Гра "Щасливий випадок"

Про матеріал
В ігровій формі перевірити знання учнів з базовах предматів: образотворчого мистецтва, фізичної культури; показати їх практичне значення; розвивати зацікавленість до вивчення даних предметів
Перегляд файлу

ЩАСЛИВИЙ  ВИПАДОК

 

 

 

Мета: в ігровій формі перевірити знання учнів з базовах предматів: образотворчого  мистецтва,  фізичної  культури; показати їх практичне значення; розвивати зацікавленість до вивчення даних предметів.

 

Правила гри.    В грі може приймати участь будь-яка кількість       команд.Гра складається з трьох турів.

І тур.     Запитання згруповуються по темам:

  1. Образотворче  мистецтво.
  2. Фізична  культура.

     Щоб обрати тему запитання команди називають (пишуть на папері) дві будь-які цифри від 1 до 2.

     Щоб обрати номер запитання капітан команди витягає з мішечка бочечку з номером.

     Кожна команда отримує по два запитання.На обговорення відповіді дається 1 хв.

За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

ІІтур.      Домашнє завдання.

             Команди отримали завдання підготувати питання для суперників, яке починалось би словами “Чи згодні ви, що….?”

             На обговорення відповіді дається 1 хв.   В цьому турі оцінюється не тільки правильна відповідь (1 бал) але й оригінальність запитання (4 бали).

 

ІІІ тур.     Гонка за лідером.

          Протягом 2 хв. команди мають дати якомога більше відповідей.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

 

 

Питання І  туру 

(образотворче  мистецтво)

«Палітра»

 

1. Що таке мистецтво?  ( Мистецтво—одна з форм суспільної свідомості, основою якої е образне відображення явищ дійсності. Художнє відображен­ня може відбуватися в зорових образах (образотворче мистецтво), в звукових (музика), в слові (художня література), засобами синте­зу окремих видів мистецтва (театр, кіно).

2. Які ви знаєте види мистецтва?  ( Види мистецтва: література, образотворче мистецтво і архі­тектура, музика, театральне мистецтво, кіномистецтво, телебачення.

3. Назвіть найновіший вид мистецтва.  (Найновіший вид мистецтва — телебачення.)

4. Назвіть найдавніші пам'ятки мистецтва, що збе­реглися до нашого часу на території Франції, Іспанії, Англії, нашої країни?  ( а) печерні розписи: Альтаміра (Іспанія), Ласко (Франція), Капова печера  та ін.

б) наскельні малюнки: Кобистан (Азербайджан), Кам'яна Могила (Україна).

в) мегалітичні споруди:  Менгіри Бретані (Франція), Кромлех Стонхенджа (Англія), Дольмени Кавказу .)

5. Митці якої країни першими почали вивчати бу­дову людського тіла, закони гармонії й краси?  ( Митці Стародавньої Греції.)

6. Назвіть зразки давньогрецької архітектури пе­ріоду класики.  ( У другій половині V ст. до н. е., за часів Перікла, під керів­ництвом скульптора Фідія було забудовано Афінський Акрополь величними спорудами Пропілеїв, Парфенону, Ерехтейону.)

7. Яких скульпторів Стародавньої Греції ви знаєте?  ( Фідій — автор статуї богині Афіни, статуї Зевса в м. Олім­пії, скульптор Мірон, який створив статую «Дискобол», Поліклет — автор статуй «Доріфор» і «Діадумен», Скопає — автор статуї «Менада», Праксітель — автор славетної «Афродіти Кнідської».)

8. Що таке архітектура?  ( Архітектура — мистецтво проектування і будівництва окремих споруд, цілих ансамблів, планування міст і сіл. .)

9. Які види архітектурних споруд ви знаєте? (Архітектурні споруди можна поділити на три групи: про­мислові (заводи, фабрики, електростанції та ін.), житлові (будинки, готелі, гуртожитки і ін.) і громадські споруди (театри, кіно, музеї тощо).

10. Назвіть давньогрецькі архітектурні ордери і відмітні риси кожного з них.

(Дорійський, іонійський, корінфський. Для грецького дорій­ського ордера характерні суворі, мужні форми. Масивна колона розчленована вертикальними поглибленнями, т. зв. «канелюрами», завершується капітеллю, що складається з двох частин — схожої на чашу («ехін») і квадратної плити («абак»). Форми іонійського ордера—м'які, ліричні, «жіночі»; колона іонійського ордера стрункіша за дорійську і закінчується капітеллю з двома, т. зв. «волютами». Внизу колона має профільовану базу. Для корінф­ського ордера характерні капітелі з пишним листям аканту, рос­лини, розповсюдженої в Греції.)

11. З яких матеріалів будували давньогрецькі храми?  (Спочатку будували з дерева, потім з каменю та мармуру.)

12. Як називається відкрита галерея перед храмом?  ( Портик.)

13. Пригадайте архітекторів, які будували храм Парфенон.  ( Парфенон будували архітектори Іктін і Каллікрат.)

14. Що таке каріатіди і атланти?  ( Чоловічі і жіночі статуї, виконані як архітектурна деталь, що замінює колону чи пілястру.)

15. В яких країнах стародавнього світу була роз­винена культова архітектура? Як  називались культові споруди Стародавнього Межиріччя?  ( У рабовласницьких державах Єгипту і Межиріччя, де споруджували піраміди, храми, зіккурати (культові споруди Межи­річчя).

 

16. Якому фараону присвячена найвища єгипет­ська піраміда?   Піраміда Хеопса, висотою 146,6 м, на спорудження якої пішло 2 300 000 кам'яних блоків, вагою біля 2,5 г кожний.)

17. Як називається пам'ятник індійської архітек­тури в Агрі? ( Мавзолей Тадж-Махал в м. Агрі, споруджений імперато­ром Шах-Джеханом для своєї дружини.)

18. Що таке пагода?  ( Пагоди — багатоярусні башти — культові споруди в Китаї.)

19. Назвіть кращі пам'ятники стародавньої рим­ської архітектури. 

( Амфітеатр Флавіїв — Колізей (75—82 рр. н. е.), в яко­му вміщувалося 50 000 глядачів. Храм усіх богів — Пантеон (125 р. н. е.), тріумфальні арки Тіта і Августа, терми Каракалли (III ст. н. е.), Діоклетіана (IV ст. н. е.), базиліка Максенція (IV ст. н. е.).

20. Чим характерна давньоримська архітектура?  ( У давньоримській архітектурі чільне місце посідали спору­ди, що втілювали ідею могутності держави,— Римської імперії. Будівнича техніка піднімається до вершин інженерного мистецт­ва,— споруджуються храми, палаци, акведуки, шляхи, мости, терми.)

 

Питання І  туру 

(фізична  культура)

З історії Олімпійського руху

1. В якій країні було започатковано Олімпійські ігри?
А). Франція;
Б). Індія;
В). Єгипет;
Г). Греція.
2. Укажіть де проводилися Олімпійські ігри  Стародавньої Греції:
 

А).У Афінах;
Б).У Спарті;
В). У Олімпії;
Г). На горі Олімп.
3. Датою проведення перших Олімпійських  ігор Стародавньої Греції прийнято вважати:
А). 1206 р. до н.е.;
Б). 776 р. до н.е.;
В). 334р.;
Г). 1050р.
4. Укажіть чим нагороджували переможців Олімпійських ігор у Стародавній Греції:
А). Вінком із гілок оливи;
Б). Золотою прикрасою з зображенням Зевса;
В). Золотою медаллю;
Г). Вінком з гілок лавра.
5. Укажіть, як часто відбувалися Олімпійські ігри у Стародавній Греції:
А). 1 раз на два роки;
Б). 1 раз на чотири роки;
В). Кожен рік;
Г). Згідно рішення жреців  храму Зевса.
6. У якому виді спорту змагалися атлети під час проведення перших Олімпійських ігор?
А). Біг;
Б).Кулачний бій;
В).Стрибки;
Г). Кінні перегони;
7.Хто мав право на участь в олімпійських змаганнях  у Стародавній Греції?
А). Усі бажаючи;
Б). Громадяни Греції;
В). Вільнонароджені греки, які не порушували закон;
Г). Заможні греки.
8. Як називали у Стародавній Греції суддів олімпійських змагань?
А). Елланодики;
Б). Героьди;
В). Олімпіоники;
Г). Оракули.
9. На честь , якого бога проводилися античні Олімпійські ігри?
А). Аполлона – бога світла , музики та поезії;
Б). Посейдона – бога морів;
В). Зевса – володаря богів та людей;
Г). Діоніса – бога вина та виноробства.
10. Що таке Олімпіада?
А). Чотирирічний період між Олімпійськими іграми;
Б). Назва полісу Стародавньої Греції;
В). Ім’я однієї з дочок бога Зевса, на честь якої відбувалися Олімпійські Ігри;
Г). Ім’я доньки Кроноса.
11. Стародавні греки приділяли  велику увагу фізичній досконалості жінок. Спеціально для них організовувалися кожні чотири роки Ігри для жінок. Яку назву мали ці ігри?
А). Дельфійські;
Б). Ігри Гери;
В). Олімпійські ігри для жінок;
Г). Ігри Афродіти.
12. Як називали переможців Олімпійських ігор у Греції?
А). Олімпіоніками;
Б). Елланодиками;
В). Спортсменами;
Г). Рекордсменами.
13. Укажіть, хто є засновником сучасного олімпійського руху:
А). П’єр де Кубертен;
Б). Джорж Вашингтон;
В). Ейвері Брендедж;
Г). Анрі де Байє Латур.
14. Якого року було проведено перші Олімпійські ігри сучасності?
А). 776 р.;
Б). 1896 р.;
В). 1900р.;
Г). 1924 р.
15. Як звучить олімпійське гасло?
А). «Швидше, вище, сильніше»;
Б). «У здоровому тілі – здоровий дух»;
В). «Вище, сильніше, швидще»;
Г). «Головне не перемога, а участь».
16. Що зображено на Олімпійському прапорі?
А). Голуб миру;
Б). Олімпійські кільця;
В). Олімпійський факел;
Г). Вінок з гілок оливи.
17. Скільки кольорів на Олімпійському прапорі?
А). 5;
Б). 6;
В). 7;
Г). 8.
18. Біля підніжжя якої гори, запалюють олімпійський вогонь сучасних Ігор?
А). Кронос;
Б). Олімп;
В). Парнас;
Г). Афон.
19. Як доправляють олімпійський вогонь з Олімпії до великої чаші олімпійського стадіону?
А). Смолоскиповою естафетою;
Б). Перевозять ескортом мотоциклістів, прихованим від людських очей;
В). Перевозять броньованим автомобілем у лампаді;
Г). Перевозять літаком у капсулі.
20. Що промовляють спортсмени та судді на церемонії відкриття олімпійських змагань?
А). Молитву;
Б). Клятву вірності Батьківщиеі;
В). Заклинання;
Г). Олімпійську клятву.
 

 

ІІІ тур.     Гонка за лідером.

1. Культура якого народу зробила великий вплив на культуру Стародавнього Риму?  ( Культура Стародавньої Греції.)

2. Пригадайте, хто і коли збудував найвищу спо­руду міста Константинополя?

( Місто Константинополь, яке в IV ст. н. е. стало столицею Візантійської держави.)

 

3. Що вплинуло на розвиток будівництва кам'я­них культових споруд у Київській Русі?  (Запровадження християнства на Русі, що сприяло об'єд­нанню дрібних князівств і перемозі нового феодального ладу. Це призвело до широкого будівництва церков, яких тільки в Києві налічувалось близько 400.)

4.  Назвіть найвидатнішу споруду Київської Русі. (Софійський собор у Києві — головний християнський храм стародавньої Русі, будівництво якого було розпочато у 1037 році за часів Ярослава Мудрого.)

5. Який вигляд мали романські собори?  (Романський собор мав вигляд фортеці, суворими формами створював враження вічності, непорушності. Його високі башти з вузькими вікнами часом правили за бійниці.)

6.. Що таке готика?( Стиль західноєвропейського мистецтва другої половини XII—XV ст., періодунайвищого розвитку феодалізму. Яскраве і характерне втілення цей стиль знайшов в архітектурі Франції, Англії і Німеччини. Готичні собори символізували поривання до неба, цій же меті було підпорядковано і пишне декоративне убранство — статуї, рельєфи, вітражі.)

7. Пригадайте споруди, збудовані в готичному стилі.( Собор Паризької Богоматері, Ам'єнський собор у Франції, Кельнський собор у Німеччині, Міланський собор в Італії, собор св. Віта в Чехословаччині, Домський собор у Латвії (м. Рига), Кафедральний собор у Львові.)

8.. Назвіть найвидатніших італійських митців Високого Ренесансу. (Леонардо да Вінчі, Рафаель Санті, Мікеланджело Буонар-роті, Тіціан Вечелліо.)

9.. Які ви знаєте архітектурні пам'ятки Італії, спо­руджені в стилі барокко? Чим вони характерні? ( У XVII ст. архітектор Лоренпо Берніні оформив площу собору св. Петра в Римі. Церква Сан-Карло архітектора Франческо Ворроміні, теж споруджена в Римі. Стиль барокко характерний надмірною пишністю композицій, переобтяженістю декором, скуль­птурою.)

10. Як називається стильовий напрям мистецтва епохи Людовика XV у Франції? ( Рококо. У XVIII ст. форми барокко стають примхливіши­ми, набувають поширення ліпні окраси у формі раковин, закруток, т. зв. «рокайлі» — звідси й назва «рококо».)

11. Що таке класицизм? Які вам відомі споруди, збудовані в цьому стилі?  (Класицизм — архітектурний стиль у Європі (XVII— XVIII ст.), для споруд якого характерне запозичення архітектур­них форм античного та ренесансного зодчества.)

