" Гра «Щасливий випадок» Міфи Давньої Греції"

Про матеріал
Мета заходу: перевірити знання учнів з давньогрецької міфології; розвивати увагу, кмітливість; пробуджувати читацький інтерес; виховувати якості уважного читача.
Перегляд файлу

 

Тиждень зарубіжної літератури

Міфологія

6 клас

Тема. Гра «Щасливий випадок» Міфи Давньої Греції

Мета заходу: перевірити знання учнів з давньогрецької міфології; розвивати увагу, кмітливість; пробуджувати читацький інтерес; виховувати якості уважного читача.

Обладнання: репродукції творів мистецтва; комп’ютерна презентація.

 

Попередня робота. Під час підготовки до гри учитель визначає склад двох команд (по 6 осіб у кожній). Учасники кожної з команд обирають капітана, назву, готують девіз, емблему й по 3 запитання для суперників. Інші учні складають запитання для гри. (Найцікавіші з них будуть використані у геймі «Цікавинки з чарівної скриньки»).  У ролі ведучого гри – учитель або учень, який представляє журі, що складається з трьох учениць, кожна з яких має свій знак: сова завжди з Афіною Палладою, гранат – символ Гери, Ерот – супутник Афродіти.

Хід гри

Вступне слово ведучого.

Культура кожного народу — неповторна і прекрас­на. А найбільшим культурним скарбом будь-якої на­ції чи народності є література: від перших несміливих спроб передати уявлення давніх людей про світ міфів, легенд, переказів, казок — до високохудожніх творів видатних письменників, слава про яких вийшла дале­ко за межі тієї землі, де вони жили і творили.

Наших пращурів оточувала сувора приро­да. Виверження вулканів, землетруси, бурі та зливи, посухи і повені, спека й морози загрожували їм. Схід і захід сонця, зміна дня і ночі, рослинний світ, що ніби гинув восени і відроджувався навесні, сама зем­ля — усе це здавалося справжнім чудом. Мало знаючи навколишній світ, люди намагалися пояснити ці грізні явища природи впливом могутніх надприродних сил. Виникла уява про богів і духів, яким було підвладне усе на світі, і від яких, врешті, залежало життя людей.

Так з'явилися міфи — розповіді про най­давніші уявлення людей про те, як постав Всесвіт, як було створено Землю і людину на ній, хто і як правив усім тим царством.

У міфах давня людина пояснювала життя природи, довкілля. Природа, Всесвіт уявлялись їй як великий рід, що складається із моря, землі і підземно­го світу. Поступово міфологія залишає історичну сце­ну, але вона не зникає. Міфи та їхні герої набувають другого життя спочатку в творах античної літератури, а потім у шедеврах світової літератури та мистецтва.

І сьогодні ми з вами пригадаємо давньогрецьку міфологію, яка є невичерпним джерелом мудрості, скарбницею загальнолюдських цінностей.

(Команди презентують свої назви, девізи, емблеми.)

І гейм. Розминка

Коментар. За хвилину команди мають дати якомога більше правильних відповідей, кожна яких оцінюється в один бал. Кількість балів підраховується.

Запитання для першої команди.

  1. Загальна назва давніх храмів, збудованих у центрі Афін.

(Акрополь)

  1. Якого птаха зображували разом із Зевсом? (Орла)
  2. Хто з богів мав кузню на вулкані Етна? (Гефест)
  3.  Два чуда світу на грецькій землі — два маяки? (Олек-­

сандрійський та маяк Геліос на о. Родос)

  1. Як звали грецького бога медицини, якого зображували з палицею

та змією? (Асклепій)

  1. Бог — покровитель мистецтва? (Аполлон)
  2. Що уособлювала богиня Еос? (Вранішню зорю)
  3. На честь кого назвали Егейське море? (Царя Егея)
  4. Музичний інструмент Орфея? (Арфа)
  5. Римський Марс — це грецький ...? (Apec)
  6. Римська Мінерва — це грецька ...? (Афіна)
  7. Фразеологізми із грецької міфології:

Нитка чия? (Аріадни)

Стайні чиї? (Авгієві)

  1. Богиня, яка народилась із голови батька? (Афіна)
  2. Хто вбив Мінотавра? (Тесей)
  3. Скульптор, який закохався у свій витвір? (Пігмаліон)

 

Запитання для другої команди.

  1.          Давньогрецький скульптор і архітектор, автор Зевса

Олімпійського. (Фідій)

  1.          Грецький бог із крильцями на шоломі та сандаліях.(Гермес)
  2.          Хто з давньогрецьких богів навчив людей вирощувати виноград

та виготовляти вино? (Діоніс)

  1.          Троянський жрець, який вступив у бій із морськими зміями?

(Лаокоон)

  1.          Що уособлював бог Гіпнос? (Сон)
  2.          Хто з богів Давньої Греції був володарем океану? (Посейдон)
  3.          Хто з грецьких героїв виконував накази царя Мікен Еврісфея?

(Геракл)

  1.          На честь кого назвали Атлантичний океан? (титана Атланта)
  2.          Римський Меркурій — це грецький ...? (Гермес)
  3.     Римська Церера — це грецька ...? (Деметра)
  4.     Фразеологізми із грецької міфології:

П'ята чия? (Ахіллесова)

Кінь який? (Троянський)

  1.     Гефест – друг Титана? (Прометея)
  2.     Найкрасивіша жінка Давньої Греції? (Єлена)
  3.     Богиня, яка народилася з морської піни? (Афродіта абоКіпріда)
  4.     Хто помер від кохання до самого себе? (Нарцис)

 

ІІ гейм. «Цікавинки з чарівної скриньки»

Коментар. Команди по черзі витягують запитання зі скриньки номер запитань. Ведучий оголошує запитання, і протягом 15 секунд команда має дати правильну відповідь. Якщо відповідь не правильна, відповідає команда-суперник і, врешті-решт, інші учні класу.

  1. Триголовий пес, що стеріг підземне царство мертвих. (Кербер.)
  2. Титан, брат Прометея. (Атлант.)
  3. Назвіть імена перших міфічних «льотчиків». (Дедал та Ікар.)
  4. Як називається споруда, внутрішня будова якої настільки складна, що звідти майже неможливо вийти. (Лабіринт.)
  5. Найбільша річка в підземному царстві мертвих:її водами клялися боги-олімпійці. (Стікс.)
  6. Якою зброєю Геракл переміг лева? (Він зламав дуба і зробив собі палицю.)
  7. Що таке «золоте руно»? (Шкура одного з баранів бога Геліоса, котрі мали золоту вовну)
  8. Хто такі німфи? (Богині джерел.)

ІІІ гейм. Конкурс капітанів.

Коментар. У цьому конкурсі беруть участь лише капітани, які мають указати імена і призначення богів, поданих у таблиці. (За кожну правильну відповідь – 5 балів.)

Використання презентації. (Додаток № 1)

ІV гейм. «Речові докази»

Кожному з гравців, а їх 6, демонструється певна річ, яка належить або якось пов'язаназ героями міфів. Слід назвати міф і кому належать ці речі. За кожну правильну відповідь — 2 бали.

Завдання:

 квітка з п'янким ароматом («Деметра й Персефона»);

 обручка (Міф про Прометея);

 пір'я («Дедал та Ікар»);

 очеретинка (Міф про Прометея);

 ящірка («Деметра та Персефона»);

 циркуль (Дедал та Ікар»);

 яблука («Геркулес»).

V гейм. «Ти мені, я - тобі»

Коментар. У цьому геймі команди звертаються з двома запитаннями одна до одної. (За кожну правильну відповідь – 2 бали).

VІ гейм. «Гонка за лідером»

Коментар. Встановити правильну відповідність між малюнком і подвигами Геракла. (Додаток № 2). За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Визначення і нагородження переможців, підведення підсумків гри.

docx
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
1882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку