Тема: Народні казки. Тематична контрольна
робота.
Мета: перевірити знання учнів за темою «Народні казки»; розвивати уміння аналізувати твір, висловлювати власні думки; зацікавити нестандартними формами роботи.
Тип уроку: урок – гра «Щасливий випадок»
Оформлення: підручники, карточки, речі до казок: лялька, пір′я, хліб, яблуко; букви – картки.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Повідомлення теми і мети уроку, роз′яснення умов гри, поділ класу на дві команди, журі (вибирають із учнів класу).
2. Вчитель оголошує правила гри:
Правила гри
Дозволяється:
Не дозволяється:
ІІ. Робота над темою уроку
І гейм
«РОЗМИНКА»
І. Учитель дає кожній команді по 10 запитань.
Правильна відповідь – 1 бал.
1 команда
2 команда
1. Які казки називаються народними?
2. Як називають вираз: «Жив – був…»?
3. Якого народу казка «Пензлик Маляна»?
4. Чия це казка «Казка про Синдбада – мореплавця»?
5. Що пасе6рбниця втопила в криниці?
6. Чому пасербниця залишила добру пані?
7. Що одержала в нагороду пасербниця?
8. Звідки цар Шахрияр дізнається про подорожі Синдбада -мореплавця?
9. Як познайомилися Синдбад – мореплавець і Синдбад – носій?
10. За чим послали Василису Прекрасну в ліс?
ІІ гейм
«ВПІЗНАЙ ЦЬОГО ГЕРОЯ»
І. Учитель. На столі дві скриньки. В них по 5 питань, одне – «щасливий білет». Учасники по черзі витягують білети, відповідають на питання. Правильна відповідь – 1 бал, «щасливий білет» - вся команда одержує «п′ятірки».
ІІІ гейм
«ЧИЇ ЦЕ РЕЧІ?»
І. Учитель. Потрібно вгадати, чия це річ, якого героя, з якої казки?
Правильна відповідь – 1 бал.
ІV гейм
КОНКУРС КАПІТАНІВ
Дати відповідь на питання.
V гейм
«ВГАДАЙ СЛОВО»
Вчитель. На дошці написані букви: М, А, В, Л, Ш, С, Д, Х, Р, Е, Б, Я, Н, З, И.
З цих букв скласти імена казкових героїв. Час – 5 хвилин. Одна правильн6а відповідь – 1 бал.
(Шахерезада, Малян, Василиса, Синдбад)
VІ гейм
«ТИ – МЕНІ, Я - ТОБІ»
Команди задають по 3 питання за народними казками.
ІІІ. Підсумок журі.
І V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.