Гра «Щасливий випадок» "The Royal Family Quiz"

Про матеріал
Проведенню гри «Щасливий випадок» передує підготовча робота. Учитель заздалегідь оголошує тему гри: "Royal Family Quiz" і пропонує учням переглянути матеріали стосовно королівської родини. Питання гри розраховані не тільки на матеріал шкільної програми, а й на додаткові знання учнів за темою.
Перегляд файлу

Гра «Щасливий випадок»

 

Тема гри: "The Royal Family Quiz"

 

Проведенню гри «Щасливий випадок» передує підготовча робота. Учитель заздалегідь оголошує тему гри: "Royal Family Quiz" і пропонує учням переглянути матеріали стосовно королівської родини. Питання гри розраховані не тільки на матеріал шкільної програми, а й на додаткові знання учнів за темою.

Право зустрітися зі щасливим випадком виборюватимуть 2 команди. Гра складається з 5 геймів.

  1. гейм — Розминка.
  2. гейм — Упізнай героя.
  3. гейм — Що любить та не любить королева.
  4. гейм — Кросворд.

5гейм — Королівське родинне дерево.

І ГЕЙМ— РОЗМИНКА

Мета гейму — активізувати мовно-розумову діяльність учнів. Команди отримують по 3 запитання. На обдумування — ЗО секунд. За правильну відповідь — 1 бал.

 

1. Who is the Head of the United Kingdom of Great Britain and Northern
Ireland?

(Queen Elizabeth II.)

2. When did she ascend to the throne?

( She ascended to the throne after her father's death in 1952 and was crowned

in Westminster Abbey in June 1953.)

3. Where was Princess Elizabeth educated?

(She was educated at home with Princess Margaret, her younger sister. She studied constitutional history, law, art, music, learned to ride.)

4. What do you know about the Queen's husband?

( His full name is His Royal Highness Prince Philip, Duke of Edinburgh.

They got married in 1947 in Westminster Abbey.)

 

 

5. How many children have the Royal Couple?

(They have 4 children: Prince Charles, Princess Anna, Prince Andrew, Prirce

Edward.)

6. Who is the Queen's heir to the throne?

(Prince Charles.)

II ГЕЙМ — ВПІЗНАЙ ГЕРОЯ

Мета гейму — контроль умінь аудіювання. Команди сприймають на слух міні-тексти і визначають їх головних героїв. На обдумування відповіді дається ЗО секунд. За правильну відповідь — 1 бал.

 

Text 1

Не is one of the members of the Royal Family. He is the youngest among the brothers. He studied at Cambridge University. He worked as a school teacher and as an actor at the theatre. Also he was an officer. His name is... (Prince Edward.)

Text 2

He is one of the members of the Royal Family. But he is not a monarch. He was born in Greece. He is a qualified pilot. Sometimes he gives interviews. The sphere of his interests is very wide: environment, wildlife, science a technology and sport. He is... (Prince Philip.)

Text3

She is one of the members of the Royal Family. She finished Beneden school in Kent. She is the hardest working member of the family. She made an excellent sports career. In recent years, she has become quite popular with public. She doesn't wear expensive dresses but she always looks very elegant. She is (Anne, Princess Royal.)

 

Text 4

He is one of the members of the Royal Family. He was born in 1948. He is interested in many things: architecture, environment, history, alternative medicine, farming. His favourite sport is polo. He is well known as a keen promoter of British interests. He had 2 children. He is... (Charles, the Prince of Wales)

 

Text 5            

He is one of the members of the Royal Family. He is very good at sport. In 19S0 he joined the Royal Navy and became a "sea King" helicopter pilot. He is interested in photography. He speaks French and German. In 1986 he married Miss Sarah Ferguson and has 2 daughters. He is... (Prince Andrew, the Duke of York.)

Text 6                                                                     

She is one of the members of the Royal Family. She is one of the world's women. She never gives interviews. She likes to spend time with her grandchildren, watch horseracing, go for a walk and watch TV. Her title in the UK is: "Elizabeth the Second, by the Grace of God of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and of her other Realms and Territories Queen, Head of the Commonwealth, Defender of the Faith". She is... (Queen Elizabeth II.)

 

Ш ГЕЙМ — ЩО ЛЮБИТЬ ТА НЕ ЛЮБИТЬ КОРОЛЕВА Мета гейму - розвивати уміння використовувати самостійно набуті знання. Кожна команда отримує «Чарівний кошик» з картками, на яких записано, що любить, та що не любить королева. Протягом 3 хвилин одна команда повинна відібрати та прикріпити на плакаті картки з уподобаннями королеви, а друга команда - картки з назвами того, що не подобається королеві. Картки не повинні співпадати. За правильне виконання завдання команда отримує 3 бали.

 The Queen likes:

  1. Horse racing.
  2. Scottish country dancing.
  3. Jigsaw puzzles.
  4. Bright red dresses.
  1. Deerstalking.
  2. Champagne.
  3. Long-stemmed, deep-pink carnations.
  4. Quiet evenings at home.
  5. Sandringham.                          

10. The Beatles film, Yellow Submarine.       

The Queen dislikes:

  1. Tennis, including Wimbledon.
  2. Milk pudding.
  3. The cold.
  4. Charles Dickens.
  5. Dictating letters.
  6. Cigar smoke.
  7. Sailing.
  8. Listening to after-dinner speeches.
  9. Ivy.
    10. Snails.

 

 

 

 

 

 

 

                         IV ГЕЙМ—КРОСВОРД

Мета гейму » розвиток лексичної компетенції учнів, умінь логічно мислити. Учням пропонується знайти в кросворді назви 7 предметів, котрі королева бере з собою у подорож. На плакаті написані тлумачення цих слів. Командам дається по З хвилини на формулювання визначення та знаходження цих слів.

An apparatus used to make photographs.

A cushion for the head, especially in bed.

Dried leaves of a plant, cultivated in China, India.

A metal vessel with a spout and a handle for boiling.

A sweet crystalline vegetable substance.

 

 

A compound of alkali and oil used in washing.

Objects of precious metal often worn for personal adornment.

(Key: camera, pillow, tea, kettle, sugar, soap, jewellery.)

 

w

z

V

C

О

E

H

K

N

в

E

P

A

S

U

G

A

R

о

K

I

M

P

K

N

S

Q

D

F

L

E

R

E

D

О

L

N

M

L

R

D

T

E

A

M

P

s

О

A

K

T

В

P

F

J

E

W

E

L

L

E

R

Y

K

T

F

D

M

E

О

U

D

V ГЕЙМ - ГЕНЕАЛОГІЧНЕ ДЕРЕВО КОРОЛІВСЬКОЇ РОДИНИ

Мета гейму вдосконалення мовленнєвих умінь, розширення соціокультурної компетенції учнів. На таблиці зображене родинне дерево англійської королівської родини з переліком імен та років життя. Командам роздаються портрети членів королівської родини. Потрібно доповнити родинне дерево фотокартками.

 

 

                             

 

doc
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку