА

 

 

Мета:     Ознайомити  учасників  з  основними  положеннями  Конвенції 

                ООН   про  права  дитини, 

                формувати  у  них  навички  використання  отриманих  знань  при 

                вирішенні  реальних   життєвих  ситуацій.

Поняття  для  засвоєння:

                     декларація,  людська  гідність,  права  людини,  правила,  права 

                     дитини, правовий   статус  особи,  нормативно - правовий  акт,  мораль

 

  • Вправа «Очікування»

 Учням роздають аркуші, на яких вони записують свої очікування від тренінгу – гри та прикріплюють до плакату

 

  • Інформаційне повідомлення «Конвенція ООН про права дитини»

 

    Права людини починаються з прав дитини. Люди люблять і любили своїх дітей завжди. Однак захищати дітей на міжнародному рівні почали лише на початку ХХ століття. А чому, до речі, всі люди світу відзначають День захисту прав дитини 20 листопада? (Відповіді учнів)

Було прийнято цілий ряд важливих міжнародних актів, що дали початок міжнародному руху за права дитини. Та центральне місце займає «Конвенція ООН про права дитини», прийнята саме 20 листопада 1989 року.

Конвенція ООН про права дитини - це угода між країнами. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу.

       Згідно з Конвенцією, права дитини діляться на 5 груп:

• Цивільні права (право на ім’я, національність, життя,  принцип недискримінації, право на особисте життя);

• Політичні права (свобода слова, свобода самовираження);

• Економічні права (право на захист від експлуатації, працю, відпочинок);

• Соціальні права (право на освіту, охорону здоров’я, соціальне забезпечення);

• Культурні права (право на відпочинок та дозвілля).

 

   Варто пам’ятати: якщо людина має права, то вона повинна мати і обов’язки. Якщо немає обов’язку – немає права. Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої. Кожна людина повинна поважати права іншої людини.

 

 

 

 

 

 

 

  • Гра – розминка «Ливарпамен»

 

Мета:  прищеплювати  підліткам  розуміння  необхідності  правил  і  законів, 

           цінності  їх  у суспільстві,  а  також подати  деякі  основні  ідеї   щодо  

        справедливості  ( тобто  правила  про   правила)

 

 Хід гри:

 Вчитель об’єднує учасників у дві команди методом «День і ніч» з різною кількістю гравців і просить вишикуватися в дві колони. Потім він дає маркер першому гравцеві в кожній команді та пропонує почати гру. Певна річ, група буде розгубленою через відсутність вказівок. Через деякий час вчитель поступово пояснює окремі правила гри, говорячи ,що маркер треба спочатку передати в кінець колони, а потім повернути його назад. Виграє команда, яка закінчує передачу предмета першою. Команди починають, але вчитель їх зупиняє, сказавши, що вони не дотримуються правил гри. Маркер слід через ліве плече. Гравці починають обурюватися,що їм  нічого не казали про це. Після чергового старту гра зупиняється і дається нове правило (повертатися до сусіда, що стоїть позаду, а потім віддавати маркер). Коли «переможці» оголошені, більшість учасників обурені перебігом гри.

Обговорення:

• Що ви відчували, коли виконували цю вправу?

• Що було справедливим?

• Що було не справедливим?

• Що може зробити гру справедливою?

• За яких умов гра була б справедливою?

• Де потрібні правила?

• Для чого потрібні правила?

• Що є спільного між правилами та законами?

• В чому відмінність правил та законів?

 

  • Конкурс  «Чи знаєте ви зміст Конвенції ООН про права дитини?»

 

   Команди одержують бланки із завданням – визначити справжні та жартівливі права. Кожному праву відповідає певна літера. Із цих літер треба скласти зашифровану ключову фразу («І я знаю Конвенцію ООН»). Написати цю фразу на аркуші.

Знайдіть права, які дійсно визначені у Конвенції:

1.Усі діти мають право на любов та турботу. (і)

2.Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та ход-доги. (в)

3.Дітей, які добре ставляться до своїх батьків, ті повинні особливо поважати. (х)

4.Усі діти рівні у своїх правах. (я)

 

5.Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства чи війни. (з)

6.Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона того захоче. (ь)

7.Особлива турбота – дітям-інвалідам. (н)

8.Усі діти мають право на повноцінне харчування. (а)

9.Усі діти мають право на відпочинок та дозвілля. (ю)

10.Жодна дитина не повинна мити посуд. (л)

11.Усі діти мають право на освіту. (к)

12.Кожна дитина має право користуватися посудом. (ш)

13.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату. (ч)

14.Особлива турбота – дітям, які перебувають у конфлікті з законом. (о)

15.Особлива турбота – дітям біженцям. (н)

16.Діти мають право вільно висловлювати свої погляди. (в)

17.Кожна дитина має право відмовитися від обіду. (с)

18.Усі діти мають право на медичну допомогу.(є)

19.Усі діти мають право на вільне спілкування. (н)

20.Діти, які мають брата чи сестру, повинні отримувати додатковий захист. (ж)

21.Особлива турбота – дітям без сімей. (ц)

22.Жодну дитину не можна примусово залучити до праці. (і)

23.Усі діти мають право на інформацію. (ю)

24.Жодну дитину не повинні принижувати чи ображати. (о)

25.Кожна дитина має право отримувати сніданок у ліжко. (т)

26.Кожна дитина має право на свободу думки, релігії, поглядів. (о)

27. Кожна дитина має право безкоштовно розважатися. (р)

28.Жодна дитина не повинна бути об’єктом будь-якого насилля. (н)

 

Принципи, які сьогодні лежать в основі права будь-якої демократичної країни, знаходили своє віддзеркалення навіть у старогрецькій міфології: богині закону Евномія і помсти - Немезіс вершили суд над тими, хто посмів робити замах на засади громадського порядку. Сьогодні - це прямий обов'язок юристів різних спеціальностей. Адвокати і юрисконсульти, прокурори і нотаріуси, судді і слідчі забезпечують виконання законів і підзаконних актів, а також гарантують невідворотність покарання в разі їх недотримання. Професія юриста - це, перш за все, величезний рівень відповідальності. Саме вони допомагають нам розібратися в тонкощах правових процедур.

 

  • Конкурс  «Юридична консультація»

 

Уявіть собі, що ви стали юристами. До вас звертаються люди за юридичною допомогою. Надайте юридичні консультацію з таких ситуацій (команди вибирають аркуші із 2 ситуаціями – по 5 балів за повну відповідь).

 

   Ситуація 1.

   Хлопець, бажаючи похизуватися своєю силою, підняв дівчину на руки і за її згодою утримував її за огорожею балкону. Хлопець не втримав дівчину, і вона впала з 5 поверху, у наслідок чого отримала складні переломи. Було порушено Кримінальну справу. Чому? (Скоєно злочин через необережність).

 

   

Ситуація 2.

   Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він виявився неякісним. Що робити покупцеві? (Звернутися до магазину, якщо є чек про придбання фотоапарату, вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний; у разі відмови – звертатися до суду).

 

   Ситуація 3.

   Після смерті громадянина Б залишилось його майно. Про своє бажання отримати це майно заявили 12-річна донька померлого, 83-літня мати, та 40-літній брат померлого. Хто із претендуючи осіб не отримає спадщину? (Брат не отримає спадщину, тому що є спадкоємці першої черги – неповнолітня донька і стара мати).

 

   Ситуація 4.

   До виборчої комісії звернувся громадянин України П (23 роки, проживає в Україні з 20-ти років, раніше не осуджений), із проханням зареєструвати його кандидатом у депутати Верховної Ради України. Чи буде задоволене його прохання? Обґрунтуйте відповідь.(Не буде, оскільки кандидат у народні депутати може бути громадянин України ,який прожив в Україні не менш, як 5 років).

 

Конкурс  «Юридичний рахунок» (конкурс капітанів)

   Юристи – професіонали повинні мати всебічні знання, у тому числі вміти швидко рахувати. Складіть математичний вираз та обчисліть його. (Правильна відповідь – 5 балів).

   Вираз 1. 18 + 16 – 18 – 15 + 0 = ? (1)

   Вираз 2. 35 – 21 – 10 + 4 + 10 = ? (18)

 

  • Вправа «Реалізовані очікування» 

Учасників просять пригадати свої очікування від тренінгу та сказати чи реалізувалися вони чи ні.

 

 

«Побажання»

Шановна молодь, я бажаю вам бути більш самостійними, проявляти ініціативу, відповідальність, набувати нових друзів серед ровесників і дорослих. Вчитися знаходити відповіді на складні завдання, експериментувати, робити помилки, аналізувати їх і вміти робити висновки.

docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
2650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку