Гра "Щасливий випадок" Контрольна робота "Народні казки"

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку контрольної роботи із зарубіжної літератури в 5 класі з теми "Народні казки" у формі гри "Щасливий випадок"
Перегляд файлу

 

 

                                     

Тема: Народні казки. Тематична контрольна 

робота.

Мета: перевірити знання учнів за темою «Народні казки»; розвивати уміння аналізувати твір, висловлювати власні думки; зацікавити нестандартними формами роботи.

Тип уроку: урок – гра «Щасливий випадок»

Оформлення: підручники, карточки, речі до казок: лялька, пір′я, хліб, яблуко; букви – картки.

 

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент.

1. Повідомлення теми і мети уроку, роз′яснення умов гри, поділ класу на дві команди, журі (вибирають із учнів класу).

2. Вчитель оголошує правила гри:

Правила гри

Дозволяється:

  1. Підказувати відповідаю чому під час відповіді учасниками його команди.
  2. Запитувати противника.
  3. Готуватися до відповіді 1 хвилину.
  4. Звучати музиці під час обговорення запитань.

 

Не дозволяється:

  1. Одному учневі виступати більше двох разів.
  2. Доповнювати відповідь після того, як вона вже оцінена.
  3. дуже голосно обговорювати запитання.

 

ІІ. Робота над темою уроку

                      

І гейм

«РОЗМИНКА»

 

І. Учитель дає кожній команді по 10 запитань.

Правильна відповідь – 1 бал.

1 команда

  1. Які бувають казки?
  2. Поясніть словосполучення УНТ.
  3. Як називають вираз: «Стали вони жити – поживати та добра наживати»?
  4. Якого н6ароду казка «Василиса Прекрасна»?
  5. Чия це казка «Пані Метелиця»?
  6. Що було причиною відчайдушного стрибка пасербниці в криницю?
  7. Чим нагородила пані Метелиця вдовину доньку?
  8. Із скількох подорожей складається казка «Казка про Синдбада – мореплавця»?
  9. Ким був Синдбад – мореплавець?
  10. Що любив малювати Малян?

 

2 команда

1. Які казки називаються народними?

2. Як називають вираз: «Жив – був…»?

3. Якого народу казка «Пензлик Маляна»?

4. Чия це казка «Казка про Синдбада – мореплавця»?

5. Що пасе6рбниця втопила в криниці?

6. Чому пасербниця залишила добру пані?

7. Що одержала в нагороду пасербниця?

8. Звідки цар Шахрияр дізнається про подорожі Синдбада  -мореплавця?

9. Як познайомилися Синдбад – мореплавець і Синдбад – носій?

10. За чим послали Василису Прекрасну в ліс?

 

ІІ гейм

«ВПІЗНАЙ ЦЬОГО ГЕРОЯ»

І. Учитель. На столі дві скриньки. В них по 5 питань, одне – «щасливий білет». Учасники по черзі витягують білети, відповідають на питання. Правильна відповідь – 1 бал, «щасливий білет» - вся команда одержує «п′ятірки».

 

  1. «Я був дуже бідний. Змалку мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було в мене ані копійки». (Малян).
  2. «А чого це я маю вставати вранці і постіль її стелити, мені вже все обридло» (Бабина дочка).
  3. «Я тобі, Бабо Яго, 10 років служу, а ти мені й скоринки не дала? (Кіт – Воркіт, «Василиса Прекрасна»).
  4. «О аллах, ніхто не йде проти твоєї волі, і ти  збагачуєш, кого сам хочеш, і робиш злидарями, кого сам схочеш, а я сиджу тут убогий, голодний і втомлений». (Синдбад – носій)
  5. «Ось н6амалюю золоту цеглинку, припасую поряд іще одну. І ще й іще! Який удав вийшов!» (Імператор, «Пензлик Маляна»).
  6. «Не я, царевичу, пряла, не я ткала, а дівчина одна…» (Бабуся, «Василиса Прекрасна»).
  7. «Я сказала їй про те, що її служба скінчилася. Вона дуже зраділа, гадаючи, що на неї лине золотий дощ…» (Вдовина дочка, «Пані Метелиця).
  8. «Я наказав відвести хлопця до стайні і там замкнути» (Поміщик, «Пензлик Маляна»).
  9. «Як я здивувався, коли побачив це полотно!» (Царевич, «Василиса Прекрасна»)
  10.  Щасливий білет.

 

ІІІ гейм

«ЧИЇ ЦЕ РЕЧІ?»

 І. Учитель. Потрібно вгадати, чия це річ, якого героя, з якої казки?

Правильна відповідь – 1 бал.

  • Лялька (Василиса Прекрасна)
  • Пір′я   (Пані метелиця)
  • Хліб (Пані Метелиця)
  • Яблуко (Пані метелиця)
  • Пензлик (Пензлик Маляна)
  • Гроші (Пензлик Маляна)
  • Діамант (Синдбад – мореплавець)
  • Мішок (Синдбад – носій)

 

 

ІV гейм

КОНКУРС КАПІТАНІВ

 Дати відповідь на питання.

  1. Кого зустріла падчериця на дорозі (яблуню, піч).
  2. Яких вершників зустріла Василиса Прекрасна? (білого, червоного, чорного).

 

V гейм

«ВГАДАЙ СЛОВО»

 

 Вчитель. На дошці написані букви: М, А, В, Л, Ш, С, Д, Х, Р, Е, Б, Я, Н, З, И.

З цих букв скласти імена казкових героїв. Час – 5 хвилин. Одна правильн6а відповідь – 1 бал.

(Шахерезада, Малян, Василиса, Синдбад)

 

VІ гейм

«ТИ – МЕНІ, Я - ТОБІ»

 Команди задають по 3 питання за народними казками.

 

ІІІ. Підсумок журі.

І V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.    

 

 

 

doc
Додано
8 січня 2022
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку