Тиждень зарубіжної літератури
Міфологія
6 клас
Тема. Гра «Щасливий випадок» Міфи Давньої Греції
Мета заходу: перевірити знання учнів з давньогрецької міфології; розвивати увагу, кмітливість; пробуджувати читацький інтерес; виховувати якості уважного читача.
Обладнання: репродукції творів мистецтва; комп’ютерна презентація.
Попередня робота. Під час підготовки до гри учитель визначає склад двох команд (по 6 осіб у кожній). Учасники кожної з команд обирають капітана, назву, готують девіз, емблему й по 3 запитання для суперників. Інші учні складають запитання для гри. (Найцікавіші з них будуть використані у геймі «Цікавинки з чарівної скриньки»). У ролі ведучого гри – учитель або учень, який представляє журі, що складається з трьох учениць, кожна з яких має свій знак: сова завжди з Афіною Палладою, гранат – символ Гери, Ерот – супутник Афродіти.
Хід гри
Вступне слово ведучого.
Культура кожного народу — неповторна і прекрасна. А найбільшим культурним скарбом будь-якої нації чи народності є література: від перших несміливих спроб передати уявлення давніх людей про світ міфів, легенд, переказів, казок — до високохудожніх творів видатних письменників, слава про яких вийшла далеко за межі тієї землі, де вони жили і творили.
Наших пращурів оточувала сувора природа. Виверження вулканів, землетруси, бурі та зливи, посухи і повені, спека й морози загрожували їм. Схід і захід сонця, зміна дня і ночі, рослинний світ, що ніби гинув восени і відроджувався навесні, сама земля — усе це здавалося справжнім чудом. Мало знаючи навколишній світ, люди намагалися пояснити ці грізні явища природи впливом могутніх надприродних сил. Виникла уява про богів і духів, яким було підвладне усе на світі, і від яких, врешті, залежало життя людей.
Так з'явилися міфи — розповіді про найдавніші уявлення людей про те, як постав Всесвіт, як було створено Землю і людину на ній, хто і як правив усім тим царством.
У міфах давня людина пояснювала життя природи, довкілля. Природа, Всесвіт уявлялись їй як великий рід, що складається із моря, землі і підземного світу. Поступово міфологія залишає історичну сцену, але вона не зникає. Міфи та їхні герої набувають другого життя спочатку в творах античної літератури, а потім у шедеврах світової літератури та мистецтва.
І сьогодні ми з вами пригадаємо давньогрецьку міфологію, яка є невичерпним джерелом мудрості, скарбницею загальнолюдських цінностей.
(Команди презентують свої назви, девізи, емблеми.)
І гейм. Розминка
Коментар. За хвилину команди мають дати якомога більше правильних відповідей, кожна яких оцінюється в один бал. Кількість балів підраховується.
Запитання для першої команди.
(Акрополь)
сандрійський та маяк Геліос на о. Родос)
та змією? (Асклепій)
Нитка чия? (Аріадни)
Стайні чиї? (Авгієві)
Запитання для другої команди.
Олімпійського. (Фідій)
та виготовляти вино? (Діоніс)
(Лаокоон)
(Геракл)
П'ята чия? (Ахіллесова)
Кінь який? (Троянський)
ІІ гейм. «Цікавинки з чарівної скриньки»
Коментар. Команди по черзі витягують запитання зі скриньки номер запитань. Ведучий оголошує запитання, і протягом 15 секунд команда має дати правильну відповідь. Якщо відповідь не правильна, відповідає команда-суперник і, врешті-решт, інші учні класу.
ІІІ гейм. Конкурс капітанів.
Коментар. У цьому конкурсі беруть участь лише капітани, які мають указати імена і призначення богів, поданих у таблиці. (За кожну правильну відповідь – 5 балів.)
Використання презентації. (Додаток № 1)
ІV гейм. «Речові докази»
Кожному з гравців, а їх 6, демонструється певна річ, яка належить або якось пов'язаназ героями міфів. Слід назвати міф і кому належать ці речі. За кожну правильну відповідь — 2 бали.
Завдання:
• квітка з п'янким ароматом («Деметра й Персефона»);
• обручка (Міф про Прометея);
• пір'я («Дедал та Ікар»);
• очеретинка (Міф про Прометея);
• ящірка («Деметра та Персефона»);
• циркуль (Дедал та Ікар»);
• яблука («Геркулес»).
V гейм. «Ти мені, я - тобі»
Коментар. У цьому геймі команди звертаються з двома запитаннями одна до одної. (За кожну правильну відповідь – 2 бали).
VІ гейм. «Гонка за лідером»
Коментар. Встановити правильну відповідність між малюнком і подвигами Геракла. (Додаток № 2). За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Визначення і нагородження переможців, підведення підсумків гри.