Комунальний заклад «Полтавський Палац дитячої та юнацької творчості Полтавської міської ради Полтавської області»
Сценарій гри-вікторини
«На варті життя.
Обізнаний – значить озброєний»
Розробила:
методист Березич Ю.В.
Полтава
2019
Мета:
Обладнання: жетони, плакат «Хрестики-нулики», сигнальні картки, завдання в конвертах, аркуші А3, А4, маркери, фото стихійних лих., інструкції з безпеки життєдіяльності.
Хід заходу
Ведуча . Леонардо да Вінчі написав:
«Пам’ятай! Життя є дар,
І той, хто його не цінує,
Цього дарунку не заслуговує».
І, дійсно, найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє: довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Отож, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності.
Ведуча: Ви вже знаєте, що безпека — це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю, а небезпека — ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити.
Щоб убезпечитися, треба вміти розпізнавати небезпеки, знати причини їх виникнення та способи захисту. Упевненість у собі, сміливість, обачність допоможуть уникати небезпечних ситуацій.
Ведуча: Починаючи з того моменту, як дитина робить перші кроки, вона зазнає впливу небезпечних факторів. Небезпеки підстерігають дитину практично на кожному кроці – удома небезпека йде від електричних, газових приладів, пустощів із сірниками, на вулиці – необережність на дорозі, використання піротехнічних, вибухонебезпечних предметів і та ін. може призвести до біди.
Рада активу Палацу(по-черзі)
безпеки життя(разом)
Ведуча: Пам’ятайте! Твоє здоров’я і життя залежать не тільки від знання правил безпечної поведінки, а найголовніше — від їх виконання в будь-яких ситуаціях.
Ведуча: А для закріплення цих знань ми проведемо гру-вікторину «На варті життя. Обізнаний – значить озброєний». За правильні відповіді команди будуть отримувати жетони оцінювання. Для початку ми дізнаємось назви наших команд. А для цього складіть з букв назву команди.
Рятівники Помічники
З кожним роком все жвавішим стає рух на вулицях нашого міста. Щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні чітко дотримуватися встановлених правил дорожнього руху. Впевнена, що ви з ними знайомі, адже вони зовсім не складні. А на скільки добре ви їх знаєте, зараз і перевіримо.
(Учасники отримують сигнальні картки)
Тест «Автодор»
1. Як у широких колах називається розмічений пішохідний перехід?
а) «Тільняшка»;
б) «Зебра»;
в) «Стоп-машина»;
г) «Тигр».
2. Як називають малопомітні нерівності на дорозі для зниження швидкості автомобіля біля пішохідних переходів?
а) смуга перешкод;
б) сліпий постовий;
в) лежачий поліцейський;
г) безробітний інспектор.
3. Як називається майданчик, на якому може зупинитися пішохід при переході дороги?
а) мис порятунку;
б) земля надії;
в) острівець безпеки;
г) поле чудес.
4. з якого віку дозволяється їздити на велосипеді по проїжджій частині?
а) з 12 років;
б) з 16 років;
в) з 14 років;
г) з 18 років.
5. З якого віку дитина може сидіти на першому сидінні автомобіля, що поруч з водієм?
а) з п’яти років;
б) з десяти років;
в) з дванадцяти років;
г) з чотирнадцяти років.
( Але не забувайте, що це найнебезпечніше місце в автомобілі)
а) волохаті педалі
б) кучеряві крила;
в) оголене кермо;
г) лиса гума.
8. Скільки груп дорожніх знаків існує?
а) три;
б) сім;
в) п’ять;
г) десять.
(попереджувальні, заборонні, розпорядчі, знаки пріоритету, інформаційно-вказівні та знаки сервісу, знаки додаткової інформації)
а) заборонні;
б) розпорядчі;
в) попереджувальні;
г) заохочуючі.
Гра «Збери знак»
Завдання на час. Перемагає команда, яка швидше збере розрізаний дорожній знак.( конверти + 3 знаки для кожної команди)
Пожежна тривога
Командам задаються питання, відповідати на які треба швидко, адже у реальній небезпеці часу теж може не бути. Тому швидкість відповіді, як і, безумовно, правильність — головні критерії, які враховує журі при оцінюванні. Якщо команда не відповідає, право відповіді переходить команді суперників. Правильна відповідь – 2 бали.
3. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
4. Яка діжка є найнебезпечнішою: наповнена бензином чи порожня, у якій раніше зберігався бензин? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).
5. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки - вибухонебезпечні)
6. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).
7. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і качати, збиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить людина, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом у приміщенні).
8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих, або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру.)
9.Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).
10.Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, код вхідних дверей; своє прізвище)
. Гра «Хрестики-нулики»
. На дошці ігрове поле. Гравець дістає і читає питання. Якщо він правильно відповів на питання, то ставить свій знак в клітинку, а якщо неправильно - знак противника.
Розігрується право першого ходу.
Як вибратися із дому, коли багато диму?
Питання для ігрового поля
1. Процес виведення населення і життєвих ресурсів першої необхідності з території можливої загрози від катастрофи чи воєнного конфлікту (евакуація) .
2. будь-яка речовина або предмет, які здатні вибухати й завдавати чимало біди тим, хто не вміє з ними поводитися. Такі предмети мають назву…(вибухонебезпечні).
3. Хімічна сполука, здатна уражати людей і тварин на мвеликих територіях, проникати в споруди, заражати місцевість. Така речовина має назву (отруйна).
4. Це роз’яснювальна бесіда, яку проводять з вихованцями перед заняттями, екскурсіями, канікулами та іншими заходами. (інструктаж).
5. Валіза, яка являє собою міцний і зручний рюкзак від 25 літрів і більше, що містить необхідний індивідуальний мінімум одягу, предметів гігієни, медикаментів, інструментів, засобів індивідуального захисту та продуктів харчування має назву… (екстрена).
6. Суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, залякування населення та органів влади або вчинення інших зазіхань на життя та здоров’я ні в чому не винних людей або погрози вчинення злочинних дій з метою досягнення злочинних цілей (тероризм).
7. Друкований варіант нагадування про правильний порядок дій у надзвичайній ситуації називається …(пам’ятка ).
8. В якій книзі зібрано всі злочини людини проти природи? (Червона книга).
9.Якщо твій товариш потрапив у ополонку, ваші дії?
( Широко розкиньте руки по крайкам льодового пролому та утримуйтеся від занурення з головою. Дійте рішуче і не лякайтеся, тисячі людей провалювалися до вас і врятувалися.
Намагайтеся не обламувати крайку льоду, без різких рухів вибирайтеся на лід, наповзаючи грудьми і по черзі витягаючи на поверхню ноги. Головне - пристосовувати своє тіло для того, щоб воно займало найбільшу площу опори.
Вибравшись із льодового пролому, відкотіться, а потім повзіть в той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду, таким чином, перевірена. Незважаючи на те, що вогкість і холод штовхають вас побігти і зігрітися, будьте обережні до самого берега, а там не зупиняйтеся, поки не опинитеся в теплі.
Якщо на ваших очах на льоду провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу. Підкладіть під себе лижі, дошку, фанеру (це збільшить площу опори) і повзіть на них. Наближайтесь до ополонки тільки повзком, широко розкидаючи при цьому руки. До самого краю ополонки не підповзайте, інакше у воді опиняться вже двоє. Ремені, шарфи, дошка, жердина, санки або лижі допоможуть врятувати людину. Кидати пов'язані ремені, шарфи або дошки треба за 3-4 метра.
Якщо ви не один, тоді узявши один одного за ноги, лягайте на лід ланцюжком і рухайтеся до пролому. Дійте рішуче і швидко - постраждалий швидко мерзне в крижаній воді, мокрий одяг тягне його донизу.
Гра«Так чи ні»
. Якщо правильна відповідь відповідає «так», якщо неправильна – «ні». За правильну відповідь 1 бал. (Один учасник з команди).
1. Чи можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються? (ні)
2. Переходити дорогу потрібно на червоне світло світлофора?(ні)
3. Не можна гратися на дорозі в ігри? (Так)
4. Не можна виходити на дорогу із – за машин, що стоять? (так)
5. Не можна ходити тротуарами чи пішохідними доріжками? (ні)
6. Переходь дорогу лише у дозволених місцях.(Так)
7. Не можна переходити дорогу на зелене світло світлофора(ні)
8. На пішохідних дорожках тримайся правої сторони (так)
Завдання «Перша допомога». Ви отримаєте конверти з небезпечними ситуаціями, в які потрапили перехожі. Вам необхідно запропонувати першу допомогу в тій чи іншій ситуації.
1. Людина впала на вулиці і дістала травму в ділянці передпліччя з ушкодженням м‘яких тканин і судин. Із рани пульсуючим струменем виділяється кров яскраво-червоного кольору. Ваші дії.
( перетягти жгутом, поясом вище рани і визвати швидку допомогу)
2. Машина випадково збила необережного перехожого. Потерпілий скаржиться на біль у правій нозі. Сам підвестись не може. В ділянці вище коліна спостерігається припухлість, відмічається хрусткіт кісток та їх рухливість, яка перша допомога?
(Накласти шину, дощечкуу, рівну річ, підв’язати ногу з двух сторін, викликати швидку допомогу)
Тест «Моя аптечка»
1. Який лікарський засіб можна використовувати в якості антисептика при капілярній кровотечі?
2. Який засіб автомобільної аптечки можна використати для зменшення болі при переломі?
3. Навіщо необхідний валідол в аптечці водія?
4. Як надати допомогу постраждалому при болі в серці?
5. Навіщо в аптечці водія 10%розчин аміаку (нашатирний спирт)?
Гра « Знайди пару» (картки+ фото стихійних лих)
Перед собою ви бачите фото і назви стихійних лих.
Ваше завдання: співвіднести зображені пошкодження на фото зі стихійними лихами, які могли призвести до таких наслідків.
Конкурс «Склади пам’ятку»
- Залишите вдома мобільний телефон.
Правильний варіант
Перед виходом в ліс, ви обов’язково зробите:
Правила поведінки біля водоймищ влітку
Правильна відповідь
Правила поведінки біля водоймищ влітку
Ведуча .
Отож запам’ятайте, діти,
Що мить безцінно дорога.
Що нам дано не просто жити –
Не просто так горить зоря.
Кожна утрачена хвилина –
Ой, як важлива у житті
На жаль, не позбираєш днини,
Отак змарновані в путі.
Людське життя – це найсокровенніший дар Божий. Воно дорожче за всі цінності земні і небесні. Тож любімо, цінуймо, бережімо ЖИТТЯ!
Ми – на варті життя ! Адже, обізнаний – значить озброєний !
1