12. Що таке живопис?  (Живопис (малярство) — один з основних видів образотвор­чого мистецтва; у вузькому розумінні — художнє відображення предметного світу на площині (полотні, папері, дереві, стіні) за допомогою кольорових матеріалів.)

13. Яку роль відіграє колір у живописному творі?  ( Колір — головний зображальний і емоційний засіб живо­пису. За його допомогою передається краса і багатство барв нав­колишнього світу, матеріальність предметів і їх забарвлення.)

14. На які види поділяється живопис? ( Види живопису: станковий, монументальний, декоратив­ний, театрально-декораційний.)

15. Які ви знаєте жанри живопису? (Жанри живопису: побутовий, історичний, батальний, пор­трет, натюрморт, анімалістичний (малювання тварин), міфо­логічний.)

16. Що таке фреска?  ( Фреска — технічний різновид монументального живопису;   розпис водяними фарбами по свіжому тинкуванню.)

17. Що таке мозаїка?  ( Мозаїка — технічний різновид монументального живо­пису, характерний   застосуванням різнокольорових твердих ма­теріалів: зображення виконується з окремих різнокольорових шматочків скла, мармуру, кольорових камінців, дерева, металу тощо.)

18. Що таке графіка?  ( Графіка — один а видів образотворчого мистецтва, в яко­му, на відміну від живопису, основним зображальним засобом є малюнок (тобто лінія, світлотінь). Твори графіки виконують зде­більшого на папері.)

 

19. Що таке скульптура?  ( Скульптура — вид образотворчого мистецтва, що створюй об'ємно-просторові зображення, виліплені з м'якого матеріалу (глина, віск, пластилін), висічені з каменю (мармур, граніт, лаб­радорит, базальт), вирізьблені з дерева, відлиті з бронзи, чавуну, алюмінію, гіпсу чи бетону.)

20. Які ви знаєте види скульптури?  (За своїм призначенням скульптура поділяється на станко­ву, монументальну і декоративну. В кожному з цих видів засто­совується кругла скульптура і рельєф.)

21. Які найбільші музеї світового образотворчого мистецтва ви знаєте?

 (Зарубіжні художні музеї: Луврський музей у Парижі, Британський музей і Національна галерея в Лондоні, Дрезденська картинна галерея, Музей Прадо в Мадріді, Метрополітен-музей у Нью Йорку, Національна галерея мистецтва у Вашінгтоні, Мюн­хенська та Берлінська Пінакотека.)

22. Які ви знаєте художні музеї в нашій країні?  ( Вітчизняні музеї образотворчого мистецтва: Державна Третяковська галерея в Москві, Державний Ермітаж і Державний Російський музей в Санкт-Петербурзі, Державний музей образотворчого мистецтва ім. О. С. Пушкіна в Москві, Київський музей мистецтва і Державний музей українського образотворчого мистецтва , Київський Державний музей західного та схід­ного мистецтва.)

23. Яким покаранням підлягає атлет у випадку виявлення допінгу?
А). Дикваліфікація;
Б). Грошовий штраф;
В). Відсторонення від  участі у конкретних змаганнях;
Г). Судові переслідування.
24. На яких Олімпійських іграх вперше з’явився олімпійський талісман?
А). 1980 р., Москва (СРСР);
Б). 1968 р., Мехіко (Мексика);
В). 1972 р., Мюнхен (Німеччина);
Г). 1876 р., Монреаль (Канада).
25. Хто з українських спортсменів виборов найбільшу кількість олімпійських медалей?
А). Борис Шахлін;
Б). Лариса Латиніна;
В). Яна Клочкова;
Г). Сергій Бубка.
26. В якому місті проходили І Юнацькі Олімпійські ігри?
А). Москва;
Б). Сингапур;
В). Ванкувер;
Г). Лондон.
27. Хто на данний момент очолює  Міжнародний Олімпійський комітет?
А). Граф Жак Рогге;
Б). Маркіз Хуан Антоніо Самаранч;
В). Барон П’єр де Кубертен;
Г0. Князь Альберт Гримальді.
28. Який предмет використовують в  олімпійський естафеті при передачі вогню?
А). Чашу;
Б). Смолоскип;
В). Олімпійський кубок;
Г). Естафетну паличку.
29. Хто на данний момент очолює Національний олімпійський комітет України?
А). Сергій Бубка;
Б). Іван Федоренко;
В). Валерій Борзов;
Г). Віктор Янукович.
30. В якому місті пройдуть наступні зимові Олімпійські ігри?
А). Сочі;
Б). Інсбрук;
В). Ванкувер;
Г). Турін.

 

 

ІІІ. Підведення  підсумків.  Нагородження  переможців.

 

docx
Додано
12 листопада
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку