Використання Lego- технології на уроках в початковій школі;
Мета: розвивати мовленнєву ініціативу, образне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, стимулювати креативність дітей, розвивати дрібну моторику рук, уміння розв'язувати проблемні ситуації
Цікава математика з LEGO
1.Усний рахунок
1.1 Гра «Сніжинки- цікавинки»
Діти розташовують цеглинки за кольором, щоб числа йшли від меншого до більшого.
1.2 Гра « Казкова башта»
Виконуючи дії - потрібно скласти башту ( спочатку працюють по одному, потім у парах).
6 – 3 + 1 – 2 + 6 – 4 + 1 – 5 = 0
2. Гра « Вірна відповідь»
Виконуємо дії та знаходимо відповідь.
19 +1 = 20 23 – 5 = … 47 + 3 =…. 68 – 7= ….
3. Вправа « Ланцюжок»
Розташовуємо цеглинки з цифрами в порядку зростання . Потім перемішати цеглинки і по пам'яті розташувати їх в порядку спадання.
4. Гра « Чарівні геометричні фігурки DUPLO»
Викладаємо з цеглинок конструктора прямокутник. Потім потрібно перетворити прямокутник на квадрат.
- Чим квадрат відрізняється від прямокутника?
- На що схожі ці фігури в навколишньому світі?
- Скільки цеглинок потрібно, щоб утворити прямокутник? Скільки цеглинок потрібно, щоб утворити квадрат?
5. Гра «Число 3D »
- Який сьогодні день тижня? Скласти цифру 3D з ЛЕГО.
Біля дошки складаємо приклади з цифр, які тримають діти у руках.
Наприклад, сьогодні середа – це третій день тижня- цифра 3 3 - 3 = … 3 + 3 =….
Яке число більше, а яке менше? 0 < 6
6. Гра « Кореспондент»
Завдання.
1.Одна дитина визначає питання , яке ставить іншим дітям.
Наприклад . Якого домашнього улюбленця вони б хотіли мати? При цьому кожен з варіантів, який вибирають діти має відповідати цеглинці певного кольору.
Наприклад. Собака – зелений колір, кіт – червоний колір, хом`ячок – жовтий.
Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів.
2. Діти вибирають цеглинки відповідних кольорів.
3. Дитина підходить до кожного учня в класі і ставить своє запитання . Відповідаючи на запитання, діти свою вибрану цеглинку певного кольору ставлять її на плато, складаючи цеглинки одного кольору в стовпчик.
4. Усі разом аналізуємо за складеною діаграмою, якого улюбленця хоче найбільша кількість учнів, якого найменша кількість учнів.
6. Розв'язуємо задачі.
Задача №1
Пропонується учням дістати з кошика і викласти перед собою спочатку стільки цеглинок, скільки мандарин в першому кошику, а поруч викласти таку кількість, скільки мандарин в другому кошику. Порахувати загальну кількість цеглинок. Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися скільки кг мандарин в двох кошиках. Дітям роздали 5 кг. Що треба зробити для відповіді на головне питання задачі. Визначаємо дію, щоб розв'язати задачу.
Задача № 2
Вінні – Пух разом із П'ятачком ішли на День народження до віслюка Іа. Вінні – Пух збирався подарувати віслюку 6 повітряних кульок, а П'ятачок – 3 кульки. На скільки менше кульок збирався подарувати П'ятачок , ніж Вінні – Пух?
Вчитель пропонує учням дістати з кошика і викласти на плато у стовпчик спочатку стільки кубиків, скільки кульок планує подарувати Вінні – Пух віслюкові , а поруч викласти таку кількість, що подарує П'ятачок. Порахувати кубики у першому стовпчику, порахувати у другому стовпчику. Порівняти де більше / менше і на скільки . Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб розв'язати задачу.
7 Вправа « Так чи ні»
Нам потрібні кубики LEGO двох кольорів: червоного і зеленого.
Завдання : На екрані по черзі з'являються розв'язані вирази, деякі з помилками. У дітей є час порахувати. Якщо учень погоджується з відповіддю на екрані - піднімає зелену цеглинку, якщо ні – червону цеглинку.
Практичне застосування педагогічних технологій для розвитку мовно - літературної компетентності;
Урок позакласного читання у 2 класі
Тема.Урок- свято .Зимонька- зима.
Мета:розширювати коло читання і світогляд дітей; здійснювати пошук потрібної інформації , вчити молодших школярів застосовувати самостійно набуті знання на різних уроках і в різних життєвих ситуаціях ;формувати вміння читати вголос,декламувати , розповідати про прочитане, почуте, побачене, відповідати на запитання за змістом прослуханого ,брати участь у розігруванні діалогів за змістом віршів;
розвивати мовлення,пам’ять,увагу;
виховувати інтерес до читання,активність,самостійність,
Підготовча робота:дослідницька пошукова робота дітей(вірші про зиму),вивчення віршів напам’ять,підготовка інсценізацій .юконсультаційна робота вчителя з учнями та батьками щодо підготовки новорічних костюмів та їх презентацій,вивчення пісень.
1.Вступ.
Учень 1.Білий сніг летить у простір.
Золотих листків нема.
Це до нас прийшла у гості
молода, як цвіт, зима.
Учень 2.Незабаром Новий рік
Переступить наш поріг.
Хай до вас він завітає
З тим, що серце забажає.
2.Новорічні свята.День Святого Миколая.
Учитель.-Багато свят новорічних ми святкуємо взимку, але найулюбленіші свята дітей -це День Святого Миколая і Новий рік та Різдво.
Учень 3.Хто всім бідним помагає?
Хто добра не забуває?
Миколай!
Учень 4.Подарунки приготує,
Всіх вас ними почастує.
Треба лиш не забувать -
Рід свій шанувать...
Учень 5.Любіть маму, любіть тата,
Діда, бабцю, сестру, брата
І любіть свій рідний край -
Вас полюбить Миколай.
3. Виконання пісні «Миколай»
https://www.youtube.com/watch?v=6_qf592EKJM
4.Вікторина про Святого Миколая. Презентація. Учні читають запитання й відповідають,перевіряють правильність відповідей.
5.Новорічні свята.Новий рік.Різдво.
Учень 6. Серед неба й зірочок
Поспішає літачок.
За штурвалом Новий рік
Починає часу лік.
Учень 7.Ми старий рік проводжаєм,
Пам’ятати все бажаєм.
Закінчив він свій політ –
Облетів усенький світ!
Новий рік приніс сніги,
Все прикрасив навкруги.
З ним підемо крок за кроком
Всіх вітати з Новим роком!
6.Перегляд презентації «Як зустрічають Новий рік та Різдво в різних країнах рік»
7. Виконання пісні «Jingle Bells»
-Заспіваймо пісню, яку ви вивчали на уроці англійської мови.
8.Літературна вікторина.Відгадування загадок.
Учитель.-А зараз ми побачимо які ви розумні, кмітливі, вправні стали за цей рік.
Щоб вікторину розпочати,
Загадки треба відгадати.
На дворі горою, а в хаті водою.
(Сніг)
Біла морква зимою росте.
(Буруля)
Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту окремо.
(Рукавичка)
Впаде з неба – не розіб’ється,
Впаде в воду – розпливеться.
(Сніг)
Махнула птиця крилом
І покрила весь світ
Білим килимом.
(Зима)
Що то за віз,
Що без коліс,
Влітку відпочиває
Взимку дітей катає
(Санчата)
Він малює на вікні
Гарні квіти крижані,
На дитячих щічках – маки,
З ним узимку дружить всякий.
(Мороз)
9.Зимові розваги
-Яка тема об’єднує всі загадки?(Зима)
-На чому можна кататися взимку?
-Слухайте вірші уважно,хто з дітей розповість про санчата,лижі,ковзани?
Учень 8.Сніги упали свіжі,
Прослався білий шлях,—
Візьму я бистрі лижі,
Полину наче птах.
В далеку Верховину,
Що мріє у півсні,
У тиху полонину,
В Карпати чарівні!
Учень 9.Я лечу, лечу, лечу -
Накатаюсь досхочу.
Все униз, униз, униз -
Мимо сосен і беріз.
Я веду, веду, веду -
Саночки на поводу,
Бо з гори санки летять,
А на гору - не хотять...
Учень 10.Є у мене ковзани,
Ковзани-пустуни.
Тільки ранок наступає —
Вже на вулиці вони.
їм сподобавсь дуже лід —
Я ж спізнився на обід.
І мені сказала мама:
— Просто горе з ковзанами!
Отакі-то ковзани,
Ковзани-пустуни!
-Розкажіть,хто на чому катався?
10. «Виправ помилки».Діти читають речення на картках і виправляють помилки
Попелюшка загубила на сходах срібний черевичок.
Семеро гномів були помічниками Снігової Королеви.
Буратіно переміг Мишачого короля.
Заблукала Дюймовочка у лісі і потрапила до гномів.
Хлопчик-мізинчик знайшов золотий ключик і відкрив ним потаємні дверцята.
11.Інсценізація.(Учні 11,12,13,14,15)
-Які основні ознаки зими?(сніг,мороз)
Сценка 1
Попід вікнами Мороз
Ходить-щулиться,
То загляне у садок,
То на вулицю:
- Де ж це дітоньки малі
Поховалися,
Та невже ж вони мене
Ізлякалися?
Я ж їм шкоди не зроблю
Анітрішечки,
Тільки носика вщіпну
Для потішечки!
Сценка 2
Встав із ліжечка Борис,
До вікна — аж біло скрізь.
Щось летить, неначе цвіт
Засипає цілий світ.
«Мамо, — закричав Борис, —
— У віконце подивись!
Ні дороги, ні стежок!»
Мама каже: «Це сніжок.
Осінь зникла і нема,
Це до нас прийшла зима.
Так багато білих хвиль,
Бо була тут заметіль».
«Мамо, мамо, подивись!
З чорного став білим ліс.
На шибках покреслив хтось».
Мама каже: «Це — мороз».
12.Знайди спільне.
-Прослухайте вірші.Що спільного в усіх віршах?
Учень16.Тоненькі сніжинки
На мене сідають,
Мене за ялинку,
Напевне вважають.
Не знають сніжинки —
Смішинки тоненькі,
Що я — не ялинка,
А просто — Христинка!
Учень17.Мені на долоню
Злетіли з хмаринки
Дві білі сніжинки
І ще дві сніжинки.
А разом виходить
Якась дивина —
А разом виходить
Краплина одна!
Учень 18.Білі-білі лебеді
Налетіли,
Ніжним пухом-пір'ячком
Сад укрили.
Я одну сніжиночку
Упіймала,
Та вона сльозинкою
Раптом стала.
Бавтеся, сніжиночки,
Веселіться,
Лиш долоньки теплої
Стережіться.
Перевірка сприйняття.
-Що спільного в усіх віршах?
-На що перетворилися сніжинки у віршах?Чому?
-З якими птахами порівнюють сніжинки?
-Що ви знаєте про сніжинки?
13.Фізхвилинка.ГРА «СНІЖКИ»
Учасники гри шикуються в шеренгу.Перед ними на відстані 2-3 метри -кошик.
Кожному учаснику видається аркуш паперу.Завдання: зім'яти аркуш паперу, тобто
перетворити його в «сніжок», і потрапити в кошик.
14.Казкова сторінка
Учень19.Нині свято новорічне, але свято це незвичне.
Всі казки разом збираються, круг ялинки зустрічаються.
Можуть трапитись, до речі, зовсім незвичайні речі.
Ось послухайте, будь ласка, розпочинаємо зимову казку.
Учень20.День за днем, за тижнем тижні – непомітно лине час.
Різні зміни дивовижні відбуваються навколо нас.
Глянь довкола оком пильним і побачиш зміни ці:
Ось повільно, неухильно йдуть зимові місяці.
(Під музику виходять місяці)
Учень21.Грудень.
Змерзлим груддям, скрізь і всюди вкрились поле і шляхи.
Це вже грудень – кажуть люди і вдягають кожухи.
Нам мороз не докучає, не страшний нам сніговій!
Грудень рік Старий завершує, наступає рік Новий.
Учень22.Січень.
Подивись, з початку року на землі лежать сніги.
Скрізь, куди сягає око, кучугури навкруги.
Зустрічають перше січня, дуже раді малюки.
Скрізь ялинки новорічні вже прикрасили гілки.
Учень23.Лютий.
Наступний місяць зветься лютий, а лютую я тому,
Що на світі довго бути не доводиться мені.
Хочу я, щоб на білім світі танцювала вік зима.
Та поволі, сонце гріти починає крадькома.
Грудень.
Грудень тихо наступає,
Землю снігом посипає.
Подивись лишень сюди –
Та це ж зайчика сліди.
Де ж наш сірий заховався? –
Він у білу шубку вбрався.
Більше зайчик не боїться
Ні вовчиська, ні лисиці.
Січень.
Навкруги все стало білим.
Розстелила сніжний килим.
Білим снігом замела
Чарівниця снігова
Лютий.
Засиніли в тихий час
Сніжнії покрови!
Це іде до нас сама,
Королева Снігова!
Учень24.Снігова королева
-Добрий день Вам, діти милі,
Облітала я весь світ.
Дуже добре відпочила
Шлю палкий вам всім привіт!
Вже я зовсім не холодна,
Й серце вже не льодяне,
Все це книги благородні
Розтопили геть мене.
Я їх стільки назбирала,
А цікаві вони ж які…
Все читала, і читала
Про героїв залюбки
А тепер, як Королева
Я влаштую бал такий,
Щоб по всьому королівстві,
Розлетівся дзвін – дзвінкий.
Запрошу до себе в гості
Всіх героїв із казок
Тож наказ пишіть, сніжинки
«Всі на бал, мерщій з книжок»
Неодмінно всіх чекаю
З сміхом, піснею, теплом.
Добрі наміри я маю,
Зачарую лиш добром.
……………………………
О, я чую! Вже хтось йде!
Хто ж першим сюди зайде?
Діти виходять в костюмах і розповідають з якої казки вони прийшли, читають вірш , чи показують танець.
16.Закінчення
Учень25
Ой, летять, летять сніжинки
На будинки, на ялинки,
На дороги, на поля —
Біла-біла вся земля!
Сніг лапатий, сніговій...
Здрастуй, свято — Рік Новий!
Учень 26
На порозі Новий Рік
І Різдво Христове
А ви, діти й любі гості,
До свят цих готові?
Тож бажаєм, щоб пройшли
Весело ці свята!
Щоб сім’я була здорова,
Щаслива й багата!
Учитель.-Закінчилось наше свято.Я бажаю вам бути такими ж добрими, чуйними, як Святий Миколай. Добра вам, злагоди, миру, здоров'я у Новому році. З прийдешніми святами!
17.Виконання пісні «Завітала зимонька».Слова і музика Ірини Порошук