Розробка уроку у 4 класі на тему"Засоби виразності живопису: колір, колірні сполучення, насиченість, відтінок.

Про матеріал
навчальна: поглибити знання учнів про живопис як вид образотворчого мистецтва; формувати поняття про колір як засіб виразності живопису, дати поняття про « колірний тон», «насиченість кольору», хроматичні та ахроматичні кольори; розвивальна: розвивати здатність бачити кольорове розмаїття оточуючого світу та вміння відображувати його за допомогою фарб; виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, уважність, охайність при виконанні роботи.
Перегляд файлу

ТЕМА: Засоби виразності живопису: колір, колірні сполучення, насиченість, відтінок.

Малювання композиції «Веселка».

МЕТА:

навчальна: поглибити знання учнів про живопис як вид образотворчого мистецтва; формувати поняття про колір як засіб виразності живопису, дати поняття про « колірний тон», «насиченість кольору», хроматичні та ахроматичні кольори;

розвивальна: розвивати здатність бачити кольорове розмаїття оточуючого світу та вміння відображувати його за допомогою фарб;

виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, уважність, охайність при виконанні роботи.

Тип уроку: комбінований

Матеріали: аркуші для акварелі, фарби, пензлі, ємності для води, палітра, серветки, вушні палички.

Техніка: живопис, пуантилізм.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент. Привітання.

Любі діти!

Доброго дня один одному побажайте ,

Та за парти поспішайте.

Час урок розпочинати

Будем старанно працювати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Що таке живопис? (Це вид образотворчого мистецтва, який художньо передає навколишню дійсність на площині за допомогою фарб.)

- Які вам відомі фарби? (Акварельні, олійні, гуаш.)

- Які існують основні та похідні кольори? (Основні – червоний, синій, жовтий; похідні – зелений, оранжевий, фіолетовий.)

- Як отримують похідні кольори? (Шляхом змішування основних кольорів).

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Куди б ми не дивилися, скрізь бачимо розмаїття кольорів, найтонші переливи відтінків, Глибоке блакитне небо, вкрите хмаринками, в золотистих променях сонця; соковита зелень трави; мерехтіння зелених, синіх та коричневих відтінків листя, що коливається під легким вітерцем; блиск води у річках… Колір є невід’ємною частиною оточуючого нас світу. Уся краса світу блідне, якщо вилучити з нього колір. Одні кольори дуже яскраві та чисті, інші – бліді та настільки невиразні, що їм важко підібрати назву.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися відображувати кольорове багатство оточуючого світу за допомогою фарб.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Живопис , засоби виразності.

Слово «живопис» означає «писати життя» в усьому його багатстві та розмаїтті.

Пригадайте, які види живопису ви знаєте? (монументальний, станковий,декоративний та мініатюра) ( слайди №1- №5).

А яких відомих живописців ви запам’ятали з минулого уроку?

М. Глущенко «Квітучий сад», І. Левітан «Золота осінь»,

О. Шовкуненко «Букет троянд», С. Шишко «Аскольдова могила»,

В. Цвєткова « Букет квітів на підвіконні», Т. Яблонська « Літній день».

Художник кольором на площині здатен розкривати світ людських почуттів, характерів, передавати найтонші відтінки настроїв, невловимих миттєвостей, навіть мерехтіння світла й подих свіжого повітря.

Давайте подивимось з вами на твори відомих художників – живописців.

Микола Глущенко «Квітучий сад» І. Левітан «Золота осінь» (слайд №6).

Наші почуття подібні до стану природи. Вона різноманітна в своїх проявах: дощ – сонце, вітер – тиша. Це нагадує настрої та емоційні стани людини:

радість – сум, спокій – напруження.

Який стан природи передали художники?

Які відчуття викликають у вас ці картини? (Відповіді дітей).

Художники – живописці в своїх роботах використовують різні фарби і матеріали. Олійними фарбами виконується зображення на полотні та картоні, акварель та гуаш використовується для роботи на папері.

2.Хроматичні та ахроматичні кольори.

Кольори поділяються на хроматичні та ахроматичні.

Ахроматичні – це значить безколірні, нейтральні. До цих кольорів належать білий, сірий, чорний. У повсякденному житті ми майже не звертаємо увагу на ці кольори. Але вони є невід’ємною частиною нашої дійсності. Від тваринного світу до навколишнього середовища – всюди можемо зустріти дивовижні сполучення кольорів ахроматичної гами. (казка про котів)

Хроматичні кольори – це всі кольори райдуги. Ви вже знаєте, що вони бувають основні та похідні( слайд № 7).

3. Засоби виразності живопису.

Хроматичні кольори характеризуються трьома ознаками: колірним тоном, насиченістю і світлотою.

Колірний тон – це загальна характеристика власного кольору це те, що ми визначаємо словами «червоний», «синій» тощо… Червоний може бути і чистим, і з домішками ахроматичного (сірого). При цьому він усе одно залишиться червоним, але зміниться його насиченість (від домішки ахроматичного хроматичний став менш насиченим).

Світлота – це ступінь наближення кольорів до білого. Найсвітліший – жовтий, найтемніший – фіолетовий.

У кожній парі відтінок з більшою насиченістю розташований ліворуч

( слайд №8)

Чистий зелений колір

Зелений з білим

Зелений з сірим

Зелений з чорним

Світлота та насиченість допомагають урізноманітнити кольори та скласти більш інформативне кольорове коло( слайд №9)

4. Природа кольору.

Ми вже дізналися з вами які бувають кольори та як отримати їх відтінки. А що ж таке колір? Яка його природа Чому одні предмети сині, інші – червоні, треті – зелені? Виявляється, причиною тому є сонце, його промені, які освітлюють усе на своєму шляху(слайд №10)

Англійський фізик І.Ньютон зробив таке відкриття, що сонячні промені, переломлюючись у краплях дощу або проходячи крізь скляний предмет, перетворюються на веселку. Учений розклав білий колір на 7 кольорів спектра і пояснив, що їх змішування є головною причиною багатства кольорів.

Кольоровий спектр у природі(слайд№11)

А зараз, щоб краще запам’ятати порядок розташування кольорів веселки, пропоную вивчити таку примовку (слайд №12- 13).

Чарівна Осінь Жовто-Золота Грає Своїми Фарбами

Перша літера в кожному слові означає назву кольору веселки.

Подивіться на ввімкнене світло, примруживчи очі. Що ви бачите? (Веселку)

VІ. Практична частина уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами намалюємо веселку після дощу.

Веселка в природі(слайд№14-18)

Не забувайте про порядок розташування кольорів

(Вчитель на дошці показує послідовність виконання композиції)

VІІ. Руханка

Один, два, три, чотири, п’ять

Час настав відпочивать.

Дружно діти всі вставайте,

Руки вгору підіймайте,

Пальці гарно розминайте.

На носочки підніміться,

До веселки дотягніться.

Настрій кращає ураз

До роботи нам вже час.

VІІІ.Рефлексія.

- Що ви винесли з сьогоднішнього уроку?

- Чи все вам вдалося?

- Щоб хотілося змінити?

( Самооцінювання, аналіз, демонстрація кращих робіт, оформлення стенду «Міні-вернісаж»).

Сонячне світло дарує нам безцінну можливість бачити цей світ кольоровим. Хто, як не сама природа, подбала про таку розмаїтість кольору та його відтінків.

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Калініченко О.В., Калініченко В.В., Сергієнко В.В.)
Додано
25 листопада
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку