Урок. "Трудовий договір та умови працеалаштування".

Про матеріал

Урок з практичного права на тему "Трудовий договір та умови працеалаштування."

Підготуватися до уроку слід попередньо, роздавши дітям випереджаюче завдання. Діти можуть зробити власні презентації, повідомлення. Розгляд завдань доречно робити у групах, оскільки часу недостятньо для такої теми, але велику увагу слід приділити вибору професії, оплата праці, трудовий договір, трудова книжка, оскільки учні в майбутньому будуть тісно повязанні з цими термінами та поняттями.

Перегляд файлу

Урок з практичного права у 9 класі.  

  Тема:  Трудовий договір та умови працевлаштування.

     Мета: ознайомити учнів з поняттям трудовий договір та умови його укладання; розкривати порядок прийому на роботу та розірвання трудового договору;  закріпити нові поняття у галузі правової освіти, як трудова книжка, заробітна плата; розвивати вміння працювати з документами, розв’язувати юридичні ситуації, аналізувати та робити висновки що до питань трудових відносин, пропонувати шляхи розв’язання правових ситуацій; виховання правового світогляду, самостійності, впевненості у виборі  майбутньої професії і майбутньому працевлаштуванню.

   Тип уроку : комбінований

    Обладнання: мультимедійна дошка, Конституція України, роздатковий матеріал, картки з завданнями, інтернет мережа, додаткова література.

 

Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Перевірка домашнього завдання.

На минулому уроці, ми з вами, розпочали нову тему Трудове право і ознайомилися з головними аспектами права на працю в Україні. Домашнім завданням вам було виписати і вивчити поняття: працівник, роботодавець, безробітній, ринок праці, резюме, підприємницька діяльність. А також  з’ясувати які нормативно правові акти регулюють право на працю в Україні, та характерні ознаки підприємницької діяльності .

Перевіримо, як ви підготувалися.

1.Словникова робота (картки з завданнями різних рівнів). Картка №1, №2.

 

 

Словникова робота

К    Картка №1                  Встанови відповідність                             1 - 4 бали

1.Працівник -

А – від французького – висновок, документ, узагальнення найважливіших відомостей про освіту, здібності, та працездатність.

2.Роботодавець -

Б – самостійна ініціативна, систематична, на власний ризик діяльність  з метою отримання прибутку

3.Безробітний -

В – фізична особа, яка вступила у трудові правовідносини з роботодавцем і є однією із сторін трудової угоди

4.Підприємницька  діяльність -

Г – громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших доходів.

5.Ринок праці -

Д – юридична особа або фізична особа, що надає роботу і є однією із сторін  трудової угоди

6.Резюме  -

Е – ринок попиту пропозиції та продажу  робочої сили на певний строк

Словникова робота

К  Картка №2         Доповніть речення        5 - 8 балів

    Працівник – це фізична особа, яка вступила у трудові правовідносини з ……………………………………………………………………….

     Роботодавець – це юридична особа, або фізична особа, що надає роботу і ……………………………………………………………………………….

    Безробітний - громадяни працездатного віку, які через відсутність ……………………………………………………………………………..

    Підприємницька  діяльність - самостійна ініціативна, систематична, на власний   ризик діяльність  …………………………………………………………………..

    Ринок праці - ринок попиту  пропозиції  та ……………………………………………………………….

    Резюме  - від французького – висновок, документ, узагальнення найважливіших відомостей про………………………………… …………………..........

 

 

 

 

2. Відтворити схему   (робота біля дошки 2 учня).

               Форми безробіття             Хто складає ринок праці

 - приховане                                   - роботодавці

- масове                                          - працівники

- сезонне                                         - безробітні

- вимушене                                     - структурне

- циклічне

3.Усно фронтально – Назвіть нормативно правову базу яка регулює трудові відносини в Україні.

4.Повідомлення учнів

(Біржа праці, центр зайнятості, навчальні заклади Херсонської області )

Підсумок виконання завдань (оцінювання )

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.

Робота у зошитах (запис), на дошці тема.

Епіграф уроку

Багато чого не зробиш, поки не вивчишся.

Але багато треба зробити., щоб вивчитись

(народна мудрість)

Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати трудове право і ознайомимося з новими поняттями. Запишіть план нашої роботи. Слайд 6. Слайд 7.

 

План

1.Що таке трудовий договір, головні його вимоги?

2. Що таке трудова книжка?

3. Що собою являє процедура працевлаштування?

4.Що таке заробітна плата?

На дошці чи екрані слова і знак запитання (Трудовий договір, трудова книжка, Заробітна плата)

Я роздала випереджаюче завдання учням які сьогодні будуть мені допомагати і ми всі разом з’ясуємо наші запитання прошу вас бути активними і уважними.

Вивчення нового матеріалу

Перше питання плану.

Розповідь вчителя: В  Україні трудові відносини регулюються не лише на державному рівні -  законами і нормативно-правовими актами, але і трудовими і колективними договорами, контрактами. Один із перших кроків, який ми робимо, користуючись правом на працю – укладаємо трудовий договір.

Я запрошую учня з його матеріалами, які він підготував про трудовий договір.  Розповідь учня – запис до зошитів поняття трудовий договір,

1.Робота з документами – перед вами є розділ ІІ Кодексу законів про працю, ви повинні опрацювати деякі статті, та вибрати необхідні вам матеріали і записати до ваших карток правильну відповідь оскільки питань у нас з вами дуже багато ми поділимось на групи і працюватимемо за конкретним завданням, а …….. буде нашим консультантом і скаже чи справді ваші відповіді правильні.

2.Робота з підручником у групах (групи створити за кольоровими фішками) Слайд 8 ст. 157 – 158.

 1гр –  Зміст трудового договору

2гр – Форма трудового договору

3гр – Підстави припинення трудового договору

4гр – Строк трудового договору

Виступи груп - підсумки

А зараз давайте відпочинемо і пограємо у гру «Неперервний ланцюг» за темою професія. Слайд 9.

Ви називаєте по черзі види професій, які існують але не повторюватися і довго не думати, а швидко і правильно українською мовою.

Друге питання плану.

Що таке трудова книжка? Хто з вас уже може мені сказати, оскільки ваші батьки працюють у нас є можливості інтернету, телебачення?

«Відкритий мікрофон» Слайд 10.

Учитель: Тудова книжка – основний документ про трудову діяльність працівника, до якого заносяться відомості про місце роботи та посаду, заохочення та нагороди за успіхи в роботі. Відомості про стягнення до трудової книжки не заносяться. Трудові книжки ведуться роботодавцями і зберігаються в них. Якщо  особи працюють у підприємців – фізичних осіб за трудовими  договорами, то трудові книжки не ведуться

Я показую трудову книжку, діти самостійно перечитують і тезами записують  до зошитів що необхідно записувати до трудової книжки.

Третє питання плану.

 Працевлаштування, хто з вас скаже що це таке, і що необхідно для того щоб працювати? Слайд 11. Усно, вибірково.

 Дійсно ви всі були праві, що до головних вимог працевлаштування, а ось що це таке з точки зору юридики?

 Словникова робота. Працевлаштування це система організаційних, економічних та соціальних заходів, спрямованих на забезпечення трудової зайнятості населення.

Повідомлення учениці. Працевлаштування за кордоном – власна Презентація.

Робота в групі.  Слайд 12

 Завдання  групам: Перед вами витяг з Кодексу законів про працю - знайдіть статті    1група 46,    2 група 47,  3 група 48, 4 група  49.

Опрацюйте їх і запишіть з вашої статті що необхідно знати про випробувальний термін кожному працівнику чи окремо по категоріях. Ви повинні розповісти а потім запитати, про що ви розповідали, Тому необхідно скласти 2-3 запитання до свого завдання в залежності від насиченості матеріалу

Первинне закріплення  - Розповідають, запитують.

Четверте завдання плану

Виступ учня.

Я запрошую ще одного мого помічника …………, він  підготував матеріал про заробітну плату, та її структурні елементи. Словник термінів (заробітна плата)

Діти тепер ми з вами разом заповнюємо таблицю на ст. 160 

IV Закріплення вивченого матеріалу. Слайд 14-17.

На завершення нашого уроку ми спробуємо надати допомогу населенню. Уявіть собі що ми кантора юристів  ми повинні надати юридичну консультацію

Розглядають юридичні задачі та ситуації за таким приблизним планом.

1 . Яка галузь права розглядає?

2.Які нормативні документи регулюють ці права?

3.Хто є об’єктом хто є суб’єктом правових відносин?

4. Як вирішується  дане питання?

1група

26 літню Марію взяли на посаду інженера із випробувальним терміном 3 місяці. Через 2 місяці їй повідомили, що вона не підходить на цю посаду, оскільки ц неї маленька дитина, яка часто хворіє ( за цей час Марина була 2 рази у лікарняній відпустці) Чи дії роботодавця правомірні??????4.1.10ст - 55

2група

Миколі під час влаштування на хімічний завод з виготовлення сірчаної кислоти без оплати праці було установленно випробувальний термін 40 днів з тиждневим  навантаженням 40 годин. Які норми трудового законодавства порушенно????? 4.1.21. ст. - 57

3група

15 літнього Івана за дозволом батька було прийнято на роботу в магазин побутової техніки, більше ніякі документи не потребували. Оплату праці домовились давати у конверті батькові. Які права порушенні ?????4.1.29.

Дякую всім вам за допомогу я думаю що вдячні будуть і люди які зверталися.

Хочу звернутися ще раз до епіграфу нашого уроку і сказати що праця необхідна при всяких умовах життяі вона є складовою нашого життя!

Багато чого не зробиш, поки не вивчишся.

Але багато треба зробити., щоб вивчитись

Рефлексія

На початку уроку запитання виникли у вас а тепер запитання виникають у мене:

Чи був цей урок корисним для вас?

Що ви дізналися нового?

Що вас найбільше зацікавило?

Оцінювання учнів.

V Домашнє завдання

Ст. 165 заповнити таблицю, переглянути умови праці неповнолітніх.

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку